Fant denne bare 20 meter fra vest for Lille Ripsbranten. For et skandaløst dårlig slag, å sleive den ballen dit den lå skjønner jeg ikke at går an. Synes ellers det er dårlig gjort av golferne å sende slike suspekte tegninger som signal til stisyklister på Trones.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Hyggelig 2-timers tur med en sprek inderøyning i dag tidlig. Her ned Lapièrre. Er også sikker på at det er svært få 57-åringer i en radius på 300 km som sykler hele bakken opp fra Danskestia i et jafs!
Fytte rakkern jeg vil ut å sykle sti!!!!!!!!!!!! Ny sykkel står å nærmest spinner i stua, men det er jo så FORDØMT mye snø i marka i Oslo. Snø er fint fra desember til mars, men så ser jeg helst at det blir bart over natta Misunnelig til 1000 på bildene i tråden her
Re: Trones, feelgood film.
[Re: HNK]
#158668914/04/201319:32
Kjempedag på Trones. Masse hyggelige folk og feelgood stemning. Skippy fikk nok det han var ute etter. Her er et elendig bilde. Google "rævv+skippy+maxxis".
Det ble rydda frem 2 meter sti nede ved kråka. Siden Espen fra Namsos var planlegger og utførende, blir de 2 meterene heretter kalt Namsos-stia. Korteste stia på Trones forøvrig. Her prøvesykles stia av Arild;
Håper det en gang går å få rotet frem den gode gamle stien fra kulen på promenaden og shortcut til starten på Blåbergkneika. Den med skråsva på. Savner den skikkelig
Viktig å merke seg at denne snutten er så vanskelig at man bør ha utforsykkel for å sykle den :-D
Sitat: gikke
Det ble rydda frem 2 meter sti nede ved kråka. Siden Espen fra Namsos var planlegger og utførende, blir de 2 meterene heretter kalt Namsos-stia. Korteste stia på Trones forøvrig. Her prøvesykles stia av Arild;
Viktig å merke seg at denne snutten er så vanskelig at man bør ha utforsykkel for å sykle den :-D
Sitat: gikke
Hi vokst opp i trange kår vettu, da en vant te å bruk den har. Kjøp, kjøp, kjøp - jag hør inte annat!
Håper det en gang går å få rotet frem den gode gamle stien fra kulen på promenaden og shortcut til starten på Blåbergkneika. Den med skråsva på. Savner den skikkelig
Jeg tar meg en Tronestur i morra lørdag uansett ca. 10-11-tida .Tar med rive. Det skråberget husker jeg, ja! Dreiv å leita etter det dagen etter hogstmaskina var der, men mener å huske det var smadra av beltevogn(!). Mulig jeg tok feil, det var et eneste kaos der da.
Redigert av AsmundBjorshol; 19/04/201320:18. Rediger grunn: tidspunkt
Skråberget ligger under noen kvister og hele short-cut blåbergkneikstia ligger der under ca 2 timer med kvist. Bare å gå på med krum rygg og solide hansker:-)
Vi er noen Sør-Trøndere som har tenkt å ta årets første stitur på Trones i helga. Ettersom formen er laber tenkte vi bare å rulle rolig rundt på stiene og ha det gøy.
Men, ingen av oss har vært der før. Så for å få et startpunkt for turen: Hvor parkerer vi? Og hvilken retning skal vi rette sykkelen i deretter?
Er det plassen som finn.no kaller "Tronestangen" som gjelder? Parkering ved golfbanen? Eller er det andre steder som er bedre?
Da var dagens ryddesjau unnagjort. Asmund, Geir og undertegnede fikk rydda frem stia som Harald har savnet så inderlig. Den fikk navnet "Bergen" siden den var mer eller mindre navnløs fra før. Vi rydda også frem ei sti som går fra Blåbergtoppen og ned. Denne har fått navnet "Fløien". Den har tre separate utkjøringer, en koseteknisk, en litt bratt og en ganske bratt. Samme hvilken utkjøring du velger, så ender du i "Bergen". Forklaring på sti-navnene kan fås ved å ringe til Geir. Vi advarer om til tider voldsom skarring på r'ene. Her prøvekjører Asmund "koseteknisk" og "litt bratt". Videosnutt der hvor Asmund kjører "ganske bratt", ligger på fjæsboka hos Bratt & ulendt.
Elsker dere, gutter. ( på wifi over Alexandria, Egypt:-)) Trives godt i Bergen og er godt kjent rundt Fløien, så dette blir bra.
Til senere: når nye stier skal døpes, må vi ha tøffere navn. Så det høres ut som vi er litt ekstrem. Tildømes: " idag syklet jeg beinknusern, over blodberget, langs havariet og styrtet ned heimbrentskrenten"
Hei, har lagt inn aksjer for en snartur på Trones i ettermiddag. Noen med? Er ved Golfhuset ca kl. 17. Har forresten vært på fottur på kulturstien ved Vangshylla i dag, flotte forhold for sykling stort sett, litt vått enkelte steder. Fristende å sykle der også snarest.