"Most riders want to feel like better riders and to improve the trail experience"
"The whole wheel size ‘debate’ or ‘argument’ is starting to get a little boring, and more often than not is fueled by riders’ feelings, rather than firsthand experience on the trail"
Ved å titte inn i karbonkula kan det de ut til at 26 vil forsvinne fra stisegmentet ila kort tid.... Rart egentlig, siden det er den eneste sykkelen det er morsomt å sykle på
Hvor blir det av angvik?? Han er vel ute og hamstrer 26 før det blir tomt
Videoen er før Bronson ble lansert. Uttalelser i forbindelse med lanseringen var at den skal brukes i EWS.
Jepps, men mulig de fortsatt vurderer det før hver løype. Det er selvfølgelig sannsynlig at Santa Cruz går inn og styrer slik at alle sykler på Bronson ettersom det er en ny modell de ønsker oppmerksomhet rundt. Det ser ut slik videon ble lansert på CG sin hjemmeside 090413. Etter slippet av Bronson. Selvfølgelig ble det tatt opp tidligere men selvfølgelig har CG hatt tilgang på Bronson tidligere
Ved å titte inn i karbonkula kan det de ut til at 26 vil forsvinne fra stisegmentet ila kort tid....
For så å komme tilbake igjen når sykkelbransjen har fått alle som først byttet til 29er til å bytte til 650b og så trenger noe nytt for å få "hele verden" til å kjøpe ny sykkel igjen ;-)
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Godt oppsummert av MBA om 26 vs 29!
[Re: Bjørn B]
#158893118/04/201307:37
Jeg har kjøpt meg 29FS og har det kjempegøy, ræva teknikk og feig som faan, så kan heller Baron og hans likemenn fortsette å skryte av hvor gode de er teknisk her inne, mens jeg sykler på sti og har det gøy - på min morsomme storhjulede fulldemper :-)
Samme pokker hva folk sykler på vel, bare de sykler og har det artig.
At 29 hjelper en som er pysete og dårlig på sykkel - det er hevet over envher tvil. Er faktisk mer morsomt å kunne sykle på vanskelig sti enn å gå av sykkelen og trille. Å sykle - ordets betydning for min del, betyr det at man skal sitte/stå på den og trå. Ikke gå ved siden av og leie den.
At noen få er eksperter, bør og er nok ikke det som "driver" utvikling av sykkelen og dens fremtid videre fremover - etter mitt syn.
Redigert av Lurifax; 18/04/201307:41.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
Ved å titte inn i karbonkula kan det de ut til at 26 vil forsvinne fra stisegmentet ila kort tid....
For så å komme tilbake igjen når sykkelbransjen har fått alle som først byttet til 29er til å bytte til 650b og så trenger noe nytt for å få "hele verden" til å kjøpe ny sykkel igjen ;-)
What he said...
Dette er jo et sirkus uten like. Er det noe slags etterspill etter at Gwin ble slått i et "utforritt" av en som kjørte 29" stisykkel mens han selv kjørte utforsykkel?
Dette er en perfekt måte og beskrive 26" vs 29". Og ja det er lettere og komme opp steder på en 29". Tro meg jeg har kjørt 29" i samme trase som jeg kjører min NYDELIGE EVO 26" i og det er latelig hvor mye bedre en 29" kommer seg fram.
Men det er ikke poenget. Vi VERDENS beste 26" syklister vi har forstått at sykkel produsentene ikke lager nye standarer for at vi skal få et bedre sted og bo, men for at forumrukkere skal kjøpe mere og tro at de blir bedre av dette. Og på sett og hvis er det riktig. Men oss 26" gutta vi gir f... og bare sykler og derfor holder vi LETT følge med dere 29" sutre-unger som ikke har skjønt noe som helst.
Jeg snakker nå ikke om racing, Lars Ragnar og Ole kjører RÆVA av alle her inne på blå sti med 29"HT.
Dette er rettet mot stisykling og hvis du nå sitter og tenker: men f... jeg kjører sti med 29"HT jeg, og har det super duper morsomt. Ja da er du en DUST.
Tilbake til dere 29"sutre-unger.
Jeg har et forslag:
Vi møtes i marke,
Jeg får med meg 10stk NYDELIGE 26" syklister
En eller annen av dere 29" pungrotter samler 10stk IKKE heterofile syklister, også stikker vi inn i skogen og kjører en tur med masse crux opp og ned og gjengen som få flest syklister igjennom cruxene blir en form for ambassadører for enten 26" eller STYGGE 29".
Jeg har kjøpt meg 29FS og har det kjempegøy, ræva teknikk og feig som faan, så kan heller Baron og hans likemenn fortsette å skryte av hvor gode de er teknisk her inne, mens jeg sykler på sti og har det gøy - på min morsomme storhjulede fulldemper :-)
Samme pokker hva folk sykler på vel, bare de sykler og har det artig.
At 29 hjelper en som er pysete og dårlig på sykkel - det er hevet over envher tvil. Er faktisk mer morsomt å kunne sykle på vanskelig sti enn å gå av sykkelen og trille. Å sykle - ordets betydning for min del, betyr det at man skal sitte/stå på den og trå. Ikke gå ved siden av og leie den.
At noen få er eksperter, bør og er nok ikke det som "driver" utvikling av sykkelen og dens fremtid videre fremover - etter mitt syn.
Dette er spikern på hue etter mitt syn! Dette er hva som plager baron snydens...vi holder plutselig følge;)
Surfin' the turf
[Re: o-five]
#158897918/04/201308:27
Jeg liker det du sier om oss storkjefta 26" forumrukkere som surfer bølgen til OSS ekte 26"hardcore gutta. Du er på mitt lag. Husk at det er ikke bare 29" syklen som er kjedelig, men også eieren.
In a world of compromise, some don't.
#158898718/04/201308:37
Det er like herlig hver gang Erik dukker opp av jordhula si (med innebygget pumptrack) og melder rett fra rota av sitt sorte men ærlige hjerte!
Jeg er forøvrig enig med han! (men kanskje med litt færre personfornærmelser av legning og holdning)
Angvik og jeg har forøvrig en battle gående, han er fast bestemt på at jeg ikke klarer PTK med Santa Cruz, det er det bare Specialized som kan klare pga sin overlegne konstruksjon. Jeg tror vi får avgjøre det ved å la syklene prøve seg opp uten rytter...
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
En eller annen av dere 29" pungrotter samler 10stk IKKE heterofile syklister, også stikker vi inn i skogen og kjører en tur med masse crux opp og ned og gjengen som få flest syklister igjennom cruxene blir en form for ambassadører for enten 26" eller STYGGE 29".
Jeg snakker nå ikke om racing, Lars Ragnar og Ole kjører RÆVA av alle her inne på blå sti med 29"HT. Dette er rettet mot stisykling og hvis du nå sitter og tenker: men f... jeg kjører sti med 29"HT jeg, og har det super duper morsomt. Ja da er du en DUST.
Kostelig, som vanlig. Jeg synes real stisykling er både morsomt og generelt u-dust, uansett hva slags sykkel man sykler på.
Gaute
[Re: Tallak]
#158901218/04/201309:02
Har ikke sakt noe stykt nå borsett fra pungrotter.
Alt annet er politisk korrekt, må passe meg for disse kommunistiske SV singelspeed terror gutta.
Ja du er jo en selvfølge på dette laget, ennå du kjører en MYE dårligere sykkel så kjører du ræva av alle her inne.
Hvis ingen tar ansvar og samler en gjeng på 29" så trenger dere ALDRI mer og snakke om 26" vs trendy29".
Og husk det er noe som heter Utflukt 2013 og jeg skal være guide, er du stor i kjeften her inne skal jeg fort finne ut hvem du er og vi skal ta en prat på turen. Og husk en ting her inne er jeg IKKE supermann, men der ute ansikt til ansikt er jeg noe helt annet.
In a world of compromise, some don't.
#158901418/04/201309:03
Se denne, gutter. Mye om hjulstørrelse, men egentlig er det mer om god vs. dårlig sykkel.
Mitt innlegg som tydeligvis startet denne diskusjonen var myntet på at det ikke nødvendigvis er hjulene som får en sykkel til å bli bedre, men hele pakka. Og så ble Espen sur fordi han mener at 29" er best, ingen protest, og så startet det..
Har ikke sakt noe stykt nå borsett fra pungrotter.
Alt annet er politisk korrekt, må passe meg for disse kommunistiske SV singelspeed terror gutta.
Ja du er jo en selvfølge på dette laget, ennå du kjører en MYE dårligere sykkel så kjører du ræva av alle her inne.
Hvis ingen tar ansvar og samler en gjeng på 29" så trenger dere ALDRI mer og snakke om 26" vs trendy29".
Og husk det er noe som heter Utflukt 2013 og jeg skal være guide, er du stor i kjeften her inne skal jeg fort finne ut hvem du er og vi skal ta en prat på turen. Og husk en ting her inne er jeg IKKE supermann, men der ute ansikt til ansikt er jeg noe helt annet.
Finnes det så mange som 10 29"-syklister i en og samme by
Angvik og jeg har forøvrig en battle gående, han er fast bestemt på at jeg ikke klarer PTK med Santa Cruz, det er det bare Specialized som kan klare pga sin overlegne konstruksjon. Jeg tror vi får avgjøre det ved å la syklene prøve seg opp uten rytter...
Åffer driver dere å krangler så fælt om hvem som er best på værst?
Det er jo nedover at en sykkel virkelig kommer til sin rett! Satt helt på spissen vil en sykkel og syklist aldri komme seg opp et crux der et normalt funksjonelt menneske ikke kommer seg opp, så å diskutere hvilke sykkel som er best på crux, er egentlig bare tull! Nedover derimot er spot on, for der gir sykkelen mennesket en reel forbedring!
Jeg skal i dette øyeblikk velge ny stisykkel, og det står mellom en 26" med 140/150mm vandring og en 27,5" med 140/160mm vandring. Jeg vet at fremkommeligheten nok blir bedre med 27,5" og at det er det "nye" nå, men 650b og 160mm vandring blir kanskje litt mye sykkel til fislestiene jeg våger meg ut på, og jeg har egentlig lyst på 26-eren.
Er jeg dum? Jeg har aldri prøvd 27,5", men antar at jeg vil ha det ca. like moro på begge.
#158902218/04/201309:08
Jeg skal i dette øyeblikk velge ny stisykkel, og det står mellom en 26" med 140/150mm vandring og en 27,5" med 140/160mm vandring. Jeg vet at fremkommeligheten nok blir bedre med 27,5" og at det er det "nye" nå, men 650b og 160mm vandring blir kanskje litt mye sykkel til fislestiene jeg våger meg ut på, og jeg har egentlig lyst på 26-eren.
Er jeg dum? Jeg har aldri prøvd 27,5", men antar at jeg vil ha det ca. like moro på begge.
Gå for en Enduro 29 du, så slipper du å noensinne utfordre deg!