4 timer med bare vann som drivstoff gjorde beina fryktelig tunge på slutten så da ble det lilleskiva :-D Thermoflaskene til Elite virket som en bra plan da de ble bestilt, men nå er jeg langt ifra like sikker.
Redigert av StefanR; 15/04/201319:22. Rediger grunn: Skriveleifs..
Denne skal jeg sykle på i år. Ikke mange turer enda, så dere får tilgi det høye styrerøret, det vil bli kuttet etterhvert som jeg blir mykere. Men, sitter jeg ikke behagelig så sykler jeg ikke, så valget for meg er enkelt.
Grattis med en skikkelig klassikersykkel!
"It never gets easier, you just go faster." - Greg Lemond
Takk for tips Valentino! Blir å melde seg inn i LCK, og starte med mål om å fullføre. Dersom jeg opplever en voldsom formstigning frem mot neste år kan jeg vurdere å vær mer ambisiøs
Elendig bilde av min, før jeg satte på flaskeholder nr 2
Ultegra gruppe og pedaler. ROL Race SLR hjul med GP4000S 25mm. Syntace F109 stem og Syntace CDR styre er vel høydepunktene.. Sittestilling må finjusteres.
Pass deg for stilpolitiet! Har du kun én flaskeholder, SKAL den stå på underrøret. Dette tror jeg ikke det noengang kan innvilges dispensasjon fra heller.
Når det skal gå fort på Styrkeprøven og slikt og du har drikkesekk, pottehjelm, overrørsbag og tempodrakt, men trenger et sted å ha "klare seg selv til mål"-stæsjet er en "verktøyflaske" på bakre feste ok også. Mer aero enn fremre, må vite.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Husker ikke hvor jeg leste det, men det var testet i vindtunnel. Skjer mer omkring seterøret med legger og føtter som pumper opp og ned iallefall. Turbulens allerede.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Endelig begynner vårens nybygg å nærme seg ferdig. Kjøpte ramme på CC-salget i vinter. Ellers er det full Record, 3T stem og styre og Selle Italia-sete. Har nok igjen litt innstilling av sete også er jeg litt usikker på styret. Hendlene ser ut som at de peker litt ned, men det er nok den mørke bakgrunnen som lyver litt også. Må prøve litt og se. Kanskje bytter jeg hele styret.
Jeg synes hendlene peker mye ned. Prøv "Insert for lagre hands" om de ikke er i bruk nå. Ergosum er et ganske røslig styre. Synd at ergonova er så smått. 3T mangler et imellom.
Jeg har ikke spesielt store hender, så jeg vet ikke om et slik insert hjelper. Jeg må prøve kjenne og vurdere litt. Synspunkter på noe annet enn styret og hendlene?
Dette insertet vinkler hendlene mer oppover uten at du trenger å ha dem høyere på styret.
Fin sykkel synes jeg. Powertap på Cosmic (?) er vel ikke vanlig? Det er sikkert noen som mener at kompaktkrank på aeroramme er feil, men 50x11 er lenger enn 53x12, så...
traktoregg: Rent estetisk hadde det vært penere med et styre med litt kortere reach og lengre stem, nå ser det ut som du kompenserer for litt lang ramme med kort stem ... 90 mm?
traktoregg: Rent estetisk hadde det vært penere med et styre med litt kortere reach og lengre stem, nå ser det ut som du kompenserer for litt lang ramme med kort stem ... 90 mm?
Da er jeg dumdristig nok til å spørre dumt: Er 90mm stem til racer fy-fy? Praktisk grunn, eller kun estetisk? Blir sykkelen f. eks. for nervøs nedover...?
Her er min venge. Hadde det ikke vært for manglende aero-hjelm burde jeg vinne det som er av skiltspurter med denne redskapen ;-)
I utgangspunktet kun ny ramme. Men så ble det oppgradering til 11delt campa record også. Også det ble en nytt styre og stem. Så det er vel egentlig bare hjulene, krank og sete som er fra gamlesykkelen :-S
Ja, ser absolutt den. Bare 80 mm stem faktisk. Forslag til styre med kortere reach?
Jeg er fryktelig glad i Deda RHM-formen. Var innom både Ergosum og Ergonova før jeg kom "hjem".
Lekker Venge. Veloflex med lyse dekksider er aldeles riktig også. Men hey! Ennå en sykkel med Campa og Quark, jo!
@vim: Det er vel mest estetisk. Er styret langt bør ikke framspringet være kort for at ting skal se bra ut. Selv er jeg så sær i fasongen at jeg med hendlene på riktig sted "i rommet" med en 57 cm bianchiramme ikke kan ha kortere framspring en 12 cm fordi jeg ville klakke knærne i styret når jeg står og klatrer.
Liker også "rapid hand movement" (dette leder unektelig tankene hen på en aktivitet som kan minne litt om frenetisk pumping med mikropumpe) fra Deda. Synes "short and shallow" fra Zipp også ser ganske ålreit ut, og selv har jeg tenkt å hoppe ut på dypt vann og teste et Rotundo fra 3Tså snart tiden tillater.
Zipps Short and Shallow er nesten like langt som 3T Ergosum om jeg husker riktig. Zipp har også Super Short Reach. Zipp-styreformer (PDF)
Deda har forresten både grunne og dype klassiske styrer. 3T Rotundo er midt i mellom. Fidelios bejublede De Rosa fra et par sider tilbake har et dypt Deda.