Godt verktøy er halve jobben, resten er opp til kropp & sjel ;-)
Grusritt , Scott Scale 900 RC 29" 2013. 10 kg som på bildet, med butyl slanger(hentet denne i forigårs) Kommer på ca 9 kg med Extralite carbocamber hjulsett, og ca 8 kg hvis jeg setter på stiv Niner RDO gaffel.
Sti og grøvere terreng, Scott Spark RC 29". Husker ikke vekta i farta men mener den er ca 11,5 kg med håndbygde hjul fra Dogstar(1450 gram), Hans Dampf dekk og Reverb stealth senkepinne.
Redigert : (Spark'n er 11,7 kg med butyl slanger som avbildet. Setter ikke opp slangeløst før litt nærmere sesong)
Litt usikker på den flakseholderen på Spark'en altså!! Ellers er det vel hva man kan kalle en fet sykkelpark
Funksjon før utsende i dette tilfelle. F.eks til, terrengsykkelrittet så klarer jeg meg med 2*1 liter vann, da slipper jeg å drasse med meg drikkesekk. Men er helt enig i at den er penere uten ja
Begynner å nærme seg ferdig her også. Intense Carbine SL som jeg har bygget om til 27.5". Har byttet til Schmolke-pinne uten setback etter at bildet ble tatt. Mangler bare godhjulene (sub 1200g med LB Wide-felger, Extralite-nav og Pillar-eiker), de lette pedalene og noen nye holker fra Extralite. 9.5kg slik den står her, håper på sub 9kg når ferdig. Kanskje et KMC-kjede også.
Ole.
Re: Vis ditt rittvåpen for 2013
[Re: RobG]
#157811201/04/201319:34
Den gamle AM riggen min har gått bort og blitt klar for Endurosesongen. Ny front med 160mm 36 gaffel og hjul med 20mm aksling, nytt bredere styre, 170mm krank med single ring og HOPE kjedefører/integrert bash og drev. Thomson pinnen som står på skalbyttes ut mot en joplin heve/senke og kanskje det skal på minion 2.5 supertacky på forhjulet. Nå står det på noen minion 2.35 maxxpro
Sånn når jeg først er i gang og endelig etter mange år har klart å lære meg hvordan man poster bilder rett i tråden så må det jo bare bli bildebonanza. Så da kommer grusbankern min også. Bak de lekre vaflene og den doble espressoen så skjuler det seg en nakamura grade et eller annet. En sykkel jeg hadde lite tro på, men som har vist seg å være riktig så fin til sitt bruk, dvs ihvertfall etter et par moddinger som feks bredere styre med rise, nye holker, ny kassett så man kommer seg opp når det blir bratt og teknisk og nye dekk med volum og komfort.
En av de fineste syklene i dette segmentet, synes jeg. XTR-krank og matt svart karbonsete hadde vært prikken over i´en
Endelig funnet et sete som passer ræva perfekt. Selle Italia SLR XC flow Tilgeldigvis etter dine ønsker ;-) Matt svart og langt tøffere enn hvit. Må bli nytt sete på Spark også nå
Hjulbygger på hobbybasis
Re: Vis ditt rittvåpen for 2013
[Re: Ole]
#158107205/04/201320:51
Begynner å nærme seg ferdig her også. Intense Carbine SL som jeg har bygget om til 27.5". Har byttet til Schmolke-pinne uten setback etter at bildet ble tatt. Mangler bare godhjulene (sub 1200g med LB Wide-felger, Extralite-nav og Pillar-eiker), de lette pedalene og noen nye holker fra Extralite. 9.5kg slik den står her, håper på sub 9kg når ferdig. Kanskje et KMC-kjede også.
Ole.
Fyttii... Dette var for å si det pent - særs vakkert! Dette var rittvåpenet sitt!
En av de fineste syklene i dette segmentet, synes jeg. XTR-krank og matt svart karbonsete hadde vært prikken over i´en
Endelig funnet et sete som passer ræva perfekt. Selle Italia SLR XC flow Tilgeldigvis etter dine ønsker ;-) Matt svart og langt tøffere enn hvit. Må bli nytt sete på Spark også nå
Den så hissig rask ut! Magiske hjul og stivgaffel på heftig ramme. Du blir neppe holdt tilbake av utstyret:)
Den så hissig rask ut! Magiske hjul og stivgaffel på heftig ramme. Du blir neppe holdt tilbake av utstyret:)
Her er alt opp til syklisten :-) sykkelen er magisk god å sykle med slik den står nå, hjulene er så lette at jeg overhodet ikke merker ulempene ved 29"
Blir bare 1 ritt på meg. Terrengsykkelrittet. Veldig usikker på det røde styre, det er satt på for og prøve, men jeg klarer ikke helt og bestemme meg for om det er tøft eller styggt. Et litt kjipt iPhone bilde er det jeg har..
Her er min rittsykkel for 2013, et beskjedent antall ritt planlagt dog. En Salsa mamasita med XT gruppe og Crest/Stan hjul, og diverse annet småtterier som er kjøpt inn i vinter. Omlag 10,7 kg som avbildet, og gleder med til å prøve (har faktisk bare syklet i ring utafor garasjen så langt)!! Skal få kappa bremseslangene også ja!
Her er min rittsykkel for 2013, et beskjedent antall ritt planlagt dog. En Salsa mamasita med XT gruppe og Crest/Stan hjul, og diverse annet småtterier som er kjøpt inn i vinter. Omlag 10,7 kg som avbildet, og gleder med til å prøve (har faktisk bare syklet i ring utafor garasjen så langt)!! Skal få kappa bremseslangene også ja!
Fin! Kan man spørre om hvorfor du byttet ut Dirty Harry med Scandal?
Yes, det kan du:) Dirty Harry var for stor i str 21, og når jeg da skulle ha ny ramme så var det supertilbud på Scandal i 19. Geo er jo ganske lik, bare jeg som ikke tok meg råd til mellomlegget..
Fin Mamasita!
Jo takk, men det veit jo du alt om Bare å glede seg til mange og lange turer!!