Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Komme i gang, sykkel og utstyr

Komme i gang, sykkel og utstyr #1582655 08/04/2013 19:32
L
LettPåGira Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Hei!

Jeg har alltid vært aktiv. Først med ballspill og langrenn, så med en del styrketrening. Nå har jeg kommet frem til den konklusjonen at styrketreningsperioden er over, og jeg har lyst til å prøve noe nytt. Kjøpte nye skøyteski i vinter, og det var veldig morro, men fant raskt ut at kondisen var dårligere stilt enn noen gang før...

Så nå har jeg lyst til å jobbe med kondisen, og sykling høres fristende ut. Tenkte litt på triathlon, men får ta en ting av gangen. Har syklet litt før, i skogen bl.a. Men dette har bare vært med en standard billigsykkel med demping.

Ønsker en sykkel som kan brukes til å "lære" landeveissykling, men samtidig en som kan brukes noen år før den byttes ut. Planen var 6-8000,- Men ser at veldig mange anbefaler Cannondale Caad 10 105 Compact 2013, som hos sykkelsenteret koster 9 990, noe jeg er villig til å betale.

Men jeg er helt grønn på dette området. Funker det bra å bestille på nettet(bor på østlandet), og så stille in sete og alt annet sånn ca. selv?

Hva trenger jeg av tilleggsutstyr? Pumpe, slanger, shorts, skjorte, drikkeflaske/stativ, liten taske under sete? Hva mer? Hvor mye penger bør jeg regne med å måtte bruke i tillegg til sykkelen?

Litt vanskelig å anslå hvor mye sykkelen vil brukes, men jeg tenker 2-3 ganger i uka. Noen turer på 1-2 timer, og noen lengre. Kan også muligens tenke meg å sykle ritt, når den tid kommer.

Er 180cm, ca. 77kg. Hvilken rammestørrelse må jeg ha?

Takk for innspill og tips ICON_SMILE

Redigert av LettPåGira; 08/04/2013 19:37.
Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1582681 08/04/2013 19:54
OU812 Offline
Entusiast
Entusiast
En no brainer er Caad 10 (54-56 str.). Butikken kan sikkert hjelpe deg med grovinnstillingene av sykkelen. Kjøper du på nett så kan man gjøre endel selv (Google og terrengsykkel er din venn), men kan sikkert være lurt å ta en bikefit. Av de tilleggstingene du nevner så er det vel hjelm, sko, briller og evt. hansker som du mangler.

PS: taske under sete er vel ikke helt etter stilpolitiets regler, men det er ikke så mye å bry seg om ICON_SMILE

Redigert av OU812; 08/04/2013 19:56.

Cannondale F-SI 2
Giant TCR Advanced
Fuji Wendigo 1.1
Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: OU812] #1582683 08/04/2013 20:01
kimare Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: OU812
En no brainer er Caad 10 (54-56 str.). Butikken kan sikkert hjelpe deg med grovinnstillingene av sykkelen. Kjøper du på nett så kan man gjøre endel selv (Google og terrengsykkel er din venn), men kan sikkert være lurt å ta en bikefit. Av de tilleggstingene du nevner så er det vel hjelm, sko, briller og evt. hansker som du mangler.

PS: taske under sete er vel ikke helt etter stilpolitiets regler, men det er ikke så mye å bry seg om ICON_SMILE

Ekstra slange, pumper, lappesaker. Dog tror jeg det er fullt mulig å få Caad 105 til samme pris i butikk som på nett, spesielt dersom du synes det er greit å kjøre en time og to. Iom du er ny på dette er det alltid greit å ha en butikk å gå til når noe slarker på på sykkelen.

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1582700 08/04/2013 20:13
L
Leiv Fredrik Offline
Medlem
Medlem
L
For å komme deg ut på veien må du ha:
Pedaler
Sko
Pumpe
Hjelm

For å holde deg på veien bør du ha:
God shorts
Drikkeflasker + holdere
Handsker
Multitool

Det er minimum, jeg ville kjøpt noen trøyer, vest og ellers av klær for å holde deg varm og tørr på sykkelen. Det ryker for på noen lapper før du blir bitt av basillen og du bruker mange lapper på å bytte ut alt du har brukt noen lapper på. Start med pedaler, sko, fotpumpe, hjelm og en årleit shorts og kom deg ut på veien. Så ser du etterhvert hva du mangler.

Dra til en butikk og prøve sitt sykkelen, finn en hjem som passer, gode sko og en shorts med god padding(ikke spar penger her). 105 pedaler gjør jobben fint. Da har du lagt igjen +/- 3000 ut over sykkelen og du har et utgangspunkt å jobbe med. Kjøper du sykkel i butikk kan det ofte være at butikken har lave marginer på selve sykkelen, men kan være villige til å gi deg gode priser på ekstra utstyret for å få deg til å kjøpe der isteden for på nettet. Lykke til!

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1582741 08/04/2013 20:44
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
I tillegg til bukse synes jeg man kan spandere på seg en langermet sommersykkeljakke. Veldig kjekt å ha lommer på riktig sted og å slippe flagrende gevanter. En slik jakke kan brukes fra ca. 20 grader og langt nedover alt etter hvordan man kler seg under.

Det er også greit med lange benklær, men en langrennsbukse kan gjøre nytten til å begynne med.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: Valentino] #1582744 08/04/2013 20:46
kimare Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Valentino
Det er også greit med lange benklær, men en langrennsbukse kan gjøre nytten til å begynne med.

Selv bruker jeg kun vanlige kort bib og har kjøpt løse bein til. Funker fint, er det kaldt har jeg selvsagt ull under.

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583313 09/04/2013 19:03
L
LettPåGira Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Tusen takk for all svar!

Er ifra Oslo-området, og har problemer med å finne Caad10 til 10 000,- i fysisk butikk. Ser Anton Sport har den til 13 000. Kan jo eventuelt dra til butikken for å prøve den, og så bestille på nett.

Er dere skeptiske til å handle sykkel på nett, eller skal det gå fint?

Pedaler fås vel til 400-500, hvor mye må man legge i sko og hjelm?

Redigert av LettPåGira; 09/04/2013 19:10.
Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583338 09/04/2013 19:26
kimare Offline
Avhengig
Avhengig
Du får Cannondale billig i Brummundal.

http://www.kjellsykkel.no/2013-landeveissykler/elite-road/cannondale-cad10-105

Ellers er det jo lov å prute på Anton Sport. De vet helt sikkert at Caad 105 selges til lavere priser i Bergen og Brummundal. Selv her i Haugesund får jeg Caad 105 til ca 10.000 ved bruk av rabatt gjennom sykkelklubben.
Mulig Anton har lignende avtale med en klubb i Oslo, så er det en fin anledning til å komme inn i klubbmiljø mtp erfaringsutveksling.

Redigert av kimare; 09/04/2013 19:46.
Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583375 09/04/2013 19:56
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: LettPåGira
hvor mye må man legge i sko og hjelm?
Alle hjelmer som selges er godkjente. Hvor mye penger du vil legge i den blir mest forfengelighet og litt lufteegenskaper. 700,- og litt oppover?

Sko skal passe foten din. Om du går for Shimanos SPD-SL pedalsystem (bankers) trenger ikke sålen være spesielt stiv. Og da trenger ikke skoen koste over tusenlappen egentlig.

Men husk at Stilpolitiet alltid er ute med radaren. De skriver ut forelegg uten nåde, og de er dritfirkanta.

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583396 09/04/2013 20:18
L
LettPåGira Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Ja pruting er en fin ting.. Etter litt googling fant jeg nettopp ut at Anton Sport har 15% på alt i nettbutikken for studenter. Ved 15% avslag blir det omtrent bare 700kr forskjell på en bestilt på nett(inklusive frakt) og på anton sport. Det å kjøpe i en fysisk butikk er verdt 700,- mener nå jeg.

Okay, takk. Da har jeg litt å gå etter. Stilpolitiet lol

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583408 09/04/2013 20:36
jonasto Offline
Entusiast
Entusiast
Slettet.

Redigert av jonasto; 09/04/2013 20:40.

Specialized S-Works Stumpjumper HT XX1
Gavia Imperiale SR1
BMC SLR02
Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583418 09/04/2013 20:46
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Korrekt (og konservativ) stil:

Helt sorte sykkelbukser.
Sorte sko
Hvite sokker som slutter under leggmusklene
Trøye som ikke er for stor.
Bekledning etter temperatur
Bare knær før bare armer

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583431 09/04/2013 21:04
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Ved bruk av løse ben, skal sokkene være utpå eller innafor?

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583436 09/04/2013 21:12
kimare Offline
Avhengig
Avhengig

Okay, takk. Da har jeg litt å gå etter. Stilpolitiet lol

Aiai, man lol-er ikke Stilpolitiet, da er man på virkelig på ville veier nybegynner eller ikke.

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1045718

Denne har jeg stjålet fra VGD som har stjålet den fra terrengsykkel, regner med det er greit jeg stjeler den tilbake.

Sitat: VGD eller terrengsykkel
Regner med at alle som våger å sette seg på en landeveissykkel følger disse kriteriene, stilsikre som vi er. Men i disse tider, hvem vet. Da er det viktig med litt hard læring.

Den viktigste regelen er at den stilsikre syklist har en kroppsfasong som bærer preg av mye sykling og at de fleste stillinger på sykkelen skal føles naturlig. Du skal kunne sykle i bukken over lengre tid, og du skal ligge på mellom 80-100 rpm. Du skal sitte aerodynamisk på sykkelen.

En stilsikker syklist foretrekker enkle svarte sykkelbukser og en ensfarget sykkeltrøye med korte armer. Hvite benklær er reservert for verdensmesteren, klatrekonger og proffer med kraftig brunfarge. Sykkelshortsen går 2/3 ned på låret og har selvfølgelig seler, som går utenpå undertrøya men UNDER sykkeltrøya. Den stilsikre syklist velger hvite sykkelsokker og sko med så mye hvitt som mulig. Hjelm er også et krav idag, denne skal være ren og uten skraper. Aller helst skal den naturligvis også matche sykkelen, skoene, sokkene, shortsen og trøya på best mulig måte. Alt bør matche, dette er viktig. Syklisten skal være kortklipt, for å slippe irriterende kløe og fordi det tar seg best ut under hjelmen.

Den stilsikre syklist har brillene utenpå hjelmstroppene for å unngå at de blafrer i vinden og for at de lettere skal kunne taes av og på.

Den stilsikre syklist blir heller hjemme enn å dra på tur med en skitten sykkel. Dette gjør det hele mer stillegående. Terrengpedaler og sko er selvsagt ikke akseptert, ei heller trippelkrank. Kompaktkrank er i ferd med å bli akseptert, men en normal krank med 42-53 utveksling er å foretrekke.

Den stilsikre syklist barberer beina, året rundt. Beina smøres inn med glinsende olje så muskulaturen blir tydeligere, og man ser enda brunere ut. Løse bein eller lange bukser kan brukes med jakke eller løse armer, men ikke alene. Kombinasjonen lange armer og shorts går dog greit. Men INGEN vinner skikkelige ritt med lange bein. Ritt skal på generelt grunnlag sykles med kun shorts, uansett vær. Belgiske knevarmere brukes på kalde dager.

Den stilsikre syklist vet at å bytte styretape er som å skifte sengetøy. Hvit styretape må bytes ofte, men ser klart best ut. Likevel er det ikke akspetert med hvit styretape og svart sete. Enten skal begge deler være svart, eller så skal det være hvitt. Styretape og sete bør øgså matche med sykkelens og syklistens fargedetaljer. Lange hansker er kun lov til vintertrening og i belgisk vårvær. Ellers skal hendene ha enten korte hansker eller være bare.

Enhver landeveissyklist bør vite at spakene som er på SRAM og Shimanobremser skal tas opp når hjulene skal av og når hjulet er skeivt, ellers skal de være nede. Den riktig stilsikre syklist velger dog Campa-bremser uten spak.

Den stilsikre syklist vet at det er ansett som dårlig stil å bruke en profflagstrøye av nyere dato, med mindre du er proff. Retrotrøyer kan dog brukes uten å tape ansikt. Sekker er for pendlere og småbarnspappaer. Landeveissykling foregår med rene flasker, størrelse skal aller helst være 0,5 liter, men 0,75 kan også godtaes. Fødet du tar med deg skal naturligvis gå glatt ned i lommene.

Den stilsikre syklist vet at å ha oljmerker på leggene er det mest nedverdigende som finnes, og det skal taes bort med en gang. I utgangspunktet er det egentlig nedverdigende allerede i øyeblikket du får oljesøl på leggen, uansett om det fjernes eller ikke. Men å sykle med det... DÉT er fy.

Den stilsikre syklist vet at dekklogoen skal stå over ventilen og at ventilhette er strengt forbudt. Det kan dog brukes under transport for å unngå punktering.

For øvrig
holder det ikke alltid å bruke sunn fornuft, man må alltid gjøre det som ser mest ryddig ut. Hva ville italienerne gjort?

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: Valentino] #1583437 09/04/2013 21:14
T
T.Surnevik Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: Valentino

Bare knær før bare armer

Kan ikke være mer enig!

Løse ben utenfor sokkene er min mening ICON_SMILE

Redigert av T.Surnevik; 09/04/2013 21:14.

www.sportsmat.no
Rabattkode 'terrengsykkel' gir 10% avslag på alt fra Squeezy.
Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583440 09/04/2013 21:18
pharynx Offline
Besatt
Besatt
mening schmening, trenger fasit! ICON_LAUGH

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: pharynx] #1583446 09/04/2013 21:29
kimare Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: pharynx
mening schmening, trenger fasit! ICON_LAUGH

Sitat: Stilpolitet

For øvrig[/b] holder det ikke alltid å bruke sunn fornuft, man må alltid gjøre det som ser mest ryddig ut. Hva ville italienerne gjort?

Hvite sokker over sorte ben=uryddig.

Forøvrig venter jeg faktisk på at noen starter en sykkelkolleksjon som er
"Autorisert av Stilpolitiet" evt "Authorized by OREC" om man satser internasjonalt.

OREC=The Official Rules of the Euro Cyclist

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583456 09/04/2013 21:38
Apokope Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Så vidt jeg vet koster Caad 10 105- 10 papp i hele Norge etter at Sykkeldelisk Anton Sport begynte med den prisen for noen år siden. Det er billigere enn i feks mange engelske nettbutikker. 12/13 er nok bare veil norsk pris inkl moms

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583487 09/04/2013 23:55
KimNK Offline
Ringrev
Ringrev
Før du river deg på en Caad 10 i hui og hast, sørg for å få prøvesittet den skikkelig og vær sikker på at den passer deg. Har solgt store mengder sykler i dette segmentet til kunder med ditt utgangspunkt, gjort min fair share sykkeltilpassinger, og det å få nybegynnere til å sitte bra på slike* rammer er ofte svært traurig, men noen ganger kan det riktignok gå veldig bra også. Her i byen blir denne pushet nærmest hemningsløst på alle og enhver, og nesten alle jeg møter ute på veien med en slik sitter ofte som dasser hele gjengen. Etter min oppfatning og erfaring er det Caad 8 som er den opplagte sykkelen Cannondale-forhandlerene burde fokusere på til denne kundegruppen.

For all del, Caad 10 er nok en bra sykkel, men jeg synes hysteriet rundt denne har gått helt ut av proporsjoner.

*Rammer med tilsvarende sittestilling og geometri.

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583536 10/04/2013 06:31
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har CAAD 8 mere stack*, KimNK?

*Et norsk ord hadde vært fint her. Er "høyere front" passabelt?

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: kimare] #1583555 10/04/2013 07:08
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Ellers er jo dette den ultimate tråden på hele forumet, IMHO:

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1439385&page=1

Da jeg var ny her på forumet leste jeg gjennom HELE tråden i løpet av et par dager. Slår det meste du finner av sykkellitteratur.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1583569 10/04/2013 07:27
C
Cae Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Tusen takk for all svar!

Er ifra Oslo-området, og har problemer med å finne Caad10 til 10 000,- i fysisk butikk. Ser Anton Sport har den til 13 000. Kan jo eventuelt dra til butikken for å prøve den, og så bestille på nett.

Var på Anton sport Lillestrøm i går og der var det Caad 10 til 10k i butikk og tipper du får det på andre Anton sport butikker i Oslo området og.

Var mange Caad'er satt opp så tror det skal være mulig å finne rett størrelse der.

Du bør legge så mye penger i sko, hjelm og pedaler at du blir fornøyd med kjøpet, og tror helt sikkert at du kan klare å få litt rabatt på det og hvis du kjøper fra samme sted som sykkelen. Mitt tips er dog at ikke kjøpe sko som du ikke er 100% fornøyd med.

Cae.

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1585094 11/04/2013 22:17
kimare Offline
Avhengig
Avhengig
Min umiddelbare tanke er at dette ser ut som et godt alternativ til Caad for en nybegynner.

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1565727

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: kimare] #1585650 12/04/2013 17:37
L
LettPåGira Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Sitat: rockphotog
Ellers er jo dette den ultimate tråden på hele forumet, IMHO:

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1439385&page=1

Da jeg var ny her på forumet leste jeg gjennom HELE tråden i løpet av et par dager. Slår det meste du finner av sykkellitteratur.

Nice! Skal få lest igjennom den en dag! Etter å ha lest den, samt den infoen som har kommet frem her, bør jeg vel kunne klare å unngå stilpolitiets bedøvend piler..

Sitat: Cae

Tusen takk for all svar!

Var på Anton sport Lillestrøm i går og der var det Caad 10 til 10k i butikk og tipper du får det på andre Anton sport butikker i Oslo området og.

Var mange Caad'er satt opp så tror det skal være mulig å finne rett størrelse der.

Du bør legge så mye penger i sko, hjelm og pedaler at du blir fornøyd med kjøpet, og tror helt sikkert at du kan klare å få litt rabatt på det og hvis du kjøper fra samme sted som sykkelen. Mitt tips er dog at ikke kjøpe sko som du ikke er 100% fornøyd med.

Cae.

Ok, høres supert ut. Skal være nøye med skoa ICON_SMILE

Sitat: kimare
Min umiddelbare tanke er at dette ser ut som et godt alternativ til Caad for en nybegynner.

Prøvde å søke etter litt info om den, men virker ikke som det finnes veldig mye på nettet.

Ellers ser jeg det har kommet ut en Caad 8 på finn (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40901539&searchQuery=)

Takk for all råd og innspill. Er midt i en stressende eksamensperiode nå, så har ikke mulighet til å kjøpe før om 3uker, men det ser heller ikke ut til å være noen hast (Snødde i dag, og meldt snø i helgen..).

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1585692 12/04/2013 18:41
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
OBS! Anton Sport/Sykkeldelisk nederst i Bogstadveien har åpningstilbud denne helgen, 15% på ALLE sykler!

EDIT: Ah, så ikke de siste linjene. Dra VISA!

Redigert av rockphotog; 12/04/2013 18:45.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: KimNK] #1585699 12/04/2013 18:45
Myrulv Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: KimNK
Før du river deg på en Caad 10 i hui og hast, sørg for å få prøvesittet den skikkelig og vær sikker på at den passer deg. Har solgt store mengder sykler i dette segmentet til kunder med ditt utgangspunkt, gjort min fair share sykkeltilpassinger, og det å få nybegynnere til å sitte bra på slike* rammer er ofte svært traurig, men noen ganger kan det riktignok gå veldig bra også. Her i byen blir denne pushet nærmest hemningsløst på alle og enhver, og nesten alle jeg møter ute på veien med en slik sitter ofte som dasser hele gjengen. Etter min oppfatning og erfaring er det Caad 8 som er den opplagte sykkelen Cannondale-forhandlerene burde fokusere på til denne kundegruppen.

For all del, Caad 10 er nok en bra sykkel, men jeg synes hysteriet rundt denne har gått helt ut av proporsjoner.

*Rammer med tilsvarende sittestilling og geometri.

Helt enig. For en nybegynner tror jeg at i mange tilfeller en god forhandler er viktigere en ar det er Cannondale cAD10. Det finnes et utall glimrende sykler på markedet, og å anbefale en spesifik modell til en uerfaren syklist er i beste fall et dårlig råd. En god forhandler kartlegger hva du trenger, for det tviler jeg på at trådstarter helt vet selv(?). Etterpå får du hjelp til riktig størrelse. Tror det er den beste starten

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1585742 12/04/2013 19:54
kimare Offline
Avhengig
Avhengig

Sitat: kimare

Prøvde å søke etter litt info om den, men virker ikke som det finnes veldig mye på nettet.

Ellers ser jeg det har kommet ut en Caad 8 på finn (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40901539&searchQuery=)

Takk for all råd og innspill. Er midt i en stressende eksamensperiode nå, så har ikke mulighet til å kjøpe før om 3uker, men det ser heller ikke ut til å være noen hast (Snødde i dag, og meldt snø i helgen..).

Dersom det er aktuelt med brukt vil det nok dukke opp flere muligheter. Jeg kjenner heller ikke Lapierre Sensium, men dersom påstanden om at den ble best i test i Landevei i 2012 (noe som sikkert stemmer), er det nok helt sikkert en kompetent nybegynnerramme. Utfra det lille jeg har lest er Sensium 100 og 200 samme ramme og det er en slags blanding av løps og komfortramme. Mao vil den kunne føles mer komfortabel enn Caad spesielt for en nybegynner. Mulig alpers eller noen av de andre Landevei gutta har noe å bidra med.

tysk test
http://www.roadbike.de/test/bikes/10-lan...st.581226.9.htm

Her er en test av 200
http://road.cc/content/review/75524-lapierre-sensium-200-cp-2013

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1585760 12/04/2013 20:29
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ikke prøvd Sensium, men husker at Landevei var over seg hva gjaldt komfort og utforegenskaper. Så vidt jeg erindrer er Sensium kun én ramme (mulige endringer med årsmodell), og forskjellene er kun bygget.

Re: Komme i gang, sykkel og utstyr [Re: LettPåGira] #1587782 16/04/2013 12:58
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Er det noen som har erfaringer med Giro Bravo-hansker? Synes de ser rimelig bra ut, men vet ikke hvordan de performer. God pris på de også (250,-).

Moderator  support, Valentino