Hvor står du i Bieber-saken?
|
Re: Hvor står du i Bieber-saken?
[Re: olavjoergensen]
05/04/2013 19:30
|
Stig Wigum
Entusiast
|
Entusiast
Jeg HATER "hollywood produserte idol" som hverken kan synge,danse og i tillegg tjener fett på det. Jeg HATER bieber og alt han fører med seg av onder Det virker nesten som du frivillig gir en person du misliker makt til å ødelegge humøret ditt. Det er i såfall en dårlig strategi, synes jeg. Hehe, det er nok ikke så ille! Men jeg ser på produserte idol som bieber som søppel Jeg trodde han slo gjennom med egne låter han selv la ut på nett som tidlig tenåring, men det kan jo være kødd for alt jeg vet. Digger ikke Bieber selv, men syns han har noen bra låter. At store deler av verden elsker ham driter for sovjet jeg også i, men jeg er ikke i tvil om at han har fortjent å være der han er idag. Jeg sier ikke at du er sjalu, men jeg tipper ganske mange både unge og eldre menn er det, og kamuflerer det med "hat". Men jeg hadde ikke giddet å gi ungene fri om jeg var rektor, synes det er en tanke uproft. Jeg hadde heller sagt at jeg forstår veldig godt hvis alle skulker skolen på konsertdagen, men at det desverre da vil bli ført fravær. Tipper alle hadde gått da
|
|
|
[Re: Tex]
05/04/2013 19:48
|
Raggedy
Fersking
|
Fersking
Jeg gikk glipp av en tentamen i 10. klasse på ungdomsskolen fordi jeg fikk mulighet til å dra på kurs og konsert med (de norske) favorittartistene mine. Den dagen ble en stor opplevelse, og om ikke et minne for livet så i alle fall noe jeg gledet meg over og fikk inspirasjon fra i flere år etterpå. Jeg tror dette er sammenlignbart med de såkalte Beliebers, de legger masse energi i og har mye glede av Justin Bieber mens jeg hadde det av å drive med musikk selv. For min del var det i alle fall aldri snakk om å gå glipp av dette for å ta tentamen i stedet, og det regner jeg med at mange Beliebers også tenker. Skolen er dømt til å tape. Da mener jeg det er like greit at skolene tar hensyn til det, heller enn å yppe til "krig" mot elevene sine (for da sitter man igjen med to tapere; skolen og, til slutt, elevene). Slik som de har gjort det på Sunnmøre synes jeg er en grei løsning; dette er tre konserter med det mest populære tenåringsidolet som har vært på flere år - og det er tre dager de har bestemt at det ikke skal foregå heldagsprøver. Det er jo ikke akkurat noe stort hensyn å ta. Jeg fikk forresten ta igjen tentamen noen dager senere sammen med kompisen min som også var konsert og med de som var syke. Jeg fikk et godt resultat på den, fikk bra vitnemål fra både ungdomsskolen og videregående og hadde ingen problemer med å komme inn på det universitetsstudiet jeg ville, osv. Føler heller ikke at jeg har fått noen puter under armene, en forvridd følelse av at verden og livet alltid tilpasser seg mine ønsker/behov, eller noen andre senskader. I den store sammenhengen blir én mistet ungdomsskoletentamen (av sikkert over 100 tentamener/heldagsprøver gjennom u-skole og videregående) ganske så ubetydelig 
|
|
|
[Re: Stig Wigum]
05/04/2013 19:57
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg har ikke hørt på Bieber, men finner det ikke usannsynlig at jeg ville likt noen leter. Jeg er 46 år gammel og kan finne på å lytte til både Britney Spears og Christina Aguilera. I tillegg til Mozart, Chopin, Dream Theater, Linkin Park, Stevie Ray Vaughan, Pink Floyd, Bjørn Eidsvåg, Kari Bremnes, Breaking Benjamin, Diana Krall, Arve Tellefsen, DumDum Boys, CC Cowboys for å nevne noen av favorittene.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
05/04/2013 20:00
|
torbis
Ivrig
|
Ivrig
At man i det hele tatt bruker energi på å diskutere en slik sak på debatten på NRK i går kveld, tyder bare på hvor godt vi har det her i Norge. For fytterakkern for et fille-problem!
Synes det er flott gjort av rektoren. "No more to say".
|
|
|
[Re: GeirK]
05/04/2013 20:02
|
JMGJMG
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har ikke hørt på Bieber, men finner det ikke usannsynlig at jeg ville likt noen leter. Jeg er 46 år gammel og kan finne på å lytte til både Britney Spears og Christina Aguilera. I tillegg til Mozart, Chopin, Dream Theater, Linkin Park, Stevie Ray Vaughan, Pink Floyd, Bjørn Eidsvåg, Kari Bremnes, Breaking Benjamin, Diana Krall, Arve Tellefsen, DumDum Boys, CC Cowboys for å nevne noen av favorittene. Samme som meg. Samme hvem eller hva, bare det låter bra.
|
|
|
[Re: Raskall]
05/04/2013 21:34
|
mbee
Medlem
|
Medlem
Vel.. jeg skrev vår i gåseøyne fordi jeg ikke snek meg av gårde. Jeg skulket aldri skolen fordi jeg så hensikten med å tilegne meg kunnskap.
Det er faktisk skoleplikt i Norge. Det er ikke konsertplikt. Er det ikke praktisk mulig å overvære et kulturarrangement? Nei, da står man vel over, da. Er vel det som er saken her. Det var jo praktiskt mulig og derfor kunne de som vil gå. De som vil kan sitte hjemme og skrive på Internett hvor mye de misliker artisten og hvor meningsløst de synes det er at ungdom går på konsert istedenfor å ha tentamen akkurat den dagen. Var det ikke noen som nevnte snobberi og forventet reaksjon i en annen tråd?
|
|
|
05/04/2013 23:54
|
Oeyvind
Ringrev
|
Ringrev
|
|
|
[Re: Raskall]
06/04/2013 00:25
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
uff, hadde ikke lyst å mene noe om dette, men klarte ikke å la være. Eg synes denne rektoren gjorde en klok beslutning. Mange hadde spurt om mulighet for å ta fri for å være med på for dem en spesiell dag. Dette ble vurdert og håndtert slik at de som ønsker får mulighet. Kjempebra! Men hvilke signaler sender dette til ungene? Setter det presedens? "Vår" tids skulking var regelbrudd. Det fikk konsekvenser og mange av oss lærte nok noe av disse konsekvensene. Hva lærte du? Vel.. jeg skrev vår i gåseøyne fordi jeg ikke snek meg av gårde. Jeg skulket aldri skolen fordi jeg så hensikten med å tilegne meg kunnskap. Det er faktisk skoleplikt i Norge. Det er ikke konsertplikt. Er det ikke praktisk mulig å overvære et kulturarrangement? Nei, da står man vel over, da. Det er opplæringsplikt i Norge, ikke skoleplikt. Vesentlig forskjell. mvh Ove<r
|
|
|
06/04/2013 06:34
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Men er ikke litt av problemet her også at tentamen ble fremskyndet, og at dette blir urimelig for de elevene som ikke skal på konserten til Jøstinn Biver? (rett på meg om jeg tar feil, har ikke giddet å sette meg inn i alt spetakkelet)
Jeg hadde hvertfall selv blitt grinete om jeg fikk en uke mindre med lesing fordi noen håpløst forelska og hylete jenter med store plakater av sin fremtidige ektemann MÅTTE på konsert for enhver pris.
Håper ikke disse "belieberne" leser denne tråden, da blir vi lynsjet alle som en!
Jeg for en humret godt da Morten Ramm brant billetter til Bieber i offentlige medier. I ettertid ser jo jeg også at det var kjipt gjort, men reaksjonene fra Jøstinns fremtidige koner er jo over ethvert støvleskaft! Det ble jo demonstrasjon utenfor VG huset etter en dårlig anmeldelse..
|
|
|
[Re: HNK]
06/04/2013 06:56
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Men er ikke litt av problemet her også at tentamen ble fremskyndet, og at dette blir urimelig for de elevene som ikke skal på konserten til Jøstinn Biver? (rett på meg om jeg tar feil, har ikke giddet å sette meg inn i alt spetakkelet)
Jeg hadde hvertfall selv blitt grinete om jeg fikk en uke mindre med lesing fordi noen håpløst forelska og hylete jenter med store plakater av sin fremtidige ektemann MÅTTE på konsert for enhver pris... Jeg sitter ikke på fakta her, men jeg antar at avgjørelsen om å flytte på datoen til tentamen ble bestemt i god tid, slik at argumentet med liten tid til forberedelse ikke holder. Saken ble offentlig kjent nå, men avgjørelsen er vel tatt for lenge siden!? Edit: De eneste negative uttalelsene jeg har fått med meg, er fra politikere og Oslopolitikere spesielt. Ingen som blir berørt praktisk av dette har sagt noe som helst. Hva er forresten gyldig grunn til å flytte på datoer til tentamen generelt, og i Oslo-skolene spesielt? Et evt. OL i Oslo vil selvsagt være midt i skole- og arbeidstid, vil det være en utfordring?
Redigert av Brusdalen; 06/04/2013 06:58.
|
|
|
06/04/2013 07:51
|
jaronsen
Entusiast
|
Entusiast
.
Redigert av jaronsen; 06/04/2013 11:04. Rediger grunn: Slettet, ikke relevant for denne diskusjonen
|
|
|
[Re: HNK]
06/04/2013 08:01
|
mbee
Medlem
|
Medlem
Jeg hadde hvertfall selv blitt grinete om jeg fikk en uke mindre med lesing fordi noen håpløst forelska og hylete jenter med store plakater av sin fremtidige ektemann MÅTTE på konsert for enhver pris.
Håper ikke disse "belieberne" leser denne tråden, da blir vi lynsjet alle som en!
Jeg for en humret godt da Morten Ramm brant billetter til Bieber i offentlige medier. I ettertid ser jo jeg også at det var kjipt gjort, men reaksjonene fra Jøstinns fremtidige koner er jo over ethvert støvleskaft! Det ble jo demonstrasjon utenfor VG huset etter en dårlig anmeldelse.. Noen ville blitt grinete uansett her. Nå antar eg at de som blir grinete for at andre skal få ha det gøy er i mindretall så da er vel de fleste ivaretatt. Når dattera vår på 6 vil spille " beibi, beibi, ååååååååååååååååå" i bilen, så kan eg velge å være grinete, for deretter å hummre litt når cd'en flyr ut igjennom vinduet til hennes store sorg. Forsvare det med at det tross alt bare er kommersielt ræl og at eg egentlig gjør henne en tjeneste. Eller eg kan glede meg over at hun har det gøy der hun synger med. Forresten, "beibi, beibi, åååååååååååååååååå" er ikke så værst når du har hørt den noen ganger. Prøv selv, sett den på full guff på anlegget i stua med spikes på høytalerene og gullforgylt skjerm på optiske kabler og spill den en 10-12 ganger.
|
|
|
06/04/2013 09:59
|
Espen
More than words
|
More than words
Herregud ass, han er jo søt da! Jeg har to i huset her som skal på konsert. Den ene gleder seg mye mer enn den andre, men begge er klare på at dette er det seff verd å få med seg. Det skjønner jeg kjempegodt. Eksen "vant" slaget om å være med, og det er også ok. Hvis man ikke tåler dette, bør man ikke drikke Cola. http://www.youtube.com/watch?v=kffacxfA7G4
|
|
|
[Re: Espen]
06/04/2013 10:09
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Jeg vaksinerer fire-åringen mot slik småborgerlig moro ved å ta ham med på Kraftwerk på Øya i sommer.
Hjemme fores han med Burial til han snakker Sarf Landun blockney.
Anonym5
|
|
|
[Re: OveR]
06/04/2013 10:48
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
uff, hadde ikke lyst å mene noe om dette, men klarte ikke å la være. Eg synes denne rektoren gjorde en klok beslutning. Mange hadde spurt om mulighet for å ta fri for å være med på for dem en spesiell dag. Dette ble vurdert og håndtert slik at de som ønsker får mulighet. Kjempebra! Men hvilke signaler sender dette til ungene? Setter det presedens? "Vår" tids skulking var regelbrudd. Det fikk konsekvenser og mange av oss lærte nok noe av disse konsekvensene. Hva lærte du? Vel.. jeg skrev vår i gåseøyne fordi jeg ikke snek meg av gårde. Jeg skulket aldri skolen fordi jeg så hensikten med å tilegne meg kunnskap. Det er faktisk skoleplikt i Norge. Det er ikke konsertplikt. Er det ikke praktisk mulig å overvære et kulturarrangement? Nei, da står man vel over, da. Det er opplæringsplikt i Norge, ikke skoleplikt. Vesentlig forskjell. mvh Ove<r Ikke at det er relevant for denne diskusjonen, men skoleplikt er et uttrykk brukt i lovvgivingen. http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/nouer/1995/nou-1995-18/20/2.html?id=337031
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
06/04/2013 12:07
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Etter det jeg husker brukes vel ikke begrepet i opplæringsloven?
mvh OveR
|
|
|
|
|