Bikeman.com later til å ha Pugs i ulike str som kan skipes til N for en hensiktsmessig pris. Må bestilles som frame + build kit. Selv etter import tax på 25% blir dette bra. Har selv kjøpt Sur. Nec. Herfra - anbefales.
Bra tips. Vet du hvordan det er med fester for bagasjebærer o.l. på den?
Nope, laget primært for sti og ikke ekspedisjon. Men det funker det veldig bra til. Må si jeg har blitt relativt betatt over min på den korte tiden jeg har hatt den. Noen mods har det blitt, men veldig mye sykkel for pengene og en uke unna.
Det sprutsnør i Estenstadmarka i dag. Jeg har bare ca 50 meter sikt fra stuevinduet mitt. Det snør litt i Bymarka også tror jeg; sjekk værstasjon/webcam.
En pen 2,5cm nysnø i natt. Men det er så varmt om dagene at om morran er det perfekt shredtime.
Dekktrykk, sikkert noe ala 1-2 psi... Kan man punktere på detta?
Fikk tafse på en maken en i en annen butikk (som desverre har lyst til å selge den, ingen demo-kjøring altså). Går sikkert ann å punktere, men jeg har de siste to ukene kost meg med stitur hjem fra jobben to, tre ganger i uka. Kjører med mellom 5-10 psi i vanlige dekk og slange (Hutchinson 2") på snø. Har gitt blaffen i å ha med lappesaker + pumpe.
Er fortsatt positiv overasket over gamle traveren Hutchinson, syklet rett opp en bratt bakke (ca. 25-30m, 22-24 utveksling) med stålis med rim på. Null stress, null glipp; faktisk lettere å sykle opp nå siden den bakken pleier å være en sleip gressbane om sommeren.
Knirkekne: Når passer det for deg å ha fettforbrenning denne uka? Demosykkelen skal innom for en kjapp sjekk og vask så er den klar for nye utfordringer?
Endelig. Har venta på en AWD fatbike. Innlysende at disse to tingene kombinert i en og samme sykkel vil gi max framkommelighet. Mangler bare et krankmontert planetgir (helst laga av Rohloff) så hadde den hatt alt jeg drømmer om
Knirkekne: Når passer det for deg å ha fettforbrenning denne uka? Demosykkelen skal innom for en kjapp sjekk og vask så er den klar for nye utfordringer?
- K
Torsdag er en god dag?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Hr Wethe, er ikke det en bra utfordring. BigBob AWD, jeg bestiller tvert
Interessant konsept. Tore Hvinden som jobber på G-Sport Brandbu har en av de ytterst få AWD syklene i Norge. Lurer på drivverkstapet i overføringen til forhjulet.
Sjelden man trenger ekstra trekk/drivkraft foran føler jeg, underlagets beskaffenhet mtp gjennomslag i snø er en større utfordring enn fremdriften/traksjonen/grepet. Det skulle vært tungtveiende grunner til å velge en AWD på en slik ekspedisjon, vekt øker, friksjon øker, teknisk feil øker. Da må gevinsten være stor tenker jeg. Noe jeg ikke kan forstå.
Sykler jo opp braaaaattte snøskråninger på fatbike dersom det er fast underlag (mye brattere enn på smalhjuling). Her bruker hun en 4" dekk og 80mm felg og ikke plass til bagasje. Ville nok testet ett pakkesel til en slik tur (dersom den skal gå uten støtte), fremfor en AWD.
På sydpolen er det vel ganske flatt. Sykle til Nordpolen? anyone med? tirsdagsklubben
Espen W: Har MK2 festepunkter for bagasjebrett, og vet du om dere kommer til å tilby brett?
Jepp, Mk2 har feste for brett. Skal få testet om noen av de brettene som vi allerede fører funker. Noen av dem har masse justeringsmuligheter, så det bør gå bra.
Prøvemonterte "smale" dekk på Surly´s fatbike felger på morrakvisten i dag.
Hadde ett Conti Mountain King 2,4" dekk liggende og testa med det.
Resultatet ble knallbra
Surly Marge Lite 65mm felg. Dette så veldig bra ut. Helt rette dekksider.
Surly Rolling Darryl 82mm felg. Her ble det en del dekkstrekk. Felgen stikker litt ut og er derav litt utsatt, men fungerer nok fint til asfalt og grus.