Jeg blir litt nostalgisk av denne saken her. Men nostalgisk er vel ikke det rette siden den er i bruk igjen. Uansett var det en hyggelig overraskelse å finne den i en eske når jeg lette etter en brukbar hurtigkobling som en midlertidig løsning. Uansett. Denne var den aller første XTR delen min.
LarsB
Har også et par sånne bankers-qr, trygt montert på et evigvarende hjulsett med 950-nav og 517 ceramic-felger...
Re: Hvilke komponenter blir du nostalgisk over?
[Re: Stein]
#161269324/05/201311:24
SunTour XC (3 Pulley System) "Fantastic - except for the fact that it looked so weird that, as you cycled by, dogs barked, babies cried and your friends laughed. At you, not with you."
Det var da voldsomt til "teppebombing" da Yetimann.! Er dette noe du har liggende,eller prater vi copy/paste her? Er du sikker på at det ikke er.... Holker?
Redigert av Clint Berg; 27/09/201310:33.
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
#168998227/09/201307:02
Jeg så en kollega med en gammel Coyote hun brukte som jobbsykkel (arvet etter mannen). Med Dia Compe SE-bremser. Ble litt oldschoolnostalgiker der, ja.
Nesten så jeg fikk lyst på en ny Yeti igjen - bare for å ha...
Self Energizing-bremser var jo herlig da. Scott leverte også en del sykler med disse rundt 1994. Dette var min drømmesykkel i 1993-1994 i hvert fall. Mama mia! Men da helst med SE-bremser.
Stratocaster Kabelführung!! Hva skjerdde med det varermerket egentlig?
Men den første sykkelen jeg virkelig hadde lyst på i terrengsykkelsammeneheng var Miyata Shredder. For en lekker slede. Året var 1990 og jeg leste Miyata-katalogen i filler.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#169000527/09/201307:27
Når jeg ser overrøret på Miyataen, kom jeg til å tenke på Konas "sloping toptube"-konsept. De mente jo at overrør som går nedover fra styrerøret var tingen - uansett størrelse. Bare det gikk nedover mot seterøret. Det endte jo med etter hvert latterlig høye styrerør på de større størrelsene... De tviholder jo fortsatt på den filosofien.
Ok, det er strengt tatt ikke en sykkeldel, men det er sykkelrelatert og nostalgisk, og nå har denne tråden gått over ni sider uten en skikkelig avsporing, så nå er det jaggu på tide.
Fikk dette glasset til en bursdag rundt årtusenskiftet, og det har vært en trofast sliter siden den gang:
#169849412/10/201321:24
Kjøpte en original Crud Catcher bakskjerm på postordre fra England på begynnelsen av 90-tallet. Den har fulgt meg over flere sykler helt til den ble stjålet i sommer. Strengt tatt var det vel sykkelen den satt på som ble stjålet, men det er skjermen jeg savner..
#170224820/10/201318:28
Den gang Sykkeldelisk holdt til i et toetasjers lokale rett ved Nansens Plass var det denne sykkelen som stod øverst på ønskelisten: Sloping toptube ;-)
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#170225720/10/201318:53