Ikke helt enige på On-One ang karbongaffel, dette er svaret jeg fikk i dag:
"We are still waiting for our carbon sample and as yet have no plans for a production run.""
Er vel ikke karbon utgaven av ramma man mener? Iflg brant på mtbr så virker det som om det er store planer for en karbongaffel til fatty. De er bare usikre på hvilken diameter de skal ha på styrerør i forhold til salg til andre rammer. Ihvertfall sånn jeg har forstått det:) men kan sikkert ta en stund før den er klar for salg.
Har nettopp kjøpt sykkel derfra og var gasnke spesifikk i at det var gaffel vi snakket om.
Bestillte til On-One tjukken drev med 30t foran fra Wolfe tooth. Det er det minste det er mulig å få på uten å bytte til dobbel. Går ikke så mye på toppfart akkurat!
Noen som har noen slangeløstips å dele? Holder Surlys orginalrimstrip +elektrotapede overganger på 100mm felg? Det er iallefall min plan.
Jeg har en del notater tidligere i tråden, men dette er for dobbeltbunnede felger. Skal snart igang med å sette opp et superlett sett med enkeltbunnede 80mm felger slangeløst.
På 80mm Surly enkeltbunn (Rolling Darryl) har jeg lest om en del som har gjort som du nevner, mens andre bruker et lag med foam i midten for å bygge opp.
Pass på å få det tett rundt overlappen på felgbåndet.
Ser for meg at fat-bike kan være et ypperlig fremkomstmiddel i fjellet når ski-sessongen er på hell og det fremdeles er for mye snø til å vanlige dekk/dvs når det er fare for å møte på en del snø, men ikke nok til ski. Rallarvegen tidlig på sessongen? Hytte til hytte før alt blir bare steinrøys..... Noen som har noen erfaringer med dette?
Ser for meg at fat-bike kan være et ypperlig fremkomstmiddel i fjellet når ski-sessongen er på hell og det fremdeles er for mye snø til å vanlige dekk/dvs når det er fare for å møte på en del snø, men ikke nok til ski. Rallarvegen tidlig på sessongen? Hytte til hytte før alt blir bare steinrøys..... Noen som har noen erfaringer med dette?
Det der høres jo fullstendig genialt ut hvis det funker. Tenk å få ha hele fjellet for seg selv. Skiløperne har gitt opp og fotfolket har ikke begynt å gå ennå.
Sykling i fjellet funker som, hmm..., fjell. Her i retning Bjøberg Fjellstue:
Det hadde ikke skjedd om jeg hadde klart å koordinere tiden mellom barnehagelevering og dagens møte bedre... for da hadde jo jeg vært der og sinket dere.
Marius må nesten skylde seg selv som er på vei til å hoppe over på Scott. Alle vet hvordan det gikk med Scott i isødet.
I vinter har jeg tråkket singlespeed med ISP på. Dette for å opprettholde styrketråkket som sikkert trengs for å drive en fatbike oppe i fjellhejmen :-D
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.