Årets første stitur er unnagjort! Men dæv** så glatt. Stort sett ujevn stålis overalt Vil strekke det så langt som å si at stiene i området her nå er livsfarlige både på sykkel og til fots, med mindre man har skikkelige pigger.......DET har ikke jeg.. Hehe.. Men likevel, deilig å være ute på to hjul igjen! Fant noen småstier som var litt nedtråkka, men som likevel var 75% hardpakka snø/skare og ikke is, der var det langt bedre feste og mulighet til å dra på litt. Men som småstier flest, så er de gjerne såpass knotete at det ikke går særlig fort likevel..
Det er en egen stemning i skogen når det er vinter og sola titter så smått frem, nyyydelig!
Jeg vil også påstå at det er mye god øvelse i å liste seg rundt på glatta, over røtter, rundt svinger, opp og ned småkneiker.. Noen turer på dette, så bør ikke våte steiner og røtter bli det verste til våren! hahaha...
Om noen syns jeg burde sagt ifra og bedt dere med, sorry! Fikk et plutselig innfall og hadde ikke mer enn tida av veien, så fra tanke til jeg var på sykkelen gikk det knappe 6 minutter.. Next time guys!
Satser nok ikke på 365 dager på sykkel i 2013, men håper jeg klarer å skvise inn noen fler enn i 2012!
Redigert av Raymond; 01/01/201314:03.
Re: Føremelding fra Tønsberg !! Endelig !!
[Re: cht]
#153893301/01/201319:17
Muligmulig.. Jeg vet ikke hvor mye folk som traver der nå på vinterstid.... Jeg prøvde noen stier som ikke var gått på, da gikk jeg gjennom skaren, ble bare rot. De stiene som er mye brukt av fotfolket er holkeis, mens de stiene som bare er gått "litt" på, er fiiiinfine!
#153898801/01/201322:04
Skibergfjell er lett å sykle på sommeren, så lenge du ikke sykler opp fra Gausesetra, men tar av nesten på toppen av veien inn til Øksne. Da er det stort sett lett sykling, noe ur og myr, men greit å sykle.
Dette gjelder på sommers tid. I dag, selv etter regnet, er det uansett alt for mye snø til å sykle der nå.
Stisykling tilhører lavere områder nå på vinteren.
Kos dere med stisyklingen på innsiden av E18:-) Vi på den andre siden, får gå på ski, løpe eller sykle på asfalten.
Var ute på blåstier forrige helg, flotte forhold med pigg. Det blir ny tur i morgen hvis været er OK, oppmøte kl 10.00 på Messehuset/nederst i akebakken ved ishallen. Vi er 4 mann, det er plass til fler. Planen er tur på ca 2 timer på stier.
Fine forhold igjen etter at mye snø har smeltet og det igjen er blitt kaldt. Stort sett stålis på stier der det er stor trafikk, på småstier er det litt mye snø som krever lavt dekktrykk, brede piggdekk og mer tyngde fremme på syklen enn normalt for å flyte oppå snøen.
Ingen grunn til å sitte inne, forholdene er flotte. I dag ble de 43 km på tur Nøtterøy rundt.
#155296002/02/201321:02
Tenkte å ta meg en runde i morgen.... Hvis noen er klare for en stitur så gi meg en pip. Ellers drar jeg på solotur..
Yr melder littegrann blå grader og overskyet...ikke noe særlig vind. Nydelig føre, så det blir en deilig tur!
Vi er 3-4 mann som skal på tur kl 0930 i morgen tidlig, oppmøte på Maxbo Ilebrekke. Hiv deg med hvis du er våken Det blir stitur, Essoskogen og Brekkemyra!
Redigert av Stuf; 22/02/201321:55.
[Re: Stuf]
#156111322/02/201321:59
Tenkte å ta meg en runde i morgen.... Hvis noen er klare for en stitur så gi meg en pip. Ellers drar jeg på solotur..
Yr melder littegrann blå grader og overskyet...ikke noe særlig vind. Nydelig føre, så det blir en deilig tur!
Vi er 3-4 mann som skal på tur kl 0930 i morgen tidlig, oppmøte på Maxbo Ilebrekke. Hiv deg med hvis du er våken Det blir stitur, Essoskogen og Brekkemyra!
Det var da voldsomt så tidlig da.. Jeg er tidlig oppe om dagen jeg altså, men når jeg først har hele lørdagen fri og fruen er på jobb til utpå ettermiddagen....så hadde jeg tenkt å drøye til nærmere 11..
Får se om jeg rekker.. Har fortsatt litt finjustering på sykkelen og et kjedebytte som må gjøres før jeg legger ut på tur..
Hvor lenge regner dere med å bli ute?
Redigert av Raymond; 22/02/201322:01.
[Re: Raymond]
#156112122/02/201322:33
Vi avslutter ca kl 1200, må være på plass i sofaen før Therese starter kl 1245 Vi har forresten tur hver lørdag, gruppe på FB der avtaler gjøres og arrangementer lages. Send PM så legger jeg deg/dere til gruppa Stisykling i Tønsberg
#156112422/02/201322:36
Jeg skal ut og spise min egen avslutningsmiddag med ledergruppa på jobben på onsdag, så passer dårlig gitt.. Men skal en ta en kveldstur denne uka, så bør det nok skje i morgen eller onsdag, for fra torsdag sier vel værmeldinga bløtt føre i et par-tre dager...
Flott bilde Raymond! Var selv ute en tur på søndagen og det var utrolig bra.
Siden det er meldt godt vær hele uka så foreslår jeg en tur i etterjobbtid på onsdagen. Noen som er med, la oss si, 1730 på onsdag?
Jeg var ute en tur med lykt onsdag kveld, glimrende forhold på smale, raske stier Blir ny tur i morgen tidlig, oppmøte er avtalt på Maxbo Ilebrekke kl 0930. Hiv dere med dere som kan, det blir tur på 2-2,5 timer på lokale småstier.
#156789310/03/201316:34
Noen som har sett noe mer til "den sinte grunneieren"? Jeg knipset et par bilder sist jeg var ute, av noe som så vidt jeg kan skjønne er disse sperringene.. I hvert fall et rot av stokker på kryss og tvers, alle tydelig kappet med sag, så ikke noe vindfall.. De fleste var kappet nesten helt av, men akkurat ikke helt, så man ikke med littegrann muskelbruk får slept de til siden heller. Kjenner jeg blir litt varm bare av å tenke på dette, det er så utrolig unødvendig!??!?! Hva oppnår man egentlig, annet enn å "stikke kjepper i hjula" for turgåere og stisyklister som er ute og koser seg....
Redigert av Raymond; 10/03/201316:37.
[Re: Raymond]
#156901112/03/201317:22
Ble en lynkjapp tur i Teieskogen i dag. Heeeelt nydelig!!! De korte artige nedkjøringene fikk en liten ekstra piff på glatta, særlig de som har vært utsatt for litt sol!
Jeg er rimelig sikker på at dette kun er et snøfritt punkt og ikke et større område, prøver du å lure oss Raymond . Jeg skal ta meg en tur ut i morgen med en HT med rittdekk, men her ikke store forhåpninger om å finne snø og isfrie områder .
Re: Snøfri sti i Tønsberg!?!?!
#157708930/03/201314:15
Desverre er nok resten av bildeserien med større eller mindre innslag av snø og is.... men det var jaggu deilig å kunne sykle i hvert fall 17,3 meter uten snø... kan legge ut et mer "korrekt" bilde når jeg er hjemme i ettermiddag.
Kommer an på hva man liker å sykle, men det er sti på mange kanter av byen, og mange som har brukt åresvis på å finne noen godstiene, så det enkleste er vel å hive seg med på tur med noen som er litt kjent!
#157754931/03/201317:51
Takk. Liker variert og gjerne litt bratt. Da spesielt nedover. Sykler med 160mm og klissegummi, så ikke så mye asfalt :-D Hiver meg gjerne på en tur i nær fremtid. Både med og uten piggdekk.. Er det noen faste stisykkelkvelder, eller gis det beskjed i denne tråden?
Smil til verden og den smiler tilbake til deg!
#157767931/03/201322:18
Ja, er vel ikke så spesielt å like det sånn på sykkel. Send meg en pm eller legg ut i denne tråden når det blir tur, så kanskje jeg slenger meg med, hvis jeg har mulighet.
Smil til verden og den smiler tilbake til deg!
#157880302/04/201319:57
Vårens første stitur uten piggdekk! Fremdeles mye snø og is men det er hardt og isen er blitt ganske porøs og ikke veldig glatt. Var innom på myra (bak Maxbo), Essoskogen og Råelåsen, og det gikk hel greit uten fotisett noen steder.