Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

terningenrittet 2013?

terningenrittet 2013? #1572596 20/03/2013 06:38
Pedalsyre Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Er det jeg som er sveiseblind på morran, eller står det ikke på terminlista??

det er i motbakke du når toppen i livet...
Tidligere nick: Helium team carbonium.
Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1572854 20/03/2013 14:53
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Pedalsyre
Er det jeg som er sveiseblind på morran, eller står det ikke på terminlista??

Ser ikke ut som det ligger der, hørte rykter om at det skulle foregå 9.juni.
Dvs dagen etter Raumerrittet som jeg allerede er påmeldt på, så da står jeg nok over Terningrittet i år også, som alle andre år. Synd for jeg liker løypa og underlaget.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1574024 22/03/2013 19:20
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sykle begge Anders, det planlegger nemlig jeg. Sikkert ikke noe gode bein, men satser på at den sykt gode oppladinga jeg driver med til årets sesong gjør at det går som smurt ICON_TONGUE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1574051 22/03/2013 20:00
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Begge deler ja, bare å kjøre på med masse mengde, formen skal ikke være på topp allikevel da. Og en fin oppkjøring og forberedelse til Trans Østedalen.

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1574134 22/03/2013 22:09
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Ja det jeg tenker også, og ikke minst til dobbeltbirken. Når jeg kom gjennom Transalp i fjor, så må jeg vel klare to helt flate ritt i Norge.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1574206 23/03/2013 08:02
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skal vist gå 9 juni ja, og selvfølgelig stiller man opp her. Et lokalt ritt med MYE flytsti... I år skal jeg stå langt fremme ved start, ikke tilnærmet bakerst:)

CK ELVERUM

Re: terningenrittet 2013? [Re: Otoen] #1574425 23/03/2013 18:26
S
suzuki421 Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: Otoen
Skal vist gå 9 juni ja, og selvfølgelig stiller man opp her. Et lokalt ritt med MYE flytsti... I år skal jeg stå langt fremme ved start, ikke tilnærmet bakerst:)

Hvordan vet du at det blir flytsti Øistein?
Det er jeg som merker løypa inne på Terningmoen.

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1574494 23/03/2013 20:39
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Merking er ikke det samme som bestemmelse av løypa... Terningmoen er bare en bitteliten del av hele løypa, og hvor er det knotsti inne på terningmoen og eller i grundsetmarka? ICON_SMILE

Finns kun flytsti i det området der løypa skal gå uansett, iallfall i mine øyne:). Blir uansett bra, og ingen sti jeg ikke har syklet før:).

CK ELVERUM

Re: terningenrittet 2013? [Re: Otoen] #1574505 23/03/2013 21:00
S
suzuki421 Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: Otoen
Merking er ikke det samme som bestemmelse av løypa... Terningmoen er bare en bitteliten del av hele løypa, og hvor er det knotsti inne på terningmoen og eller i grundsetmarka? ICON_SMILE

Finns kun flytsti i det området der løypa skal gå uansett, iallfall i mine øyne:). Blir uansett bra, og ingen sti jeg ikke har syklet før:).

En feilplassert pil fra meg, så blir det problemer for dere.

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1574580 23/03/2013 23:34
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er det klart at det blir den 9 juni Gard ? Blir vel noen nye stier Øistein, men mener du var med på den stirunden i høst hvor vi sykla de. Dvs sikkert ikke bestemt om de blir med, men håper det.

Ellers finner jo noen stier som er såpass teknisk at de vil skape litt problem for en del, f.eks godstien langs Terningå, rett vest for den stien som brukes på Terningmoen nå. Den hadde nok skapt kaos på første runden, men hadde vært lett å innlemmet i sluttrunden, blitt ca 1-1.5 km lenger, men herregud så bra den stien er.

Og appelsin haugen selvsagt, i stedet for den "nye" som muligens kommer i 2013. Mer flyt en knot, mener jeg, men nok til at en i rittfart kan stresse opp folk, og ikke minst påvirke tetbildet vil jeg tro. Min favoritt i Grundsetmarka i allefall, men har prøvd litt snill lobyvirksomhet for å få den med, men skjønner den ikke er så aktuell. Men nok flotte stier allerede, så ingen grunn til å ikke delta her folkens! Et av årets høydepunkt for min del, ikke bare pga det i bakgården min og at jeg har 200 meter til start/mål fra huset, men også fordi løypa er super morsom, og ganske krevendes fysisk. Dvs nesten ingen store bakker og relativt kort tilsier høyt tempo fra all start og all the way.

Sånn sett vil vel ritt dagen før ikke vær ideelt, selv om jeg er enig at ritt flere dager på rad er både moro og god trening for evt etapperitt. Men Raumerrittet frister heldigvis ikke så slipper dette dilemmaet!

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1574627 24/03/2013 08:07
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Var med på den ja Odd, og fin den... Er såpass mye fine stier (jeg kaller det flytstier) i dette området at det nesten er et luksusproblem for arrangøren, hvilke stier skal dem velge:). Men, syns det hadde vært fint med en fast runde snart, gøy å sammenligne tider fra år til år også... Men, nå er jo rittet såpass ferskt at det kan være lurt å prøve og feile litt før man setter løypa til endelig.. Den du nevner inne på Terningmoen hadde vært konge til avslutning, tror som du sier at det ville blitt kaos tidlig (flaskehals). Opp appelsinhaugen ville og vært topp, da den er krevende fysisk hvis man skal tråkke fort. Minuset her er nok at det er vanskelig å komme forbi, men samtidig så kan man jo legge inn denne delen et stykke ut i rittet slik at rytterne har funnet sin plass i mengden:). Satser på å samarbeide med deg i år også Odd, var gøy i fjor:). Raumerittet er helt uaktuellt for min del også, da dette rittet her er lokalt og et MYE artigere ritt. God tur til dere som velger grusbanking istedet:).

CK ELVERUM

Re: terningenrittet 2013? [Re: Oddefa] #1574824 24/03/2013 15:14
S
suzuki421 Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: oddefa
Er det klart at det blir den 9 juni Gard ? Blir vel noen nye stier Øistein, men mener du var med på den stirunden i høst hvor vi sykla de. Dvs sikkert ikke bestemt om de blir med, men håper det.

Ellers finner jo noen stier som er såpass teknisk at de vil skape litt problem for en del, f.eks godstien langs Terningå, rett vest for den stien som brukes på Terningmoen nå. Den hadde nok skapt kaos på første runden, men hadde vært lett å innlemmet i sluttrunden, blitt ca 1-1.5 km lenger, men herregud så bra den stien er.

Og appelsin haugen selvsagt, i stedet for den "nye" som muligens kommer i 2013. Mer flyt en knot, mener jeg, men nok til at en i rittfart kan stresse opp folk, og ikke minst påvirke tetbildet vil jeg tro. Min favoritt i Grundsetmarka i allefall, men har prøvd litt snill lobyvirksomhet for å få den med, men skjønner den ikke er så aktuell. Men nok flotte stier allerede, så ingen grunn til å ikke delta her folkens! Et av årets høydepunkt for min del, ikke bare pga det i bakgården min og at jeg har 200 meter til start/mål fra huset, men også fordi løypa er super morsom, og ganske krevendes fysisk. Dvs nesten ingen store bakker og relativt kort tilsier høyt tempo fra all start og all the way.

Sånn sett vil vel ritt dagen før ikke vær ideelt, selv om jeg er enig at ritt flere dager på rad er både moro og god trening for evt etapperitt. Men Raumerrittet frister heldigvis ikke så slipper dette dilemmaet!

Blir den 9. ja
Blir nok heller mindre teknisk i år enn i fjor, slik som alle andre ritt.
Løypa må være så enkel at de med 29 kan sykkle der.

Re: terningenrittet 2013? [Re: suzuki421] #1575161 25/03/2013 11:47
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Sitat: suzuki421

Blir den 9. ja

Hva er logikken i "de med 29 kan sykle der"?

En 29-ersykkel er jo i utgangspunktet bedre egnet for teknisk terreng enn en 26-tommer ... Det eneste logiske er å gjøre terrengrittene mer tekniske etter hvert som stadig flere velger 29-tommersykler! ICON_SMILE

Ellers gleder jeg meg til å bli med på en ny utgave av Terningenrittet. Det er alltid herlig å sykle på elverumsstiene!

Re: terningenrittet 2013? [Re: ØyNe] #1575372 25/03/2013 20:03
S
suzuki421 Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: ØyNe
Sitat: suzuki421

Blir den 9. ja

En 29-ersykkel er jo i utgangspunktet bedre egnet for teknisk terreng enn en 26-tommer ... Det eneste logiske er å gjøre terrengrittene mer tekniske etter hvert som stadig flere velger 29-tommersykler! ICON_SMILE

Ellers gleder jeg meg til å bli med på en ny utgave av Terningenrittet. Det er alltid herlig å sykle på elverumsstiene!

Løypa blir ganske lik etter det jeg har forstått, men vi må fikse løypa slik at den blir enklere.
Mere klopper, å fjærning av hindringer. ( Jeg ville heller gjort motsatt, men løypesjefen bestemmer)

Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at 26" er best i terrenget.
Hva har skjedd med løypene etter at folk har begynt å kjøre 29"?
Jo det blir mindre og mindre terreng, det bygges mere å mere klopper.
Fjærning av hidringer.
Regner med at du skjønner.

Er det bare jeg som ønsker terreng?

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1575393 25/03/2013 20:40
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
He he, bring on the war:) Personlig burde jeg være anti marsipan fordi jeg blir så jækla feit av de. Jo feitere jeg blir jo lenger tid bruker jeg på grusen på veien til stien. På en annen side mener alle de i rundt meg at jeg er lykkeligere når jeg spiser den marsipanen.

Klopper kicks ass by the way, fatbike må jo etterhvert bli beste sykkelen på Terningrittet, da de ruller lettere på og bedre balanse.

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1575708 26/03/2013 13:40
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Bare fortsett å spise marsipan du, oddefa, så blir det kanskje mulig å holde følge med deg til våren! ICON_SMILE

At 26" er best i terrenget er det visst delte meninger om, men det jeg har lest av reklame og hype sier meg at 29-ere er overlegne 26-tommere i grovt terreng, men jeg har til gode å prøve, så helt skråsikker kan jeg ikek være. Uansett gleder jeg meg til en sesong på nyanskaffet 29-tommer.

Angående rakettforskning, anbefaler jeg denne sketsjen: ICON_LAUGH
http://www.youtube.com/watch?v=THNPmhBl-8I

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1575831 26/03/2013 19:13
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Superenkel forskning viser at 26 tommer er klart best. (Jeg byttet ut min 29 tommer da jeg syklet dårlig på den i fjor- ergo regner jeg med at min nye 26" er mye bedre til alt.

Re: terningenrittet 2013? [Re: kaiost] #1575964 27/03/2013 07:36
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Sitat: kaiost
Superenkel forskning viser at 26 tommer er klart best. (Jeg byttet ut min 29 tommer da jeg syklet dårlig på den i fjor- ergo regner jeg med at min nye 26" er mye bedre til alt.

Du har i hvert fall trua, og det er det viktigste! ICON_SMILE Sykler man dårlig, er det selvsagt sykkelen sin feil.

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1576054 27/03/2013 11:33
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Gard har litt spess humor ØyNe, sånn er det bare, må lese mellom mellomlinjene. ICON_WINK
Hørt på sykkel og fritid etter kjøp av 29": "Nå kommer jeg frem alle de umulig stedene i Furuberget også".... Jasså, hvor er de?

Regner med at tanken var at mange bruker 29" som "kunstig åndedrett" for å få terrengsykkelskills som for oss knotenisser som har lært "the hard way" med 26" og virker helt basalt enklt.

ICON_SMILE

Klart, hvilken fordel `har en "knotenisse" av 29? Du får bevise dette i løpet av sesongen ØyNe! ICON_SMILE

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1576076 27/03/2013 12:49
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Etter å ha leid en 29er i Gran Canaria en dag kan jeg bare si at det funker. Etter å ha syklet i mange år på 26 så har jeg opplevd at det funker også. Mao mannen oppe teller mer en sykkel i 2013 også. Opplevde ingen revolusjon, men samtidig nær nok den fungering jeg vil ha av en sykkel at jeg godt kunne syklet 29er. eller 27.5. De som opplever 29 som revolusjon i terrenget, er enten
1. Ikke spesielt godt vant til terrengsykkel, evt utrygge (mer en vanlig).
2. "Betalt"/lønnet eller ha store behov for å forsvare (for seg selv) et innkjøp av ny sykkel.

Men det som er sikkert: Skal du kjøpe ny sykkel nå kan du likegodt kjøpe 29er som ritt sykkel, som sti sykkel vil jeg nok valgte 26 er hvis jeg skulle kjøpt i år.

Og Øyvind: du har kjøpt knallsykkel og så lang som du er, så er jeg ganske sikker at du sitter enda bedre på denne en din gamle. Selv var jeg overrasket (da jeg ikke er akkurat høy) over hvor riktig jeg satt på 29er jeg leide, samtidig jeg ble overrasket over hvor liten forskjell det føltes mellom 26 og 29. Tenkte på det i 30 sekund så tenkte jeg ikke noe mer på det. Akkurat det samme som med Lefty gaffel første gang.

Gleder meg til Terningenrittet, dog med scalpel 26.

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1576080 27/03/2013 13:11
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da har du jo ikke sjans til å henge på Øyvind og meg Odd, men du kan jo tross alt skylde på sykkelen;)

CK ELVERUM

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1576085 27/03/2013 13:30
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
OK, suzuki, vi er visst i samme båt, jeg har hele tiden rost Elverum for å "tørre" å lage et ritt med så stor terrengandel, og det håper jeg de fortsetter med.

Jeg har kjørt de fleste tekniske terrengsykkelrittene i Norge med 26" HT og klart meg fint med den, men har oppled at den har visse begrensninger når det gjelder f.eks. komfort i rufsete partier med stor fart. Derfor har jeg gått til innkjøp av 29er i håp om at den er bedre enet nettopp til dette. Så får vi se når bare snøen smelter.. ICON_SMILE

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1577741 01/04/2013 08:23
stosu Offline
Besatt
Besatt
Til alle knotenisser; med 29" kommer man lettere over små hindringer i høy fart. Ellers er det nissen oppå som har noe å si for hvor fort man kommer fra a til b. Superenkel forskning viser at 29" bringer ulykke, da fjorårets sesong var ræva ICON_WINK

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1578177 01/04/2013 21:12
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bare tråkke rundt på 26 folkens, blir da bare lettere for meg på 29èr:)

CK ELVERUM

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1596887 29/04/2013 17:11
stosu Offline
Besatt
Besatt
Ser ut til at Terningenrittet blir årets første ritt for min del. Massemønstringer utgår for min del, hvert fall på forsommeren.
Klar for en gjennomkjøring ila. mai, Odd Erik?

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1597542 30/04/2013 12:47
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er klar:) er noen endringer i år, men dette må vi finne ut av:).

CK ELVERUM

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1597746 30/04/2013 18:13
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Melder meg på i morra i hvert fall. Bare 200 plasser, bør gå fort. Dette er sti og flytrittet fremfor noen. De som liker å kjøre sti i konkuranseform bør kjenne sin besøkelsestid her. Vil si dette rittet er bedre enn tsr på noen måter fordi det er mindre knot, mer flyt og minst like morro! ICON_SMILE

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1597871 30/04/2013 20:00
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, vet jo ikke om de endringene med nye stier blir en realitet eller om det bare er vurderinger. Håper det blir, vi skal iallefall bidra til at destiene det gjelder kommer enda mer fram med sykling utover mai. Tror jeg skal ta meg en tur oppi grundsetmarka på fredag kveld. Melder meg også på i morgen tipper jeg.

Terningrittet er jo på en måte det motsatte terrengritt som TSR. Like mye terrengandel, men som du sier Hans Olav, lettkjørt og flyt og minimalt med klatring. Fotisett kommer vel først og fremst av uhell og kløining. TSR må en gå litt, selv om en Norges beste. Derimot syntes jeg nesten TSR er enklere, fordi det er mer teknisk. Derfor er starttempoet behersket og preget av forberedning til det tekniske. Terningrittet er makspuls etter 2 minutt og som varer til en kommer i mål halvannen time senere.

Hadde vært veldig kult hvis rittet haddet vært norgescup og to runder. Tempoet hadde roet seg ned og mer tid til å nyte.

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1598050 01/05/2013 07:19
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
I invitasjonen fra Ola står det at det endringer i årets løype... Prøvde å melde meg på, men rittet finns ikke inne på påmeldingsportalen de bruker.... Blir nok med fredag Odd...

CK ELVERUM

Re: terningenrittet 2013? [Re: Pedalsyre] #1598080 01/05/2013 08:12
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Må kanskje sende en mail til Heramb å melde seg på el? Jeg skal kjøre Raumerrittet lørdag så da passer det godt med Terningenrittet dagen etter som siste oppladning før Trans Østerdalen.

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support