Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start?

Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start? #1570014 14/03/2013 09:48
BeefCake Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Birken skriver på sine sider at bussen tar to timer. Det er noen år siden jeg tok bussen den veien selv, men husker at det var et stykke å gå fra parkeringen ved Håkonshall og ned til der bussene gikk ifra. Mener også å huske at bussen tok 1:40ish, og ikke 2 timer, men det er jo greit... Hvor langt unna start blir man sluppet av, og hvor lang tid trenger man i startområdet (sett at man har smurt og fikset det som kan fikses på forhånd)?

Og hvordan er det med å få transportert saker tilbake til målområdet, er jo meldt kaldt, så greit å ha en boblejakke tilgjengelig kanskje? Vet det er mye om dette på FAQ siden til Birken, men greit å høre andres erfaring. Redd ting bare blir borte/stjålet ICON_SMILE

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start? [Re: BeefCake] #1570023 14/03/2013 10:00
J
JayTe Offline
Ringrev
Ringrev
J
Man blir sluppet av oppe Tingstadjordet, type 100 meter fra startflata. De 3 årene jeg har tatt buss, har jeg prøvd å være på start ca 1 time før. Da rekker jeg å smøre ink liten festetest samt fiklet litt med sekken.

Birken stiller med lastebiler for frakt av stuff tilbake til mål. Bare klistre på klisterlappen som ligger i startkonvolutten sammen med brikke og startnummer, og hiv den sekken, bagen ol inn på lastebil merket med din startpulje. I fjor sendte jeg både bag og skipose med inhold, og alt var like helt når jeg fikk det tilbake på Birkebeinerstadion.

Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start? [Re: BeefCake] #1570100 14/03/2013 11:39
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
I fjor brukte bussene 2timer, det var litt logistikkmessige utfordringer pga mykt underlag som ga buss-kø på 15min ekstra før avlasting, totalt opp mot 2timer. De første puljene/bussene gikk sikkert på track.

Har men 1time før start får man testet ski, korrigert litt smøring, og rukket og bli skikkelig god og kald ICON_WINK

At din sekk blir stjålet er en mikroskopisk sjangse for, men det er jo teoretisk mulig selv om det i praksis er et utfordrende tyverimål. Men sørg for å ha reiseforsikring i så fall, og ikke mer av verdi enn at det kan dekkes.

Jeg står over for 1.gang på 4år. Gå på ski i dårlige spor har jeg sagt de to siste årene at det var siste gang. Men det er jo en fantastisk stemning som alikevel frister. Så all lykke til!

Om noen vil ha startnummer free (ex lisens), send PM.

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start? [Re: silverwrx] #1570138 14/03/2013 12:47
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Jeg tok buss fra Sjusjøen et år. Hadde ganske god tid, men når jeg kom av bussen, alle hadde gått og bussen hadde reist lå det kun igjen et par litt gamle,dritlange, dritstive ski med klister som jeg etter hvert fant ut at tilhørte en kar fra Fredrikstad. Forsøkte å ringe hjem til han (hadde kun privatnummer på opplysninga) og vandret hvileløst rundt og så etter mine nyglidede med tørrvoks. Tok etter hvert kontakt med speaker som ropte opp noen ganger. Plutselig kommer det en fyr som også påsto han hadde stått igjen til slutt og at mine ski var de eneste som lå der. Fikk uansett skiene i grei tid før start, og rakk å få kramper allerede ved Kvarstad (uten at jeg kan skylde det på noe annet enn for høyt utgangstempo og en måned med festing etter bra seedingrenn).

Dette var kanskje ikke så relevant, men jeg kan si at logistikken er smooth på Birken og at det kan være greit å ha litt god tid med så mye stressa folk før start. Plutselig må du på ramma for tredje gang og må stå i kø og plutselig finner du ikke chipen eller noe annet essensielt. Hvis du i verste fall skulle komme for seint til start går du i den pulja du rekker, riktig tid blir registrert uansett.

Re: Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start? [Re: BeefCake] #1570169 14/03/2013 13:31
BeefCake Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takker for det. Har valgt siste mulige buss fra Lillehammer, da har jeg 2t og 45 min til start, det bør vel holde...

Hvordan er det med parkering i Lillehammer? Kan ikke finne noe sted hvor man kan kjøpe dette på forhånd. Vil nødig rote rundt på leting etter parkering der og risikere å miste bussen (husker det var 10-15 min å gå sist).

- Mvh BeefCake
Re: Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start? [Re: BeefCake] #1570192 14/03/2013 14:04
S
SkogHanne Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
S
Det bør holde hvis det ikke blir trøbbel i trafikken

Re: Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start? [Re: BeefCake] #1570193 14/03/2013 14:05
BeefCake Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Fant ut av parkering ICON_SMILE

Men hvor lang tid bør jeg beregne på å få parkert til jeg er ved bussen? Var litt kø tendenser da jeg parkerte på rittet sist, ikke like ille på rennet eller? Og 15 min ned fra parkeringen til bussen (bussen går fra togstasjonen right?)?

Redigert av BeefCake; 14/03/2013 14:06.

- Mvh BeefCake
Re: Birken-Buss Lillehammer-Rena,hvor lenge før start? [Re: BeefCake] #1570300 14/03/2013 17:41
advance Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Nei bussen går fra gata rett nedenfor Kristinshall, du parkerer vel ovenfor hallene, så da er det under 10 min å gå ned.

Moderator  support