Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

før under og etter trening?

Re: før under og etter trening? [Re: Braaten22] #1606741 14/05/2013 10:30
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Melk er dog en utmerket proteinkilde etter trening/ritt.

facebook.com/secondhandsessions

Re: før under og etter trening? [Re: hJürg1] #1606789 14/05/2013 11:22
T
T.Surnevik Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: trekbikes
Melk er dog en utmerket proteinkilde etter trening/ritt.

+1

www.sportsmat.no
Rabattkode 'terrengsykkel' gir 10% avslag på alt fra Squeezy.
Re: før under og etter trening? [Re: Gammelogdesperat] #1607090 14/05/2013 18:37
Dagsven Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Gammelogdesperat
Sitat: Dagsven
Kreatin har ved flere studier vist seg prestasjonshemmende i utholdensidretter. Kreatin binner vann og gjør at de fleste øker i vekt. Økt vekt gjør at du må produsere mer watt på samme strekning. Kreatin kan ha prestasjonsfremmende effekt på eksplosive idretter. Kreatin er noe alle har naturlig i kroppen og ved økt stimmulans kan noen få økt muskelvekst. Det er nok svært lite å hente så bruk heller penga på noe annet. Kreatin kan også ha en negativ effekt på nyrer etc.

Har du linker til de studiene som viser negativ effekt av kreatin på utholdenhet, og nyreskader?

Her er en metastudie som ikke viser nyreskader(på friske folk og anbefalt dosering) og som viser positiv effekt på utholdenhet i en del studier(antas primært gjennom økt glykogenlagring og mindre laktat)
Meta av 2012

Kreatin har jo vært testet en årrekke for å se om det har økt effekt. Det finner du nok på google hvis man søker litt. Det er også slik at det er froskjell på hvor mye naturlig kreatin man har i kroppen. Noen har mer mengde enn andre. Jeg er ganske eksplosiv i musklaturen og har trent mye styrketrening tidligere og hadde ingen effekt. Tro meg kreatin er hardt for mage og organismen generelt. Men hvis noen vil bruke masse penger på dette - greit for meg!

Santa Cruz Highball Carbon 29er
Merida FLX Carbon
Lapierre Sensium 100
Re: før under og etter trening? [Re: Braaten22] #1607133 14/05/2013 19:27
Spartacus! Offline
Ringrev
Ringrev
Dette er det jeg spiser før, under og etter trening:
Før: Mye vann, 2-3 brødskiver, en kopp kaffe eller té og ett glas juice
Under: Banan, bar(er), gel hvis jeg har. Har også bankkort med på langturer. På korte økter har jeg to 0,5 liters flasker, der hvor en av de er energidrikk og den andre vann. Langturer er det 0,75 liter flasker
Etter: På hverdager er det middag etter trening, men i helger blir det frokosten til de andre i familie... Jeg drar ut tidlig, de sover lenge.

Dette er det jeg spiser før, under og etter trening:
Før: Moren min er ernæringfysiolog så får da mat som hun anbefaler, det kan faktisk være ett lavkarbo måltid. Man må ikke spise mange karbohydrater for å prestere bra!
Under: Har to geler og to barer i lomma, to 0,5 literflasker, en med energidrikk og en med vann.
Etter: Spiser en banan eller recovery bar etter rittet mens jeg sitter på rulla. Når jeg kommer hjem blir det yoghurt med gryn og noe brødskiver.

Re: før under og etter trening? [Re: Dagsven] #1607135 14/05/2013 19:38
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Sitat: Gammelogdesperat
Kreatin har ved flere studier vist seg prestasjonshemmende i utholdensidretter. Kreatin binner vann og gjør at de fleste øker i vekt. Økt vekt gjør at du må produsere mer watt på samme strekning. Kreatin kan ha prestasjonsfremmende effekt på eksplosive idretter. Kreatin er noe alle har naturlig i kroppen og ved økt stimmulans kan noen få økt muskelvekst. Det er nok svært lite å hente så bruk heller penga på noe annet. Kreatin kan også ha en negativ effekt på nyrer etc.

Har du linker til de studiene som viser negativ effekt av kreatin på utholdenhet, og nyreskader?

Her er en metastudie som ikke viser nyreskader(på friske folk og anbefalt dosering) og som viser positiv effekt på utholdenhet i en del studier(antas primært gjennom økt glykogenlagring og mindre laktat)
Meta av 2012

Kreatin har jo vært testet en årrekke for å se om det har økt effekt. Det finner du nok på google hvis man søker litt. Det er også slik at det er froskjell på hvor mye naturlig kreatin man har i kroppen. Noen har mer mengde enn andre. Jeg er ganske eksplosiv i musklaturen og har trent mye styrketrening tidligere og hadde ingen effekt. Tro meg kreatin er hardt for mage og organismen generelt. Men hvis noen vil bruke masse penger på dette - greit for meg!

Masse penger?
Koster 200 spenn for en boks som holder et halvt år, er jo ikke akuratt så forferdelig det vel?

Re: før under og etter trening? [Re: Braaten22] #1607869 15/05/2013 20:19
L
LarsRB Offline
Fersking
Fersking
L
Dette er hva jeg spiser før under og etter trening. Det er vel det jeg spiser når det er langøkt og ikke på de kortere mer intensive øktene.

Før: Drikker noen glass vann og spiser to brødskiver med spekeskinke eller parmesanost.

Under: Har med meg en banan, en selvlaget nøttemiks m/rosiner og to flasker, en med vann og en blandet med XL1.

Etter:For meg funker det bra med fire knekkebrød med avokado, kyllingfilet og ost etter trening. Drikker også mye vann, men har et glass eple/mango juice aller først.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support