Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 15 1 2 4 5 6 7 8 14 15

Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet)

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: evenstuen] #1559837 20/02/2013 09:34
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: evenstuen

Er jo verdt å prøve..

Absolutt. Var på fordrag holdt av Marianne på Frognerseteren i fjor høst, i regi av OOF. Hun er veldig oppegående. Det var mange som lærte noe på det foredraget, blant annet de som hevdet at 30 km/t gjelder for syklister i marka.

Har dessverre ikke fått lest boka hennes enda.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Anders A-R] #1559840 20/02/2013 09:39
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Anders A-R

Er jo verdt å prøve..

Absolutt. Var på fordrag holdt av Marianne på Frognerseteren i fjor høst, i regi av OOF. Hun er veldig oppegående. Det var mange som lærte noe på det foredraget, blant annet de som hevdet at 30 km/t gjelder for syklister i marka.

Fri fart med andre ord?

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Anders A-R] #1559847 20/02/2013 09:48
evenstuen Offline
Entusiast
Entusiast

Er jo verdt å prøve..

Har dessverre ikke fått lest boka hennes enda.

Den er tung å lese fra perm til perm, er nesten 500 sider. Har bare bladd litt i den selv, men det er nok mye å hente der.

Øyvind

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: front biker] #1559854 20/02/2013 10:08
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast
"Fylkesmannen foreslår derfor et forbud mot sykling på blåmerkede stier i de fire verneområdene ...."

Om toget kanskje ikke har gått her, så er dørene i alle fall i ferd med å lukkes her, folkens....

Sikkert mye bra med juridiske uttalelser og vitenskapelig dokumentasjon, men jeg er redd dagens Norge er så naivt og opinionsstyrt som det Sanouka hevder. Dette trenger media, media og media. Dette må få en skikkelig og riktig tabloid vinkling på TV2 nyhetene med noen praktiske eksempler på hvor idiotisk og lite gjennomtenkt et slikt forslag er. "De blå er fy-fy, men de røde er ok, men dette gjelder bare innen for disse grønne strekene i kartet her, altså!" "Håndheving? Nei, vi satser ikke på at det nødvendig." "Bakgrunn for å hevde at syklister gjør mer skade enn fotfolk? Nei, altså, det er bare noe vi tror, altså, men vi har fått noen innspill på det, i alle fall..."

Hvis noen trenger hjelp til å forklare dette tabloid nok til TV2, så send meg en pm.... Nå nytter det ikke lenger å slå i bordet med akademiske og vitenskapelig betraktninger rundt slitasje osv. Den kampen er allerede tapt i og med at et HØRINGSUTKAST fra MYNDIGHETENE faktisk velger å se helt bort fra fakta og heller synse seg frem til et forslag basert på noen selvutnevnte og besserwissende markabrukeres hylekor. Dette er en ren kamp om å vinne opinionen slik jeg ser det. Så langt har ØV og øvrige med et horn i siden til sykling i marka fått sette dagsorden. Det MÅ snus.

Jeg er ikke vanligvis en mann som er veldig glad i foreninger og organisering, men at vi klarere å koordinere og stå samlet utad nå ser jeg på som HELT avgjørende videre. NOTS må kjenne sin besøkelsestid, og vi bør alle gi dem den tyngden de behøver nå utover våren ved å bruke 150 kr på å melde oss inn og la de få litt medlemsmasse i ryggen her mot dette havet av tåpelighet. Selv brøt jeg mitt gamle prinsipp mot organisering i forrige uke og meldte meg inn.

Det andre dere må gjøre er å sykle mye, ALLTID hilse på folk dere møter i skogen. Ta hensyn, SMIL, si hei, vær blid og gi en potensiell sykkelmotstander en grunn til å like oss. Jeg har begynt å tenke at alle jeg møter på er ihuga ØV medlemmer. Litt lite sannsynlig her nede i Halden, kanskje, men jeg skal i alle fall ikke gi sykkelmotstanderne billige poenger rett i fanget.

http://www.nots.no/blimedlem/

Shut up legs!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: sykkeloyvind] #1559856 20/02/2013 10:14
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: sykkeloyvind
Vi i terrengsykkel har tatt kontakt med alle våre annonserer og resten av den norske sykkelbransjen. De bør nå også innse alvoret. Det blir vanskelig å selge terrengsykler i dette landet hvis det ikke er lov å bruke dem i terrenget.

Bra, Øyvind. Det er dette som må til. Gjerne få til noe om arbeidsplasser og folkehelse også. Dette sakskomplekset er etter mitt syn nå offisielt blitt såpass tåpelig at vi som elsker sykling er nødt til å spille alle kort vi overhodet har.

Jeg registrerer at du gjør en god jobb mot media generelt også og får litt air-time. Tror kanskje NOTS kan ha bruk for dine tjenester. Eller kanskje du heller skal være den litt hissige flua som surrer og maser og maner troppene til kamp, mens NOTS velger den trauste og saklige linja... Som nevnt i tidligere innlegg har jeg mindre og mindre tro på sistnevnte og mer tro på at dette må opp på et tilstrekkelig tabloid og mediavennlig nivå om vi skal komme noen vei.

Shut up legs!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: front biker] #1559882 20/02/2013 11:23
sverreb Offline
Besatt
Besatt
NRK hadde dokumentaren "beklager stengt" for et par år siden hvor dette ble tatt opp, kanskje de som lagde den hadde vært interessert i å lage en kjapp oppfølging a-la. Dette var løftene den gangen, men nå er fylkesmannen i O&A i ferd med å foreslå nettopp den typen forbud miljøvernministeren lovte ikke skulle forekomme.

Kjell Fuglehaug sto for den tror jeg.

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: G. Freeman] #1559883 20/02/2013 11:24
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: G. Freeman
Jeg har begynt å tenke at alle jeg møter på er ihuga ØV medlemmer. Litt lite sannsynlig her nede i Halden, kanskje, men jeg skal i alle fall ikke gi sykkelmotstanderne billige poenger rett i fanget.

Off-topic, men det er nok av tilfeller i Halden også.
Se f.eks her. http://www.lovdata.no/ltavd2/filer/lf-20130125-0082.html

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: sverreb] #1559884 20/02/2013 11:24
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sverreb
NRK hadde dokumentaren "beklager stengt" for et par år siden hvor dette ble tatt opp, kanskje de som lagde den hadde vært interessert i å lage en kjapp oppfølging a-la. Dette var løftene den gangen, men nå er fylkesmannen i O&A i ferd med å foreslå nettopp den typen forbud miljøvernministeren lovte ikke skulle forekomme.

Godt poeng, den tråden kan vi ta opp igjen.

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: sverreb] #1559897 20/02/2013 11:37
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast

Beklager å si det, men jeg tror ikke NRK er det vi trenger for å skape den hypen vi trenger her. TV2 er et mye mer velegnet og suggerende medium til å manipulere massene, spør du meg. Det kan jo være verdt å ta kontakt med NRK også, men da tipper jeg de i beste fall plasserer dette inn i en spesialutgave av "Ut i naturen" eller noe sånt. Det er ikke der vi må være. Det er jo programmet for fantastene. Vi må på TV2 nyhetene prime time kl. 2100 for å nå ut til den gemene hop. Tar imidlertid avstand fra Sanoukas forslag om å inkludere glamourmodeller, det blir for useriøst. En rikskjendis eller to og (dessverre) å linke dette til Birken og hypen der kan være en farbar vei.

Shut up legs!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: G. Freeman] #1559905 20/02/2013 11:52
edmann Offline
lillofarer
lillofarer

Beklager å si det, men jeg tror ikke NRK er det vi trenger for å skape den hypen vi trenger her. TV2 er et mye mer velegnet og suggerende medium til å manipulere massene, spør du meg. Det kan jo være verdt å ta kontakt med NRK også, men da tipper jeg de i beste fall plasserer dette inn i en spesialutgave av "Ut i naturen" eller noe sånt. Det er ikke der vi må være. Det er jo programmet for fantastene. Vi må på TV2 nyhetene prime time kl. 2100 for å nå ut til den gemene hop. Tar imidlertid avstand fra Sanoukas forslag om å inkludere glamourmodeller, det blir for useriøst. En rikskjendis eller to og (dessverre) å linke dette til Birken og hypen der kan være en farbar vei.

Kan være fint å bruke barn og ungdoms også iforbindelse med f.eks en idretts klubb sammen med andre seriøse brukere

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Anders A-R] #1559907 20/02/2013 11:57
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast
Off-topic, men det er nok av tilfeller i Halden også.
Se f.eks her. http://www.lovdata.no/ltavd2/filer/lf-20130125-0082.html

Ja, jeg ser det. Denne trenden med vernekåthet er litt foruroligende etter mitt syn. Det virker som om det sitter noen byråkrater rundt omkring og drømmer seg bort og tror at dersom noe ikke er meislet i stein og vernet for all tid, så er det pr. def tapt. Dette er vanlig, norsk utmark med et normalt dyre- og planteliv. At den beste måten å ta vare på dette på (for det er vi alle enige om at vi bør og skal) er å totalfrede og å begrense normalt friluftsliv er jeg sterkt uenig i. Jeg vil fremdeles hevde at å øke bruken av disse områdene representere en investering i at de bevares for ettertiden gjennom at disse områdene da betyr noe for noen.

Jeg mener det er en uproposjonalitet (i mangel av et bedre ord) mellom mål og tiltak her. Dette er jo ikke symmetrisk etter mitt syn; dersom man ønsker vern kunne man heller vurdert dette over tid og så får man senere stramme inn dersom man ikke oppnår ønsket grad av vern innenfor et "mykere" regelverk. "Er det ikke vernet, så blir det ødelagt". Verden er ikke sånn. Har man først fredet et området og lagt ned totalforbud på enkelte typer aktivitet synes det meg langt vanskeligere å skulle oppheve dette i fremtiden.

Redigert av G. Freeman; 20/02/2013 11:59. Rediger grunn: språklige skavanker

Shut up legs!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: front biker] #1559912 20/02/2013 12:09
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg syntes det hele er ganske trist. Men mest for de unge. Dette er steder nye syklister kan leke seg på.

Nå har vel disse stiene vært syklet på i en drøss av år. Selv har jeg syklet her i 10 år og skal jeg være ærlig er det ikke store slitasjen jeg kan se. Det er omtrent helt likt som det var når jeg startet å sykle. Det har kommet noen stier her og der. Men naturen er jo ganske så grei for de gamle stiene er nå ikke å se.

Når jeg går på gata så kan jeg ikke si at jeg tenker satan her er det mange som bruker marka. Da sett på et snitt av befolkningen så burde da mange flere ha vært i marka da veldig mange eser ut som bolledeiger. At man da skal nekte personer å bruke marka blir i mitt hodet helt omvendt.

Hvor stort er problemet? Selv er det stort sett hyggelige folk jeg møter når jeg sykler og de går. Men er vel som de fleste andre steder at de få som er sure og grinete skriker ut det de kan. Og dessverre i våre dager blir litt for lett hørt.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: G. Freeman] #1559914 20/02/2013 12:11
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
Dersom det er noen som tenker å dra til med ett større pressefremstøt så håper jeg at dere i størst mulig grad prøver å inkludere sykkelklubbene. Jeg tror nok at 4-500 terrengsyklende barn og ungdom fra hhv Rye, Frøy, Lørenskog osv vil ha en viss effekt på den tabloide pressen! Det er disse barna som i aller størst grad vil merke forbudene i lang tid fremover.. Om man får stoppa terrengsykling i visse områder i dag, hvem vet hvordan dette vil bli seende ut fremover..

Vi i Frøy er iallefall meget interessert i å bidra til en slik sak, her er det mange av våre treningsområder som er direkte berørt!!

Trude

Ja Ja Ja!!!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: TruTech] #1559922 20/02/2013 12:31
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Sitat: TruTech
Vi i Frøy er iallefall meget interessert i å bidra til en slik sak, her er det mange av våre treningsområder som er direkte berørt!!

Kanskje noen som er registrert på forumet til Frøy kan legge inn et par linker der? http://forum.froy.org/viewforum.php?f=28

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Christian] #1559946 20/02/2013 13:26
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
Kommer på hjemmesiden iløpet av kvelden.. I tillegg til at det er bra pepra på facebooksiden..

Trude

Ja Ja Ja!!!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: G. Freeman] #1559953 20/02/2013 13:42
Øyvind V Offline
More than words
More than words

Jeg ville IKKE koblet dette til Birken; til det er Birken et for mye elsk/hat-objekt som fort kan slå feil vei. Slik jeg ser det må man spille på folkehelse (Fylkesmannen har et betydlig ansvar her; de skal følge opp Samhandlingsreformen) og et eller annet med ungdom, gjerne i forbindelse med klubb (= frivillighet). Man kødder ikke med frivilligheten her til lands.

Nå kjenner ikke jeg Fylkesmannen i Akershus eller prosessen rundt dette, men det er noe som sier meg at de langt på vei har konkludert, og at de kanskje også vet hva dept'et kommer til å gjøre. I så fall er jeg enig med Freeman i at man må handle raskt, og at man må få til noe schvært.

Redigert av Øyvind V; 20/02/2013 13:44.
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: G. Freeman] #1559972 20/02/2013 14:30
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Tar imidlertid avstand fra Sanoukas forslag om å inkludere glamourmodeller, det blir for useriøst.

Hørt om spissformulering og (dårlig) bruk av språklige virkemidler som humor for å understreke poenger? ICON_WINK

Eller så er jeg glad (på stisyklinga sine vegne) at du dukker opp og at flere tar opp ballen for denne saken er for viktig til at den kan tapes. Ihvertfall uten innrømmelser fra den andre part- jeg tror noe er tapt uansett.
NRK programmet som nevnes er det jeg snakka om ,men ikke kalte noe annet enn "dokumentaren på NRK om kitere, surfere og terrengsyklister" siden jeg i mitt hode anser sånne greier som pensum for folk inne på nerdeforum som dette. Der er talen i etterkant fra daværende miljøvernminister Solheim tydelig (noen har tatt seg bryet med å kopiere den inn tidligere i tråden) og hvem vet kanskje er det sånn at solheim kanskje har litt lyst til å lage litt bølger inn i en regjering og parti han ble sagt opp fra? Eller at han kanskje tom kunne tenkes å mene det han sa og kunne tenke seg å uttale seg om dette en gang til?
Anyway.......syklende barn og unge er en kjempe ide, men ikke glem at jo flere jo bedre så oss gamle stisyklister med litt for mye bamsemums innabords og alle andre som bruker marka på to hjul må kjenne sin besøkelsestid,men som sagt gjerne som baktropp for de unge ICON_SMILE
På med det fineste NOTS smilet dere har og stimunduren så sees vi i sentrum!
Hva med 15 april....datoen for da høringsuttalelsen utløper??

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Øyvind V] #1559977 20/02/2013 14:38
Hebbelill Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Øyvind V
Jeg ville IKKE koblet dette til Birken; til det er Birken et for mye elsk/hat-objekt som fort kan slå feil vei. Slik jeg ser det må man spille på folkehelse (Fylkesmannen har et betydlig ansvar her; de skal følge opp Samhandlingsreformen) og et eller annet med ungdom, gjerne i forbindelse med klubb (= frivillighet). Man kødder ikke med frivilligheten her til lands.

Jeg er helt enig i at Birken fort kan bidra til mer bensin på bålet for noen. Terrengsykkelritt er jo det aller verste mange av våre meningsmotstandere vet.

Samtidig vil jeg også gjerne stille spørsmål til om det vil være mest effektfullt at NOTS på vegne av oss alle er eneste part som sender uttalelse til denne høringen, eller om vi burde sende inn hver og en av oss. Sist nevnte kunne gjerne ta utgangspunkt i en standardformulering. Det ville i hvert fall vise at det er mange som bryr seg om nettopp dette.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: tron] #1559983 20/02/2013 14:44
L
loik Offline
Ringrev
Ringrev
L
Sitat: tron
Hvor var det jeg leste at blåstiene måtte ansees som DNTs "eiendom"? Var det i høringsuttalelsen til Østmarkas Venner? Pussig da at DNT selv går imot ferdselsreguleringer som begrenser folks mulighet til friluftsliv.
I denne posten.

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Hebbelill] #1559989 20/02/2013 15:01
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hebbelill

Jeg er helt enig i at Birken fort kan bidra til mer bensin på bålet for noen. Terrengsykkelritt er jo det aller verste mange av våre meningsmotstandere vet.

Samtidig vil jeg også gjerne stille spørsmål til om det vil være mest effektfullt at NOTS på vegne av oss alle er eneste part som sender uttalelse til denne høringen, eller om vi burde sende inn hver og en av oss. Sist nevnte kunne gjerne ta utgangspunkt i en standardformulering. Det ville i hvert fall vise at det er mange som bryr seg om nettopp dette.

NOTS skal lage høringsutkastet fra oss syklister, det er ihvertfall jeg trygg på er i gode hender og så fort de er ferdige med det så skal en kopi av dette leveres på døra til fabian stang båret frem av entusiastiske ungdommer backet av sobre(?) eldre syklister mens det hele blir badet i kameralys fra hele kongerikets store mediehus hvor øyvind og den neste 0.4 ansatte kan bade seg i berømmelsens lys for å ha organisert det hele.
Etter dette må NOTS komme seg inn i de samme lønnkamrene som vår mopart har holdt til lenge, slik at vi får bygd en opinion før det store slaget avgjøres i miljøverndep.

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: ØyvindHr] #1559994 20/02/2013 15:18
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: ØyvindHr

Fri fart med andre ord?

Nei, les tidligere innlegg i tråden. Veitrafikkloven = 80 km/t.

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: sanouka] #1559997 20/02/2013 15:32
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: sanouka

NOTS skal lage høringsutkastet fra oss syklister, det er ihvertfall jeg trygg på er i gode hender og så fort de er ferdige med det så skal en kopi av dette leveres på døra til fabian stang båret frem av entusiastiske ungdommer backet av sobre(?) eldre syklister mens det hele blir badet i kameralys fra hele kongerikets store mediehus hvor øyvind og den neste 0.4 ansatte kan bade seg i berømmelsens lys for å ha organisert det hele.
Etter dette må NOTS komme seg inn i de samme lønnkamrene som vår mopart har holdt til lenge, slik at vi får bygd en opinion før det store slaget avgjøres i miljøverndep.

Mer effektivt om det er fylkesmann og miljøvernminister som får dette levert på døra vel? Valgjerd og Bård Vegard i skjønn forening.. Fabian kan sikkert krydre anledningen han også, men de andre to har jo faktisk noe å si om saken!

OG alle sykkelklubbene i Oslo og omegn kommer nok til å sende inn sine innspill. De inviteres iallefall i dette øyeblikk til å delta på et møte i neste uke hvor man diskuterer hvordan man best går frem, og legger en slagplan! NOTS er selvsagt også med..

Ja Ja Ja!!!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: front biker] #1559999 20/02/2013 15:36
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Fra Facebook-siden til Rye nå nettopp: "Vi er klar over saken! Alle ledere i sykkelklubbene i Oslo møtes i morgen tidlig, da er denne saken på agendaen."

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: TruTech] #1560003 20/02/2013 15:57
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Mer effektivt om det er fylkesmann og miljøvernminister som får dette levert på døra vel? Valgjerd og Bård Vegard i skjønn forening.. Fabian kan sikkert krydre anledningen han også, men de andre to har jo faktisk noe å si om saken!

OG alle sykkelklubbene i Oslo og omegn kommer nok til å sende inn sine innspill. De inviteres iallefall i dette øyeblikk til å delta på et møte i neste uke hvor man diskuterer hvordan man best går frem, og legger en slagplan! NOTS er selvsagt også med..

Betryggende å høre at klubbene begynner å våkne. Det med Fabian var kun ment som (igjen) språklig virkemiddel eller stand in for en som ikke vet bedre om du vil ICON_SMILE

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Anders A-R] #1560005 20/02/2013 16:01
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: ØyvindHr

Fri fart med andre ord?

Nei, les tidligere innlegg i tråden. Veitrafikkloven = 80 km/t.

Fritt for meg med andre ord, har vel logget 65, men det var ikke i motbakke eller på flata for å si det sånn ;-)

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: TruTech] #1560023 20/02/2013 16:29
sverreb Offline
Besatt
Besatt

.

Det hadde naturligvis også vært bra om også kommunen hadde levert inn en høringsuttalelse mot å begrense ferdsel i marka. NOTS og bymiljøetaten har vel samarbeidet godt før, kan hende det hadde vært noe å hente med å ringe kjente der.

Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: sanouka] #1560062 20/02/2013 17:48
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast

Tar imidlertid avstand fra Sanoukas forslag om å inkludere glamourmodeller, det blir for useriøst.

Hørt om spissformulering og (dårlig) bruk av språklige virkemidler som humor for å understreke poenger? ICON_WINK

He he. Ja, jeg skjønte igrunn at det var satt på spissen for poengets skyld med en gang, og jeg skjønner at min kommentar kunne forstås til at jeg ikke skjønte det... ICON_SMILE

Shut up legs!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Hebbelill] #1560070 20/02/2013 18:01
Espen J Offline
Besatt
Besatt

Birken er ikke et terrengsykkelritt. Det er ellers litt ironisk at rendyrka birkensyklister, de som nå engang er de mest utskjellte, i følge forslagene ser ut til å slippe fritt unna såvidt jeg forstår det, mens bamsemumsspisende "stoppe hver 100. meter for å prate om noe"-gjengen på blåsti skal straffes.

Trønder osv
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Espen J] #1560078 20/02/2013 18:17
Hebbelill Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Espen J

Birken er ikke et terrengsykkelritt. Det er ellers litt ironisk at rendyrka birkensyklister, de som nå engang er de mest utskjellte, i følge forslagene ser ut til å slippe fritt unna såvidt jeg forstår det, mens bamsemumsspisende "stoppe hver 100. meter for å prate om noe"-gjengen på blåsti skal straffes.

Er helt enig med deg, men det er nok svært få utenfor dette miljøet som ser forskjellen, og da kan det kanskje være greit å unngå at "alle" går rundt og tror det er lycramafiaen som normalt bruker blåmerkede stier.

På forhånd - unnskyld til de som måtte føle seg truffet.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Arbeidsgruppe "Sykling i marka" (Friluftsrådet) [Re: Øyvind V] #1560085 20/02/2013 18:33
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg ville IKKE koblet dette til Birken; til det er Birken et for mye elsk/hat-objekt som fort kan slå feil vei.

Det er jeg faktisk helt enig i; tar tilbake det forslaget. Lycra og kondomdress er yndede hatobjekter og ikke egnet til å vinne "hearts and minds."

Shut up legs!
Side 6 av 15 1 2 4 5 6 7 8 14 15

Moderator  support