Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 34 1 2 3 4 5 6 7 33 34

Dårlig erfaring med Bikeshop.no

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1636871 02/07/2013 18:08
S
smaug Offline
Fersking
Fersking
S
Jaggu ringte ikke Bikeshop meg i går å ga beskjed om at de hadde fikset det likevel, selv om jeg ba de kaste hele greia i søpla. Jeg har bestilt og betalt for nye hos bikekomponenter.no
Var justeringsskruen for reach som måtte byttes...Jøss du sier ikke det? Tullprat om ødelagte stempler som de måtte bestille pga noe voodoo greier var glemt og de klarte faktisk å fikse det jeg klaget på fra første minutt. Kudos til de for å ikke gi seg. Nuvel de blir byttet når nye bremser ankommer.
Jeg tror mye tull kunne blitt løst enklere om man som kunde kunne snakket direkte med reperatøren uten å gå via selgeren.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: GertA] #1636984 02/07/2013 20:59
voldemort Offline
Vinkelskriver
Vinkelskriver
Sitat: GertA
Var innom på lørdag å kjøpte nye klinger til ræser'n. Monterte dem i går, men ser ikke ut som de passet til kranken. Kjede begynte å subbe å klatre på storeskiva når man nærmet seg nedre halvdel på kassetten og hadde på minste foran . Kjipt tenkte jeg og dro bort for å bytte dem til noen andre klinger, men nei. Siden de var montert nektet de retur /bytte. Kan ikke se at klingene har vært montert, men hjalp ikke. Greit at bikeshop ikke kan vite at de ikke passer ordentlig på den kranken, men det gjør heller ikke jeg før de er satt på sykkelen. Syntes bikeshop var fryktelig vrange her, eller? Mulig de hadde tapt noen kroner på å la meg bytte, men da valgte de å miste en hel kunde istedet og dårlig reklame fra min side til alle bekjente.... Sånn fått ut litt frustrasjon ICON_SMILE

Montert = brukt. Bikeshop er ikke en bruktbutikk.

Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: voldemort] #1637049 02/07/2013 22:28
G
GertA Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Sitat: voldemort
Sitat: GertA
Var innom på lørdag å kjøpte nye klinger til ræser'n. Monterte dem i går, men ser ikke ut som de passet til kranken. Kjede begynte å subbe å klatre på storeskiva når man nærmet seg nedre halvdel på kassetten og hadde på minste foran . Kjipt tenkte jeg og dro bort for å bytte dem til noen andre klinger, men nei. Siden de var montert nektet de retur /bytte. Kan ikke se at klingene har vært montert, men hjalp ikke. Greit at bikeshop. op ikav ke kan vite at de ikke passer ordentlig på den kranken, men det gjør heller ikke jeg før de er satt på sykkelen. Syntes bikeshop var fryktelig vrange her, eller? Mulig de hadde tapt noen kroner på å la meg bytte, men da valgte de å miste en hel kunde istedet og dårlig reklame fra min side til alle bekjente.... Sånn fått ut litt frustrasjon ICON_SMILE

Montert = brukt. Bikeshop er ikke en bruktbutikk.

Så hvis jeg kommer inn i butikken og sier jeg skal ha 50/34 klinger til en sånn og sånn krank. Fint sier mannen og finner fram noen som skal passe. Jeg drar hjem og skrur på og alt passer i utgangspunktet, men pga noen mm forskjell på akkurat denne kranken viser det seg at kjedet subber. Skal jeg da som kunde tape en tusing fordi bikeshop ikke er en bruktbutikk? Klingene ser fortsatt nye ut og kunne helt sikkert vært solgt på nytt, evt til innkjøpspris siden de var "brukte". Mener du fortsatt at butikken ikke skal komme kunden i møte fordi det ikke er en bruktbutikk?

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1637200 03/07/2013 08:04
HNK Offline
Besatt
Besatt
Jeg mener bikeshop kunne tatt klingene tilbake og gitt ut nye. Var jo de som fant frem feil klinger.
For å ta en sammenlikning med sykkelkomponenter.no, så tok de tilbake et drev som ikke passet, selv om det var montert og ikke brukt. Kravet deres var at drevet ikke måtte se det minste brukt og montert ut. Altså, hadde han sett den minste antydning til monteringsmerker, så hadde han kanskje ikke tatt tilbake drevet. Noe jeg har forståelse for.

Men hadde det vært mulig for deg å finne ut FØR montering at drevene ikke ville passet?

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1676395 05/09/2013 18:53
frodebo Offline
Entusiast
Entusiast
Bikeshop er et godt suplement så lenge de har varene på lager, men man kan kanskje si at de har "litt" å gå på mht. logistikk og forutsigbarhet når varer må bestilles.

Jeg gjorde en bestilling 28. juni - Assosbukse, et kjede, en liten Tacxduppeditt og et pas Assos strømper. Usikker dato på sokkene, ellers på lager.

Etter det har som vanlig forventet dato hele tiden forflyttet seg med noen dager. I dag er det over 2 måneder siden, og jeg sitter her og humrer over at det er mulig. På min side står det nå usikker dato 5.9, og jeg regner med at det i morra står usikker dato 9/9 og slik fortsetter det.

Kunne jo ha skjært gjennom for lenge siden, men synes det er litt morsomt også. Skal bli spennende å se om jeg setter ny pers i lang leveringstid. Om så skjer er det også spesielt at Bikeshop ikke klarer å gi meg noen info om det heller, men forsetter å sette ny dato noen få dager fram i tid. Moralen er uansett: Har du behov for deler/stæsh raskt - handle lokalt.

Frode

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: frodebo] #1676409 05/09/2013 19:06
noblefart Offline
Entusiast
Entusiast
Hmm Tenkte det nå var på tide å gi dem en tjangs igjen. Nye lokaler, nettside osv.

Det du beskriver er akkurat det samme som drev meg til vannvidd for en tid tilbake...

Litt sånn a-hus: Blir ikke nødvendigvis bedre med nytt bygg...

Heldigvis er det godt med nettbutikker ICON_SMILE

Vennlig hilsen, Noblefart
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: frodebo] #1676536 05/09/2013 21:24
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Sitat: frodebo
Bikeshop er et godt suplement så lenge de har varene på lager, men man kan kanskje si at de har "litt" å gå på mht. logistikk og forutsigbarhet når varer må bestilles.

Jeg gjorde en bestilling 28. juni - Assosbukse, et kjede, en liten Tacxduppeditt og et pas Assos strømper. Usikker dato på sokkene, ellers på lager.

Etter det har som vanlig forventet dato hele tiden forflyttet seg med noen dager. I dag er det over 2 måneder siden, og jeg sitter her og humrer over at det er mulig. På min side står det nå usikker dato 5.9, og jeg regner med at det i morra står usikker dato 9/9 og slik fortsetter det.

Kunne jo ha skjært gjennom for lenge siden, men synes det er litt morsomt også. Skal bli spennende å se om jeg setter ny pers i lang leveringstid. Om så skjer er det også spesielt at Bikeshop ikke klarer å gi meg noen info om det heller, men forsetter å sette ny dato noen få dager fram i tid. Moralen er uansett: Har du behov for deler/stæsh raskt - handle lokalt.

Frode

Har ikke valgt samlet levering da? Og derfor er det de sokkene som holder igjen hele forsendelsen.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1754059 09/03/2014 14:29
anderfo Online
Besatt
Besatt
De dårlige erfaringene har nå også jeg fått:
Jeg bestilte kun varer som sto på lager, likevel står alle varene i ordren på "Rest" flere dager seinere, og nettsiden påstår fortsatt at alle varene er på lager. Er de på lager? Tja, det er jammen ikke lett å si.
"Bekreftet dato:" viser alltid dagens dato. Den kan altså bekrefte dagens dato, men det er ingen sammenheng mellom denne datoen og f.eks. hvilken dag en vare vil ankomme lager eller bli sendt til kunder. De som programmerte nettsiden setter altså bare inn dagens dato som bekreftet dato, helt uavhengig av hvilken vare det er snakk om. Snakk om å lure kunder...

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1754063 09/03/2014 14:36
K
Kamao Offline
Ringrev
Ringrev
K
Var innom på fredag. Kjøpte noe verktøy, og på nettsiden stod det at de bare hadde 1 stk på lager. Men var forbauset over at de hadde en god del mer enn 1 stk. Prisen var også høyere. De har alltid operert med samme priser på nett og butikk. Har også hendt at jeg har vært innom for å kjøpe noe som var på lager, men når jeg spør så sier de at det er holdt av og at de ikke kan selge de varene. Veldig merkelig ordning spør du meg.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: anderfo] #1754070 09/03/2014 15:01
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Sitat: anderfo
Jeg bestilte kun varer som sto på lager, likevel står alle varene i ordren på "Rest" flere dager seinere, og nettsiden påstår fortsatt at alle varene er på lager. Er de på lager? Tja, det er jammen ikke lett å si.
"Bekreftet dato:" viser alltid dagens dato. Den kan altså bekrefte dagens dato, men det er ingen sammenheng mellom denne datoen og f.eks. hvilken dag en vare vil ankomme lager eller bli sendt til kunder. De som programmerte nettsiden setter altså bare inn dagens dato som bekreftet dato, helt uavhengig av hvilken vare det er snakk om. Snakk om å lure kunder...

Alle nettbutikker som bruker Multicase fungerer på denne måten. Jeg blir ikke overrasket om dette er praksis for andre nettbutikkløsninger også.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: joje] #1754076 09/03/2014 15:13
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: joje

Alle nettbutikker som bruker Multicase fungerer på denne måten. Jeg blir ikke overrasket om dette er praksis for andre nettbutikkløsninger også.

Æsj, ser at VPG nettopp har begynt med Multicase. Betyr det at man vil få like skuffende oppførsel hos VPG og blir jeg nødt til å boikotte der også? Der kan jeg heldigvis bruke den fysiske butikken ved behov.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: anderfo] #1754258 09/03/2014 22:24
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Må jo ha noe med bruken å gjøre. FotoVideo bruker også Multicase - Har handlet der i mange år og opplever stort sett at alle datoer har vært riktige.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1754264 09/03/2014 22:35
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Er ikke varen på lager så spør jeg, det kan jo hende jeg får svar. ICON_LAUGH

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: anderfo] #1755240 11/03/2014 21:25
anderfo Online
Besatt
Besatt
...og da pakken tilslutt ankom, var det et annet og billigere produkt i esken enn det jeg hadde bestilt. Gratulerer!

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: anderfo] #1755286 11/03/2014 23:19
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
...og da pakken tilslutt ankom, var det et annet og billigere produkt i esken enn det jeg hadde bestilt. Gratulerer!

Var det hybridhjulene ?

Har tenkt på den sjappa en del og aldri helt våget involvere meg. Gode tilbud og slikt. Men når man får svar på 1 av 10 forespørsler, helt saklige, og attpåtil vital info om produkt er umulig å oppdrive, også for de, så er det lett å logge seg på en annen site.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Abit] #1755327 12/03/2014 08:07
anderfo Online
Besatt
Besatt
Nei, det var pedaler. Bestilte T780 til jobbsykkelen og mottok M780.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1755335 12/03/2014 08:37
mogens Offline
Besatt
Besatt
Har brukt dem en del i det siste. Det har i grunnen gått helt fint. Har normalt fått varene 3-5 dager etter bestilling.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: mogens] #1755371 12/03/2014 10:05
2
29" mannen. Offline
Entusiast
Entusiast
2
Sitat: mogens
Har brukt dem en del i det siste. Det har i grunnen gått helt fint. Har normalt fått varene 3-5 dager etter bestilling.

Samme her, de ringte også sist uke da lagersaldoen på nett ikke stemte, så følger opp (meg thinking )

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: anderfo] #1755390 12/03/2014 11:15
T
Tollef Offline
Ringrev
Ringrev
T
Når bestilte du? Du begynte klagingen søndag 09.03, og de var hos deg i dag?

Feil vare, men slik har jeg opplevd selv fra mange nettbutikker... Irriterende, men greit nok så lenge de sender riktig på forsøk 2?

At noen har blingset på t780 og m780 er vel mer trolig årsak enn at de har forsøkt å lure deg ved å sende en marginalt billigere pedal i håp om at du ikke skulle oppdage det?

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Tollef] #1755433 12/03/2014 13:12
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: Tollef

Klagingen begynte hovedsakelig pga at hjemmesiden deres stadig fortalte meg at varen var på lager, men at ordren min sto med "rest" selv 5 dager etter bestilling. Og at "bekreftet dato" hver dag var satt til dagens dato. Dette er en ganske alvorlig svakhet ved nettstedet, såvidt jeg kan skjønne.
(Forøvrig har jeg opplevd omtrent det samme med MPX en gang, de har samme nettbutikkløsning tror jeg? Og da sto det slik med "bekreftet dato"=dagens dato i omtrent 380 dager før produktet ankom.)

Feil vare, men slik har jeg opplevd selv fra mange nettbutikker... Irriterende, men greit nok så lenge de sender riktig på forsøk 2?
At noen har blingset på t780 og m780 er vel mer trolig årsak enn at de har forsøkt å lure deg ved å sende en marginalt billigere pedal i håp om at du ikke skulle oppdage det?

Vel, dette er første gangen jeg har opplevd det (har bestilt mange sportsartikler via nettet opp gjennom årene), og ja, jeg tror overhodet ikke at de har prøvd å lure meg ved å ta M780 i stedet for T780. Men sløvt, det er det. Særlig når de bruker 6 dager på å plukke produktet fra hylla...
Hadde jeg bestilt fra en annen butikk ville det ankommet i forrige uke og vært riktig produkt. Det legger føringer for hva jeg kommer til å gjøre neste gang ICON_WINK

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: anderfo] #1755443 12/03/2014 13:25
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J

Klagingen begynte hovedsakelig pga at hjemmesiden deres stadig fortalte meg at varen var på lager, men at ordren min sto med "rest" selv 5 dager etter bestilling. Og at "bekreftet dato" hver dag var satt til dagens dato. Dette er en ganske alvorlig svakhet ved nettstedet, såvidt jeg kan skjønne.
(Forøvrig har jeg opplevd omtrent det samme med MPX en gang, de har samme nettbutikkløsning tror jeg? Og da sto det slik med "bekreftet dato"=dagens dato i omtrent 380 dager før produktet ankom.)

Mpx og Komplett bruker ikke Multicase, men gjorde det for en god del år siden.

Vel, dette er første gangen jeg har opplevd det (har bestilt mange sportsartikler via nettet opp gjennom årene), og ja, jeg tror overhodet ikke at de har prøvd å lure meg ved å ta M780 i stedet for T780. Men sløvt, det er det. Særlig når de bruker 6 dager på å plukke produktet fra hylla...
Hadde jeg bestilt fra en annen butikk ville det ankommet i forrige uke og vært riktig produkt. Det legger føringer for hva jeg kommer til å gjøre neste gang ICON_WINK

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: joje] #1755473 12/03/2014 14:18
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: joje

Mpx og Komplett bruker ikke Multicase, men gjorde det for en god del år siden.

Tror dette var i 2010-2011 eller noe sånt - der sånn ut på ordrehistorikken min der.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: anderfo] #1755548 12/03/2014 18:05
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Kan vel nevne at selv "perfekte" sykkelkomponenter.no har klart å sende meg feil deler, og det to ganger på rad på samme bestilling. Bestilte XTR-pedaler, fikk først en XT-kassett (!!) og så XT-pedaler før XTR-pedalene endelig dukket opp.

Cyclecomponents har også klart å forveksle to pakker, og sendte meg pakken til en annen kunde (og motsatt).

Poenget: Alle kan gjøre feil. Klart, ting adderes opp, blir det mange nok så begynner man jo å lure, men skjer det en gang og aldri mer så har jeg ikke noe problem med å benytte butikken på ny.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1755759 13/03/2014 09:59
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Bestilte sødag kveld og fikk de onsdag eftermiddag. No problemos!

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1762094 25/03/2014 22:22
O
OleC83 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Bestilte litt ymse stasj på søndagskvelden. Fikk ordrebekreftelsen umiddelbart. Passet på at alt jeg bestilte var på lager. Nå står orderen min som status Plukkliste. Bekreftet dato justerer seg fra dag til dag. Alle varene står i rest på min liste. Klikker jeg på varen så står det at den finnes på lager.... Kjenner jeg blir litt småforbanna. Sist jeg bestilte fra de så var de jo like raske som Nespresso ICON_WINK Nå virker det som de sliter litt.

Når man er helseskadeligovervektig, blir motbakkene ganske tunge...
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: OleC83] #1762104 25/03/2014 22:39
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: OleC83
Bestilte litt ymse stasj på søndagskvelden. Fikk ordrebekreftelsen umiddelbart. Passet på at alt jeg bestilte var på lager. Nå står orderen min som status Plukkliste. Bekreftet dato justerer seg fra dag til dag. Alle varene står i rest på min liste. Klikker jeg på varen så står det at den finnes på lager.... Kjenner jeg blir litt småforbanna. Sist jeg bestilte fra de så var de jo like raske som Nespresso ICON_WINK Nå virker det som de sliter litt.

Min erfaring er nå at fra gjenstander havner på plukklista til de faktisk blir plukket, tar en liten uke. Dette er såpass treigt at jeg nå har sluttet å handle der. Sist klarte de også å plukke feil gjenstand fra hylla, selv om de brukte 6 dager på å plukke den...

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: anderfo] #1762106 25/03/2014 22:46
O
OleC83 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Sitat: OleC83

Min erfaring er nå at fra gjenstander havner på plukklista til de faktisk blir plukket, tar en liten uke. Dette er såpass treigt at jeg nå har sluttet å handle der. Sist klarte de også å plukke feil gjenstand fra hylla, selv om de brukte 6 dager på å plukke den...

De har med andre ord hatt en vekst de ikke mestrer. Blir en telefon i morgen og kansellering av hele bestillingen. (Hvis jeg kommer gjennom på telefonen da)
Hvilke steder anbefaler folket? Chainreaction?

Edit:
Så nå at et par av produktene har fått ubekreftet levering til deres lager... F@&#, kjenner at jeg blir skikkelig provosert. Useriøst opplegg!

Redigert av OleC83; 25/03/2014 22:50.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1762113 25/03/2014 23:07
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Chain har hatt mye tull med frakt etc. Jeg handler mye fra Bike-components.de og er storfornøyd. De svarer faktisk på chat om du vil kansellere en vare som bruker lenger tid enn planlagt. Frakt er billig og lander med bring. Ofte uten fortollingsgebyr. Gode priser og godt utvalg, selv om chain har enda bedre utvalg på sære ting.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1762125 26/03/2014 06:10
jan357 Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg handlet før det meste hos CRC men de siste gangene jeg har trengt noe har dette blitt bestilt hos wiggle. Når jeg har sjekket har de vært litt biligere enn CRC og levering har gått upåklagelig. Synes også de har bedre utvalg.

Ellers håper jeg flere får på plass all inclusive levering slik rapha har. Det er enkelt å forholde se til og har en følelse av at transportørene tjener ekstra når den enkelte kjøper faktureres for mva og utleggsgebyr.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1762130 26/03/2014 06:27
O
OleC83 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Hva er evt gode alternativer til Bikeshop her hjemme på berget da? Har jo de lokale sykkelbutikkene her i Follo, Sykkelboden f eks. Bare det at det er så dyrt om man skal ha stasj.

Side 5 av 34 1 2 3 4 5 6 7 33 34

Moderator  support