Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1550721
28/01/2013 09:41
|
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545
HNK
Besatt
|
Besatt
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545 |
Når jeg først kjøper derfra, noe som skjer relativt ofte, bestiller jeg det som er listet som "på lager". Min erfaring er da null problemer med bestillingen. De e-postene jeg har sendt har blitt besvart, dog noen veldig raskt og noen så seint at jeg hadde glemt at jeg hadde sendt e-post i det hele tatt...forbedringspotensiale.
Men så er det dette med priser på utstyr da. Vet du hva du skal ha og bikeshop har det, så vet du at du får en finfin pris, pluss at det er enklere å reklamere til en norsk selger enn f.eks. til jensonusa.com
Alt i alt er jeg en fornøyd kunde, men har kompiser som har ymse erfaringer. Slik er det jo også med den lokale RIMI-butikken. Alle kan alltids bli bedre, men for bikeshops sin del tror jeg de dårlige erfaringene først og fremst skyldes komboen med høyt varevolum, store lokaler og få ansatte...og det får de sikkert orden på Hva gjelder fantastisk kundeservice, nesten på grensen til det absurde, er det ikke noe som topper sykkelkomponenter.no, men prisene der er endel høyere.
Redigert av HNK; 28/01/2013 09:44.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: jan357]
#1550740
28/01/2013 10:56
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 1,205
Gaga
Veteran
|
Veteran
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 1,205 |
Først fikk jeg et feil boss fordi den var feilmerket. Deretter greide de å bestille feil boss på ny - selv om de hadde hjulet til disposisjon. De greide til slutt å rydde opp og sende meg rett boss til slutt.
Enden ble god, men litt mye rusk i maskineriet. Å purre på gammel korrespondanse for å bevare sakshistorikk var ikke helt optimalt. Ser ut til at en sak ikke blir gjen-åpnet om den først har blitt lukket. Fikk først svar på sist purring ved å sende ny epost til kundestøttesystemet.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: jan357]
#1550776
28/01/2013 12:31
|
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 2,169
voldemort
Vinkelskriver
|
Vinkelskriver
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 2,169 |
Leit å høre at du har dårlige erfaringer med Bikeshop. For min egen del må jeg si at jeg er svært så fornøyd med all handel jeg har gjort med Bikeshop. Også reklamasjoner har blitt håndtert profesjonelt og smidig. Jeg betenker meg ikke for å handle der igjen.
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1550790
28/01/2013 12:58
|
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 306
Vulturous
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 306 |
Så lenge en bestiller noe som er på lager, går det veldig greit å handle der. Er også en del feilinformasjon på produktene, noe som gjør det tungvint fordi en må sende mail frem og tilbake før en kan bestille. Bestilte forresten Di2 Dura-Ace der i slutten september, fikk som svar på mail at det kom i slutten av November...Nå er det snart februar, så dem kunne da i det minste sendt ut litt informasjon om hvorfor det tar tid!
Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2 BMC RaceMachine RM01 SramRed Richmond SL1 Xtr gruppe
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1550797
28/01/2013 13:12
|
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 540
T.Surnevik
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 540 |
Er enig i det du sier Vulturous, når de har det på lager går det fint. Og det er en del feilinfo i produktbeskrivelsene deres. Men når ting ikke er på lager går det TREGT!, har skjedd at jeg bare har avbestilt og kjøpt det andre plasser.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: T.Surnevik]
#1550817
28/01/2013 13:43
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532 |
Men når ting ikke er på lager går det TREGT!, har skjedd at jeg bare har avbestilt og kjøpt det andre plasser. Merkelig det der. Jeg synes også det tar litt tid hvis jeg bestiller ting som ikke finnes på lager.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Øyvind V]
#1550832
28/01/2013 14:18
|
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 540
T.Surnevik
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 540 |
Haha, håper du forstod hva jeg mente 
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1550861
28/01/2013 16:06
|
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 2,380
Open 1.0
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 2,380 |
Det er vel et problem for mange sykkelbutikker at grosister/importører oppgir leveringstider som de ikke klarer å oppfylle. I noen tilfeller er det også produsentene som er skyld i forsinkelsene. Når det gjelder nye Di2 så har jo ikke engang Pro-Tour lagene fått nok deler til at alle rytterne kan bruke det ennå.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1550862
28/01/2013 16:09
|
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545
HNK
Besatt
|
Besatt
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545 |
Så er det jo slik at om en har en dårlig opplevelse forteller man alle om den, har man en god opplevelse får ingen vite noesomhelst..
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: HNK]
#1550885
28/01/2013 18:17
|
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 633
olasun
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 633 |
Bare gode erfaringer med Bikeshop.no. Meget rask leveranse (bestiller generelt ikke varer som ikke er på lager, også fra andre butikker) og svært god kundebehandling. Kjapp reaksjon på reklamasjonsaker.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Open 1.0]
#1550929
28/01/2013 19:54
|
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 306
Vulturous
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 306 |
Det er vel et problem for mange sykkelbutikker at grosister/importører oppgir leveringstider som de ikke klarer å oppfylle. I noen tilfeller er det også produsentene som er skyld i forsinkelsene. Når det gjelder nye Di2 så har jo ikke engang Pro-Tour lagene fått nok deler til at alle rytterne kan bruke det ennå. Vet at det ikke er bikeshop sin skyld at Di2 drøyer. Men dem kunne da informert om det, istedenfor å flytte datoen en dag frem hver dag...
Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2 BMC RaceMachine RM01 SramRed Richmond SL1 Xtr gruppe
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1556137
10/02/2013 07:57
|
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 1,558
Tom_Bombadill
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 1,558 |
Aldri hatt noen problemer med Bikeshop. Topp service, rask levering og blant de beste på pris.
Når jeg har bestilt varer det haster med å få, har jeg poengtert dette i kommentarfeltet ved ordre.
Ved to eller tre tilfeller har jeg da fått telefon første virkedag etter bestilling, med beskjed om at de er tomme for varen, og ny levering innen den tiden jeg kan vente, ikke garanteres. Samtidig har jeg fått forslag om bytte til et annet dekk, kjede e.l., til tilsvarende pris/kvalitet.
Jeg vil påstå at servicen hos Bikeshop er bedre enn de fleste fysiske sykkelbutikker i Trondheim når det gjelder kommunikasjon og leveringstider.
Jan Erlend
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Tom_Bombadill]
#1556149
10/02/2013 08:49
|
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583 |
Må bare henge meg på siste taler, har aldri hatt problemer med bikeshop. Senest sist uke bestilte jeg varer på mandag kveld og hadde dem i postkassa på onsdag. Kudos!
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1556167
10/02/2013 10:28
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 324
Jaro
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 324 |
Gode erfaringer så langt jeg også. Kjøpte endel greier før jul og vi var litt uenige i ettertid om fraktkostnaden. Men de ordnet opp til mitt beste, og det kaller jeg god service.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1556231
10/02/2013 13:31
|
Registrert: May 2008
Innlegg: 593
oppogned
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: May 2008
Innlegg: 593 |
Jeg har aldri hatt noen problemer med Bikeshop, så jeg vil fortsette å handle hos dem.
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1556881
12/02/2013 07:21
|
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088
Magnoos
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088 |
Stort sett ikke hatt noen problemer med bestillinger, annet enn at de sendte meg feil rulle en gang. Skuffa over å ikke få noe goodwill for å være ærlig, annet enn stresset med å måtte rekke Posten en gang til. Neste gang får de sørge for at et bud plukker den opp eller så får de hente den selv.
Specialized Phenom 155 mm kjøpes
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1557070
12/02/2013 13:44
|
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 519
altitude
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 519 |
Har bare handlet der en gang, men da kom varene umiddelbart og riktig. Men sjekket da at varene var på lager.
Har noen erfaringer med utsalget deres? Er det lagt opp til å være "selvplukk" eller får en god hjelp av de som jobber der? Vurderer å handle hjul og litt annet, men er ikke veldig teknisk og trenger litt veiledning.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: altitude]
#1557082
12/02/2013 14:07
|
Registrert: May 2008
Innlegg: 3,935
RoyE
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2008
Innlegg: 3,935 |
Har bare handlet der en gang, men da kom varene umiddelbart og riktig. Men sjekket da at varene var på lager.
Har noen erfaringer med utsalget deres? Er det lagt opp til å være "selvplukk" eller får en god hjelp av de som jobber der? Vurderer å handle hjul og litt annet, men er ikke veldig teknisk og trenger litt veiledning. Butikken er fin å gå å plukke i selv. Selv har jeg aldri hatt behov for hjelp de gangene jeg har vært der, jeg har plukket det jeg har trengt, og gått til kassen. Men jeg har blitt spurt hver eneste gang om jeg trenger hjelp, så det bør absolutt være mulig å få litt veiledning. RoyE
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: altitude]
#1557099
12/02/2013 14:35
|
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628 |
Har bare handlet der en gang, men da kom varene umiddelbart og riktig. Men sjekket da at varene var på lager. Dette er ikke en kommentar som er ment direkte til deg, men til de det gjelder. All den tid det blir kjøpt ting som er på lager så har erfaringen som deles lite og si så lenge de ikke klarer å levere eller svare på henvendelser så snart noen bestiller noe som ikke er på lager. Da får de skrive på hjemmesiden at folk for guds skyld ikke må bestille dersom varen ikke er på lager, for da blir det et satans helvete for vedkommende.
Redigert av cvrokka; 12/02/2013 14:35.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1557353
13/02/2013 08:11
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,033
Jomar Henriksen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,033 |
Jeg har gode erfaringer. Ting kommer så kjapt som det kan med ordinær postgang. Kommer nok til å legge igjen mer penger der nå som sesongen nærmer seg.
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Jomar Henriksen]
#1557375
13/02/2013 09:20
|
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628 |
Jeg har gode erfaringer. Ting kommer så kjapt som det kan med ordinær postgang. Kommer nok til å legge igjen mer penger der nå som sesongen nærmer seg. Da har du antakeligvis bestilt ting som er på lager?
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: cvrokka]
#1557650
13/02/2013 20:57
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,033
Jomar Henriksen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,033 |
Ja, delene var nok på lager siden de kom så kjapt. Men jeg må innrømme at jeg ofte glemmer å sjekke lagerstatus før jeg bestiller.
Uansett så er jeg fornøyd - foreløpig. Det skal alltid bare en bomordre til før en blir skeptisk. Det virker som om det er dette som har skjedd med trådstarter.
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1557664
13/02/2013 22:28
|
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 258
OU812
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 258 |
Har bestilt fra bikeshop noen ganger i løpet av de siste årene og aldri hatt noen problem. Har også ringt et par ganger og kommet igjennom med en gang. Håper jeg er like "heldig" i fremtiden!
OU812
Cannondale F-SI 2 Giant TCR Advanced Fuji Wendigo 1.1
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: cvrokka]
#1557777
14/02/2013 11:37
|
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088
Magnoos
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088 |
All den tid det blir kjøpt ting som er på lager så har erfaringen som deles lite og si så lenge de ikke klarer å levere eller svare på henvendelser så snart noen bestiller noe som ikke er på lager. Da får de skrive på hjemmesiden at folk for guds skyld ikke må bestille dersom varen ikke er på lager, for da blir det et satans helvete for vedkommende. Enig! Har forøvrig vært så heldig å komme gjennom på tlf de to gangene jeg har hatt behov for det også. Bank i bordet.
Specialized Phenom 155 mm kjøpes
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1559190
18/02/2013 17:29
|
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
Mortens
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499 |
La inn bestilling hos bikeshop på lørdag, alle varer var på lager når bestilling ble lagt. Skulle sjekke i dag om den var blitt sendt og ser en av de 8 varene har ETA 08.03, venter bikeshop med å sende til alt er på lager? Står at alt er grønn farge = klar til levering 18.02.
Redigert av Mortens; 18/02/2013 17:30.
StravaCervélo R5 Red 2011 Cervélo S3 Ult Di2 2017 Canyon Speedmax CF 105 2018 Tacx NEO - Powertap - Vector 2
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Mortens]
#1559225
18/02/2013 18:50
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Raymond
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774 |
La inn bestilling hos bikeshop på lørdag, alle varer var på lager når bestilling ble lagt. Skulle sjekke i dag om den var blitt sendt og ser en av de 8 varene har ETA 08.03, venter bikeshop med å sende til alt er på lager? Står at alt er grønn farge = klar til levering 18.02. Er den merket grønn eller rød? hvis den er grønn blir den vel sendt rimelig omgående, hvis den er rød, så er det vel noe som ikke er på lager, og den blir sannsynligvis ikke sendt før den siste varen er på lager.... Vil jeg tippe... Du kan jo slå på tråden til de, så får du sikkert et riktig svar. 
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1559226
18/02/2013 18:52
|
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
ØyvindHr
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957 |
Jepp ventet i 6-7 uker på fire varer der en var restet. Da jeg lurte på om jeg kunne få slippe den de ikke hadde og heller ikke visste når de skulle få var varene i posten på få dager. Det er vel ikke sikkert det er så lurt? Fikk ingen indikasjon på at varen de restet ikke var på lager da jeg bestillte. Kanskje litt feil strategi?
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: ØyvindHr]
#1559238
18/02/2013 19:10
|
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
elviz
Veteran
|
Veteran
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484 |
Bestilt mange ganger. Aldri noe tull og alltid rask levering.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: ØyvindHr]
#1559246
18/02/2013 19:21
|
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
Mortens
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499 |
Jepp ventet i 6-7 uker på fire varer der en var restet. Da jeg lurte på om jeg kunne få slippe den de ikke hadde og heller ikke visste når de skulle få var varene i posten på få dager. Det er vel ikke sikkert det er så lurt? Fikk ingen indikasjon på at varen de restet ikke var på lager da jeg bestillte. Kanskje litt feil strategi? Ordrestatusen står som åpen Alle deler står som grønnt untatt den som ikke er på lager (rød). Ringer de uansett i morgen, men greit å høre her om de har motatt 1 ordre i flere forsendinger grunnet at noen varer ikke er på lager.
StravaCervélo R5 Red 2011 Cervélo S3 Ult Di2 2017 Canyon Speedmax CF 105 2018 Tacx NEO - Powertap - Vector 2
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#1559250
18/02/2013 19:28
|
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
ØyvindHr
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957 |
Samme som jeg erfarte, men datoene på restet vare ble endret til dagens hver dag om jeg ikke husker feil. I noen dager innbilte jeg meg at det betydde at de var ventet inn samme dag, men det var det ikke. Var ikke noe superstress for min del så jeg ventet lenge med purre for å se hvordan det gikk over tid.
|
|
|
|
|