Kinahjulene mine bygde jeg forrige vinter. Det var det første hjulsettet jeg har bygget.
Har vært veldig fornøyd og lenge tenkt jeg skulle lage en bygge-post (evt. skryte-post) på forumet. Selve byggingen har gått veldig greit med bruk av mye tid og hjelp fra nettet (sheldon brown, du er min helt).
Det er 38mm fullkarbon clincher. Vekta endte på 806g + 625g = 1431g (uten QR, men med felgbånd)

Felgene kjøpte jeg på ebay. Rask og fin service fra e_baygoods, men sist jeg sjekket kunne jeg ikke finne de lenger (?).
439/458g var bitte litt lettere enn lovet. Finishen var så vidt jeg kunne se helt feilfri.
Nav kjøpte jeg hos bikehubstore.com. Ultralight Road Hubset 20/24. Vekta var 279g (212g+67g), ca som lovet.
Eiker, nippler, felgbånd kjøpte jeg hos wheelbuilder.com. Bra utvalg og raskt levert.
Eiker:
DT Revolution Double Butted. 280mm foran, 272mm og 276mm bak.
Kunne kanskje gått ned et hakk foran og på venstre side bak.
Ikke lett å få like resultater i forskjellige lengdekalkulatorer på nettet. Noen som har gode tips til neste hjulsett?
Nippler:
DT Swiss Silver Alloy 12mm
Felgbånd:
Vittoria High pressure 18mm
(Radon er kanskje ikke det heiteste merket på markedet, men den fikk seg et løft med de nye hjulene, i hvert fall)Har vært utrolig fornøyd med disse hjulene i år! Har ikke noe stort sammenligningsgrunnlag, men de virker lette, rette, raske, pene, solide osv.
Jeg har syklet en del lange bakker i Liguria i sommer og min erfaring er at Corima bremsepad'er funker veldig bra - lett å justere bremsekraften.
Satte de opp med Michelin latex slanger og Continental GP Force/Attack.
Pris?
Felger £199 (inkl. frakt)
Nav $122,39 (inkl. frakt)
Eiker, nippler og felgbånd $97,60 (inkl. frakt)
TOT = 3000 kroner + verktøyHar vært såpass fornøyd at jeg nettopp bestilte campagnolo-kompatibelt frinav så jeg kan ta med meg disse hjulene over til min neste sykkel. bikehubstore.com solgte det som en billig "bike part replacement" så det ble tollfritt. Også kjempeenkelt å bytte ut.