Takk! Har ikke fått mer enn en prøvetur på hjulene, men det er utvilsomt stor forskjell fra stock arch på dt 240. Merker forskjell på aksellerasjon, og de er enormt stive når jeg reiser meg opp. Jeg får nok bredere inntrykk av dem på Helgøya:) Ellers må jeg stemme i med øvrig tilhengerskare: De er jo sinnsykt lette, mine er 1138 gram etter ombygging hos Dogstar. Svær bredde, så selv 29-0 får godt volum. Mest påfallende av alt var at de smalt opp slangeløst med gulvpumpe uten å krangle et sekund.
Scalpel 29er med XX1. Vekt 9,32kg med 2,35" dekk, under 9kg med lettere rotorer og 2,1 Racing Ralph
.....
Ehm... Et par spørsmål her..
1) Burde du ikke skaffet deg en ny X-loc hendel som peker mot holken hvor da også slangen vil peke litt mer mot gaffelen, i stedet for den noe "merkelige" føringen du har nå....?
2) Landeveispedaler?!?!?!?! Jeg ser riktig, ikke sant? Det står noe Look pedaler på der???
3) Hvorfor styretape, hvorfor ikke noe superduperlette holker..?
4) Det var da voldsomt til "knekk" på bremseslangen ved kalliperen bak.....litt kort slange, eller glemt å snu på banojen,hvis det er banjo på den da.. Ser i hvert fall ikke ut som en kjempegod plan å kjøre med den sånn den er nå...
Lockout plasseringen fungerer fint, men vurderer å bytte etterhvert. Trenger bare litt penger og litt tid.
Det er Look landeveispedaler ja, bruker det på 70-80% av terrengturene jeg sykler. Bruker vanlig SPD hvis det er gjørmete eller jeg skal ut på stiturer som involverer mye gåing. Landeveispedaler er jo tusen ganger bedre en SPD.
Synes styretape er bedre, får bedre overgang fra gripshiften.
Bremselangen er ganske kort da bremsene kom fra en 26" sykkel, men det fungerer fint, det er hydraulikk ikke wire, så litt bøy på slangen er ikke noe problem
Lockout plasseringen fungerer fint, men vurderer å bytte etterhvert. Trenger bare litt penger og litt tid.
Det er Look landeveispedaler ja, bruker det på 70-80% av terrengturene jeg sykler. Bruker vanlig SPD hvis det er gjørmete eller jeg skal ut på stiturer som involverer mye gåing. Landeveispedaler er jo tusen ganger bedre en SPD. -okkkkkei....
Synes styretape er bedre, får bedre overgang fra gripshiften. -Sikkert smakssak, whatever works for you!
Bremselangen er ganske kort da bremsene kom fra en 26" sykkel, men det fungerer fint, det er hydraulikk ikke wire, så litt bøy på slangen er ikke noe problem -Jeg hadde en montert ala dette, den sprakk akkurat i knekken.....akkurat da hadde jeg heller ønsket meg en treg vaier enn hydraulikk/olje..... Men det tar en 3-4 pump før det er "tomt", så man får stort sett stoppet..... Jeg ville byttet!
Men anyways, lekker og lett sykkel! Den er nok passe rask vil jeg tro!
Din lockout er jo beregnet til å montere oppå styret på venstre side, eller under styret på høyre side. Å ha en slangeløkke forbi håndtaket og tilbake igjen er mildt sagt en dårlig løsning.
hva slags ramme hadde du når bremselangen røk? det avhenger jo veldig av demperoppheng og vandring om bremselangen blir strekt under kompresjon av bakdemperen. Scalpelen har jo bare 100mm vandring.
Et VPP eller DW-link oppheng med f.eks 150mm vandring vil jo strekke bremselangen vesentlig mer under kompresjon.
Men skal kanskje vurdere å legge bremselangen på oversiden av underrøret, da har jeg litt mer å gå på, det er jo der den egentlig er montert, men var finere å ha begge slangene sammen siden jeg ikke har framgir lenger.