Hei Selger en Scott Spark 10 2009 mod. komplett XTR. den høres gammel ut. men er veldig strøken,nye slitedeler. Jobber som sykkel mekaniker, så full sjekk wire/bremseklosser og demper service er gjort. så ønsker du en bra fulldempa er absolutt veldig bra sykkel. pris kan diskusteres !!
”Det vanskelige er en bagatell, det umulige er en utfordring
Selger en strøken Giant anthem x sort/ hvit . 26". Bare nye shimano komponenter. 16000kr. Tør å påstå det er en bedre allrounder enn spark:). Lagre ramme.
Jeg svarer fordi dette er en sykkel i samme kategori: Cannondale Scalpel Ultimate, str M, skal selges. 110 og 100 mm vandring. Brukt to sesonger. Slitedeler er byttet etterhvert for maks funksjon hele veien. Bredere styre enn orginalt. Ellers bare topputstyr (xx, hollowgram, osv). Leftygaffelen skal på service før jeg kvitter meg med den. Si i fra hvis du er interessert.
Så en slik til salgs til 27 eller 28.000 sist høst, så da er det utgangspunktet.Fantastisk sykkel, 8,6 kg. Kanskje et par hekto tyngre slik den står, da den er satt opp med 2,25 dekk slangeløst. Samtidig er den jo ekstremt stiv sideveis. Topp ritt- geometri. Jeg snakket med Rune Høydahl etter målpassering på Ultrabirken, han ville heller hatt en slik enn den store 29'ern fra Giant som han da hadde brukt, i det rittet. Jeg er 179 og str M er perfekt, men her er det slingringsmonn. For meg føles sykkelen liten nok.
Enig i det! syklet Montebellorittet for første gang sist år. Trodde en fulldemper som dette ville bli noe "overkill", men i terrengpartiene var der jeg gjorde forskjellen til andre utøvere på samme nivå som brukte en hardtail. Jeg har også brukt disse syklene mye til stisykling med mye morro. satt på Schwalbe NN eller HD (ca. 20psi) og da fått en veldig lett og kvikk stisykkel som kommer seg frem overalt:)
Tror den blir litt stor? Har en scott rc i dag str lagre. Synes den er i største laget, så tror nok medium vil passe meg best. Men det ser ut som en rå Fulldempet
størrelse er vel litt individuellt hva en synes passer best om en er litt i grenseland. jeg er 183cm og Large(19") rammen passer meg bra synes jeg . har et 110mm langt stem på. om den skulle være litt for stor fungerer det å tilpasse med et kortere stem, til en viss grad hvertfall.
skjønner. er 1,80 høy. fikk teste en medium i høst. synes jeg fikk til og kjøre bedre med den. men jeg skal vurdere litt, har ikke bestemt meg for noe enda.
Joiner debatten om størrelse: Min Scalpel er som sagt str M. Litt usikker på om jeg er 1.79 eller 1.80 høy. Setepinnen er ofte strekt til max høyde. Likevel ville str L vært for stort. Hadde en Optimoramme i L tidligere, det gikk greit, men etter å målt og sammenliknet rammene var det klart at M ble bedre. Hvis neste sykkel blir en Cannondale vil jeg gå rett på M. Kom gjerne med et seriøst forslag til pris på Scalpel´n:-) Jeg trenger penger nå, og sykkel senere!