Se på watt og fart og det tyder også på at dette er kjørt i rulle, og ikke på rulle. Fair å skrive at dette er kjørt i rulle i tilfelle, særlig når han evt. er den eneste i rulla på Strava.
Vet at han har kjørt pes bak bil tidligere på et annet segment. Uten at jeg er sikker på at det er gjort her (men kan jo se slik ut). Hvis det er tilfelle er det flagge-grunn i mine øyne.
Takk for tipset! Dette må testes på vei hjem i kveld (hvis jeg husker riktig at jeg har en Instagram-konto).
Men jeg ser jo et lite problem med dette opplegget hvis man er aktiv Instagrambruker og samtidig gjør som meg, nemlig ikke nullstiller Edgen mellom turen til jobben og fra jobben. Da teller jo hele dagen som treningstur og bildene man eventuelt tok i lunsjen blir publisert på Strava og må lukes ut.
Kan man ta bort eller flaga egna prestationer på segment där något har blivit fel?
Jag har några personliga rekord och för bra plassering på ski segment där jag inte kört hela segmentet, tex tror strava att jag åkte 5 km rundan i storsvingen när jag bara körde 4.4 rundan.
Nå har Strava begynt å gi "CR" i flere idretter, bl.a. langrenn og topptur/backcountry.
Det har de da "alltid" gjort?
Vel, ja de har hatt lister, men nå dukker de opp som "achievements" for første gang. F.eks. fikk jeg epost i går om at noen hadde tatt CR-en min et eller annet sted i marka. Og når jeg laster opp skituren dukker det opp masse beskjeder om hvilke plasseringer jeg fikk på segmentene.
Jag har (minst) en skitur från i höstas där jag får opp achievements men mina senaste skiturer resulterar inte i några achievements trots att jag har tagit personliga rekord och iallafall någon topp 10 plasering.
Jag har (minst) en skitur från i höstas där jag får opp achievements men mina senaste skiturer resulterar inte i några achievements trots att jag har tagit personliga rekord och iallafall någon topp 10 plasering.
Konstigt...
Det er nok fordi du lastet opp turene før de gjorde endringen og "tillot" achievements. Hvorfor du likevel får dem opp på den gamle turen fra i høst vet jeg ikke... For å få opp achievements på de siste turene dine kan du sette dem "Private", deretter sette dem "Public" igjen, og så vente en stund før du sjekker.
Nu har jag lastat ned nya skiturer. Fick inte upp några achievements men om jag gör om turerna till privat för att sen göra dem public igjen så får jag opp achievements.
Jøss, det var merkelig. Høres ut som de har en bug å fikse der. Tips dem via https://strava.zendesk.com/requests/new så kan de forhåpentligvis fikse den kodelinja - jeg tviler på at det krever mye arbeid.
Jøss, det var merkelig. Høres ut som de har en bug å fikse der. Tips dem via https://strava.zendesk.com/requests/new så kan de forhåpentligvis fikse den kodelinja - jeg tviler på at det krever mye arbeid.
Jeg har gjort det før, og det er en kjent feil. Mer mas betyr høyere prioritet, så fint om flere melder fra.
Kan man ta bort eller flaga egna prestationer på segment där något har blivit fel?
Jag har några personliga rekord och för bra plassering på ski segment där jag inte kört hela segmentet, tex tror strava att jag åkte 5 km rundan i storsvingen när jag bara körde 4.4 rundan.
Nei, du kan ikke gjøre det selv, men du kan sende dem en request om fjerne matchingen på de segmentene som er feilmatchet. Dette foreslår de selv.
Vent gjerne med å gjøre dette til du har gått endel 7km-runder på fjellsetermyra og fått match på 2km, 3km, 4km og 5km osv. på alle rundene. Så sender du dem hele den lange lista med feilmatchede segmenter - gjerne en hel haug av dem.
Deretter kan du foreslå at de istedet for å bruke timesvis på å gjøre alt dette manuelt, kan innhente 5 minutter med dataekspertise for å forbedre matchealgoritmen sin, kanskje spesifikt for "loops". Sånn at årsaken til problemet forsvinner...
Kanskje litt slemt, men på en eller annen måte må man få fortalt dem at det er billigere å fikse matchealgoritmen enn å manuelt fikse feilmatching.
Jag har fått väldigt dårlig segmentmatchning på mina senaste turer. Strava missar flera segment trots att jag tycker att trackloggen ser ut att vara tillräkligt bra. På ett ställe är det lätt att se vad som blir fel och det verkar som att jag missar slutpunkten med lite över 20 m.
Min erfaring med min gps är att loggen brukar ligga inom +-30 m från den riktiga positionen. Om strava kräver mindre fel än detta är nog inte min gps tillräkligt bra.
Har strava gjort någon endring på detta nyligen? Tidigare verkade det som att strava klarade att matcha mina trackloggar till segment nestan alltid. Nu fungerar det inte för hälften av segmenten. Någon med samma problem?
Ikke fullt så ille her, men jeg har også hatt trøbbel med dette, senest i går kveld.
Jeg sendte det inn som en segment matching request og de fiksa det i løpet av 5min. Svaret fra Strava-fyren var: "No problem. I've been able to force a match to that segment."
Jeg har ikke hørt noe om at de har endret algoritme.
Jeg har inntrykk av at GPS-en er mindre nøyaktig når jeg kjører fort på ski med dingsen i lomma (på gårsdagens føre var jeg godt over 50 km/t i Lindboeløypa), enn når jeg sykler med GPS-en fast på styret.
Hei, noen som kan fortelle meg hvordan jeg finner tilbake til aktivitetene for 2012? Jeg ser antallet under "My new Activity", men selve aktivitetene kommer ikke frem.
Hei, noen som kan fortelle meg hvordan jeg finner tilbake til aktivitetene for 2012? Jeg ser antallet under "My new Activity", men selve aktivitetene kommer ikke frem.
Trykk på "training" på den øverste menyen, da kommer du til månedsoversikter. Derfra kan du bla deg bakover år for år