Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 34 1 2 3 4 5 33 34

Dårlig erfaring med Bikeshop.no

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1550721 28/01/2013 09:41
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545
HNK Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545
Når jeg først kjøper derfra, noe som skjer relativt ofte, bestiller jeg det som er listet som "på lager". Min erfaring er da null problemer med bestillingen.
De e-postene jeg har sendt har blitt besvart, dog noen veldig raskt og noen så seint at jeg hadde glemt at jeg hadde sendt e-post i det hele tatt...forbedringspotensiale.

Men så er det dette med priser på utstyr da. Vet du hva du skal ha og bikeshop har det, så vet du at du får en finfin pris, pluss at det er enklere å reklamere til en norsk selger enn f.eks. til jensonusa.com

Alt i alt er jeg en fornøyd kunde, men har kompiser som har ymse erfaringer. Slik er det jo også med den lokale RIMI-butikken. Alle kan alltids bli bedre, men for bikeshops sin del tror jeg de dårlige erfaringene først og fremst skyldes komboen med høyt varevolum, store lokaler og få ansatte...og det får de sikkert orden på
Hva gjelder fantastisk kundeservice, nesten på grensen til det absurde, er det ikke noe som topper sykkelkomponenter.no, men prisene der er endel høyere.

Redigert av HNK; 28/01/2013 09:44.



Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: jan357] #1550740 28/01/2013 10:56
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 1,205
G
Gaga Offline
Veteran
Offline
Veteran
G
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 1,205
Først fikk jeg et feil boss fordi den var feilmerket.
Deretter greide de å bestille feil boss på ny - selv om de hadde hjulet til disposisjon. De greide til slutt å rydde opp og sende meg rett boss til slutt.

Enden ble god, men litt mye rusk i maskineriet. Å purre på gammel korrespondanse for å bevare sakshistorikk var ikke helt optimalt. Ser ut til at en sak ikke blir gjen-åpnet om den først har blitt lukket. Fikk først svar på sist purring ved å sende ny epost til kundestøttesystemet.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: jan357] #1550776 28/01/2013 12:31
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 2,169
voldemort Offline
Vinkelskriver
Offline
Vinkelskriver
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 2,169
Leit å høre at du har dårlige erfaringer med Bikeshop. For min egen del må jeg si at jeg er svært så fornøyd med all handel jeg har gjort med Bikeshop. Også reklamasjoner har blitt håndtert profesjonelt og smidig. Jeg betenker meg ikke for å handle der igjen.


Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1550790 28/01/2013 12:58
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 306
Vulturous Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 306
Så lenge en bestiller noe som er på lager, går det veldig greit å handle der. Er også en del feilinformasjon på produktene, noe som gjør det tungvint fordi en må sende mail frem og tilbake før en kan bestille.
Bestilte forresten Di2 Dura-Ace der i slutten september, fikk som svar på mail at det kom i slutten av November...Nå er det snart februar, så dem kunne da i det minste sendt ut litt informasjon om hvorfor det tar tid!


Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2
BMC RaceMachine RM01 SramRed
Richmond SL1 Xtr gruppe

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1550797 28/01/2013 13:12
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 540
T
T.Surnevik Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
T
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 540
Er enig i det du sier Vulturous, når de har det på lager går det fint. Og det er en del feilinfo i produktbeskrivelsene deres. Men når ting ikke er på lager går det TREGT!, har skjedd at jeg bare har avbestilt og kjøpt det andre plasser.


www.sportsmat.no
Rabattkode 'terrengsykkel' gir 10% avslag på alt fra Squeezy.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: T.Surnevik] #1550817 28/01/2013 13:43
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Sitat: T.Surnevik
Men når ting ikke er på lager går det TREGT!, har skjedd at jeg bare har avbestilt og kjøpt det andre plasser.

Merkelig det der. Jeg synes også det tar litt tid hvis jeg bestiller ting som ikke finnes på lager.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Øyvind V] #1550832 28/01/2013 14:18
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 540
T
T.Surnevik Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
T
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 540
Haha, håper du forstod hva jeg mente ICON_TONGUE


www.sportsmat.no
Rabattkode 'terrengsykkel' gir 10% avslag på alt fra Squeezy.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1550861 28/01/2013 16:06
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 2,380
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
O
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 2,380
Det er vel et problem for mange sykkelbutikker at grosister/importører oppgir leveringstider som de ikke klarer å oppfylle. I noen tilfeller er det også produsentene som er skyld i forsinkelsene. Når det gjelder nye Di2 så har jo ikke engang Pro-Tour lagene fått nok deler til at alle rytterne kan bruke det ennå.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1550862 28/01/2013 16:09
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545
HNK Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545
Så er det jo slik at om en har en dårlig opplevelse forteller man alle om den, har man en god opplevelse får ingen vite noesomhelst..




Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: HNK] #1550885 28/01/2013 18:17
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 633
O
olasun Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
O
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 633
Bare gode erfaringer med Bikeshop.no. Meget rask leveranse (bestiller generelt ikke varer som ikke er på lager, også fra andre butikker) og svært god kundebehandling. Kjapp reaksjon på reklamasjonsaker.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Open 1.0] #1550929 28/01/2013 19:54
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 306
Vulturous Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 306
Sitat: Open 1.0
Det er vel et problem for mange sykkelbutikker at grosister/importører oppgir leveringstider som de ikke klarer å oppfylle. I noen tilfeller er det også produsentene som er skyld i forsinkelsene. Når det gjelder nye Di2 så har jo ikke engang Pro-Tour lagene fått nok deler til at alle rytterne kan bruke det ennå.


Vet at det ikke er bikeshop sin skyld at Di2 drøyer. Men dem kunne da informert om det,
istedenfor å flytte datoen en dag frem hver dag...


Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2
BMC RaceMachine RM01 SramRed
Richmond SL1 Xtr gruppe

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1556137 10/02/2013 07:57
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 1,558
Tom_Bombadill Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 1,558
Aldri hatt noen problemer med Bikeshop. Topp service, rask levering og blant de beste på pris.

Når jeg har bestilt varer det haster med å få, har jeg poengtert dette i kommentarfeltet ved ordre.

Ved to eller tre tilfeller har jeg da fått telefon første virkedag etter bestilling, med beskjed om at de er tomme for varen, og ny levering innen den tiden jeg kan vente, ikke garanteres. Samtidig har jeg fått forslag om bytte til et annet dekk, kjede e.l., til tilsvarende pris/kvalitet.

Jeg vil påstå at servicen hos Bikeshop er bedre enn de fleste fysiske sykkelbutikker i Trondheim når det gjelder kommunikasjon og leveringstider.


Jan Erlend
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Tom_Bombadill] #1556149 10/02/2013 08:49
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583
Må bare henge meg på siste taler, har aldri hatt problemer med bikeshop. Senest sist uke bestilte jeg varer på mandag kveld og hadde dem i postkassa på onsdag. Kudos!


Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1556167 10/02/2013 10:28
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 324
Jaro Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 324
Gode erfaringer så langt jeg også. Kjøpte endel greier før jul og vi var litt uenige i ettertid om fraktkostnaden. Men de ordnet opp til mitt beste, og det kaller jeg god service.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1556231 10/02/2013 13:31
Registrert: May 2008
Innlegg: 593
oppogned Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2008
Innlegg: 593
Jeg har aldri hatt noen problemer med Bikeshop, så jeg vil fortsette å handle hos dem.


Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1556881 12/02/2013 07:21
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088
M
Magnoos Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
M
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088
Stort sett ikke hatt noen problemer med bestillinger, annet enn at de sendte meg feil rulle en gang. Skuffa over å ikke få noe goodwill for å være ærlig, annet enn stresset med å måtte rekke Posten en gang til. Neste gang får de sørge for at et bud plukker den opp eller så får de hente den selv.


Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1557070 12/02/2013 13:44
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 519
altitude Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 519
Har bare handlet der en gang, men da kom varene umiddelbart og riktig. Men sjekket da at varene var på lager.

Har noen erfaringer med utsalget deres? Er det lagt opp til å være "selvplukk" eller får en god hjelp av de som jobber der? Vurderer å handle hjul og litt annet, men er ikke veldig teknisk og trenger litt veiledning.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: altitude] #1557082 12/02/2013 14:07
Registrert: May 2008
Innlegg: 3,935
RoyE Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2008
Innlegg: 3,935
Sitat: altitude
Har bare handlet der en gang, men da kom varene umiddelbart og riktig. Men sjekket da at varene var på lager.

Har noen erfaringer med utsalget deres? Er det lagt opp til å være "selvplukk" eller får en god hjelp av de som jobber der? Vurderer å handle hjul og litt annet, men er ikke veldig teknisk og trenger litt veiledning.


Butikken er fin å gå å plukke i selv. Selv har jeg aldri hatt behov for hjelp de gangene jeg har vært der, jeg har plukket det jeg har trengt, og gått til kassen. Men jeg har blitt spurt hver eneste gang om jeg trenger hjelp, så det bør absolutt være mulig å få litt veiledning.

RoyE


#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: altitude] #1557099 12/02/2013 14:35
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628
Sitat: altitude
Har bare handlet der en gang, men da kom varene umiddelbart og riktig. Men sjekket da at varene var på lager.


Dette er ikke en kommentar som er ment direkte til deg, men til de det gjelder.

All den tid det blir kjøpt ting som er på lager så har erfaringen som deles lite og si så lenge de ikke klarer å levere eller svare på henvendelser så snart noen bestiller noe som ikke er på lager. Da får de skrive på hjemmesiden at folk for guds skyld ikke må bestille dersom varen ikke er på lager, for da blir det et satans helvete for vedkommende.

Redigert av cvrokka; 12/02/2013 14:35.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1557353 13/02/2013 08:11
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,033
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,033
Jeg har gode erfaringer. Ting kommer så kjapt som det kan med ordinær postgang. Kommer nok til å legge igjen mer penger der nå som sesongen nærmer seg.


Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Jomar Henriksen] #1557375 13/02/2013 09:20
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628
Sitat: Jomar Henriksen
Jeg har gode erfaringer. Ting kommer så kjapt som det kan med ordinær postgang. Kommer nok til å legge igjen mer penger der nå som sesongen nærmer seg.


Da har du antakeligvis bestilt ting som er på lager?


Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: cvrokka] #1557650 13/02/2013 20:57
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,033
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,033
Ja, delene var nok på lager siden de kom så kjapt. Men jeg må innrømme at jeg ofte glemmer å sjekke lagerstatus før jeg bestiller.

Uansett så er jeg fornøyd - foreløpig. Det skal alltid bare en bomordre til før en blir skeptisk. Det virker som om det er dette som har skjedd med trådstarter.


Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1557664 13/02/2013 22:28
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 258
OU812 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 258
Har bestilt fra bikeshop noen ganger i løpet av de siste årene og aldri hatt noen problem. Har også ringt et par ganger og kommet igjennom med en gang. Håper jeg er like "heldig" i fremtiden!

OU812


Cannondale F-SI 2
Giant TCR Advanced
Fuji Wendigo 1.1
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: cvrokka] #1557777 14/02/2013 11:37
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088
M
Magnoos Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
M
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088
Sitat: cvrokka
All den tid det blir kjøpt ting som er på lager så har erfaringen som deles lite og si så lenge de ikke klarer å levere eller svare på henvendelser så snart noen bestiller noe som ikke er på lager. Da får de skrive på hjemmesiden at folk for guds skyld ikke må bestille dersom varen ikke er på lager, for da blir det et satans helvete for vedkommende.

Enig!

Har forøvrig vært så heldig å komme gjennom på tlf de to gangene jeg har hatt behov for det også. Bank i bordet.


Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1559190 18/02/2013 17:29
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
Mortens Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
La inn bestilling hos bikeshop på lørdag, alle varer var på lager når bestilling ble lagt. Skulle sjekke i dag om den var blitt sendt og ser en av de 8 varene har ETA 08.03, venter bikeshop med å sende til alt er på lager?
Står at alt er grønn farge = klar til levering 18.02.

Redigert av Mortens; 18/02/2013 17:30.

Strava
Cervélo R5 Red 2011
Cervélo S3 Ult Di2 2017
Canyon Speedmax CF 105 2018
Tacx NEO - Powertap - Vector 2
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Mortens] #1559225 18/02/2013 18:50
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Raymond Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Sitat: Mortens
La inn bestilling hos bikeshop på lørdag, alle varer var på lager når bestilling ble lagt. Skulle sjekke i dag om den var blitt sendt og ser en av de 8 varene har ETA 08.03, venter bikeshop med å sende til alt er på lager?
Står at alt er grønn farge = klar til levering 18.02.


Er den merket grønn eller rød? hvis den er grønn blir den vel sendt rimelig omgående, hvis den er rød, så er det vel noe som ikke er på lager, og den blir sannsynligvis ikke sendt før den siste varen er på lager.... Vil jeg tippe... ICON_TONGUE

Du kan jo slå på tråden til de, så får du sikkert et riktig svar. ICON_SMILE

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1559226 18/02/2013 18:52
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
ØyvindHr Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
Jepp ventet i 6-7 uker på fire varer der en var restet. Da jeg lurte på om jeg kunne få slippe den de ikke hadde og heller ikke visste når de skulle få var varene i posten på få dager. Det er vel ikke sikkert det er så lurt? Fikk ingen indikasjon på at varen de restet ikke var på lager da jeg bestillte. Kanskje litt feil strategi?

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: ØyvindHr] #1559238 18/02/2013 19:10
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
E
elviz Offline
Veteran
Offline
Veteran
E
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
Bestilt mange ganger. Aldri noe tull og alltid rask levering.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: ØyvindHr] #1559246 18/02/2013 19:21
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
Mortens Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
Sitat: ØyvindHr
Jepp ventet i 6-7 uker på fire varer der en var restet. Da jeg lurte på om jeg kunne få slippe den de ikke hadde og heller ikke visste når de skulle få var varene i posten på få dager. Det er vel ikke sikkert det er så lurt? Fikk ingen indikasjon på at varen de restet ikke var på lager da jeg bestillte. Kanskje litt feil strategi?


Ordrestatusen står som åpen
Alle deler står som grønnt untatt den som ikke er på lager (rød).
Ringer de uansett i morgen, men greit å høre her om de har motatt 1 ordre i flere forsendinger grunnet at noen varer ikke er på lager.


Strava
Cervélo R5 Red 2011
Cervélo S3 Ult Di2 2017
Canyon Speedmax CF 105 2018
Tacx NEO - Powertap - Vector 2
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1559250 18/02/2013 19:28
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
ØyvindHr Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
Samme som jeg erfarte, men datoene på restet vare ble endret til dagens hver dag om jeg ikke husker feil. I noen dager innbilte jeg meg at det betydde at de var ventet inn samme dag, men det var det ikke. Var ikke noe superstress for min del så jeg ventet lenge med purre for å se hvordan det gikk over tid.

Side 3 av 34 1 2 3 4 5 33 34

Moderator  support