Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
18/02/2013 19:34
|
Mortens
Ivrig
|
Ivrig
Hehe, skulle helst hatt de fleste, og den som ikke er på lager i går!. Men helga blir ødlagt om de ikke får sendt innen onsdag.
Har hatt god erfaring med å bestille i helg, der alt er på lager for så å senest ha det til neste helg. Men får høre me de om de kan sende alt untatt varen som ikke er på lager.
StravaCervélo R5 Red 2011 Cervélo S3 Ult Di2 2017 Canyon Speedmax CF 105 2018 Tacx NEO - Powertap - Vector 2
|
|
|
[Re: Mortens]
18/02/2013 20:22
|
Raymond
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jepp ventet i 6-7 uker på fire varer der en var restet. Da jeg lurte på om jeg kunne få slippe den de ikke hadde og heller ikke visste når de skulle få var varene i posten på få dager. Det er vel ikke sikkert det er så lurt? Fikk ingen indikasjon på at varen de restet ikke var på lager da jeg bestillte. Kanskje litt feil strategi? Ordrestatusen står som åpen Alle deler står som grønnt untatt den som ikke er på lager (rød). Ringer de uansett i morgen, men greit å høre her om de har motatt 1 ordre i flere forsendinger grunnet at noen varer ikke er på lager. Den står som åpen frem til den blir hentet ut for plukking/videre behandling vil jeg tro. Og med mindre du avtaler noe annet, så blir nok ingenting sendt før alt er på lager, men resterende som faktisk er på lager, blir reservert i systemet, så ikke ytterligere forsinkelser oppstår... Vil jeg tro..  Men ringer du de, så får du jo i hvert fall riktig svar.
|
|
|
19/02/2013 17:28
|
Mortens
Ivrig
|
Ivrig
Heisann, da er det enda en god erfaring med bikeshop for min del i værtfall. Fikk email tidlig i dag om at den ene varen som var merket rødt ikke kom den på flere uker og fikk mulighet til å sende tilbake om jeg ville bytte eller droppe denne varen. Sendte tilbake mail noen timer senere at jeg ønsket å bytte, kort tid etter fikk jeg mail med oppdatert ordre og beskjed at alt ville bli sendt ut umiddelbart.
StravaCervélo R5 Red 2011 Cervélo S3 Ult Di2 2017 Canyon Speedmax CF 105 2018 Tacx NEO - Powertap - Vector 2
|
|
|
[Re: Mortens]
19/02/2013 19:35
|
Raymond
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Heisann, da er det enda en god erfaring med bikeshop for min del i værtfall. Fikk email tidlig i dag om at den ene varen som var merket rødt ikke kom den på flere uker og fikk mulighet til å sende tilbake om jeg ville bytte eller droppe denne varen. Sendte tilbake mail noen timer senere at jeg ønsket å bytte, kort tid etter fikk jeg mail med oppdatert ordre og beskjed at alt ville bli sendt ut umiddelbart. *liker* 
|
|
|
[Re: Raymond]
19/02/2013 21:56
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Heisann, da er det enda en god erfaring med bikeshop for min del i værtfall. Fikk email tidlig i dag om at den ene varen som var merket rødt ikke kom den på flere uker og fikk mulighet til å sende tilbake om jeg ville bytte eller droppe denne varen. Sendte tilbake mail noen timer senere at jeg ønsket å bytte, kort tid etter fikk jeg mail med oppdatert ordre og beskjed at alt ville bli sendt ut umiddelbart. *liker* Det var bra. Kanskje det hjelper å hyle og skrike på nett slik at de skjønner at de ikke kan drive som de vil.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
13/03/2013 11:27
|
LasseF
Avhengig
|
Avhengig
Nå har jeg lagt 3 ordre siden feb hos Bikeshop, og det har kommet fram som avtalt hver gang. Riktignok varer med flere enn 1stk på lager, men 2013 har vært et bra Bikeshop år for min del, sålangt.
Har en ordre til på gang der nå, så håper ikke de ødelegger den gode opplevelsen, noe jeg er sikker på at de ikke gjør:)
|
|
|
13/03/2013 11:34
|
Christian_a
Entusiast
|
Entusiast
Bestilte et boss i fjor høst, men fikk levert feil type. Avtalte med Bikeshop at jeg skulle komme innom butikken og bytte det til riktig type (er i Horten i ny og ne). Men nå har jeg glemt dette de gangene jeg har vært i Horten i vinter, så for et par uker siden sendte jeg bosset til dem med spørsmål om de kunne sende meg riktig i bytte. Det ble levert hos meg fire dager senere.
Topp stemning herfra, altså.
|
|
|
13/03/2013 11:42
|
olaberno
Entusiast
|
Entusiast
Reklamerte for 1 uke siden på et par XTR pedaler kjøpt høsten 2011. Reklamasjon godkjent. Nye ligger og venter på meg på postkontoret i dag.. Topp kundebehandling, terningkast 6 fra meg.
|
|
|
30/03/2013 15:37
|
krankdrev
Besatt
|
Besatt
Handla fra bikeshop for ei tid tilbake. Den ene varen jeg kjøpte var defekt.
Ringte de og fikk beskjed om å returnere varen. Spurte hva jeg gjorde med returporto og fikk beskjed om å legge ved kvittering i pakken.
Jeg sendte den defekte varen tilbake vedlagt kvittering på retur. Hørte deretter ingenting på et par uker og tok kontakt på email. Fikk beskjed om at jeg skulle få pengene tilbake, men når jeg sjekket i nettbanken hadde de kun reurnert det varen kostet og utelatt mine utgifter til returporto.
Vet ikke helt om de er forplikta til å dekke returporto ut i fra kjøpsloven når det er snakk om reklamasjon (altså ikke angrerett), men vanlig praksis hos andre nettbutikker jeg har handla med både her hjemme i Norge og i utlandet er at de har dekket returporto ved reklamasjon.
Er vel ikke kjempeimponert over servicenivået så langt og spørs om jeg blir frista til å handle fra de igjen på ei stund. Jeg skrev nettopp en mail og spurte angående dekning av retur, et framtidig kundeforhold avhenger nok litt av hva slags svar jeg evt. får på den henvendelsen.
|
|
|
[Re: krankdrev]
30/03/2013 15:54
|
Rednaskela
Ivrig
|
Ivrig
Ringte de og fikk beskjed om å returnere varen. Spurte hva jeg gjorde med returporto og fikk beskjed om å legge ved kvittering i pakken.
Jeg sendte den defekte varen tilbake vedlagt kvittering på retur. Hørte deretter ingenting på et par uker og tok kontakt på email. Fikk beskjed om at jeg skulle få pengene tilbake, men når jeg sjekket i nettbanken hadde de kun reurnert det varen kostet og utelatt mine utgifter til returporto.
Vet ikke helt om de er forplikta til å dekke returporto ut i fra kjøpsloven når det er snakk om reklamasjon (altså ikke angrerett), men vanlig praksis hos andre nettbutikker jeg har handla med både her hjemme i Norge og i utlandet er at de har dekket returporto ved reklamasjon.
Er vel ikke kjempeimponert over servicenivået så langt og spørs om jeg blir frista til å handle fra de igjen på ei stund. Jeg skrev nettopp en mail og spurte angående dekning av retur, et framtidig kundeforhold avhenger nok litt av hva slags svar jeg evt. får på den henvendelsen. Opplevde nøyaktig det samme. De lovet å refundere mine portoutgifter men jeg mottok aldri noen penger tilbake. Etter seks-syv henvendelser og et par svar med lovnad om å ordne opp, vinket jeg farvell til de penga. Beløpet var ikke så stort og de syntes kanskje ikke det var noe å prioritere. Det var i alle fall stusselig nok serivce til at jeg ikke gidder handle der igjen.
|
|
|
[Re: Rednaskela]
03/04/2013 17:32
|
krankdrev
Besatt
|
Besatt
Er vel ikke kjempeimponert over servicenivået så langt og spørs om jeg blir frista til å handle fra de igjen på ei stund. Jeg skrev nettopp en mail og spurte angående dekning av retur, et framtidig kundeforhold avhenger nok litt av hva slags svar jeg evt. får på den henvendelsen. Opplevde nøyaktig det samme. De lovet å refundere mine portoutgifter men jeg mottok aldri noen penger tilbake. Etter seks-syv henvendelser og et par svar med lovnad om å ordne opp, vinket jeg farvell til de penga. Beløpet var ikke så stort og de syntes kanskje ikke det var noe å prioritere. Det var i alle fall stusselig nok serivce til at jeg ikke gidder handle der igjen. Ikke hørt noe tilbake fra bikeshop, så regner med jeg må avskrive de pengene - men tror bikeshop kan avskrive meg som kunde også. Dette betyr da at i verste fall kan man risikere å bestille en vare som viser seg å være defekt og ender opp med å betale frakt begge veier uten å sitte igjen med noe som helst. Når andre har samme erfaring er nok ikke dette noe isolert tilfelle. Har også opplevd at varebeskrivelsene deres er feil, et grannydrev jeg bestilte skulle være alu men viste seg å være stål. Jeg gadd ikke klage, men så langt er statistikken deres ovenfor meg dårlig og jeg tror ikke jeg gidder å prøve igjen med mindre de er siste utvei.
|
|
|
03/04/2013 18:17
|
CyberTrack
Veteran
|
Veteran
Det skal vel egentlig godt gjøres å drive en lønnsom butikk i et konkurranseutsatt segment uten å være såpass nær grensen bemanningsmessig at det aldri oppstår ting som ikke kan avklares på et vis som er tilfredsstillende for kunden.
Jeg har handlet mye sykkelrelatert på nett de ti siste årene. Svært mye da jeg fungerer som innkjøper for bekjente også. Har handlet fra mer enn et dusin forskjellige butikker, og det er ingen av dem som aldri har gjort noe feil eller vært sene. Det er de samme tingene som skjer overalt, men hvem som rammes er tilfeldig.
Jeg bestilte varer fra tre ulike butikker før påske. Bikeshop, Bike24 og CCR. Varene fra Bikeshop har jeg fått, sendingen fra Bike24 kom til Hamburg i dag CCR er uvisst. Det er varene fra Bike24 som et viktigst, derfra kommer nytt fremgir til raceren som akkurat nå henger i mekkestativet jeg nettopp ha fått fra Bikeshop, så denne gangen er det Bike24 jeg banner opp og ned.
Men; det er klart at man på Bikeshop bør være forsiktig med la småting passere til kundens frustrasjon. De konkurrerer nesten like mye på service som på pris.
Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
|
|
|
03/04/2013 18:28
|
pblind
Ivrig
|
Ivrig
bike-components.de - bra priser og kjapp levering sykkelkomponenter.no - bra priser, kjapp levering, ekstrem kundeservice cyclecomponents.com - bra priser, til tider treg levering da mye varer er på fjernlager
|
|
|
03/04/2013 20:37
|
voldemort
Vinkelskriver
|
Vinkelskriver
Bike-components.de, annonserer de med eller uten mva? Og hva er evt. Tysk mva?
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
|
|
|
03/04/2013 20:50
|
Thomas-
Ivrig
|
Ivrig
BCs priser er med tysk mva (19%).
|
|
|
03/04/2013 20:53
|
pblind
Ivrig
|
Ivrig
Ja og nei. Registrerer du deg, ser du prisene uten 19% mva. Det er også det du betaler. Så betaler du norsk moms på postkontoret når du henter pakken din.
|
|
|
[Re: CyberTrack]
06/04/2013 17:53
|
CyberTrack
Veteran
|
Veteran
Jeg bestilte varer fra tre ulike butikker før påske. Bikeshop, Bike24 og CCR. Varene fra Bikeshop har jeg fått, sendingen fra Bike24 kom til Hamburg i dag CCR er uvisst. Det er varene fra Bike24 som et viktigst, derfra kommer nytt fremgir til raceren som akkurat nå henger i mekkestativet jeg nettopp ha fått fra Bikeshop, så denne gangen er det Bike24 jeg banner opp og ned.
Og i dag fikk jeg brev fra Posten der de ber om at jeg sender inn dokumentasjon på forsendelsens verdi. Herre.
|
|
|
06/04/2013 18:49
|
Scottlized
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har gode erfaringer med Bikeshop, også ved retur av varer. Nå svarer de også på telefon henvendelser. De er ikke like gode til å svare på epost henvendelser. Jeg vil gi dem terningkast 5.
|
|
|
06/04/2013 21:54
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Bare gode erfaringer for meg også. Ca 10 bestillinger totalt fra de. Aldri opplevd noe negativt.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
07/04/2013 07:53
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Jepp gode erfaringer her også. Har også vært i butikken flere ganger og alltid fått god service med blide medarbeidere.
Til de av dere som har fått dårlig service i nettbutikken og telefon så tror jeg det kommer av underbemmaning og ikke dårlig holdning hos de ansatte. De har jo stadig søkt etter medarbeidere. Sier ikke at dette er en unnskyldning, men en forklaring.
For min del ønsker jeg heller et negativt svar angående en vare en ingen svar i det hele tatt.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
[Re: CyberTrack]
13/04/2013 19:52
|
CyberTrack
Veteran
|
Veteran
Og i dag fikk jeg brev fra Posten der de ber om at jeg sender inn dokumentasjon på forsendelsens verdi. Herre. Og i dag kom varene fra Bike24. Kunne gått til Horten og handlet på Bikeshop.
|
|
|
28/06/2013 09:45
|
smaug
Fersking
|
Fersking
Ja hva skal man si. Jeg handlet deres komplette gruppe oppgraderingsett inkl hjul, bremser og gaffel til min gamle GT ramme. Først av alt må jeg jo si at prisen var bra hvis bare alt hadde klaffet. Noe er nok litt min feil, men likevel hadde det vært enkelt for Bikeshop å opplyse litt vitale mål på det som følger med i pakken slik som at gaffelen har en 1,5" taper styrerør og at framgir og seteklemme er for 34,1mm diameter uten at noen overganger følger med. Vet ikke jeg var dum eller hva men jeg dro bare å kjøpte et nytt XT framgir hos dem og lagde ikke noe sak ut av det. At jeg ikke kunne bruke gaffelen gjorde jo også hele pakken mye dyrere siden jeg da bestemte meg for å safe og kjøpe en Rockshox Sektor. Kunne sikkert ha funnet en tilsvarende gaffel på eBay og gjort det billigere for meg men nok om det.
Det jeg føler får blodet til å nå uante trykkverdier er verkstedet eller skal man si de ansattes grunnleggende mangel på logikk og teknikk på det de selv selger og håndterer hver dag(vil jeg tro da). Etter at sykkelen min var satt sammen med mer eller mindre deler kun fra Bikeshop, gir var justert, bremser(Avid Elixr 7) var montert på plass og hendler hadde fått riktig vinkel osv tok jeg en liten rundtur inne i bygget hvor jeg jobber og bare gikk over saker og ting(jeg jobber som tekniker og mekker hver dag på alt fra hydrauliske systemer til finmekanikk) for å sjekke at jeg ikke hadde glemt noe. Først fungerte alt helt strålende, ingen problemer med noe annet enn litt finjustering av gir. Mine nye skivebremser var helt toppers men kjente jo at de krevde innkjøring. 2. turen min innendørs klemte jeg inn frambremsen og hørte et klikk samtidig som jeg kjente at hendelen ble lav. Tenkte at de kanskje bare var bremseklossene som satt seg litt og prøvde en gang til men nå fikk jeg mange klikk og hadde bremsehendelen nesten i bunn. Justeringsskruen for rekkevidde ble forsøkt for å få ut hendelen og det virket men hendelen forsvant inn igjen etter å ha laget en haug med klikkelyder så jeg forsto rimelig fort at det er denne mekanismen som har feilet. Gjengene har gått føyken.
Så tar jeg bort hele greia fra sykkelen, komplett og tar altså dette til Bikeshop i håp om at de har en ny master sylinder/hendel de kan montere på for meg og lufte men neida. Fyren bak skranken mener det er luft i bremsen og kommer med noen helt merkelig teorier hvordan det kan komme inn "fra overalt" siden systemet ikke er tett? Meg bekjent er nettopp det systemet helt tett i motsetning til andre systemet med åpen reservoar. Nuvel. Neste påstand fra han er at jeg har klemt inn bremsehåndtaket uten at skiven har vært montert på og da kommer stemplene ut som fører til luft inn? Ja riktig nok har jeg klemt inn håndtaket uten at skiven har vært montert på - i etterkant at problemet dukket opp men da var mekanismen i håndtaket så ødelagt at stemplene nesten ikke rørte seg. Forklaringen til fyren var at jeg har klemt inn håndtaket uten at skiven er på plass og så justert på rekkeviddeskruen som har ført til at den har tatt skade og gått fløyten! Ble jeg forbanna? Oh yes! Jeg har aldri kjøpt noe hos noen noen ganger og blitt beskyldt for så mye feilbruk og idioti noen sinne! Han ansatte skulle være snill og fy verkstedet til å lufte bremsene for meg noe de for all del måtte bare gjøre. En time senere hadde de ikke fått det til og jeg ga beskjed om at jeg kunne komme senere å hente bremsene men de mente de trengte en time til bare men de skulle da ringe. Vel, de ringte aldri så jeg ringte dagen etter for å høre.
Konklusjonen: Jo de hadde funnet ut at stemplene var ødelagte og at de måtte bestille deler noe som ville ta en uke trodde de. Jeg ga da beskjed om at de bare kunne kaste de, jeg drar en annen plass å handler. Forbanna idioter! Mitt råd til alle er: Aldri la de røre bremsene dine, det har de ikke noe kunnskap om. For din egen sikkerhet, la andre ta seg av det hvis du ikke selv vil eller kan.
|
|
|
28/06/2013 10:46
|
PålGnål
Veteran
|
Veteran
Jeg har bare bra erfaring med bikeshop.no Skal forøvrig på posten nå og hente stash, under 2 døgn etter bestilling!
På tide å begynne å trene igjen...
|
|
|
28/06/2013 10:53
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Handla litt der i fjor, gikk helt greit å hente, fikk tålelig grei hjelp i butikken også.
I år har de stort sett vært tomme for det jeg ev. har ville ha. Og når jeg ringer de for å sjekke denne antatte forventet datoen de oppgir på nettsiden som hele tiden bare forflytter seg noen dager frem i tid og får bekreftet at det egentlig er til høsten lbe det raskt avgjort å bestille og skaffe ting annesteds.
|
|
|
28/06/2013 11:20
|
perbl
More than words
|
More than words
Har fått varene mine veldig kjapt når jeg har kjøpt fra dem, så jeg er totalt sett fornøyd. Selv om jeg ikke fikk medhold på forsøk på å reklamere på noe jeg måtte være ærlig nok til å innrømme nok var brukerfeil  De var litt trege til å svare meg akkurat med den saken, men ellers har nå ting gått som på skinner.
Per B.
|
|
|
28/06/2013 11:25
|
ko-stens
Entusiast
|
Entusiast
Har satt sammen en sykkel og har bestilt deler "over hele verden". Må ha vært heldig jeg, for samtlige steder har jeg fått akkurat det jeg bestilte til forventet tid, unntatt èn gang, fra Bikefridge i England, via Ebay. Royal Mail sendte setepinnen og eikeniplene mine til Spania... Så det var ikke butikken sin feil. Uansett fikset butikken det for meg på rekordtid!
Mest har jeg kjøpt fra Cyclecomponents og Bikeshop. Null problemer og grei leveringstid.
Knut O.
|
|
|
28/06/2013 17:22
|
smaug
Fersking
|
Fersking
Levering, retur osv tror de er like gode/dårlige som alle andre. Jeg fikk ikke levert gaffelen sammen med resten av sakene når jeg handlet oppgraderingsettet fra de noe jeg oppdaget etter stengetid. Sendte en epost med det samme og ringte dagen etterpå. Fikk svar på telefon rimelig kjapt når jeg ringte og fikk hentet gaffelen som avtalt, ingen problem men eposten fikk jeg ikke svar på for flere dager senere og da hadde de sendt en gaffel i posten. Opplyste de om at jeg allerede har fått gaffelen jeg skulle ha. Slike ting skjønner jeg det kan være litt knotete å holde orden på og det kan gå fort i svingene, greit nok, men når man møter opp med et teknisk problem som jeg forventer at en sykkelsjappe både skal forstå og løse uten noe særlig om og men, og de bare fantaserer opp en helt annen problemstilling blir jeg rett og slett både jævla skuffet og forbanna. Hadde dette vært XXL hadde det vært som forventet men dette er en nisjebutikk som lever og ånder for sykkel 24/7! Dette skal de kunne ut og inn. Sannheten er at de skjønner ikke prinsippene bak hvordan slike hydrauliske bremser fungerer men de tror de gjør det og lar det gå ut over kunden. De fleste kjøper sikkert forklaringene deres om luft og ødelagte stempler men jeg gjør det ikke. Akkurat nå er jeg bare forbannet på meg selv og at jeg i det hele tatt leverte inn de bremsene. Jeg burde som jeg ellers alltid gjør, fikse det selv men nå ble det til at jeg heller bestilte RL-M785 bremser fra en annen nettbutikk så får heller Bikeshop være på min svarteliste.
|
|
|
29/06/2013 06:25
|
rockphotog
Besatt
|
Besatt
Hvis du har så peil, gjør det selv. Finn del på nettet, bestill, montér.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
29/06/2013 14:30
|
Dølle
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har nesten utelukkende brukt Bikeshop.no til mine handler av sykkeldeler, klær og utstyr. For uten at mine relativt dyre HED-hjulsett plutselig ble enda dyrere (men det kan kun tilskrives eget sommel med å bestille), har jeg KUN positive opplevelser med nettbutikken. Manglet felgbånd på ene hjulsettet, og dette oppdaget jeg ikke før hjulsettet skulle monteres i vår. Det gikk i posten til meg samme ettermiddag.
Ok, kanskje de kunne vært litt flinkere til å svare telefonen, men levering i henhold, retur/bytte av varer, svar på mailer++ er i mine øyne like bra som de fleste andre nettbutikker jeg har handlet hos. Har bestilt varer nærmere 20 ganger, så de har hatt nok muligheter til å "drite på draget".
Men jeg har samme inntrykk som flere her om andre nettbutikker der disse sikkert er strålende fornøyd. Jeg tilskriver slike ting tilfeldigheter.
|
|
|
02/07/2013 15:29
|
GertA
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Var innom på lørdag å kjøpte nye klinger til ræser'n. Monterte dem i går, men ser ikke ut som de passet til kranken. Kjede begynte å subbe å klatre på storeskiva når man nærmet seg nedre halvdel på kassetten og hadde på minste foran . Kjipt tenkte jeg og dro bort for å bytte dem til noen andre klinger, men nei. Siden de var montert nektet de retur /bytte. Kan ikke se at klingene har vært montert, men hjalp ikke. Greit at bikeshop ikke kan vite at de ikke passer ordentlig på den kranken, men det gjør heller ikke jeg før de er satt på sykkelen. Syntes bikeshop var fryktelig vrange her, eller? Mulig de hadde tapt noen kroner på å la meg bytte, men da valgte de å miste en hel kunde istedet og dårlig reklame fra min side til alle bekjente.... Sånn fått ut litt frustrasjon 
|
|
|
|
|