|
|
Armstrong tilstår!
|
Re: Armstrong tilstår!
[Re: silverwrx]
21/01/2013 15:12
|
Lille Lance
Entusiast
|
Entusiast
det som provoserer meg med Armstrong nå, er at han FORTSETTER å lyve på TV intervjuet. Derfor er den mannen INGENTING for meg nå. Han hadde muligheten til å legge kortene på bordet og snakke sant. Trøndersk LYGARSTAUR er han og skal fradømmes enhver mulighet for en fremtidig idrettskarriere (det betyr tydeligvis mye for han). http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10074479 Et lite tips ... ikke alt som skrives i VG er sant ....
|
|
|
[Re: Dexter]
21/01/2013 16:29
|
BigHomer
Entusiast
|
Entusiast
Hvilket bare er et tulleargument Da tror jeg du misforstår. Rytterne har ofte sagt at de må dope seg for å fullføre - men dette er selvsagt fordi alle andre var dopa. Det er tilskuerne som krevde at det gikk fortere og fortere hvert år, med flere kamikazebrudd, lengre og høyere klatringer osv. Det er tull, tilskuerne krever ikke at det skal gå fortere. Tilskuerene vil se dueller, og spenning til siste etappe. De færreste har noe forholdt til prestasjonene uansett, så om de bruker 18 eller 20 min opp et fjell spiller ingen rolle. I sporter med mye penger så kan jeg skjønne at noen doper seg. Man jukser men sitter i gjen med noen millioner, det blir en form for svindel, og det er det mange som gjør i næringslivet hver dag. Men hvis noen doper seg for å feks sykle Birken på 2:59 så har det ingen hensikt. Det blir som å jukse i kabal. Skjønner det bare ikke. Folk kan da tjene på å sykle under 3 timer på Birken tror nå jeg. Nei, se bort i fra den. Dette er ingen Birkentråd 
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
21/01/2013 16:45
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: Lille Lance]
21/01/2013 17:00
|
Cantona
Ringrev
|
Ringrev
det som provoserer meg med Armstrong nå, er at han FORTSETTER å lyve på TV intervjuet. Derfor er den mannen INGENTING for meg nå. Han hadde muligheten til å legge kortene på bordet og snakke sant. Trøndersk LYGARSTAUR er han og skal fradømmes enhver mulighet for en fremtidig idrettskarriere (det betyr tydeligvis mye for han). http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10074479 Et lite tips ... ikke alt som skrives i VG er sant .... Du bare vil ikke ta dette inn over deg du?
Barberer legga:)
|
|
|
21/01/2013 18:08
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
21/01/2013 21:06
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg har fått mer sympati for Armstrong etter denne tilståelsen. Jeg har egentlig aldri likt Armstrong. Både fordi jeg ikke liker helter, fordi jeg ikke liker vinnere, fordi jeg er misunnelig, og fordi han banka Ullrich. Deretter hadde han en aggressiv personlighet. Aggressive mennesker tråkker andre folk ned i søla for å fremheve seg selv. Det er veldig vanskelig å få sympati for sånne personer, hvis man ikke identifiserer seg med noe ved dem. Jeg har sett på ham som en psykopatisk, narsissistisk kombi-personlighetsforstyrret dritt.
Jeg fikk mindre sympati for Tyler Hamilton etter at jeg leste boka hans, spesielt pga siste kapitlet hvor han forsøker å vinkle seg selv som en god person på bakgrunn av klisjeer.
Armstrong for meg virker veldig intelligent. Han omgir seg nok med smarte strateger. Han lyver, og det krever litt å lyve når store deler av verden rundt vil se ham som en manipulerende løgner. Han er en rasjonell person som holder seg til hva som lønner seg, med unntak av små narsissistiske, hevnmotiverte utbrudd. Veldig mange her klarer ikke adaptere adferden sin etter hva som lønner seg. Vi er stuck i våre egne mønstere, men unnskylder det med en eller annen slags form for bullshit-rasjonalisering. Armstrong gjør det som trengs. En ekte vinner.
Jeg må være storsinnet nok til å rose de som er ekte vinnere, og som faktisk gjør noe med livene sine, istedenfor å bare klage. Han kunne sutret over hvor dårlig han ble behandlet på skolen. Han kunne sutret over kreften sin, og hvordan den ødela karrieren (ja, jeg tror han hadde kreft, men jeg har ikke sett ballene hans). Han kunne sutret over at han ikke hadde samme kapasiteten som Indurain. Men han gjorde faen meg noe med dette. Nå er han en superdoper, en ultraskurk, men han er kjent. Han er ikke en eller annen usynlig nobody-nerdefaen som ingen vil gi nattakos. Han er hverken rockestjerne eller amerikansk footballspiller, men han kan allikevel få seg så mye fitte han bare vil. Enkelte snakker om at han kan bli president. Armstrong er blant de mest verdifulle menneskene i samfunnet vårt. Jeg ser det. Vi vet at det er sant. Og det må jeg bare respektere.
|
|
|
21/01/2013 21:12
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Hvilepuls is back med andre ord.
Greit nok at ikke alle evner å adaptere seg til sine omgivelser for å maksimere sitt mulig potensiale osv, men så er det ikke alle som jukser som faen heller! Her bommer du Hvilepuls.
Du sier du har fått sympati for Lance fordi han lyver med "stil" og omgitt av smarte mennesker......jeg kaller dette et håpløst innlegg.
|
|
|
[Re: HNK]
21/01/2013 21:17
|
Dr.Gonzo
Avhengig
|
Avhengig
Lance sier at twitter bildet av ledertrøyene var en feil: Artikkel i VG Men på Strava profilen hans virker det som han fortsatt mener han vant tour de france 7 ganger på rad "According to my rivals, peers, and teammates I won the Tour de France 7 times."
|
|
|
21/01/2013 21:19
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Greit nok at ikke alle evner å adaptere seg til sine omgivelser for å maksimere sitt mulig potensiale osv, men så er det ikke alle som jukser som faen heller! Nei, det er jo det jeg sier. Verden er full av pingler, som stikker av med halen mellom beina, eller legger seg ned for å dø. Folk som følger flokken. Folk som ikke gjør det som lønner seg, men som i animal farm style gjør et offer for fellesskapet, og blir henrettet som bonus. Jeg avskyr sånne mennesker. Jeg vil se helter i media, jeg vil ikke se folk som minner meg om meg selv.
|
|
|
[Re: Ole]
21/01/2013 21:37
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Et mafiamedlem som dreper noen fordi det trengs for å hevde seg, får da ikke noe mildere straff fordi kulturen i mafiaen tilsier at det er nødvendig? Nei, men hva en kultur sier er juridisk riktig, er vel ikke det samme som et normativt metaetisk bevis? I så måte bør kanskje vi som tilskuere slutte å pumpe penger inn i den mafiavirksomheten landeveissykling har blitt. Dropp TV-sendingene, dropp å kjøpe produkter fra de som sponser de store teamene. Sånn, ferdig, landeveissykling er igjen sykling og ikke et kynisk pengespill.
Hvorfor det, så lenge det er gøy å se på? Spiller da ikke noen rolle for meg om de er rene eller ei. Det er bare noe de som har mye talent i utgangspunktet, og som ønsker å tro at de kan bli best, ønsker å bry seg om. Ja, og alle de som leter etter forbilder å forgude, da. Mafiadramatikken er svært underholdende. Da Ullrich og Basso ble pælma ut før tourens begynnelse? Da Rasmussen ble snytt for Tour-seier over nåtidens beste syklist, Contador?
|
|
|
[Re: Dexter]
22/01/2013 07:39
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Det er tull, tilskuerne krever ikke at det skal gå fortere. Det er ikke tull, men det er ikke hele sannheten heller. Det er det som er Krabbes poeng. Det faller mange tungt til hjertet å innrømme at tilhengerne har vært med å drive sporten dit den er i dag. De fleste sliter når det kommer en person med mer innsikt i europeisk sykkelkultur og -historie enn hele synsekoret her tilsammen, eller noe annet sted for den saks skyld, og peker på at heller ikke dopingproblematikken er svart/hvitt, men grått - som det meste i livet. Landeveisykling har i over hundre år vært preget av dop, juks og mystikk. Det er en del av sporten, av historien og av kulturen. Nede på kontinentet har dette vært godtatt og sågar bejublet - slik er idretten. Vi vil se overmennesker, ikke hverdagshelter. En sportsdirektør uttalte en gang på 80-tallet av 9 av 10 verdensmesterskap ble vunnet på uærlig vis - dop, juks eller avtalt spill. Det finnes sikkert noen som fortsatt tror Uran virkelig blingsa da han slapp Vinokoerov forbi i London, men de fleste innrømmer nå at dette nok også var et lite håndtrykk og en finansiell overføring i etterkant. Slik er idretten.
Anonym5
|
|
|
[Re: Dan]
22/01/2013 08:04
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
Jeg lurte forresten på en annen ting i del 2 av intervjuet. Da han ble "gråtkvalt" så stoppet han opp og så mot taket og andre steder. Prøvde han å la være å felle tårer eller prøvde han fortvilt å tvinge frem noen dråper? Armstrong ble observert backstage før intervjuet med en gjennomsiktig pose med løk-ekstrakt (500ml).
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
22/01/2013 08:43
|
sindrer
Besatt
|
Besatt
Jeg lurte forresten på en annen ting i del 2 av intervjuet. Da han ble "gråtkvalt" så stoppet han opp og så mot taket og andre steder. Prøvde han å la være å felle tårer eller prøvde han fortvilt å tvinge frem noen dråper? Armstrong ble observert backstage før intervjuet med en gjennomsiktig pose med løk-ekstrakt (500ml). Blodfortynnenede og blodtrykksenkende :-)
Sindre R.
|
|
|
[Re: Cantona]
22/01/2013 09:33
|
Lille Lance
Entusiast
|
Entusiast
det som provoserer meg med Armstrong nå, er at han FORTSETTER å lyve på TV intervjuet. Derfor er den mannen INGENTING for meg nå. Han hadde muligheten til å legge kortene på bordet og snakke sant. Trøndersk LYGARSTAUR er han og skal fradømmes enhver mulighet for en fremtidig idrettskarriere (det betyr tydeligvis mye for han). http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10074479 Et lite tips ... ikke alt som skrives i VG er sant .... Du bare vil ikke ta dette inn over deg du? Joda, jeg erkjenner av mitt sykkel-forbilde har vært en stor kjeltring. Det betyr ikke at alt han sier fra nå av også er løgn ...
|
|
|
22/01/2013 20:46
|
Goldrush
Ringrev
|
Ringrev
http://www.nrk.no/sport/innrommer-at-uci-advarte-ryttere-1.10882778"Gjorde det for at de skulle slutte med doping" Gudbedre. Æresmedlem i IOC og en ålreit kar ifølge Heiberg. Verbruggen innrømmer at de advarte dopede ryttere. Satan for en korrupt organisasjon!!! Men det kommer neppe som noen stor overraskelse. Tror sporten må kvitte seg med alle de gamle spøkelsene for å gjenvinne troverdigheten (Riis, Vaughters etc.)
Redigert av Goldrush; 22/01/2013 20:52.
Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
|
|
|
[Re: Goldrush]
22/01/2013 21:05
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
http://www.nrk.no/sport/innrommer-at-uci-advarte-ryttere-1.10882778"Gjorde det for at de skulle slutte med doping" Gudbedre. Æresmedlem i IOC og en ålreit kar ifølge Heiberg. Verbruggen innrømmer at de advarte dopede ryttere. Satan for en korrupt organisasjon!!! Men det kommer neppe som noen stor overraskelse. Tror sporten må kvitte seg med alle de gamle spøkelsene for å gjenvinne troverdigheten (Riis, Vaughters etc.) +1, det er helt riktig, de har like lite troverdighet som LA og de andre som har løyet gjennom mange år. Bytt ut alle sammen.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
22/01/2013 21:17
|
Espen
More than words
|
More than words
Tampene på toppen er ikke interessert i idrett, de er interessert i makt og penger.
e
|
|
|
[Re: Espen]
22/01/2013 21:28
|
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Tampene på toppen er ikke interessert i idrett, de er interessert i makt og penger.
e hva er en tamp?
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
[Re: hJürg1]
22/01/2013 21:39
|
Goldrush
Ringrev
|
Ringrev
En god blanding av ramp og pamp. Også kalt bondetamp.;)
Redigert av Goldrush; 22/01/2013 21:41.
|
|
|
23/01/2013 07:59
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Etter uttalelsene til Verbruggen regner jeg med at det blir en full offentlig høring for UCI og alle involvert.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
[Re: simenf]
23/01/2013 09:23
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Må vel bli en høring ja. Er jo helt håpløst at de advarte, sannsynligvis mer enn bare det også! De trodde kanskje de gjorde det beste for sporten, men idag ser man jo at sykkelsporten sliter i motbakke med sponsorer som trekker seg, TV kanaler som ikke gidder sende lenger osv..
Vet ikke om dette er verre enn selve dopingen, men er neimen ikke langt unna. Detblir en slags form for indirekte legalisering.
|
|
|
23/01/2013 09:32
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
De trodde kanskje de gjorde det beste for sporten, Det var noen som skrev om det ikke er juksingen som har endret seg, men moralen. Moralen var en annen for bare 20 år siden, og jeg er sikker på at pampene gjorde det de trodde var best, sett i lys av datidens moral. Noe vi i dag selvsagt ser på som helt forkastelig.
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
23/01/2013 11:07
|
Goldrush
Ringrev
|
Ringrev
De trodde kanskje de gjorde det beste for sporten, Moralen var en annen for bare 20 år siden, og jeg er sikker på at pampene gjorde det de trodde var best, sett i lys av datidens moral. Jeg tror de gjorde det de trodde var best for seg selv, sett i lys av sin egen dårlige moral. Som Espen skrev lenger opp tror også jeg at det var mest opptatt av penger og makt. Disse opplysningene setter jo heller ikke donasjonene fra Lance til UCI et mindre mistenkelig lys. Ellers så ser jeg at UCI ikke bare sendte brev til de som faktisk dopet seg. De som ikke dopet seg, fikk også brev om at de ikke var dopet. Hyggelig gjort det, da! http://www.nrk.no/sport/verbruggen-forsvarer-ucis-praksis-1.10883233
Redigert av Goldrush; 23/01/2013 11:11.
|
|
|
[Re: sindrer]
23/01/2013 11:19
|
Trond Vidar
|
Jeg lurte forresten på en annen ting i del 2 av intervjuet. Da han ble "gråtkvalt" så stoppet han opp og så mot taket og andre steder. Prøvde han å la være å felle tårer eller prøvde han fortvilt å tvinge frem noen dråper? Armstrong ble observert backstage før intervjuet med en gjennomsiktig pose med løk-ekstrakt (500ml). Blodfortynnenede og blodtrykksenkende :-) og tårefremkallende 
|
|
|
[Re: Goldrush]
23/01/2013 12:06
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Jeg tror de gjorde det de trodde var best for seg selv, sett i lys av sin egen dårlige moral. Som Espen skrev lenger opp tror også jeg at det var mest opptatt av penger og makt. Disse opplysningene setter jo heller ikke donasjonene fra Lance til UCI et mindre mistenkelig lys. Ellers så ser jeg at UCI ikke bare sendte brev til de som faktisk dopet seg. De som ikke dopet seg, fikk også brev om at de ikke var dopet. Hyggelig gjort det, da! http://www.nrk.no/sport/verbruggen-forsvarer-ucis-praksis-1.10883233 Tror de er like opptatt av penger og makt i dag også jeg, men antidopingen har tatt igjen forspranget kan det virke som. Da kommer fortiden å henter igjen de fleste.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
23/01/2013 12:08
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
De som sykler i dag har vel kanskje de mest likeverdige forhold sykkelverden noen gang har sett - også opplever de at sporten trøkkes ned i møkka av gammelt oppkok. De fortjener egentlig ikke dette - dagens utøvere.
|
|
|
23/01/2013 12:26
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Men det at rene utøvere også får beskjed om at de er rene, og at dopede utøvere får beskjed om når testingen skal foregå, betyr jo at UCI visste hvem som var dopet og dermed har de jo skjult faenskapet vel så mye som lagene som systematiserte dette. Det er jo egentlig verre enn å dope seg, fordi UCI har jo da visst hvem som gjør hva og kunne luket ut en del av ugresset med en gang!
Dette er jo håpløst. UCI har med andre ord null troverdighet i denne saken, og er, i mine øyne, en vel så stor synder som Lance og alle lagene han syklet for!
Blir ikke UCI egentlig selv roten til alt sammen? De velger ikke hvem som skal dope seg naturligvis... Hele UCI må byttes ut på topplanet og gjøre det eneste rette, nemlig å stå frem med alt. Klovnegjeng!!
|
|
|
23/01/2013 12:37
|
yoeddy
Veteran
|
Veteran
Jeg tror overskriften er litt tabloid og at UCI akkurat her ikke er såå ille som man skulle tro ut fra artikkelen.
Unormale svingninger i blodverdier indikerer doping. Dopingkontrollørene kunne nok i mange tilfeller se hvem som hadde mistenkelige svingninger, problemet er at disse svingningene ikke beviste noe som helst rent juridisk. Det er ikke en positiv test, og ikke nok til å få en utøver utestengt. Normalt sett er det slik at høydeopphold, veskebalanse og andre forhold vil påvirke blodverdiene, så en del svingninger vil være normalt. Dermed er det nesten umulig å bevise doping ut fra blodverdiene.
Såvidt jeg har forstått ble de mistenkelige utøverne tilsnakket av UCI og man sa man hadde sett unormale svingninger, man hadde uansett ikke mulighet til å få dem utenstengt, og det fantes ingen test som kunne påvise EPO. Hvilke andre valg hadde UCI??
Så mange stier og så kort liv...
|
|
|
23/01/2013 12:49
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Da varsler man i såfall om at du er i faresonen her, hvilket betyr at rytterne kan ta grep og muligens manipulere blodverdiene til å havne innenfor normalverdien. Ba er det uansett ikke.
UCI kunne latt være å si noe som helst, så hadde man sannsynligvis tatt flere fordi de ikke fikk korrigert verdiene sine
|
|
|
|
|