Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 13 av 21 1 2 11 12 13 14 15 20 21

Armstrong tilstår!

Re: Armstrong tilstår! [Re: olechr] #1546992 19/01/2013 15:33
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: olechr

Ja det er latterlig strengt fordi det er så forskjellig. Andre som har dopet seg vel så mye får korte straffer og så tilbake. Jeg syntes de burde vært stengt ute fra all proffesjonell idrett alle sammen. Men syntes dette er grunnen til at hele systemet virker så jævlig amatørmesssig.

Et år syklet Zabel Tour De France mens Riis fikk ikke være der som sportsdirektør. Begge innrømmet doping på samme periode. Hva er grunnen til denne formen for forskjellig behandling?

Her er du inne på noe vesentlig og superviktig.
LA er et dophue, og mange med han, men inntil sannheten og holdningene til de som styrer showet er endret - vel Hade bra Lance og velkommen Mr XX (hvem nå enn nestemann blir) Er noen høyt oppe som lar ting skje, de MÅ bort. Tror ikke dette gjelder bare sykkel. Syklingen er paradoksalt nok kanskje der det for tiden er vanskeligst å dope seg.

Re: Armstrong tilstår! [Re: HNK] #1546993 19/01/2013 15:35
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: HNK
George Hincapie for eksempel har vært med like lenge og nesten lenger en Lance, inkludert samtlige TdF triumfer.
Han har også tjent veldig store summer (ikke like mye som Lance men dog) men slipper altså med 6mnd pga tilståelse og angivelse av andre dopere, og kan konkurrere igjen fra april(?) iår. Det gjør meg kvalm, selv om Hincapies og andres tilsvarende avtaler kan bidra til storrengjøring i sykkelsporten

Sier ikke Lance bør slippe livstid, men heller at Hincapie m.fl. kunne fulgt med Lance ut døra for godt

Hincapie er nå pensjonert, helt frivillig.
Han varslet at han ville legge opp etter 2012-sesongen allerede i 2011 (eller sent 2010).

(Hincapie har ikke løyet under ed.
Hincapie har der i mot samarbeidet både med den føderale og USADAs etterforskning.
Hincapie har først og fremst tjent penger på sitt klesmerke, dernest årslønner som super domestique.
Ikke svindlet til seg premiepenger.
Ikke hatt sposorkontrakter og vært talsmann for de aller største merkevarene innenfor sine respektive felt som igjen tilsa at han var verdt 175 millioner dollar.
Ikke gått til rettsak for å få utbetalt SCA-bonuser i milionklassen på falskt grunnlag.
Ikke saksøkt flerfoldige privatpersoner, journalister, aviser, forlagshus på falskt grunnlag.
Eller vunnet rettsaker og fått økonomisk oppreisning på samme grunnlag.
Ikke presset andre syklister til enten å "get with the program or get out".
Ikke selv tatt initiativet til og presset gjennom at laget skulle aktivt begynne med et effektivt dopingprogram.
Ikke selv vært den som organiserte (sammen med Bruyneel og laglegene) ulovlig transport av midler (og transport av ryttere for blodtapping og -overføring).
Ikke kalt dopingkritiske syklister, eller journalister, for heksejegere og løgnere, og gjort livet deres surt ved å presse dem ut av jobber.
Ikke kalt tidligere lag-personell for "bitter hore", sagt om Landis at han har et "seroius drinking problem", at eneste amerikanske TdF vinner Lemond har et "seroius drug problem", for å diskreditere deres berettigede kritikk/vitneprov mot ham.
Han har ikke opprettet veldedighet på falske forutsetninger.
Han har ikke turnert som foredragsholder for Liestrong og stukket all fortjeneste i sin, ikke "veldedighetens", lomme.
Han har ikke "donert" penger til UCI.
Han har ikke skrevet bestselgende bøker som baserer seg på en eneste stor løgn.
Han kan ha vært forbilde for noen, men ikke på langt nær et forbilde for så mange både innenfor og utenfor sykkelsporten som Lance aktivt promoterte seg selv som.
Han har ikke ene og alene ødelagt så avsindig mye for sykkelsporten som Lance har gjort.)

Om du har lest saksdokumentene, "The secret race", eller fått med deg alle fasettene av hele den omfattende saken, alle detaljene rundt hvordan Bruyneel og Lance styrte og organiserte, hvordan kan du sammenligne L.A. med Hincapie?

Hincapie er en juksemaker, en doper, og har svart unnvikende og tidligere løyet om doping. Det er overhodet ikke bra.
At Hincapie og andre tidligere lagkamerater fikk nedsatt straff er et resultat av deres samarbeid med USADA. Hadde de strittet like hardnakket i mot som Lance, for så å bli dømt, så hadde de selvfølgelig fått høyere straff. Likt hva du ser i norske og andre rettsaler/i forbindelse med annen etterforskning; samarbeider du med påtalemyndigheten så tjener du på det. Dette er ikke uvanlig.

Omgjengelige "Gentelman George" vs psykopat Lance? Hincapie er ikke litte bitte grann i nærheten av å være en like kynisk kriminell svindler som L. A.

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Armstrong tilstår! [Re: Rednax] #1546996 19/01/2013 15:41
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Rednax
George Hincapie for eksempel har vært med like lenge og nesten lenger en Lance, inkludert samtlige TdF triumfer.
Han har også tjent veldig store summer (ikke like mye som Lance men dog) men slipper altså med 6mnd pga tilståelse og angivelse av andre dopere, og kan konkurrere igjen fra april(?) iår. Det gjør meg kvalm, selv om Hincapies og andres tilsvarende avtaler kan bidra til storrengjøring i sykkelsporten

Sier ikke Lance bør slippe livstid, men heller at Hincapie m.fl. kunne fulgt med Lance ut døra for godt

Han varslet at han ville legge opp etter 2012-sesongen allerede i 2011 (eller sent 2010).

Hincapie har der i mot samarbeidet både med den føderale og USADAs etterforskning.
Hincapie har først og fremst tjent penger på sitt klesmerke, dernest årslønner som super domestique.
Ikke hatt sposorkontrakter og vært talsmann for de aller største merkevarene inenfor sine felt som igjen tilsa at han var verdt 175 millioner dollar.
Ikke gått til rettsak for å få utbetalt SCA-bonuser i milionklassen på falskt grunnlag.
Ikke saksøkt flerfoldige privatpersoner, journalister, aviser, forlagshus på falskt grunnlag.
Ikke selv tatt initiativet til og presset gjennom at laget skulle aktivt begynne med et effektivt dopingprogram.
Ikke selv vært den som organiserte (sammen med Bruyneel og laglegene) ulovlig transport av midler (og transport av ryttere for blodtapping og -overføring).
Ikke kalt dopingkritiske syklister, eller journalister, for heksejegere og løgnere, og gjort livet deres surt ved å presse dem ut av jobber.
Ikke kalt tidligere lag-personell for "bitter hore", sagt om Landis at han har et "seroius drinking problem", at eneste amerikanske TdF vinner Lemond har et "seroius drug problem", for å diskreditere deres berettigede kritikk/vitneprov mot ham.
Han har ikke turnert som foredragsholder for Liestrong og stukket all fortjeneste i sin, ikke veldedighetens lomme.
Han har ikke skrevet bestselgende bøker som baserer seg på løgn.
Han har ikke ene ødelagt så avsindig mye for sykkelsporten.)

Om du har lest saksdokumentene, "The secret race", eller fått med deg alle fasettene av hele den omfattende saken, alle detaljene rundt hvordan Bruyneel og Lance styrte og organiserte, hvordan kan du sammenligne L.A. med Hincapie?

Hincapie er en juksemaker, en doper, og har svart unnvikende og tidligere løyet om doping. Det er overhodet ikke bra.
At Hincapie og andre tidligere lagkamerater fikk nedsatt straff er et resultat av deres samarbeid med USADA. Hadde de strittet like hardnakket i mot som Lance, for så å bli dømt, så hadde de selvfølgelig fått høyere straff. Likt hva du ser i norske og andre rettsaler/i forbindelse med annen etterforskning; samarbeider du med påtalemyndigheten så tjener du på det. Dette er ikke uvanlig.

Omgjengelige "Gentelman George" vs psykopat Lance? Hincapie er ikke litte bitte grann i nærheten av å være en like kynisk kriminell svindler som L. A.

Nå har nok George tjent bra med penger han også. Samt løyet like lenge som Lance. Har vært med å holdt dopnettverket hemmelig. Ligget å banket i front slik at Lance kunne vinne alle sine seiere.

Nå er det jo slik at alle Lance kjempet med var dopet som et helvete de også. Men Lance hadde hjelperyttere som var i en egen klasse.

For meg er de like håpløse. For alle de hadde lett byttet ut sin egen rolle mot Lance hvis de hadde syklet like bra. Så det er "tilfeldig" at dette er Lance og ikke en annen.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546999 19/01/2013 15:48
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Noen som vet om del 2 finnes på nett. Finner bare oppsummeringer, og del 1.
Gikk ikke den i natt? Eller er jeg helt på bærtur?

Re: Armstrong tilstår! [Re: olechr] #1547002 19/01/2013 15:57
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev

Ikke hatt sposorkontrakter og vært talsmann for de aller største merkevarene inenfor sine felt som igjen tilsa at han var verdt 175 millioner dollar.
Han har ikke turnert som foredragsholder for Liestrong og stukket all fortjeneste i sin, ikke veldedighetens lomme.
Han har ikke skrevet bestselgende bøker som baserer seg på løgn.
Han har ikke ene ødelagt så avsindig mye for sykkelsporten.)

Nå har nok George tjent bra med penger han også. Samt løyet like lenge som Lance. Har vært med å holdt dopnettverket hemmelig. Ligget å banket i front slik at Lance kunne vinne alle sine seiere.

Nå er det jo slik at alle Lance kjempet med var dopet som et helvete de også. Men Lance hadde hjelperyttere som var i en egen klasse.

For meg er de like håpløse. For alle de hadde lett byttet ut sin egen rolle mot Lance hvis de hadde syklet like bra. Så det er "tilfeldig" at dette er Lance og ikke en annen.

Du gjentar det jeg skrev, jo; Hincapie dopet seg, løy, og unnvek spørsmål om doping fra presse.

Du var fornøyd med Oprah intervjuet? Case closed nå?
"-Dopet du, Lance? -Ja."
Det var punktum finale, altså?

Dersom det oppsummerer hele casen med Lance for deg og HNK, så kan jeg forstå at dere sidestiller de to rytterene.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547003 19/01/2013 16:00
HNK Offline
Besatt
Besatt
Lance var en doper.
Hincapie var en doper.
Forskjellen er at Lance som person er en drittsekk, en mobber, det sa han jo til Oprah selv.
Hincapie er en mer rolig fyr med litt bedre oppdragelse, av mangel på bedre ord.

MEN: ikke fortell meg at Hincapie IKKE fortjener mer enn 6mnd utestengelse! Det er nesten en fornærmelse i mine øyne mot sykkelsporten. Ledelsen i sykkelsporten med UCI i spissen gjør ikke sporten noen tjenester med slike lave straffer, selv om de får "gullkalven" servert.

Lance straffes knallhardt (og jeg er enig i straffen) for sine ugjerninger, men var Hincapie noe bedre da? Eneste forskjellen var rollene de hadde i laget og at Lance truet og saksøke i øst og vest. Utgangspunktet er likevel det samme, de var begge dopet i alle år med triumfer på samme lag, og mange flere med Hincapie.

Når Lance straffes som han gjør fordi hans tilfelle er sykkelhistoriens mest graverende tilfelle, så syns ikke jeg, min mening, at de lagkameratene som hjalp han i TdF år etter år etter år med dopede bein har gjort seg fortjent til enorme strafferabatter.

Det at mange av disse tidligere lagkameratene legger opp nå er heller ikke tilfeldig. Mange har nok skjønt hvor det bærer om de ikke trekker seg ut av sporten, eller hvordan tilværelsen i feltet ville blitt om de hadde fortsatt.

I strafferetten straffes man forskjellig ut fra grad av alvorlighet, overlegg, skyld osv. Sånn burde det vært her også mener jeg. Det er her forskjellen på EPO i et tiår og et tilfelle av uaktsomhet med kosttilskudd slår inn.

Lance kan ikke stille opp i noen som helst form for konkurranse igjen noengang (helt iorden for min del!!!), men Hincapie kan stille i hva han vil i april i år. Det syns jeg smaker vondt..

Re: Armstrong tilstår! [Re: HNK] #1547010 19/01/2013 16:16
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Lance var en doper.
Hincapie var en doper.
Forskjellen er at Lance som person er en drittsekk, en mobber, det sa han jo til Oprah selv.
Hincapie er en mer rolig fyr med litt bedre oppdragelse, av mangel på bedre ord.

MEN: ikke fortell meg at Hincapie IKKE fortjener mer enn 6mnd utestengelse! Det er nesten en fornærmelse i mine øyne mot sykkelsporten. Ledelsen i sykkelsporten med UCI i spissen gjør ikke sporten noen tjenester med slike lave straffer, selv om de får "gullkalven" servert.

Lance straffes knallhardt (og jeg er enig i straffen) for sine ugjerninger, men var Hincapie noe bedre da? Eneste forskjellen var rollene de hadde i laget og at Lance truet og saksøke i øst og vest. Utgangspunktet er likevel det samme, de var begge dopet i alle år med triumfer på samme lag, og mange flere med Hincapie.

Når Lance straffes som han gjør fordi hans tilfelle er sykkelhistoriens mest graverende tilfelle, så syns ikke jeg, min mening, at de lagkameratene som hjalp han i TdF år etter år etter år med dopede bein har gjort seg fortjent til enorme strafferabatter.

Det at mange av disse tidligere lagkameratene legger opp nå er heller ikke tilfeldig. Mange har nok skjønt hvor det bærer om de ikke trekker seg ut av sporten, eller hvordan tilværelsen i feltet ville blitt om de hadde fortsatt.

I strafferetten straffes man forskjellig ut fra grad av alvorlighet, overlegg, skyld osv. Sånn burde det vært her også mener jeg. Det er her forskjellen på EPO i et tiår og et tilfelle av uaktsomhet med kosttilskudd slår inn.

Lance kan ikke stille opp i noen som helst form for konkurranse igjen noengang (helt iorden for min del!!!), men Hincapie kan stille i hva han vil i april i år. Det syns jeg smaker vondt..

Hincapie er altså pensjonert. Leste du innledningen min? Utestengelsen er ikke grunnen til at han pensjonerte seg; '94 til '12 var lenge nok for ham, det offentligjorde han for snart snaue to og et halvt år siden. Utestengelsen spiller ingen rolle for Hincapie i forhold til sitt egentlige formål. (Hincapie sykler kanskje en Grand Fondo som sivilsyklist, men neppe som en "headliner".)

Utestengelsen er lik den straffen de andre lagkameratene som samarbeidet med USADA stort sett fikk. I Leipheimers tilfelle var det meget praktisk. Hans utestengelse samsvarte med off season og han kunne i praksis begynt å sykle når neste sesong startet. Slik gikk det ikke, laget hans kastet ham ut, og han er uten uten kontrakt så vidt jeg vet per d.d. Om BMC fortsetter å sykle med Hinacapiebekledning kommende sesong vet jeg ikke. Men jeg tror nok salgstallene for klesmerket vil dale.

Jeg er enig med deg i at seks mnd utestengelse er liten straff for nesten et tiår med kalkulert doping uansett om man innrømmer og samarbeider. Men for Hincapie spiller altså selve utestengelsen nok liten rolle.

Redigert av Rednax; 19/01/2013 16:35.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547022 19/01/2013 16:46
vegisveg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
BMC har vel byttet klær til Pearl Izumi i år...

Re: Armstrong tilstår! [Re: Frank H] #1547023 19/01/2013 16:46
vegisveg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Frank H
Noen som vet om del 2 finnes på nett. Finner bare oppsummeringer, og del 1.
Gikk ikke den i natt? Eller er jeg helt på bærtur?

Sendes også 19.30 på Discovery i kveld.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Rednax] #1547039 19/01/2013 17:46
Lurifax Offline
Besatt
Besatt

Hincapie er altså pensjonert. Leste du innledningen min? Utestengelsen er ikke grunnen til at han pensjonerte seg; '94 til '12 var lenge nok for ham, det offentligjorde han for snart snaue to og et halvt år siden. Utestengelsen spiller ingen rolle for Hincapie i forhold til sitt egentlige formål. (Hincapie sykler kanskje en Grand Fondo som sivilsyklist, men neppe som en "headliner".)

Utestengelsen er lik den straffen de andre lagkameratene som samarbeidet med USADA stort sett fikk. I Leipheimers tilfelle var det meget praktisk. Hans utestengelse samsvarte med off season og han kunne i praksis begynt å sykle når neste sesong startet. Slik gikk det ikke, laget hans kastet ham ut, og han er uten uten kontrakt så vidt jeg vet per d.d. Om BMC fortsetter å sykle med Hinacapiebekledning kommende sesong vet jeg ikke. Men jeg tror nok salgstallene for klesmerket vil dale.

Jeg er enig med deg i at seks mnd utestengelse er liten straff for nesten et tiår med kalkulert doping uansett om man innrømmer og samarbeider. Men for Hincapie spiller altså selve utestengelsen nok liten rolle.

Tror både jeg, HNK og OleChr mener "alle" de andre og ikke bare George, han blir brukt ved navn siden han allerede var nevnt.
De bør rett og slett straffes likt med "the big man" for dop opplegget.

Alt det andre surret LA har holdt på med har lite med utestengelse for doping å gjøre. Er sikkert ikke lov å true folk i USA heller, det har isolert sett ikke noe med dop straff å gjøre.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547042 19/01/2013 17:55
HNK Offline
Besatt
Besatt
Litt av nøkkelordet her også er jo USA:
Juridisk har USA hjemmel for betydelige strafferabatter for tiltalte som er tiltalt for det samme tilfellet, men der den ene "tyster" på den/de andre.

Jeg er ingen tilhenger av denne fremgangsmåten.

Ellers er det +1 på Lurifax innlegg over

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547051 19/01/2013 18:14
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Er det ikke en del 2? Når kommer den?

Re: Armstrong tilstår! [Re: Frank H] #1547052 19/01/2013 18:16
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Frank H
Er det ikke en del 2? Når kommer den?

Finnes på youtube og sendes om 15 min på Discovery.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547054 19/01/2013 18:20
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Eller er han som den jevne helt på toten???

Og med disse ord, ha en god lørdags kveld folkens :-)

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547056 19/01/2013 18:27
?
øyvindh Offline
Entusiast
Entusiast
?
LA har på ingen måte begynt å gjøre opp for seg, han har hatt en velregissert samtale med en journalist.
Når han har samarbeidet med idretten og antidopingmyndigheter og betalt tilbake penger han jukset seg til samt gjort opp for seg ift de han truet og saksøkte, kan det vurderes en viss redusering av straffen.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547071 19/01/2013 19:07
Espen Offline
More than words
More than words
Jepp, her kommer tårene.

Stakkars mann, han har rota det skikkelig til for seg sjøl, og for mennesene rundt han.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547074 19/01/2013 19:14
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Jeg venter nå på "ItŽs not about the bike, Vol 2" for jeg føler det kan mangle noe her:

---
Amazon.com Review
People around the world have found inspiration in the story of Lance Armstrong--a world-class athlete nearly struck down by cancer, only to recover and win the Tour de France, the multiday bicycle race famous for its grueling intensity. Armstrong is a thoroughgoing Texan jock, and the changes brought to his life by his illness are startling and powerful, but he's just not interested in wearing a hero suit. While his vocabulary is a bit on the he-man side (highest compliment to his wife: "she's a stud"), his actions will melt the most hard-bitten souls: a cancer foundation and benefit bike ride, his astonishing commitment to training that got him past countless hurdles, loyalty to the people and corporations that never gave up on him. There's serious medical detail here, which may not be for the faint of heart; from chemo to surgical procedures to his wife's in vitro fertilization, you won't be spared a single x-ray, IV drip, or unfortunate side effect. Athletes and coaches everywhere will benefit from the same extraordinary detail provided about his training sessions--every aching tendon, every rainy afternoon, and every small triumph during his long recovery is here in living color. It's Not About the Bike is the perfect title for this book about life, death, illness, family, setbacks, and triumphs, but not especially about the bike. --Jill Lightner --This text refers to an out of print or unavailable edition of this title.
---

'...once more, and more intensity!'
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547100 19/01/2013 20:34
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Et par innleggskrivere her har øyensynlig ikke fått med seg at Armstrong er dømt for mer enn å bare dope seg.

Next up: Johan Bruynel. Det kan bli en interessant høring.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Armstrong tilstår! [Re: t_lars] #1547119 19/01/2013 21:02
L
Lille Lance Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: t_lars
Quote:
Skjønner, dvs jeg leser ditt standpunkt. Håper du da er like prinsippfast ovenfor alle andre ting som skjer i livet ditt som juks på jobb, utroskap, grådighet, begjær, ... you name it ....

Jeg som de fleste har mine feil og må ta konsekvenser for det.
Nå skal jo straffen stå litt i stil med forbrytelsen og det er vel mange som synes at utestengelse fra alt sport på livstid ikke er streng nok straff.
Det er jo også snakk om veldig store summer penger som han har jukset til seg.

Straff skal han ha, men jeg synes at doping/dårlig moral/trusler etc er mer alvorlig enn penger. Pengene kan man beslaglegge i ettertid.

Re: Armstrong tilstår! [Re: hbakken] #1547121 19/01/2013 21:05
L
Lille Lance Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: hbakken
Lance var bare den beste av alle doperne.
Livsstid utestengelse fra all sport er jo i min mening latterlig strengt. Skal han ikke få gå langrennsbirken i 2025 fordi han vant og tjente penger på sykkelritt for en mannsalder siden?
livsstidsutestengelse fra all sport var etter hva jeg husker en trussel for å få han til å tilstå. Og jammen ble det gjennomført. Merkelig synes jeg. HVEM har egentlig myndighet til det? Er det USADA? Har de virkelig en slik makt?

Amstrong kan ikke delta på langrennskarusellen i Bingen til tirsdag fordi han har jukset i et sykkelritt?

Altså, de som tjener mest penger skal ha lenger straff er moralen da.

Kudos!

Re: Armstrong tilstår! [Re: Lurifax] #1547123 19/01/2013 21:06
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Lurifax

Ja det er latterlig strengt fordi det er så forskjellig. Andre som har dopet seg vel så mye får korte straffer og så tilbake. Jeg syntes de burde vært stengt ute fra all proffesjonell idrett alle sammen. Men syntes dette er grunnen til at hele systemet virker så jævlig amatørmesssig.

Et år syklet Zabel Tour De France mens Riis fikk ikke være der som sportsdirektør. Begge innrømmet doping på samme periode. Hva er grunnen til denne formen for forskjellig behandling?

Her er du inne på noe vesentlig og superviktig.
LA er et dophue, og mange med han, men inntil sannheten og holdningene til de som styrer showet er endret - vel Hade bra Lance og velkommen Mr XX (hvem nå enn nestemann blir) Er noen høyt oppe som lar ting skje, de MÅ bort. Tror ikke dette gjelder bare sykkel. Syklingen er paradoksalt nok kanskje der det for tiden er vanskeligst å dope seg.

I Belgia er det strafbart å ikke låse bilen og man kan får bot for det.
Hvem er det til syvende og sist styrer showet? Er det kundene, de som idoliserer menn som Armstrong, de som ser på TdF, de som kjøper merkevarer fra idolene sine, de som lar seg forlokke av underholdningen i sporten?
Kanskje vi burde gjøre som man gjør i Belgia, å 'oppfordre' til kriminalitet er strafbart, og livtidsutestenge alle som på noen måte har sett på/nytt sykling (Armstrong) som underholdning og dermed gjort det lønnsomt for juks. Yipeeee, trur jeg skal melde meg på Birken i år, blir nok topp-10 plassering på meg.......

Neida, jeg synes LA fortjener dødstraff, det blir det eneste rettferdige som utelukker all fremtidig deltakelse i hvilken som helst form for idrett. Tenk på at de finner på å gi ham amnesty om noen tiår.
Og det burde man også gjort med Frank Farian og co.
Juks i underholdningsindustrien er noe som et sivilisert samfunn bare ikke kan tolerere (kan uten tvil sidestilles med skattejuks) det er en av grunnpilarene i velferdsstaten.

Heng ham ikke vent til jeg kommer!

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547129 19/01/2013 21:14
L
Lille Lance Offline
Entusiast
Entusiast
L
Lance er ferdig som toppidrettsutøver. Selv om mannen er hardcore innen triatlon, så er han over the hill ...

Hadde Lance vært 25 år og gjort alt han nå innrømmer, ja, da burde han få livstid dvs utestengelse resten av sin tid som potensiell toppidrettsutøver. Det er det vi snakker om. TdF, Giro'n, VM, OL ... vi snakker ikke Enebakk Rundt, gjør vi? ...

Poenget er, gi mannen en straff som er innen rimelighetens grenser, og så la mannen få lov til å komme tilbake å konkurrere i mosjonistklassen når man er 50 pluss. Om 10 år, er ikke det fair?
Ærlig talt folkens, dere som snakker om reell livstid, sjekk all den galskapen som skjer rundt oss akkurat nå ... er Lance-gate på samme nivå, eller?

Re: Armstrong tilstår! [Re: Lille Lance] #1547138 19/01/2013 21:28
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Lille Lance
Lance er ferdig som toppidrettsutøver. Selv om mannen er hardcore innen triatlon, så er han over the hill ...

Hadde Lance vært 25 år og gjort alt han nå innrømmer, ja, da burde han få livstid dvs utestengelse resten av sin tid som potensiell toppidrettsutøver. Det er det vi snakker om. TdF, Giro'n, VM, OL ... vi snakker ikke Enebakk Rundt, gjør vi? ...

Poenget er, gi mannen en straff som er innen rimelighetens grenser, og så la mannen få lov til å komme tilbake å konkurrere i mosjonistklassen når man er 50 pluss. Om 10 år, er ikke det fair?
Ærlig talt folkens, dere som snakker om reell livstid, sjekk all den galskapen som skjer rundt oss akkurat nå ... er Lance-gate på samme nivå, eller?

Hah, Vandenbroucke måtte jukse med navnet sitt for å 'kunne' delta i et eller annet juniorritt i Italia mens han satt i karantene. Brukte vel et bilde av Top Boonen i påmeldinga.
Løsningen er nevnt........

Re: Armstrong tilstår! [Re: Lille Lance] #1547142 19/01/2013 21:36
?
øyvindh Offline
Entusiast
Entusiast
?

Hvis man ønsker å ha en innvirkning på hvilken straff man får er det en svært god ide å enten samarbeide med anklager eller stille i sin egen sak for å imøtegå anklagene.

Redigert av øyvindh; 19/01/2013 21:36.
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547145 19/01/2013 21:45
L
Lille Lance Offline
Entusiast
Entusiast
L
Så alle som ikke samarbeider i retten skal få livstid?

Re: Armstrong tilstår! [Re: Lille Lance] #1547148 19/01/2013 21:57
?
øyvindh Offline
Entusiast
Entusiast
?
Så alle som ikke samarbeider i retten skal få livstid?

Nei. Slik LA har stilt seg, så er det greit.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Valentino] #1547151 19/01/2013 22:01
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Valentino
Et par innleggskrivere her har øyensynlig ikke fått med seg at Armstrong er dømt for mer enn å bare dope seg.

Next up: Johan Bruynel. Det kan bli en interessant høring.

http://www.cyclingnews.com/news/bruyneel-ready-to-cooperate-with-belgian-investigators

Re: Armstrong tilstår! [Re: HNK] #1547182 19/01/2013 23:19
Dan Offline
More than words
More than words
Ser ut som del2 kommer i en reprise klokka 18

Den sendningen tok jeg opp, men det var jo bare del 1 i reprise. Kløne-Discovery. Hvorfor har de ikke oppdatert sin programtablå så man kan se når det går? Jeg gidder jo ikke å sitte og se Discovery i et døgn for å eventuelt få med meg del 2.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547183 19/01/2013 23:21
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
er det ikke denne her?

http://www.youtube.com/watch?v=AMyIVAxLKAw

Må innrømme at jeg ikke har giddet å se mer enn et par minutter, har andre ting å gjøre.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1547187 19/01/2013 23:27
HNK Offline
Besatt
Besatt
Dan: gikk på samme blemma selv!
Sorry...

Side 13 av 21 1 2 11 12 13 14 15 20 21

Moderator  support