Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 21 1 2 3 4 5 20 21

Armstrong tilstår!

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1544931 15/01/2013 14:34
HNK Offline
Besatt
Besatt
Kan bli mye Lance på TV....dette ser ut til å bli en fin melkeku for Oprah.

http://ipad.dagbladet.no/2013/01/15/sport/sykkel/lance_armstrong/doping/sykling/25247542/

....men fint at intervjuet ikke klippes altfor mye heller.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1544932 15/01/2013 14:34
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Jeg er ihvertfall glad for at jeg ikke tok turen til Oslo å betalte 1000spenn for å høre han prate i 40min. Det ble faktisk sterkt vurdert. Utover det var jeg vel like fascinert som de fleste andre over duellene han hadde med Ullrich, Basso, hamilton og co på 2000tallet. Det står også to bøker fra han i hylla hjemme.

Hvor mange blir å sitte oppe natt til fredag for å se intervjuet?

Jeg kommer ihvertfall til å gjøre det.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1544937 15/01/2013 14:41
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Kan det være en viss mulighet for at gamle lagkamerater kan ha pyntet litt på saker og ting også?
De er vel ikke akkurat Moder Theresa noen av de.

Vår eminente eks. landslagssjef har vel så langt jeg har fått med meg ikke skyldt på andre enn seg selv.

Kan jo være mange årsaker til å peke ut en som selve fanden og roten til alt. Doping har vel vært i sykkelsporten i ganske utbredt grad lenge før Armstrong gjorde sitt inntog.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1544941 15/01/2013 14:44
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Oprah
Vi ble trollbundet og revet med av noen av svarene.

Dette høres jo ut som et godt utgangspunkt for å få stilt de tøffe spørsmålene og kanskje få frem sannheten. Not.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1544945 15/01/2013 14:56
Tex Offline
Besatt
Besatt
I det hele tatt:
Hva vet egentlig den godeste Oprah om proffsykling og TdF?
Neppe tilfeldig at det er hos henne han stiller opp.

Jeg tror at for henne og svært mange amerikanere er TdF noe temmelig fjerne greier. Armstrong har klart å få stjernestatus i USA som utøver i en sport svært få har noe forhold til.

Jeg tror har han komme fra det hele med en god del ære i behold, i hvert fall på hjemmebane, med å tilstå at ja, jeg var dopet, men det var mange andre også.

Re: Armstrong tilstår! [Re: ostemann] #1544954 15/01/2013 15:09
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: ostemann
Sitat: Abrahamsen
Jeg digger Lance! Håper han drar UCI, TDF og WADA pampene så sykt nedi søla! Liker også at han vissnok ikke kommer til å angi andre syklister slik de usle lagkameratene hans har gjort. Tror han kommer styrket ut av dette. Go Lance!

Du synes dopingen og alt det andre er helt greit? Har du lest USADA-dokumentet?

Alle som hevdet seg på den tida dopet seg! Lance var bedre enn de andre til det også! Syns det er feil å grave så langt tilbake i tid for å dømme noen. Se fremover mot de som er aktive nå og fremtidens dopingmidler.

Ja, har alltid digga Lance og har enda mer sympati for han nå.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Dan] #1544958 15/01/2013 15:15
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Dan
Liker også at han vissnok ikke kommer til å angi andre syklister slik de usle lagkameratene hans har gjort.

Jøsses. Si at du troller nå. Makan til dusteinnlegg ellers.

Troller nei! Jeg er motstander av angiveri! Så lenge de ikke klarte å dømme han etter positiv test skulle de latt saken ligge. Patetisk av de gamle lagkameratene å angi mange år etter! Spesielt når noen hadde noe å vinne selv på sladringen.

Go Lance!

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544963 15/01/2013 15:19
Dan Offline
More than words
More than words
Syns det er feil å grave så langt tilbake i tid for å dømme noen.

Du synes at hans adferd mot folk i sykkelmiljøet de siste årene er helt grei?

Quote:
Se fremover mot de som er aktive nå og fremtidens dopingmidler.

Dette er blitt gjentatt som et mantra år etter år uten at det har ført sykkelsporten fremover. En slik innstilling sier til utøverne at det er greit å dope seg så lenge man kommer unna med det der og da. Å tilgi Armstrong blir i tillegg å si at det er greit å juge og true helt til man har ryggen mot veggen. Og da er det bare å gråte litt i tillegg så får man beholde alle pengene sine og sine blåøyde fans.

Quote:
Ja, har alltid digga Lance og har enda mer sympati for han nå.

Ja, han fremstår jo som svært sympatisk. Husk å fylle på med papirtørkle hvis du skal sitte og se på Oprah-intervjuet.

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544968 15/01/2013 15:26
Espen Offline
More than words
More than words
Liker også at han vissnok ikke kommer til å angi andre syklister slik de usle lagkameratene hans har gjort.

Jøsses. Si at du troller nå. Makan til dusteinnlegg ellers.

Troller nei! Jeg er motstander av angiveri! Så lenge de ikke klarte å dømme han etter positiv test skulle de latt saken ligge. Patetisk av de gamle lagkameratene å angi mange år etter! Spesielt når noen hadde noe å vinne selv på sladringen.

Go Lance!

Han trenger nok venner framover, så stå på og støtt idioten.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1544970 15/01/2013 15:31
ute-og-sykler Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg tror faktisk at det er mange av dagens utøvere som holder seg i skinnet når de ser hvor mange av gårsdagens helter som er blitt tatt, og hvor lite ære (og etter hvert penger) disse sitter igjen med.

Men så er det kanskje også de som heller vil være en-fordums-helt-uten-ære enn helt-ren-men-totalt-ukjent-amatør

Redigert av ute-og-sykler; 15/01/2013 15:32.
Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544971 15/01/2013 15:32
Dan Offline
More than words
More than words
Troller nei! Jeg er motstander av angiveri!

Så en angrende synder skal la være å sladre på ikke-angrende syndere? Gjelder det f eks i kriminelle gjenger også? Det er bedre at avhopperen holder kjeft slik at uskyldige kan fortsette å bli ødelagt, slik at en eller annen syk form for "ære" kan rå?

Quote:
Så lenge de ikke klarte å dømme han etter positiv test skulle de latt saken ligge. Patetisk av de gamle lagkameratene å angi mange år etter! Spesielt når noen hadde noe å vinne selv på sladringen.

Nå som vi vet at Armstrong faktisk dopet seg, mener du det ville ha vært bedre hvis han ikke var avslørt men fortsatte å dope seg, komme unna og kanskje vinne sin tiende eller ellevte TdF-seier? Er underholdningsverdien så viktig at det heller må stryke med noen uskyldige folk som prøver å vinne hederlig?

Re: Armstrong tilstår! [Re: Espen] #1544972 15/01/2013 15:32
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Espen
Interessant å digge en fyr som til de grader har ødelagt for sykkelsporten.

e

Hva har han ødelagt? Alle var jo som sagt dopa på den tida. Lance har ikke gjort noe verre enn de andre. Heller bidratt å øke interessen for sykling med å være så jævla konge! + de kreft greiene er jo også meget bra.

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544974 15/01/2013 15:35
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mener å huske at foreldelsen, i alle fall hos ADN, er 8 år (fra anmeldelsesdato?)
Hvis det kan dokumenteres at han sluttet for mindre enn 8 år siden kan han strekkes for sammenhengende dopingbruk, og det er vel passe langt inn i fortiden?

Mange av hans lagkompiser sluttet for mer enn 8 år siden (ref. Steffen), og går dermed klar av ordinær tiltale for dopingmisbruk.
De kan dog fortsatt tiltales for andre ting som svindel, skadet idrettens omdømme, etc. men det er da ikke lenger i regi av WADA.

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544976 15/01/2013 15:37
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Lance har ikke gjort noe verre enn de andre

Har du ikke fulgt med i det heletatt eller?

E

post@espenwettre.no
Re: Armstrong tilstår! [Re: Dan] #1544977 15/01/2013 15:40
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Troller nei! Jeg er motstander av angiveri!

Så en angrende synder skal la være å sladre på ikke-angrende syndere? Gjelder det f eks i kriminelle gjenger også? Det er bedre at avhopperen holder kjeft slik at uskyldige kan fortsette å bli ødelagt, slik at en eller annen syk form for "ære" kan rå?

Quote:
Så lenge de ikke klarte å dømme han etter positiv test skulle de latt saken ligge. Patetisk av de gamle lagkameratene å angi mange år etter! Spesielt når noen hadde noe å vinne selv på sladringen.

Nå som vi vet at Armstrong faktisk dopet seg, mener du det ville ha vært bedre hvis han ikke var avslørt men fortsatte å dope seg, komme unna og kanskje vinne sin tiende eller ellevte TdF-seier? Er underholdningsverdien så viktig at det heller må stryke med noen uskyldige folk som prøver å vinne hederlig?

Tror du virkelig det er anger som gjor at de stod frem? Som Steffen kjærgård? De stod kun frem pga egen vinning, hincapie risikerer sivil straff hvis han løg i rettsak, itillegg fikk han kun 6 mnd utestenging selv, samme med de andre, penger, amnesti og hevnlyst siden de var så looser selv!

Re: Armstrong tilstår! [Re: Espen] #1544981 15/01/2013 15:48
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Espen
Quote:
Lance har ikke gjort noe verre enn de andre

Har du ikke fulgt med i det heletatt eller?

E

Ja, har fulgt med! I verste fall kan han ha gjort det samme som alle de andre sammenlagt kandidatene! Er det skikkelig forferdelig?

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544982 15/01/2013 15:48
Dan Offline
More than words
More than words
Hva har han ødelagt? Alle var jo som sagt dopa på den tida. Lance har ikke gjort noe verre enn de andre.

Alle var ikke dopet på den tiden. Det er bare det at de som ikke hadde lyst å dope seg ikke hadde sjanse til å få resultater som var gode nok til å få sponsorer og komme på store lag. Så jo, han har ødelagt for alle som hadde lyst å kjempe seg til toppen uten å bruke doping.

Quote:
Heller bidratt å øke interessen for sykling med å være så jævla konge!

Ja, han er jo så jævla konge. Det vet jo alle vi som i år etter år har måttet forsvare sykkelsporten i sosiale sammenhenger hvor ikke-syklister ler av verdens verste dopingsport. Konge!

Quote:
+ de kreft greiene er jo også meget bra.

De kreftgreiene ville vært enda bedre hvis det var en ren rytter som hadde tatt initiativet. Nå har han klart å ødelegge slike initiativ også, ved å bruke det som skalkeskjul for sin doping.

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544983 15/01/2013 15:50
Dan Offline
More than words
More than words
Tror du virkelig det er anger som gjor at de stod frem?

Du kan gjerne sette "angrende" i sitattegn hvis det gjør det lettere å forstå hva jeg mente. Jeg driter i om Landis, Hamilton og Kjærgaard moralsk sett angret. Si heller at de har valgt å være med på oppgjøret. Vitnemålene blir jo de samme.

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544984 15/01/2013 15:51
Dan Offline
More than words
More than words
Ja, har fulgt med! I verste fall kan han ha gjort det samme som alle de andre sammenlagt kandidatene! Er det skikkelig forferdelig?

Si meg, hvorfor var det akkurat disse som var sammenlagtkandidater?

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544986 15/01/2013 16:04
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hva er galt med å bure alle svindlere inne eller ihvertfall utestenge dem alle som en fra slikt spill som sport jo er?

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544990 15/01/2013 16:14
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Ja, har fulgt med! I verste fall kan han ha gjort det samme som alle de andre sammenlagt kandidatene!

Hvorfor er det vesentlig at mange andre gjorde dette?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1544991 15/01/2013 16:16
O
ostemann Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
En ting er jo dopingen. Mobbing, trusler, å presse folk til å bryte regler, årevis med løgn og gjentatt mened er på ingen måte «jævla konge». Armstrong har ikke «bare» vært en doper, men også behandlet folk rundt seg dårlig.

Ta en titt i USADA-dokumentet hvis du har lyst.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1544992 15/01/2013 16:17
HNK Offline
Besatt
Besatt
Er kanskje stygt å si dette mot Livestrong, men om det stemmer at Lance dopet seg også før han fikk kreft, så virker hele Livestrong stiftelsen å være opprettet med det formål å gi Lance et ytre slør av troverdighet og "Engelen Gabriel" inntrykk.

Enda godt han har løsrevet seg helt fra Livestrong

Re: Armstrong tilstår! [Re: Dan] #1544994 15/01/2013 16:20
Espen E Offline
Ivrig
Ivrig
Ble sittende å spinne litt tankespinn her. Alle Armstrongs sponsorer og partnere som nå har trukket seg. Hvor mye penger har disse tjent på han gjenom markedsføring opp gjennom årene?

Poenget med sponsing, ihvertfall innen kommersiell idrett som profesjonell sykling er, er jo til syvende og sist å tjene penger på sponsoratet. Ville f.eks Trek vært der de er i dag uten Armstrong?

Ting tyder nå på at "alle" eller mange har vist, men har holdt tett så lenge pengene har stømmet inn?

Er det noen grunn til å spekulere i at sponsorenen også har hatt en ide om hva som har foregått, men har lukket øynene da omsetning og inntjening har hatt førsteprioritet?

Er det nå noen firmaer man, om man skal holde sin samvittighet gullende ren, av moralske grunner bør unngå å handle varer av?

Mulig jeg strekker tankerekken litt langt, men allikevel.

- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: Armstrong tilstår! [Re: Espen E] #1544997 15/01/2013 16:22
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har en Trek sykkel, betyr det at jeg også kan få tilbakebetalt en pen sum?

Re: Armstrong tilstår! [Re: MagneA] #1545002 15/01/2013 16:37
Espen Offline
More than words
More than words
Lance har vært værst av alle, og har fått suverent mest ut av det. Selv etter at ALLE andre enten er tatt eller har innrømmet, fortsatte han å juge.

Han har jugd så sinnsykt mye, som det knapt finnes maken til i moderne offentlig historie. Han har jo jugd så mye at han sikkert i perioder har trodd på det sjøl.

Nå framstår han som tidenes mest patetiske klovn.

Trusler om å saksøke de som snakket sant, forteller jo det meste.

e

post@espenwettre.no
Re: Armstrong tilstår! [Re: HNK] #1545003 15/01/2013 16:38
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: HNK
.. om det stemmer at Lance dopet seg også før han fikk kreft, så virker hele Livestrong stiftelsen å være opprettet med det formål å gi Lance et ytre slør av troverdighet og "Engelen Gabriel" inntrykk.

En klassisk "Jim Savile" kalles dette.

Re: Armstrong tilstår! [Re: RoyE] #1545011 15/01/2013 16:58
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Sitat: RoyE
Jeg ser frem til å lese kommentarene til dem som har stått på barrikadene de siste årene og påstått og hevdet av Armstrong var/er ren.... Vi har vel noen av dem her på forumet også hvis jeg ikke husker feil.

RoyE

Jeg trodde lenge at Lance var ren, men sannsynligvis mest på grunn av et brennende ønske om at hans "fantastiske" prestasjoner var ekte. Etterhvert som hans lagkamerater har blitt tatt en for en, så har også troverdigheten i prestasjonene hans blitt svekket.

Jeg er tilbake igjen til at når noe er for godt til å være sant, så er det ofte det.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Espen E] #1545024 15/01/2013 17:20
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Espen E
Ble sittende å spinne litt tankespinn her. Alle Armstrongs sponsorer og partnere som nå har trukket seg. Hvor mye penger har disse tjent på han gjenom markedsføring opp gjennom årene?

Poenget med sponsing, ihvertfall innen kommersiell idrett som profesjonell sykling er, er jo til syvende og sist å tjene penger på sponsoratet. Ville f.eks Trek vært der de er i dag uten Armstrong?

Ting tyder nå på at "alle" eller mange har vist, men har holdt tett så lenge pengene har stømmet inn?

Er det noen grunn til å spekulere i at sponsorenen også har hatt en ide om hva som har foregått, men har lukket øynene da omsetning og inntjening har hatt førsteprioritet?

Er det nå noen firmaer man, om man skal holde sin samvittighet gullende ren, av moralske grunner bør unngå å handle varer av?

Mulig jeg strekker tankerekken litt langt, men allikevel.

Selvfølgelig har mange av sponsorene vist det meste. Du tror vel ikke Nike som sponser haugevis av NBA, NHL, MLB og NFL stjerner, samt et betydelig antall sprintere ikke vet hva som foregår i toppidretten?

Det blir spennende å se om han trekker alle med seg ned, håper ihvertfall UCI blir avslørt.

Re: Armstrong tilstår! [Re: sigmund1] #1545027 15/01/2013 17:24
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
For de som skal være oppe sent på torsdag.

Side 3 av 21 1 2 3 4 5 20 21

Moderator  support