Geilo 24, Norges eneste 24 timers sykkelritt
|
Re: Geilo 24, Norges eneste 24 timers sykkelritt
[Re: tap]
14/01/2013 11:22
|
JayTe
Ringrev
|
Ringrev
Synd, men ikke uventet dessverre. Jeg hadde dette eller Norseman på min "to-do" liste i år. Fikk ikke plass i Norseman så nå må jeg lete etter et annet crazy mål.
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
|
|
|
[Re: JayTe]
14/01/2013 12:01
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Synd, men ikke uventet dessverre. Jeg hadde dette eller Norseman på min "to-do" liste i år. Fikk ikke plass i Norseman så nå må jeg lete etter et annet crazy mål. Offroad finnmark 700 ?
- Stefan
|
|
|
[Re: Stefan77]
14/01/2013 14:56
|
mos
Entusiast
|
Entusiast
Veldig synd! hadde revansj i tankene for årets ritt da ramma knakk (! ) på 2. runde ifjor. Har vært med i noen år og stusset litt på at ikke deltagerantallet har økt jevnt og trutt. er det lokasjonen? markedsføringen? eller rett og slett 24timers faktoren?
ER det interesse nok for å arrangere et 24t ritt? ville Oslo vært bedre med tanke på reisevei for å samle flest deltagere, eller reiser vi villig 500km for å gjøre norges eneste 24timers?
The emptiness of those lives shocks me.
|
|
|
[Re: mos]
14/01/2013 17:30
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Veldig synd! hadde revansj i tankene for årets ritt da ramma knakk (! ) på 2. runde ifjor. Har vært med i noen år og stusset litt på at ikke deltagerantallet har økt jevnt og trutt. er det lokasjonen? markedsføringen? eller rett og slett 24timers faktoren?
ER det interesse nok for å arrangere et 24t ritt? ville Oslo vært bedre med tanke på reisevei for å samle flest deltagere, eller reiser vi villig 500km for å gjøre norges eneste 24timers? Tror noe så enkelt som tempen kan ha noe å si (foruten at det er et 24 timers ritt da) Det er surt å sykle midt på natta på geilo.........et lunere sted lengre utpå sommeren er å anbefale
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
[Re: sanouka]
14/01/2013 18:51
|
Emmot
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Når en starter opp med et 24 timer ritt, skal en etter min mening ikke forvente "Birken tilstander". Det finnes en del ritt der ute som en kan kalle nisjeritt. Ritt som bør arrangeres fordi de er unike på ett eller annet vis, og som aldri vil kunne trekke enorme masser med deltagere eller enorme midler til klubben. Synd å se at flere og flere klubber ønsker et eget "Birken, Nordsjørittet eller Grenserittet" i egen bakgård og dette går på bekostning av de mindre kommersielle rittene. 24 timer ritt er for de "litt gale", slik er det bare. Mye mulig at Geilo24 var et "to do ritt" og ytterst få gjorde det flere år på rad. Nå er det bare historie. Selv har jeg deltatt på Geilo24 4 år på rad. Det har vært årets høydepunkt. Det var virkelig et skår i gleden å få vite at rittet legges ned. Hvorfor tror jeg det blir et "to do ritt". Det er så mange hinder som skal forseres i løpet av de 24 timene en sitter på setet. Ikke bare det faktum at kroppen i utgangspunktet ikke liker lengden/tiden, men den mentale utfordringen rundt det å holde ut når kroppen og viljen gjerne vil streike. Dette er elementer som enkelte prøver seg på en gang og det er langt i mellom de som gjerne prøver dette år etter år, uansett hvilken klasse en sykler i. Dette er nok noe en arrangør må akseptere med utgangspunkt i hvilken kategori ritt dette er. Spesielt når en ligger i et område hvor populasjonen er noget spredt. Når det gjelder temp om natta, så kan jeg ikke si at den har vært noe problem de siste 4 år  Jeg håper at Geilo IL's sykkelgruppe får til et ritt som tilfredstiller til kontinuitet hos dem, og takker for 4 fantastiske år på Geilo.
Tadaaaaa......
|
|
|
[Re: Stefan77]
14/01/2013 19:55
|
JayTe
Ringrev
|
Ringrev
Synd, men ikke uventet dessverre. Jeg hadde dette eller Norseman på min "to-do" liste i år. Fikk ikke plass i Norseman så nå må jeg lete etter et annet crazy mål. Offroad finnmark 700 ? Etter å ha hørt hvor hardt det var for Beitmyren, tror jeg ikke mine giktbefengte ledd skal prøve det. Det blir nok litt i overkant.
Redigert av JayTe; 14/01/2013 19:59.
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
|
|
|
14/01/2013 20:07
|
JanM
Avhengig
|
Avhengig
Helt subjektivt, for min del har lokasjonen vært begrensningen. Når det er sagt, jeg er klar for Tryvann24 til sommeren så sant jeg er frisk & skadefri 
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
|
|
|
[Re: mos]
14/01/2013 20:12
|
Moose
Entusiast
|
Entusiast
ER det interesse nok for å arrangere et 24t ritt? ville Oslo vært bedre med tanke på reisevei for å samle flest deltagere, eller reiser vi villig 500km for å gjøre norges eneste 24timers? Geilo IL sin sykkelgruppe har gjort Geilo24 til et vellykket arrangement. At det ikke tok av har kanskje å gjøre med at Geilo ligger på fjellet langt unna "bredden". Jeg håper innmari at noen plukker opp tråden og setter i gang med et 24t ritt et annet sted i Norge. Hadde man fått med bedriftsidretten så kunne det fort blitt MANGE deltakere. Det er ikke alle "sykle til jobben" deltakere som klarer å sykle 9 mil på grus, men sikkert mange som hadde klart et par tre runder ila et døgn på en ikke altfor teknisk runde? Og ja, det å sykle et 24t ritt er en spesiell erfaring! May the force be with you!
|
|
|
14/01/2013 20:30
|
JanM
Avhengig
|
Avhengig
Ikke sammenlignbart, men innenfor løpsmiljøet har jo ultraløping og 24-timersløping hatt en enorm vekst de siste årene.
Så, som andre har nevnt, håper noen plukker opp hansken og at mange nok er interessert i å stille.
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
|
|
|
[Re: Emmot]
14/01/2013 20:49
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Når en starter opp med et 24 timer ritt, skal en etter min mening ikke forvente "Birken tilstander". Det finnes en del ritt der ute som en kan kalle nisjeritt. Ritt som bør arrangeres fordi de er unike på ett eller annet vis, og som aldri vil kunne trekke enorme masser med deltagere eller enorme midler til klubben. Synd å se at flere og flere klubber ønsker et eget "Birken, Nordsjørittet eller Grenserittet" i egen bakgård og dette går på bekostning av de mindre kommersielle rittene. 24 timer ritt er for de "litt gale", slik er det bare. Mye mulig at Geilo24 var et "to do ritt" og ytterst få gjorde det flere år på rad. Nå er det bare historie. Selv har jeg deltatt på Geilo24 4 år på rad. Det har vært årets høydepunkt. Det var virkelig et skår i gleden å få vite at rittet legges ned. Hvorfor tror jeg det blir et "to do ritt". Det er så mange hinder som skal forseres i løpet av de 24 timene en sitter på setet. Ikke bare det faktum at kroppen i utgangspunktet ikke liker lengden/tiden, men den mentale utfordringen rundt det å holde ut når kroppen og viljen gjerne vil streike. Dette er elementer som enkelte prøver seg på en gang og det er langt i mellom de som gjerne prøver dette år etter år, uansett hvilken klasse en sykler i. Dette er nok noe en arrangør må akseptere med utgangspunkt i hvilken kategori ritt dette er. Spesielt når en ligger i et område hvor populasjonen er noget spredt. Når det gjelder temp om natta, så kan jeg ikke si at den har vært noe problem de siste 4 år  Jeg håper at Geilo IL's sykkelgruppe får til et ritt som tilfredstiller til kontinuitet hos dem, og takker for 4 fantastiske år på Geilo. Det man som entusiast glemmer er at de fleste folk ikke er skrudd sammen som folka her inne. Ingen her inne som har snakka om birkentilstand, men når tallene går fra sub 4-5 hundre til et par tre hundre sjeler så sier det seg selv at støtteapp blir litt lei. Jeg har selv stått der oppe med skrutrekker i hånda i dunis, vinterhansker og lue....ikke kom å fortell meg at anita med venninne sine fra bergen har kulda friskt i minne neste gang det snakkes om påmelding i kantina. I så fall er jeg glad jeg ikke har noe jeg skal ha solgt vi folk på forumet 
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
|
|