Jeg var rett vest for kommunegrensen til Oslo i dag, dvs. i Bærumsmarka rundt Østernvann, Fossum, Løvenskioldbanen, Brunkollen, Haga og Sætern gård. Det var ypperlige forhold for tynnsykkel med ISP 2,35. Jeg syklet en del i skiløyper som var steinharde av is. Perfekt dag i skogen. Det er ikke behov for tjukksykkel selv om jeg så spor etter dette.
PedroS
Re: Opptråkkede vinterstier i Oslo, statusrapport!
[Re: thomasengen]
#154061806/01/201319:14
Jeg hadde en tur opp Seniorløypa fra Riksen i går og videre opp Måneskinnsløypa. Skisporet er hardt og fint å sykle, og det var ikke overvettes mange skiløpere ute heller. De jeg traff var blide og hyggelige, selv om en av dem slengte en psykiatrisk diagnose etter meg (med et bredt smil, da...). Jeg tok turen videre ned til Sognsvann, moret meg litt på stiene mellom Riksarkivet og Svartkulp, tok en liten rekognosering opp Bunghole (litt løst første par hundre meterne, litt bedre lenger oppe) og en liten titt opp E6 (så brukbart ut) og endte opp ved Grinda. Fullt mulig å kose seg opptil flere timer i marka både på stier og i lite trafikkerte og harde skispor, med andre ord.
Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
[Re: Subs]
#154089107/01/201311:26
Trulsen omerådet har godt opptråkkede stier i fleng. Syklet inn fra Østmarksetra, det var masse valgmuligheter hele tiden. Kan ikke no navn på alle de stiene jeg syklet men det var masse kule stier som skal sykles igjen på onsdag.
Death or glory
#154153608/01/201316:44
Skullerud, Østmarkskapellet, Sandbakken, Nord-Elvåga, Langvann, Rundvann, TR utfordelen og Skullerud. Litt av en tur; blå himmel, ti kalde og knallhardt underlag med rim på toppen. Valgte blåsti bak kapellet, litt knot, men ok. Fulgte stien ned til den oppkjørte skiløypa inn til Sandbakken. Full fres mellom skisporene på hard, oppkjørt skiløype. Bolle og kakao på Sandbakken. Valgte blåsti over Torsmåsan tilbake. Litt knot, men bedrde enn fryktet. Vil tro at feithjulinger kan ha fest her. Valgte skiløypa nordover til Petersbråtan og deretter sørover over Langvann i full lengde. Skiløype/vei herfra til Rundvann, mot Fjellstadbakken og ned utforsegmentet tilbake til Skullerud. Vel fremme på Skullerudstua var jeg glad for at jeg var lat og tok bilen inn til skogkanten; fire fingre med solid neglsprett. Egentlig litt deilig når det vonde er over. Opp til vannrenseanlegget går det litt tregt, mens andre steder går super-raskt. Opp utfor-bekken går som en vind og jeg har på min andre Strava-test (komplett ufortjent) opplevd å få pokal og kongekrone. Møtte kun åtte skiløpere. Syv var blide og smilende mens jeg tror det var en kar med en diger pustedings i munnen som kanskje knurret. Denne turen, og tilhørende derivater, anbefales sterkt. :)dd
#154380713/01/201312:23
Jeg var rett vest for kommunegrensen til Oslo i dag, dvs. i Bærumsmarka rundt Østernvann, Fossum, Løvenskioldbanen, Brunkollen, Haga og Sætern gård. Det var ypperlige forhold for tynnsykkel med ISP 2,35. Jeg syklet en del i skiløyper som var steinharde av is. Perfekt dag i skogen. Det er ikke behov for tjukksykkel selv om jeg så spor etter dette.
Kan du anbefale noe veldig enkelt i dette området for en som ikke har syklet sti før?
Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
#154702819/01/201317:11
Skullerud - Kapellet - Sandbakken - Fjellstadbakken - Nøklevann - Skullerud Kaldt, men flotte forhold. Hard underlag, noe is og tre cm fjon på toppen. Tjukkhjuling funket utmerket uten pigg. Kun noen få steder jeg måtte stå av. Ville foretrukket pigg på normale hjul. Så spor etter annen syklist nedenfor Fjellstad. Ellers fotfolk og skiløpere. Overraskende fine skiløyper fra kapellet til Sandbakken. Harde nok for syklist mellom sporene og de langt fleste skiløperne smilte og hilste.
#154704619/01/201318:02