Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

USA vestkyst - rimelig reiserute ?

Re: USA vestkyst - rimelig reiserute ? [Re: sverreb] #1540631 06/01/2013 19:35
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sverreb

Som andre har nevnt i juni, tidlig juli kan det være litt grått og trist langs kysten (June gloom).

Husk at du må ikke reise ut fra samme by du kom inn til. Det kan være litt kilent å ordne biletter on-line, men du får rabatterte biletter selv om du reiser ut og inn av USA i forskjellige byer om du snakker med en agent.

Og ikke minst er det mye tåke i San Francisco by om sommeren. Sånn sett er Palo Alto bra på den tiden av året (360 soldager i året, eller noe i den duren). San Francisco skal besøkes i September og oktober for maks opplevelse. Kysten i LA er bra året rundt. Innover i byen kan det bli varmt om sommeren.

Union Square er en turistfelle. Eneste er at det er mange butikker der (ikke sykkelbutikker), som jo sikkert fruen setter pris på. Fishermans wharf er også bånn i bøtta. Turistfelle og ikke mye annet. Stikk heller til Mission, Castro, Twin Peaks og Cow Palace.

California er perfekt for rundtur. Ingen grunn til å styre med å reise og lande fra forskjellige byer.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: USA vestkyst - rimelig reiserute ? [Re: HeavyDude] #1540739 07/01/2013 06:58
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Vi bodde på Hotel San Remo i SF når vi var der. Ligger på North Beach og prisen er fin. Kult hotell, men "europeisk" stil. Er du tidlig ute kan du leie penthouse med eget bad, ellers er det små rom med delte bad.

Vit at i CA så betaler man ikke ekstra for å levere leiebilen i en annen by (gjelder de aller fleste selskap), og det er også gratis med ekstra sjåfør. Have fun (og kjør 15 min inn i landet hvis tåka aldri slipper taket..)!

Redigert av ohjelm; 07/01/2013 06:59.

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: USA vestkyst - rimelig reiserute ? [Re: Gråstein] #1541620 08/01/2013 19:45
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Takk for mange gode tips folkens ICON_SMILE Her har vi fått mye å planlegge ut fra.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: USA vestkyst - rimelig reiserute ? [Re: HeavyDude] #1541727 08/01/2013 23:14
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bare så det er sagt så er ikke San Jose verdt turen, til tross for at det er en større by enn San Francisco. Jeg har vært der mange ganger og det er like skuffende hver gang. Det er ikke som Los Angeles, som etterhvert "ga fra seg" "hidden gems" (San Jose er ikke i nærheten i første omgang). I San Jose finnes det ingen. En veldig ærlig rapport finner du her:

- Voltaire
Re: USA vestkyst - rimelig reiserute ? [Re: supernalle] #1541751 09/01/2013 07:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg er nesten enig i det, men Winchester Mystery House er verd en tur. Det er den eneste severdige severdigheten jeg kan komme på i SJ.

Ellers er Los Gatos, som man passerer på vei ut av Silicon Valley på vei om Santa Cruz, verd et besøk. Koselig, men hipp by der gater og stier er fulle av syklister, joggere og folk på tur.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: USA vestkyst - rimelig reiserute ? [Re: supernalle] #1541756 09/01/2013 07:20
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: supernalle
Sånn sett er Palo Alto bra på den tiden av året (360 soldager i året, eller noe i den duren).

Siden jeg har bodd og jobbet rett sør for Palo Alto i 4 1/2 år, kan jeg opplyse om at det antallet nok ligger nærmere 300. Det regner ganske mye om vinteren.

Men, som supernalle sier, sommeren i Silicon Valley er bankers. Hver eneste dag er som en perfekt norsk sommerdag. Vi opplevde aldri en eneste regndråpe i juli den tiden vi bodde der, og de få gangene det kom en byge i august, var det førstesidestoff i San Jose Mercury News, som forresten er den beste lokalavisen jeg noen gang har hatt gleden av å abonnere på.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: USA vestkyst - rimelig reiserute ? [Re: GeirK] #1541844 09/01/2013 09:36
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Los Gatos har jeg hørt mye positivt om gjennom en onkel som har bodd der, så den er plottet inn på reiseruten.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: USA vestkyst - rimelig reiserute ? [Re: HeavyDude] #1541967 09/01/2013 13:26
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: HeavyDude
Los Gatos har jeg hørt mye positivt om gjennom en onkel som har bodd der, så den er plottet inn på reiseruten.

Forvent deg ikke for mye av Silicon Valley. Det er en ufattelig kjedelig plass. Det er lite severdigheter og lite action. Forskjellen fra San Jose (som noen definerer i Silicon Valley og andre ikke) er at det i San Jose i snitt har mye høyere kriminalitet og langt flere uteliggere.

Jeg har vært i Los Gatos, men har ikke fått noe spesielt inntrykk av det, så det kan sikkert stemme at det er noe bedre enn resten av Silicon Valley. En tur til Stanford university er alikevel å anbefale. Det er flotte bygninger og universitetet har en spesiell historie (ta gjerne en tour). Ta gjerne en lunch i Palo Alto. Det mest spesielle der er samtalene på nabobordene (gründere og venture kapitalister). Noen av samtalene jeg har overhørt er helt vanvittige. F.eks. hvordan de skal gruse Facebook, eller hvordan det er no prob å raise "100 million dollars". Ellers helt vanvittige fremtidsspådommer. For en nordmann virker det veldig pretensiøst, men det er slik det fungerer der. Et par bra sykkelbutikker er det der også (og forøvrig ligger det flere bra langs El Camino Real mot Mountain View). Jeg bodde i Mountain View og jobbet og studerte i Silicon Valley en stund (jeg skrev forøvrig masteroppgaven om silicon valley).

Eksakte antall soldager tok jeg meg ikke bryet med å slå opp. Jeg husker ikke annet enn sol derfra, uansett når jeg har vært der. Det er uansett mange, spesielt om sommeren.

Sydover til Santa Cruz ville jeg startet ved Cliff house og kjørt kysten hele veien. Det er steder der det er ganske dramatisk. Nå har de bygget om på de mest dramatiske stedene, så det er kanskje ikke like fint som det var før, men jeg tror nok det fortsatt er verdt å gjøre det sånn.

Jeg hadde derfor heller tatt en formiddag som egentlig var ment til San Francisco der. Kanskje du rett og slett kan kjøre rett fra flyplassen til Siliocon Valley og ta en natt der, før du kjører inn til San Francisco neste dag. Flyplassen ligger jo litt sør for byen uansett.

Det er kanskje verdt å sjekke ut den nye fotballstadionen, som ligger i Santa Clara?

- Voltaire
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support