Å såpass ja, fler som har tenkt tanken! ;-) Great mindst think alike, setter av datoen!!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Hei Hedmarkskafia med venner. Hvordan ser påska deres ut? Jeg tror jeg kommer til å la raceren stå trygt på stua til det er mindre is-fare på veiene. Men terrengsykkel med sommerdekk funker fint nå hvis man velger veiene sine med litt omhu, unngå de værste islagte områdene selv om det funker det også. Bare ikke kjør dere isen har runnet ut og så frosset... Det er glatt det, tryna når jeg prøvde å svinge på en sånn i går.... Nyttig lærepenge!
Ser for meg at det er potensiale for utesykling alle dager denne påska, minus lørdag og søndag.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Var en tur til Kvarstad- på ski- i dag og tilbake, gikk fra setra. Tror dere ikke Repshus var ute og tjuvtrente opp bakkene til Skramstadsetra sammen med et par sterke lokale karer her:-))
Hei Hedmarkskafia med venner. Hvordan ser påska deres ut? Jeg tror jeg kommer til å la raceren stå trygt på stua til det er mindre is-fare på veiene. Men terrengsykkel med sommerdekk funker fint nå hvis man velger veiene sine med litt omhu, unngå de værste islagte områdene selv om det funker det også. Bare ikke kjør dere isen har runnet ut og så frosset... Det er glatt det, tryna når jeg prøvde å svinge på en sånn i går.... Nyttig lærepenge!
Ser for meg at det er potensiale for utesykling alle dager denne påska, minus lørdag og søndag.
Vet nok mer hvordan påska blir på tirsdag, min mor har fallt og brukket noe bein, men blir muligens på sykhus i påska også. Hvis hun blir sendt hjem så drar jeg sikkert til vestlandet med racer og topptur ski på onsdag/torsdag. Uavhengig av dette vurderer jeg toppturer i påska, enten Romsdal, sunnmøre eller Jotunheimen, da muligens som tur med par overnattinger. Tar avgjørelse som sagt på tirsdag. Blir jeg her på østalandet så er jeg klar for en tur eller to, men piggdekka sitter på og mer gira på snødekte grusveier og skiløyper en asfalt. Nesten ingen som går på ski her nå og knallharde skiløyper så blir du med å tester en 6 mils tur her (sjekk den jeg gikk i dag på strava) i Elverum, evt sykler opp Elverum-Budor på litt blanding av skiløype og snø/is dekte grusveier. Min nydelige racer skal få vente litt før den brukes på hedmarken.
Enig med deg Odd, grusvegene er jo fantastiske nå.. Kan for bli med på langtur onsdag, torsdag og fredag iallfall, med pigg. Raceren står pent på rulla foreløpig ja, men skal bli digg å få luftet den snart. JH skal ha treningssamling/kick off helgen 5-7 april i fredrikstad, så da blir det asfaltbanking med racer. DIGG:)
Mulig solørvegen ned til flisa er bar nok for racer?
Og skiløypesykling er sinnsykt kult, steike!! Så en haug med bilder Rune Høydahl hadde lagt ut på facebook fra turen de hadde i birkebeinerløypa nå, på fatbike. Fy satan så fint det så ut... Fungerer bra i harde løyper med 29èr og 2.25 pigg også, setter mindre spor enn ski iallfall:)
Ja, og er jo "ingen" som bruker skiløypene her i Elverum nå, så da er jo veien åpen for oss. Tipper også at de sikkert kun kjører opp løypa en gang til før/i påska, og etter det ingen ting. Fatbike ser bra ut ja!
Jeg jobber på dagtid og reiser bort torsdag-søndag. Er klar for tur på ettermiddag/kveld tirsdag eller onsdag. Spørsmål: Hva slags forhold er det i skiløypene, er det f.eks. is? Er det bare pigg som gjelder, eller går det bra med 29-er og nye Racing Ralph-dekk?
Mye mer digg å sykle på asfalt enn råtten snø og is synes nå jeg, det er i hvert fall det som stort sett er status her omkring... Kanskje mer vinter i Elverum..
Men da satser jeg på soloturer evt. klubbturer denne uka!
Trimplassen/Heradsbygd var nyoppkjørt på fredagseftaen. Skøytet der i går, knallhardt, noen plasser isete ( rundt løypekrysset på Løvbergsmoen og første delen mot golfbanen), men stort sett ikke. Stavåsen ble også kjørt opp på fredag, men der var det ikke isete. Knapt hadde bedre skøyteforhold på ski en det jeg hadde i går, hadde jeg bare giddet å glide skiene så hadde kunne gått litt fort også he he.
Vi kan godt sikte oss inn på start på parkeringsplassen langs trysilveien, så enten sykle derfra og 26 km runden (+ 3 km t/r til Trysilveien) ned til Heradsbygd, evt litt inne i stavåsen hvis tid/lyst tilsier det. Skal vi si start kl 16.30 ?
På langrennsturen i går møtte jeg bare en håndfull på de over 4 timene jeg gikk, så ikke mange. Men virker som det var mye mer oppkjørt i Svartholtet/Heradsbygd en i Stavåsen. Mao at flere går på ski der. Men aldri sett mindre folk i skiløypene en i helga, og knapt bedre forhold/løyper. Så skal vel ikke møte mye folk. Dog kan vi risikere at det kjøres opp løyper til påska på onsdag, men tipper vel at en siste oppkjøring skjer nærmere helgen.
NB! Jeg slo opp skaden i biceps på jobb i dag, kunne ikke syklet i dag, men skal etter planen ut på en kort tur i morgen, for se hvordan det evt funker, men håper og tror det ikke er så gæli som sist. Og at jeg da kan sykle. Langrenn er nok utelukket i påska nå, så da håper jeg å kunne sykle.
Ja, vi kan sjekke på skisporet, bruker vanligvis å kjøre opp fra 2 tiden der, ellers har jeg veldig lyst til å sykle grundsetmarka, opp til Savalsætra og deromkring, en kombitur med grus og skikløyper kanskje ?
Æsj, jeg rekker ikke å bli med på onsdag likevel. Må hente bil på verksted pluss pakke til påsketur... Får ta det igjen i neste uke. God tur, og god påske!
Den er god Øyvind. Syklet en tur i stad og gikk bra med armen, litt vondt men bedre en forventet. Men tar det forsiktig nedover. Klar for tur etter jobb i morgen.
Hadde 2,5 time pluss på fin blanding av scooterspor, fottråkka stier og skiløyper i Svartholtet idag. Fatbike? Selvfølgelig...
Sykla der med vanlig piggdekk i går og funker nydelig! Skal ut å sykle der enten i morgen (akkurat nå tenker jeg fri, så blir evt på sparket) eller søndag (sannsynlig,og ca 11 tiden, så si i fra hvis du skal ut da, vi blir nok flere). Hagen Sport får Fatbike til utleie/demo nå etter påske, det skal jeg benytte meg av. Fatbike skal jeg ha. Men ingens verdens fatbike tur matcher toppturen jeg hadde i Romsdalen i dag, med 30-40 cm nysnø oppi fjellet, vindstille, ikke en sky på himmelen, 2400 hm. NEVER! Hva med deg å toppturer da Fredrik ? Blir du hjemme en stund ?
Da var det kanskje dine spor jeg så over Damtjerna fra Løvbergsmoen? Jeg er ferdig i Afrika for denne gangen og skal ha en lang sommer på sykkel. Vi drar en gjeng til Sunndalsøra/Sunndalen helga 12 april og håper på minst like gode forhold som du beskriver.
Da var det kanskje dine spor jeg så over Damtjerna fra Løvbergsmoen? Jeg er ferdig i Afrika for denne gangen og skal ha en lang sommer på sykkel. Vi drar en gjeng til Sunndalsøra/Sunndalen helga 12 april og håper på minst like gode forhold som du beskriver.
Stemmer nok det. Var en tur ute i grundsetmarka nå i dag, men ganske sen start, litt over kl 14. Noen bløte parti, og råtne partier der det ikke er kjørt preppemaskin på flere uker. Mens stort sett ganske bra så sent også. Men er nok noe helt annet på formiddagen. Blir sykling i morgen og på mandag også, begge dager med start kl 11 (obs at klokken stilles fram i natt, så vi snakker "gammel" kl 10). I morgen holder det for min del med litt i overkant av 2 timer, da jeg har litt hjemmarbeid og ikke minst vil få med meg mest mulig av Flanderen rundt på tv. Men på mandag kan jeg godt sykle en god del lenger. Kunne f.eks syklet Grundsetmarka og skiløype helt til Budor, mye oppover så greit å ha harde forhold da.
Men de som har lyst til å bli med en dagene gi lyd fra seg her eller send meg sms da. Dekk ? i skiløypene funker nok vanlig dekk minst like bra som piggdekk, ruller lettere og flyter like bra vil jeg tro. Men må være obs noen plasser, og i tilfelle det blir blanding med litt snø/isdekt grus også (på mandag, i morgen blir det ren skiløype runde, evt fram til Trimplassen den kan være is da. Men kjører en bil så trenger en ikke å tenke på det heller. Men både jeg og Heidi sykler med piggdekk så vet dere det. Tempo i utgangspunktet rolig.