Nå er jeg lei subbingen fra Formula RX bremsene. Det har vært et problem fra dag 1 i de snart to årene jeg har hatt sykkelen. Det har fungert innimellom, men etter siste klosseskift hjelper hverken grundig vask eller gjentatt "oppmykning" av stemplene. Det virker som om det er det ene stempelet i hver kaliper som ikke vil "løsne" tilstrekkelig, egentlig litt merkelig siden de nå er i sin innerste posisjon hvor sylindrene vanligvis er minst slit og hvor de burde gli lett. Motstanden er vel 30-40 W vil jeg anta...dvs. med nye klosser kun framme, med nye både framme og bak ble motstanden mer i kategorien styrketråkk og de gamle måtte inn igjen inntill videre.
Ut fra tråder her på forumet kan det synes som om Formula bremser står for det meste av problemer av dette slaget. Det jeg lurer på er om det bare er å bytte ut med et sett Shimano XT med "postmount" feste. Er det en standard innfesting av bremsekalipre? Må skiver evnt. også skiftes?