I vår del av verden har vi mange ting og livet vårt måles gjerne i hvor mange og hvor dyre ting vi har.
Jeg har en eiendel som jeg er mer glad i enn hva som helst annet. Om denne blir ødelagt eller forsvinner blir jeg veldig, veldig lei meg. Den kan nemlig ikke erstattes. Den er helt unik og er den mest personlige gaven jeg noensinne har fått. Jeg var bare 4 år da jeg fikk den og jeg husker jeg var veldig misunnelig på søstrene mine fordi jeg fikk en kjempeliten kopp og de fikk store, fine krus fordi de er en del eldre enn meg. Det var skikkelig urettferdig at de fikk store kopper og jeg bare fikk en liten en.
I dag er de følelsene borte og hver eneste kaffekopp jeg drikker fra denne smaker veldig mye bedre enn alle andre kaffekopper. Det er en håndmalt kopp fra tante Berit.
Har du en slik ting du setter mer pris på enn noen andre ting? Noe helt uerstattelig?
Uten å tenke etter alt for lenge så må jeg si at det er min singlespeed. Det kan jo høres litt for pk på et sykkelforum å si at det er sykkelen, og litt hype å si at det er akkurat singlespeeden. Men nå har jeg hatt den i snart 7 år og det er den beste sykkelen jeg noensinne har hatt og sykkel i det hele tatt har gjennom hele livet vært den beste eiendelen, fordi den rett og slett gir en så fantastisk mange gode opplevelser og kan brukes til alt fra transport til og fra jobben til "ekstremsport" i villmarken.
Litt morsomt i denne sammenhengen er at jeg akkurat denne morgenen drømte at jeg fikk min kjære Kelly stjålet da den var parkert utenfor en kafé. (Jeg parkerer selvfølgelig ikke så utsatt når jeg er våken.) Litt leting i nærområdet gjorde at jeg fant sykkelen, halvt demontert, inne i et av byens sykkelverksted, hvor eieren bedyret at de bare hadde "tatt hånd" om den da de fant den. Aha, men hvorfor hadde de da akkurat skiftet kjede på den og begynt å hotte den opp, bare timene etter at den ble borte?! Sykkelmekanikere ass'...
En bok den min farmor har skrevet en hilsen til meg, og ett bilde en kjent kunstner har malt av meg når jeg var liten. De to tingene hadde jeg vært veldig lei meg om ble borte.
Det morsomme er at jeg drømte om en bestemt sykkelbutikk i Oslo. Men det var en som jeg omtrent aldri besøker eller har noen formening om ærligheten til. Det var altså ikke dere, siden jeg både besøker dere og har en positiv formening om ærligheten til dere.
Det er interessant du nevner iPad`en. Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe en for litt siden, og nevnte det for noen kompiser. De argumenterte hardt imot, og mente den på sett og vis ikke var spesielt god til noe som helst. Kanskje bortsett fra nettsurfing. Jeg endte opp med en Mac isteden. Å plukke ut en eiendel er nesten umulig. Kanskje huset/eiendommen, hvis det kan kalles en eiendel. Alternativt de tur/fjellskoa jeg til enhver tid har.
Litt morsomt i denne sammenhengen er at jeg akkurat denne morgenen drømte at jeg fikk min kjære Kelly stjålet da den var parkert utenfor en kafé. (Jeg parkerer selvfølgelig ikke så utsatt når jeg er våken.) Litt leting i nærområdet gjorde at jeg fant sykkelen, halvt demontert, inne i et av byens sykkelverksted, hvor eieren bedyret at de bare hadde "tatt hånd" om den da de fant den. Aha, men hvorfor hadde de da akkurat skiftet kjede på den og begynt å hotte den opp, bare timene etter at den ble borte?! Sykkelmekanikere ass'...
Jeg har alt for mange ting som alt for ofte eier meg - PC, Internett, TV, mobildritt, jobb ... Så det kjæreste jeg eier er friheten min til å gjøre som jeg selv vil når jeg selv vil det.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
De argumenterte hardt imot, og mente den på sett og vis ikke var spesielt god til noe som helst. Kanskje bortsett fra nettsurfing.
1. Se Kveldsnytt på senga - eller sportssendinger i mekkeboden 2. Se film/TV-serier i HD-kvalitet og spille på lange flyreiser eller andre steder en vil få tida til å gå. 3. Spille musikk over AirPlay mens jeg står og lager mat 4. Kokebok 5. Styre lysbildefremvisning over prosjektør 6. Lese eAdressa (papiravisa på nett) ved frokostbordet 7. Lese bøker der det ikke er lys til Kindle 8. Ta med illustrasjoner i møter uten å måtte skrive ut. 9. Surfe på Google Streetview mens en leser bøker for å se hvordan det virkelig ser ut. 10. Sofasurfing
Det meste av dette kan en gjøre med en macbook, men med kortere batterilevetid og mindre praktsik formfaktor.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
De argumenterte hardt imot, og mente den på sett og vis ikke var spesielt god til noe som helst. Kanskje bortsett fra nettsurfing.
1. Se Kveldsnytt på senga - eller sportssendinger i mekkeboden 2. Se film/TV-serier i HD-kvalitet og spille på lange flyreiser eller andre steder en vil få tida til å gå. 3. Spille musikk over AirPlay mens jeg står og lager mat 4. Kokebok 5. Styre lysbildefremvisning over prosjektør 6. Lese eAdressa (papiravisa på nett) ved frokostbordet 7. Lese bøker der det ikke er lys til Kindle 8. Ta med illustrasjoner i møter uten å måtte skrive ut. 9. Surfe på Google Streetview mens en leser bøker for å se hvordan det virkelig ser ut. 10. Sofasurfing
Det meste av dette kan en gjøre med en macbook, men med kortere batterilevetid og mindre praktsik formfaktor.
Bank, spill, barnevakt, tar mindre plass i hverdagsrommet... pc'en vår er knapt oppe i løpet av ei uke den, kun når vi skal skrive ut ting, lage office-dokumenter. Alt annet blir fiksa på Ipad.
Eneste kjipe med at vi har en ipad er at jeg egentlig trenger 2 til...
-------------------- Happy Trails! Jørgen
Re: Din kjæreste eiendel!
[Re: ]
#153640921/12/201211:52
Bank, spill, barnevakt, tar mindre plass i hverdagsrommet... pc'en vår er knapt oppe i løpet av ei uke den, kun når vi skal skrive ut ting, lage office-dokumenter. Alt annet blir fiksa på Ipad.
Eneste kjipe med at vi har en ipad er at jeg egentlig trenger 2 til...
Jeg skriver også ut f.eks mail-vedlegg fra iPad-en. Vi måtte ha to til ganske raskt, ja - så nå har de tre som fremdeles bor hjemme, en hver. Axel på 3 er den tyngste brukeren helt klart - og kan surfe på YouTube i timesvis.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Har faktisk ikke noen ting som min kjæreste eiendel,men har en del greier som jeg synes er kjekt å ha. Derimot så verdsetter jeg en del mennesker veldig høyt, det mennesket som jeg verdsatte mest var nok bestefar(RIP),ingen over,ingen ved siden. Nå var han riktignok ikke noen eiendel,men hadde uten problemer gitt bort alt jeg eier for en ekstra siste dag med bestefar.
Ting betyr faktisk ganske lite for meg,alt kan erstattes.