Har nettopp kjørt Brannfjell på kryss og tvers. Noen tusen kinalumens fordelt på hjelm og styre gir et kick av en sykkeltur. Godt opptråkkede stier og godt grep i snøen. Så spor etter to/tre andre stisyklister som hadde vært miniatyrskogen rundt
Re: Opptråkkede vinterstier i Oslo, statusrapport!
[Re: neonstz]
#153306211/12/201222:44
sykla opp e6 ned bungelhole i kveld (ille kalt) men super føre forhold må ha pigg. skummel is under snøen flere steder og stor is partier ved bekker osv.
[Re: Subs]
#153328812/12/201213:17
Syklet Sørmarka i området Øvreskogen, Gryteåsen, øst for E6 mellom Kolbotn og Langhus påkjøring samt Pinåsen. Glimrende forhold og lite snø over det meste med unntak av noen få hundre meter hvor det hadde pakket seg litt snø (på østsiden av E6 i en liten transportetappe)
Lars-Erik
#153416914/12/201221:57
Syklet i Østmarka nord i kveld. Knallforhold! Debuterte med den nye folkesporten is-sykling! Tok et par runder på Nordre Puttjern. Utrolig stilig å sykle i mørket på dette vannet med lett snødryss i lufta.
...men i morra er vel moroa over(dvs. da tar vi fram skiene og lar sykkelen stå en stund:-))
Syklet i Østmarka nord i kveld. Knallforhold! Debuterte med den nye folkesporten is-sykling! Tok et par runder på Nordre Puttjern. Utrolig stilig å sykle i mørket på dette vannet med lett snødryss i lufta.
...men i morra er vel moroa over(dvs. da tar vi fram skiene og lar sykkelen stå en stund:-))
Der har jeg faktisk aldri sykla, har vært mye på stiene som omringer det området, men aldri vært på Puttjernåsen. Da har jeg tydeligvis undervurdert området?
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
#153422615/12/201210:15
Der har jeg faktisk aldri sykla, har vært mye på stiene som omringer det området, men aldri vært på Puttjernåsen. Da har jeg tydeligvis undervurdert området?
Vel, det er langt ifra Trulsen-terreng, men bor man i nærheten og liker kortreist trening så er det et bra alternativ. Puttjernåsen er kurrant fra sør til nord(sykla ikke der i går). Om man etter Puttjernåsen krysser tvers over blåstien så finner man en morsom nedkjøring ned til starten på lysløypa på Lindeberg.
Grønlia-Lutvann er som kjent krise på sommeren, men er morsom med nok snø og tråkka av fotfolket.
Bort til Nordre Puttjern blir det litt lemping og anbefales kun for spesielt interesserte. I går gikk det greit å sykle Puttdalen ned til Grønlia igjen.
Skal ta meg en rekogrunde der. Tar som regel enten stien over Puttåsen eller opp fra Lutvann til Lauvtjern, og videre til Haukåsen når jeg leker i egen bakgård.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
[Re: Ripen]
#153427615/12/201214:56
Skal ta meg en rekogrunde der. Tar som regel enten stien over Puttåsen eller opp fra Lutvann til Lauvtjern, og videre til Haukåsen når jeg leker i egen bakgård.
Ja, det er nok de beste alternativene. Husk at det er en digg alternativ nedkjøring fra Puttåsen nordover - da unngår man steinrøysa ned mot Ellingsrud.
Det er mye småsnacks på Bakås og mot Lindeberg også, om man er interessert i en kjapp hæppetur.
Ikke spesielt bra forhold i Nordmarka rundt Frognerseteren/Voksenkollen nå. Det faller våt snø, temp ca null. Selv steder med intensiv forgjengeraktivitet er det ganske løst.
Kuldegrader nå så blir det bra!
#153453016/12/201213:45
sykkel er uaktuelt ja for myk snø. Men ski går greit selv om ikke alle steder like bra. Var ute i dag fra skullerud og nord og sør for skullerud. Ikke optimalt, men greit
Jeg gikk en tur med bikkja (må gjøre min del av tråkkejobben jeg også) rundt Grinda i går. Det var veldig tung snø, og ganske vått. Det hadde kommet ganske mye snø, så alt må tråkkes opp på nytt. I morgen, og dagene fremover, er det meldt minusgrader, så når det fryser til tror jeg det kan bli ganske bra føre. Det må likevel tråkkes en del før det er flere sporvalg.
I was just riding along...
#153528418/12/201213:55
Det var entusiastforhold i trulsen i dag. Det var mulig å sykle det meste, men ofte kun et smalt spor. Den nedre delen (fra parkeringen og nordover) var helt grei. Forhåpentligvis blir det et storinnrykk av turgåere med barn og hunder første og andre juledag slik at resten av romjula blir perfekt.
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
#153602520/12/201209:51
Var ute på Trulsfeltet og rundt Ulsrudvann i dag. Veldig fine forhold på de mest brukte stiene. Tidvis smalt, men hardt og godt feste. Litt utenfor allfarvei er det mer variert, men den sørlige Bukkebergrunden er kjørbar.
Det er ganske slagete pga. det midlertidige mildværet, så det hadde vært ideelt om det kom et bedøvende teppe som hundefolket kunne fintråkke for optimal romjulsmoro.
Skiføret så for øvrig ut til å være ok, men noe mer snø er nok sterkt ønsket blant langrennsjegerne.
#153678422/12/201222:41
Fine forhold i Sørmarka. Syklet Øvreskogen-Grytåsen-Grønliåsen i dag. Hovedstiene i Grønliåsen er gått opp, mange av sidestiene likeså. Ikke farbart fra Branntårnet og ned på vestsiden av åsen, men f.eks Altastien paralellt med den blå fra toppen og mot nord fungerte fint.
Lars-Erik
#153678722/12/201222:45
Sant nok, jeg tenkte feil gitt. Jeg vet det finnes rørfester til gopro og contour, men har ikke sett noen universalfester for vanlig kamera.
Contour sitt rørfeste er egentlig et generisk kamerafeste med standard gjenging. Det kommer med contour's adapter for standardgjenger, men festet skal kunne ta alle kamera med standard gjenger (så lenge de er lette nok)