Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sandsli i Bergen

Sandsli i Bergen #1530633 06/12/2012 13:46
ScottRacing Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
I perioder kommer jeg til å jobbe på Sandsli i Bergen,
er overhodet ikke kjent i byen utover det at "byen er Bergen og laget er Brann".

Er det noen fine jogge- eller sykkelstier i Sandsli området ?

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: Sandsli i Bergen [Re: ScottRacing] #1530746 06/12/2012 17:26
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Hordnesskogen er jo ikke langt unna. Opparbeidede grusveier pluss stier på kryss og tvers. Nåes fra parkeringsplass ved Stavollen eller sti fra Grimseid.

Eventuelt Stendafjellet eller Smøråsen om du vil ha det litt mer kupert, men det blir litt lengre unna.

Re: Sandsli i Bergen [Re: ScottRacing] #1530821 06/12/2012 20:20
M
M.R.Schjøtt Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Byen er også kjent for hatefulle turgåer (erkebergensere som ødelegger all natur på 7-fjellsturen) og dårlige stiutvalg ICON_SMILE

Hordnesskogen er paddeflatt og jeg bruker den kun hvis jeg ikke gidder å tråkke oppover.
Smørås er veldig kjekt til jogging!

Stendafjellet er for øyeblikket min desidert største favoritt når det kommer til stisykling. Her finner du mye forskjellige: en naturlig rockgarden, krappe svinger i tett skog og en slitsom bakke oppover ICON_LAUGH Her får jeg alltid mange timer med morro ICON_LAUGH

Marcus
Weapon of choice
Cannondale Jekyll 3
Re: Sandsli i Bergen [Re: M.R.Schjøtt] #1530837 06/12/2012 20:35
Stig Wigum Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: M.R.Schjøtt
Byen er også kjent for hatefulle turgåer (erkebergensere som ødelegger all natur på 7-fjellsturen) og dårlige stiutvalg ICON_SMILE

Litt uenig der. Finnes både ok, og mindre ok folk på stort sett alle arenaer. Jeg synes de aller fleste er helt grei hvis man bare har rette innstillingen, også turgåere.

Trådstarter: Hordnesskogen er fin klassisk xc, med masse fine stier på kryss og tvers. Smøråsen og stendefjellet er det masse bra også, men det er litt lengre unna.

Re: Sandsli i Bergen [Re: ScottRacing] #1530854 06/12/2012 20:58
ulveroar Offline
Ringrev
Ringrev
Grusveien til Storrinden er fin å løpe intervaller på, og du kommer til et flott utsiktspunkt med utsikt mot Sotra og flyplassen.

Re: Sandsli i Bergen [Re: ScottRacing] #1530907 06/12/2012 22:19
emja Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Rett sør for Sansdsli, i Skageskogen finner du en ny grusvei som er under bygging, som nå er fullført frem til eksisterende grusvei som går videre vestover retning Hjellestadvegen/telenorbygget. Denne kan løpes t/r, eller via skagevegen/flyplassvegen etc, ca 4 km grus en vei. Her finner man foreløpig fred og lite folk.

På sikt vil jeg tro dette området blir den "nye Hordnesskogen" ift. hordene med joggere sistnevnte sted.

Denne grusveien starter ved Skagevegen 111, og er også et fint utgangspunkt for stiturer, dog man bør være kjent for å sy sammen de beste stisnuttene.

Man kan også ta traktorveien som går nordover fra Skageveien nr.111, man kommer da til gangbrua over flyplassveien og evt. videre opp til Sandsliåsen. Men ta hensyn da denne veien går over tunet til flere privathus.

Kulda nå om dagen gir forøvrig det beste sykkelføret her siden sommeren!

Redigert av emja; 06/12/2012 22:26.
Re: Sandsli i Bergen [Re: Stig Wigum] #1530929 06/12/2012 23:07
M
M.R.Schjøtt Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Sitat: Stig Wigum

Litt uenig der. Finnes både ok, og mindre ok folk på stort sett alle arenaer. Jeg synes de aller fleste er helt grei hvis man bare har rette innstillingen, også turgåere.

Trådstarter: Hordnesskogen er fin klassisk xc, med masse fine stier på kryss og tvers. Smøråsen og stendefjellet er det masse bra også, men det er litt lengre unna.

Jeg var bare i et litt negativt hjørne. Finnes mange bra bergensere som man kan møte på tur! Møtte for eksempel en gang en kar på 82 år da jeg hadde nådd toppen av et av de lokale fjella. Vi satt der i en halvtime og pratet om ditt og datt og han var helt ok med at jeg sykla på de samme stiene som han har gått på lenge før jeg var født. Han ga meg til og med råd om andre steder jeg måtte prøve ut ICON_WINK Poenget mitt var vel at bergensere kan fremstå som mer fremmedfiendtlig enn ellers i landet! Dog er dette bare min påstand og oppfatning! Skal flytte så fort muligheten byr seg ICON_LAUGH

Jeg vil ikke si at Stendafjellet er mye lengre unna enn Hordnesskogen. Det er så og si å kjøre over bilveien så er du der. Smøråsen derimot er lengre unna.

Marcus
Weapon of choice
Cannondale Jekyll 3
Re: Sandsli i Bergen [Re: ScottRacing] #1531583 08/12/2012 14:20
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Det er strengt tatt ikke så langt til Smørås heller. Jeg bor på Sandsli, og når jeg sykler på Smøråsen så blir transporten gjort på stisykkelen.

Re: Sandsli i Bergen [Re: M.R.Schjøtt] #1531811 09/12/2012 04:17
Stig Wigum Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: M.R.Schjøtt
Sitat: Stig Wigum

Jeg var bare i et litt negativt hjørne. Finnes mange bra bergensere som man kan møte på tur! Møtte for eksempel en gang en kar på 82 år da jeg hadde nådd toppen av et av de lokale fjella. Vi satt der i en halvtime og pratet om ditt og datt og han var helt ok med at jeg sykla på de samme stiene som han har gått på lenge før jeg var født. Han ga meg til og med råd om andre steder jeg måtte prøve ut ICON_WINK Poenget mitt var vel at bergensere kan fremstå som mer fremmedfiendtlig enn ellers i landet! Dog er dette bare min påstand og oppfatning! Skal flytte så fort muligheten byr seg ICON_LAUGH

Jeg vil ikke si at Stendafjellet er mye lengre unna enn Hordnesskogen. Det er så og si å kjøre over bilveien så er du der. Smøråsen derimot er lengre unna.

hehe! Hørtes trivelig ut ICON_WINK

Re: Sandsli i Bergen [Re: ScottRacing] #1531877 09/12/2012 13:32
ute-og-sykler Offline
Entusiast
Entusiast
Hvis det er aktuelt å sykle asfalt, har jeg positive erfaringer med å sykle fra Clarion Airport/Choice Edvard Grieg opp [163] over Fanafjellet via Os med retur på den flotte sykkelveien langs Kalandsvatnet.

Re: Sandsli i Bergen [Re: ScottRacing] #1533665 13/12/2012 11:08
emja Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Litt off topic, minner om at det nå er fint skiføre på fana golfbane og i hordnesskogen, disse områdene kan fint kombineres uten å ta av skia!

Moderator  support