Lovlig?
|
Re: Lovlig?
[Re: HeavyDude]
06/12/2012 15:15
|
olechr
More than words
|
More than words
Real Life er ikke så farlig som mange tror det er  Det går an å snakke med folk uten å få blåveis. Helt sant ! Har du prøvd det du også. Jeg gjør det rett som det er. Og jeg har så langt ikke fått blåveis jeg heller. Stort sett så ordner ting seg ganske så greit. Tru det eller ei. Men da må man ikke gå inn på følgende måte: DIN JÆVLA ........ ........ ....... ...... det fungerer dårlig. ;-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
06/12/2012 15:19
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Leser dere ikke det jeg skriver? JEG ANER IKKE HVEM FYREN ER, HVOR HAN BOR ELLER OM DET I DET HELE TATT ER EN FYR.
Sånn. Fått det med dere nå?
Hadde jeg tatt ham "på fersken" i å parkere der hadde jeg selvsagt tatt det opp med ham på vennlig vis men det å drive detektiv-arbeid og spore ham opp og oppsøke ham er en ekstremt provoserende handling.
|
|
|
[Re: HeavyDude]
06/12/2012 15:35
|
GeirK
More than words
|
More than words
Gud bedre. Enda en tråd i vårt utmerkede forum som handler om at folk ikke snakker sammen, men lager en diskusjon på nettet, om noe som i høyden er irriterende, men ikke ulovlig ? Real Life er ikke så farlig som mange tror det er  Det går an å snakke med folk uten å få blåveis. Helt sant ! Jeg tror leseforståelsen din har sviktet litt her.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
06/12/2012 15:39
|
GeirK
More than words
|
More than words
\ Du kan hvertfall ikke være overasket over at folk grer alle syklister under samme kam.
Dette er feilslått logikk, olechr. Å vegre seg mot konfrontasjon fordi en har blitt slått ned to ganger før er IKKE det samme som å straffe en lovlydig syklist for en annen syklists sykling mot rødt lys. Ser du forskjellen?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
06/12/2012 15:47
|
olechr
More than words
|
More than words
\ Du kan hvertfall ikke være overasket over at folk grer alle syklister under samme kam.
Dette er feilslått logikk, olechr. Å vegre seg mot konfrontasjon fordi en har blitt slått ned to ganger før er IKKE det samme som å straffe en lovlydig syklist for en annen syklists sykling mot rødt lys. Ser du forskjellen? Forskjell eller ei. Jeg syntes det er like på tryne uansett. At man ikke tar kontakt med en person og spør om man kan ordne det syntes jeg er helt vilt. Jeg bor ikke der men selv jeg har funnet adressen til han som eier den bilen. Står GRAARUD på hele fronten. Tok ca 3 min. Mulig du syntes eksempelet er dårlig. Men jeg syntes generelt folk klager for alt så sant det ikke er de som gjør det selv. Ting ordner seg med litt tålmodighet.
|
|
|
[Re: Raskall]
06/12/2012 15:48
|
olechr
More than words
|
More than words
Leser dere ikke det jeg skriver? JEG ANER IKKE HVEM FYREN ER, HVOR HAN BOR ELLER OM DET I DET HELE TATT ER EN FYR.
Sånn. Fått det med dere nå?
Hadde jeg tatt ham "på fersken" i å parkere der hadde jeg selvsagt tatt det opp med ham på vennlig vis men det å drive detektiv-arbeid og spore ham opp og oppsøke ham er en ekstremt provoserende handling. Hvor mange min har du prøvd? Og hvor mange min har du brukt på denne tråden. Den bilen har både reklame skilt og nr så er ikke så vanskelig.
|
|
|
06/12/2012 15:49
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ikke rart politiet har mye å gjøre hvis dette er normalen..
|
|
|
06/12/2012 16:22
|
Kjetil307
Ringrev
|
Ringrev
Sånn i utgangspunktet tror jeg ikke politiet kan parkerings regler.De kjører opp og ned veien jeg bor i hver dag.En av mine.naboer har i flere år parkert rett under parkering forbud skiltet,faktisk så nære at skiltet er blitt bøyd.Har aldri sett bot eller at de har stoppet.
|
|
|
[Re: ]
06/12/2012 16:23
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Det er noe som skurrer her. Trådstarter har ikke lyst til å ta opp en sak han mener er livsfarlig for barn fordi han er redd for en blåveis. Det er jo i beste fall irrasjonelt.
Hæ? Jeg ville i utgangspunktet bare vite om parkeringen var lovlig. Dette spurte jeg om her og i en epost til det lokale politiet. Foreløpig har jeg ikke fått et entydig svar på spørsmålet så jeg har også sendt en epost til Graarud Transportforum og spurt om de kan ta det opp med sjåføren. Jeg vil gjerne tro at han som parkerer bilen selv kjenner nabolaget og likevel gir blaffen. Dermed har han allerede vist at han ikke er så mye interessert i å ta hensyn til andre og jeg tror ikke en direkte konfrontasjon vil ha noe for seg.
|
|
|
06/12/2012 16:42
|
GeirK
More than words
|
More than words
Trådstarter har ikke lyst til å ta opp en sak han mener er livsfarlig for barn fordi han er redd for en blåveis. Det er jo i beste fall irrasjonelt. Frykt er ofte ikke rasjonell. Den er like reell likevel. "Analogien min"? Hva er "analogien min"?
|
|
|
06/12/2012 16:49
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er noe som skurrer her. Trådstarter har ikke lyst til å ta opp en sak han mener er livsfarlig for barn fordi han er redd for en blåveis. Det er jo i beste fall irrasjonelt.
Hæ? Jeg ville i utgangspunktet bare vite om parkeringen var lovlig. Dette spurte jeg om her og i en epost til det lokale politiet. Foreløpig har jeg ikke fått et entydig svar på spørsmålet så jeg har også sendt en epost til Graarud Transportforum og spurt om de kan ta det opp med sjåføren. Jeg vil gjerne tro at han som parkerer bilen selv kjenner nabolaget og likevel gir blaffen. Dermed har han allerede vist at han ikke er så mye interessert i å ta hensyn til andre og jeg tror ikke en direkte konfrontasjon vil ha noe for seg. Det var litt av en antakelse.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
06/12/2012 18:35
|
b_mattias
Entusiast
|
Entusiast
mine barn får ikke lov at krysse veien på vei til skolen å må gå en omvei for å ikke gjøre det. Vad med å følge henne over veien?
|
|
|
06/12/2012 18:36
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Hæ? Jeg ville i utgangspunktet bare vite om parkeringen var lovlig. Dette spurte jeg om her og i en epost til det lokale politiet. Foreløpig har jeg ikke fått et entydig svar på spørsmålet så jeg har også sendt en epost til Graarud Transportforum og spurt om de kan ta det opp med sjåføren. Jeg vil gjerne tro at han som parkerer bilen selv kjenner nabolaget og likevel gir blaffen. Dermed har han allerede vist at han ikke er så mye interessert i å ta hensyn til andre og jeg tror ikke en direkte konfrontasjon vil ha noe for seg. Eller kan det hende at han har vurdert det helt anderledes. At dette ikke er farlig. Ut i fra bildene, så ser heller ikke jeg den store trafikkfellen. Kan de være at du bare irriterer deg over bilen og vil ha den bort? Det tar deg 2-3 telefoner før du har synderen i tale. Ta de telefonene før du mailer politi og arbeisgiver. Hvis han ikke er villig til å parkere andre steder etter at du har snakket med han, så stiller saken seg anderledes.
|
|
|
06/12/2012 19:17
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Hvorfor det skal være ekstra farlig å krysse veien foran en lastebil som står parkert på motsatt side av veien forstår jeg ikke umidelbart. Jeg ville heller tro man satt ned farten når man nærmet seg lastebilen. Krysser man veien motsatt hadde jeg skjønt mere av problemet. Så vidt jeg kan se står lastebilen lovelig parkert Hadde du synes dette var en sak om det sto en personbil der?
Redigert av sl500; 06/12/2012 19:58.
|
|
|
07/12/2012 07:55
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Kan ikke skjønne annet enn at sjåføren gjør din datter en tjeneste jeg, ved å parkere som han gjør.
Hvis jeg forstår deg rett så er jenta på vei hjem på bildet, altså et illustrasjonsbilde i og med det er stummende mørkt. Det er vel normalt ikke så mørkt ved normal skoleslutt?
Du skriver ikke eksakt hvor hun kommer fra og krysser veien (ref. bilde lenger ned i tråden), men ut fra bildet har hun god plass og kan krysse veien mange ti-tallsmeter før hun nærmer seg lastebilen.
På morgenen da hun går - motsatt vei/mot høyre på bildet - da har hun jo full kontroll på trafikken som evt. kommer fra venstre. Hadde lastebilen parkert på høyre side av veien hadde hun ikke sett noe den retningen! Trafikk fra høyre har hun uansett full kontroll på.
Du er sikkert ikke enig, men jeg synes faktisk sjåføren parkerer lurt jeg - uansett om det er lovlig eller ei!
|
|
|
07/12/2012 08:47
|
SindreØ
Avhengig
|
Avhengig
Jeg synes du motsier deg litt i denne saken. Du sier i en tidligere post at dette er det eneste stedet å parkere traileren i nabolaget. Kan være han da ikke gir blaffen når det er det eneste stedet å parkere.
|
|
|
[Re: SindreØ]
07/12/2012 09:17
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg synes du motsier deg litt i denne saken. Du sier i en tidligere post at dette er det eneste stedet å parkere traileren i nabolaget. Kan være han da ikke gir blaffen når det er det eneste stedet å parkere. Det er det eneste stedet det er plass. Det betyr ikke at han skal parkere der. Jeg vil anta hans arbeidsintruks sier at bilen skal parkeres på Graarud sin parkeringsplass men at han vil spare tid om morgenen ved å slippe å dra omveier for å hente traileren. Når det gjelder det jeg oppfatter som munnhuggeri fra majoriteten her så gidder jeg ikke å svare mer. Jeg oppfatter at traileren er et faremoment for skolebarn og spesielt mitt skolebarn når den står parkert slik. Jeg innser mer og mer at jeg ikke skal starte tråder på snikksnakk. Det ender alltid opp med at det er jeg som gjør noe galt, har oppført meg feil og gjort noe dumt. Det er naturen av tråder på dette underforumet. Jeg ville bare vite om parkeringen var lovlig og i sann forumånd spant det langt ut på viddene. Men det hindrer meg neppe fra å gjøre den samme blemma igjen. *sukk*
Redigert av Raskall; 07/12/2012 09:17.
|
|
|
07/12/2012 09:24
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er naturen av tråder på dette underforumet. Det kan hende at det gjelder tråder du starter, jeg har ikke inntrykk av at dette gjelder generelt.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
07/12/2012 09:44
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Jeg oppfatter at traileren er et faremoment for skolebarn og spesielt mitt skolebarn når den står parkert slik. Og det har du selvsagt lov til. Andre ytrer sine oppfatninger om det også. Alt er oppfatninger - den som kan svare er veimyndighetene, og du må nok smøre deg med tålmodighet til du får svar på dine henvendelser dit. Jeg innser mer og mer at jeg ikke skal starte tråder på snikksnakk. Det ender alltid opp med at det er jeg som gjør noe galt, har oppført meg feil og gjort noe dumt. Det er naturen av tråder på dette underforumet. Jeg ville bare vite om parkeringen var lovlig og i sann forumånd spant det langt ut på viddene.
Jeg beklager hvis du føler jeg blir litt personlig, men det er kanskje noe du kan ta til deg? Jeg opplever deg som en svært ærlig og oppriktig engasjert person som ofte stuper litt inn i ting med subjektive briller, og at du ofte har bestemt deg for hva som er ditt ønske om hva som er svaret før du egentlig spør. Altså en som leter etter støtte mer enn svar. Det er min opplevelse av det, og den kan bero på flere ting. De to mest nærliggende er enten at jeg oppfatter dine budskap feil, eller at det er noe i det jeg skriver. Edit: Jeg oplever altså at du primært ikke ville vite om parkeringen er lovlig, men få støtte på at den ikke er lovlig, farlig og til og med utgjør spesiell fare for ditt barn.
Redigert av Hæ?; 07/12/2012 09:53.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
07/12/2012 11:08
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Jeg synes du motsier deg litt i denne saken. Du sier i en tidligere post at dette er det eneste stedet å parkere traileren i nabolaget. Kan være han da ikke gir blaffen når det er det eneste stedet å parkere. Det er det eneste stedet det er plass. Det betyr ikke at han skal parkere der. Jeg vil anta hans arbeidsintruks sier at bilen skal parkeres på Graarud sin parkeringsplass men at han vil spare tid om morgenen ved å slippe å dra omveier for å hente traileren. Når det gjelder det jeg oppfatter som munnhuggeri fra majoriteten her så gidder jeg ikke å svare mer. Jeg oppfatter at traileren er et faremoment for skolebarn og spesielt mitt skolebarn når den står parkert slik. Jeg innser mer og mer at jeg ikke skal starte tråder på snikksnakk. Det ender alltid opp med at det er jeg som gjør noe galt, har oppført meg feil og gjort noe dumt. Det er naturen av tråder på dette underforumet. Jeg ville bare vite om parkeringen var lovlig og i sann forumånd spant det langt ut på viddene. Men det hindrer meg neppe fra å gjøre den samme blemma igjen. *sukk* Jeg synes det er veldig mye antagelser: Du antar at arbeidsinstruksen er at han skal parkere på jobb. Du antar at han gir blaffen. Du antar at han slår deg ned. Du har sendt mail til politi og arbeidsgiver, uten å snakke med sjåføren. Du sutrer på forumet når ikke alle er enig med deg. Ikke akkurat sympatisk spør du meg. Som skrevet tidligere ta kontakt med sjåføren, så vil det garantert løse seg, uten at noen blir bøtlagt eller sparket.
|
|
|
07/12/2012 11:16
|
GeirK
More than words
|
More than words
"Analogien min"? Hva er "analogien min"? Det var vel mer stråmannensargumente du konstruerte som jeg reagerte på: "Å vegre seg mot konfrontasjon fordi en har blitt slått ned to ganger før er IKKE det samme som å straffe en lovlydig syklist for en annen syklists sykling mot rødt lys." Analogien med syklister som olechr brukte, så jeg mye mer i sammenheng argumentasjonen om at en lovlig parkert trailer bidro til at andre trafikanter gjorde ulovlige ting (kjøre rundt bevisstløse, kikker på mobilen mens de kjører). På samme måte som det argumenteres med at lovlig sykling får andre trafikanter til å gjøre ulovlige ting (kjøre forbi på uoversiktlige steder, ikke opprettholde krav til avstander osv). Den sammenhengen så ikke jeg. Jeg hang meg opp i hva som stod i setningen over oppfordringen til ikke å generalisere. Det er ikke umulig at du har rett, men jeg synes ikke min antakelse er helt borte - at de to setningene skal forstås i sammenheng, mener jeg. Hjælpes. Rart det blir krig i verden. Glad jeg ikke bor i nærheten av deg raskall hvis du sender det til Politiet før du har pratet med han. På grunnlag at du har prøvd med andre folk før.
Du kan hvertfall ikke være overasket over at folk grer alle syklister under samme kam.
|
|
|
07/12/2012 11:18
|
olechr
More than words
|
More than words
He he å diskutere på hvordan jeg har bygd opp setningene. Ja se da har du jobben Geir. For jeg er ikke bra til å skrive. Hvis du tar med skrive feil også så har du virkelig jobben. 8584 innlegg igjen. ;-)
|
|
|
07/12/2012 11:22
|
GeirK
More than words
|
More than words
He he å diskutere på hvordan jeg har bygd opp setningene. Ja se da har du jobben Geir. For jeg er ikke bra til å skrive. Hvis du tar med skrive feil også så har du virkelig jobben. 8584 innlegg igjen. ;-) Jeg regner med at du i allefall er god til å lese, og hvis du bruker den evnen ser du at jeg ikke diskuterte hvordan du har bygd opp setningene. Jeg hadde ingen problemer med din skriflige uttrykksmåte i det hele tatt. Jeg prøvde bare å finne ut hva det er som får deg til å advare Raskall mot å "gre alle over en kam". Jeg er ganske sikker på at det er hans frykt for å bli slått ned, basert på tidligere konfrontasjoner.
|
|
|
[Re: GeirK]
07/12/2012 11:34
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg prøvde bare å finne ut hva det er som får deg til å advare Raskall mot å "gre alle over en kam". Jeg er ganske sikker på at det er hans frykt for å bli slått ned, basert på tidligere konfrontasjoner.
Dette er noe jeg kan svare på. Det er på ingen måte generalisering. Etter et par veldig negative opplevelser (nedskalling mens jeg ble holdt fast av 3 personer) og en kraftig dytt som endte med noe jeg trodde var et brukket håndledd. Legevakta konstaterte at det var en brist. Dette er rett og slett en frykt for å ende opp i en slik situasjon igjen. En mekanisme for å beskytte meg selv om man vil. Også synes jeg det er utrolig at folk her får et spørsmål til politiet om lovligheten av parkeringen til å bli at jeg har anmeldt fyren samt at en mail til arbeidsgiver er et forsøk på å få fyren sparket.
|
|
|
07/12/2012 11:51
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
Raskall er bekymret for trafikksikkerheten i nabolaget, og stilte derfor et helt legitimt spørsmål om lovligheten av en parkering.
Kommentarer om sutring og påstått manglende sympatiske egenskaper slår effektivt tilbake på de egentlige sutrerne.
|
|
|
07/12/2012 12:05
|
GeirK
More than words
|
More than words
Din antakelse er like god som min. Det hadde blitt tørt her inne om det var utvetydig semantikk som var normalen :-)
Så sant, så sant.
|
|
|
07/12/2012 12:08
|
bvp
Avhengig
|
Avhengig
Er det noen som kjenner transportbransjen her?,-etter all sannsynlighet er dette en lastebileier som har oppdrag for grårud og har med seg bilen hjem om kvelden da svært få firmaer har egne biler og sjåfører.
I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.
T.C. Lemmons
|
|
|
[Re: bvp]
07/12/2012 12:13
|
GeirK
More than words
|
More than words
Eller som skal ut på kjøreoppdrag tidlig om morgenen og ønsker å spare tid. Vogntoget utenfor hos oss starter opp en time før jeg vanligvis står opp i allefall.
|
|
|
07/12/2012 12:18
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Også synes jeg det er utrolig at folk her får et spørsmål til politiet om lovligheten av parkeringen til å bli at jeg har anmeldt fyren samt at en mail til arbeidsgiver er et forsøk på å få fyren sparket. Jeg greier ikke å se noen som fått det til å bli at du har anmeldt fyren så her må du hjelpe meg..
|
|
|
07/12/2012 12:18
|
epsilone6
Entusiast
|
Entusiast
er det bare jeg som ikke helt ser det store problemet med parkeringen? Nå er ikke jeg eldgammel heller, men en slik sying av puter under diverse kroppsdeler kunne vi bare se langt etter da vi vokste opp. Jeg kan ikke se noen fotgjengerovergang som den sperrer sikten for og da bør det kanskje heller være foreldrenes ansvar å lære barn trafikkvett nok til og krysse veien på en trygg måte. Altså ikke å gjemme seg under lastebilen for så å rulle ut når det kommer en bil forbi (eller hvordan disse farlige situasjonene har oppstått).
|
|
|
|
|