|
Hvordan skaffe seg sponsor???
|
Re: Hvordan skaffe seg sponsor???
[Re: aleksanderb]
06/12/2012 17:04
|
M.R.Schjøtt
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Mine tips til deg: 1. - Bli flinkere til å behandle sykkelen på en måte som hindrer deg i å måtte bytte utstyr hele tiden (se på teknikken din, er det noe du gjør feil som utsetter utstyret for mer skade enn andres?). 2. - Kjøp deg opp i solide deler som gir masse for pengene, se etter eldre utgaver til reduserte priser! Det holder mer enn nok i din alder. Ikke tenk så mye på vekt! 3. - Som Ole Christian sier, lag budsjett og følg det! 4. - Se etter arbeid i sykkelbutikk eller sportsbutikk(som selger sykler) hvor du samtidig tjener penger og lærer mer om sykkel! Da lærer du deg å stå på egne bein både i syklingen og økonomisk. Du slipper f.eks en del servicekostnader ettersom du nå kan utføre oppgavene selv. 
Marcus Weapon of choice Cannondale Jekyll 3
|
|
|
06/12/2012 17:05
|
aleksanderb
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Var med på en av de første Rsamlingene i år( tror det var Bjørndal), men som skrevet over så ble jeg feil/overtrent i starten av sesongen og det blir ofte kjørt litt lapskaus på samlingene. Altså noe som jeg skulle holde meg så langt unna resten av sesongen for å ikke falle i samme fella en gang til.
AB
|
|
|
06/12/2012 17:12
|
olechr
More than words
|
More than words
Var med på en av de første Rsamlingene i år( tror det var Bjørndal), men som skrevet over så ble jeg feil/overtrent i starten av sesongen og det blir ofte kjørt litt lapskaus på samlingene. Altså noe som jeg skulle holde meg så langt unna resten av sesongen for å ikke falle i samme fella en gang til.
AB
Om man kjører lapskaus på noen samlinger i din alder har ingen ting å si. Det er hva du gjør mellom samlingene som har noe å si.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: M.R.Schjøtt]
06/12/2012 17:13
|
aleksanderb
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Mine tips til deg: 1. - Bli flinkere til å behandle sykkelen på en måte som hindrer deg i å måtte bytte utstyr hele tiden (se på teknikken din, er det noe du gjør feil som utsetter utstyret for mer skade enn andres?). 2. - Kjøp deg opp i solide deler som gir masse for pengene, se etter eldre utgaver til reduserte priser! Det holder mer enn nok i din alder. Ikke tenk så mye på vekt! 3. - Som Ole Christian sier, lag budsjett og følg det! 4. - Se etter arbeid i sykkelbutikk eller sportsbutikk(som selger sykler) hvor du samtidig tjener penger og lærer mer om sykkel! Da lærer du deg å stå på egne bein både i syklingen og økonomisk. Du slipper f.eks en del servicekostnader ettersom du nå kan utføre oppgavene selv. Jeg er ganske så flink til å stelle og ikke minst mekke på sykkelen. Som jeg også har skrevet tidligere så har jeg ikke ønske om å jobbe noe fast eller slik ettersom jeg går siste året på skole og trener den tiden som jeg har til overs. Jeg jobber masse med teknikk og vet selv at det er her mye pengene går til på nye deler. I startende av de to sesongene som jeg har syklet nå, så punkterer jeg i hytt og pine, men etterhvert utover i sesongen punkterer jeg mindre og ødelegger færre deler. Her er det nok teknikken som bare blir bedre og bedre jo mere jeg sykler hardt i terrenget. AB
|
|
|
[Re: olechr]
06/12/2012 17:28
|
aleksanderb
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
AB
Om man kjører lapskaus på noen samlinger i din alder har ingen ting å si. Det er hva du gjør mellom samlingene som har noe å si. 100% enig med dette, men etter mai måned skulle jeg bare komme meg så fort som mulig til orgentlig og konkurranser.
|
|
|
06/12/2012 17:30
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Mine tips til deg: 1. - Bli flinkere til å behandle sykkelen på en måte som hindrer deg i å måtte bytte utstyr hele tiden (se på teknikken din, er det noe du gjør feil som utsetter utstyret for mer skade enn andres?). 2. - Kjøp deg opp i solide deler som gir masse for pengene, se etter eldre utgaver til reduserte priser! Det holder mer enn nok i din alder. Ikke tenk så mye på vekt! 3. - Som Ole Christian sier, lag budsjett og følg det! 4. - Se etter arbeid i sykkelbutikk eller sportsbutikk(som selger sykler) hvor du samtidig tjener penger og lærer mer om sykkel! Da lærer du deg å stå på egne bein både i syklingen og økonomisk. Du slipper f.eks en del servicekostnader ettersom du nå kan utføre oppgavene selv. Jeg er ganske så flink til å stelle og ikke minst mekke på sykkelen. Som jeg også har skrevet tidligere så har jeg ikke ønske om å jobbe noe fast eller slik ettersom jeg går siste året på skole og trener den tiden som jeg har til overs. Jeg jobber masse med teknikk og vet selv at det er her mye pengene går til på nye deler. I startende av de to sesongene som jeg har syklet nå, så punkterer jeg i hytt og pine, men etterhvert utover i sesongen punkterer jeg mindre og ødelegger færre deler. Her er det nok teknikken som bare blir bedre og bedre jo mere jeg sykler hardt i terrenget. AB Du får velge mellom beste mellomtid og DNF, eller å ta det litt mer med ro og fullføre på en 3. plass. Alternativt kan du begynne med terrengløp. Billig utstyr og vanskelig å ødelegge noe. Stå på, jeg tror selvransakelsesprosessen er begynt  Du får følge opp denne tråden og rapportere resultater og (helst ikke) havarier igjennom sesongen 
- Stefan
|
|
|
06/12/2012 17:58
|
aleksanderb
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg må si det her med en gang at resultatene har vært langt ifra 3.plass i år, men ambisjonene mine er gode nok til topp5 på stjerne dager. Har beste plassering i år på en 12. Plass... Ikke så utrolig bra, men vet at jeg virkelig kan få det til... Syklet fra grombua/kjelsåsveien til siste bakken før grefsenkollen (grunnet at det var konsert der oppe) på 7:11 på min vanlige terrengsykkel noe som antageligvis er beste presentasjon i år.
AB
|
|
|
06/12/2012 20:46
|
*Erlend*
Entusiast
|
Entusiast
Jev vil heller satse på å komme litt lavere ned på resultatlista i stedet for noen få stjernedager og resten ganske dårlig. Det med tekniske problemer opplever jeg så å si aldri! Helt siden jeg startet med sykling(7-8 år gammel) så har jeg kun punktert en gang og ryket kjedet en gang, kjedet kom etter en velt på terrengsykkelrittet i 2010 og punkteringen kom når jeg var med i en massevelt på eidsvoll-oslo i år, det er alt jeg har hat av tekniske problemer...
|
|
|
06/12/2012 21:44
|
aleksanderb
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Haha, listen min er veldig mye lengre på bruk av deler. Jeg ser for meg at det å satse mindre i utforkjøringer og slikt blir litt feil, selvom jeg bruker fryktelig mye penger på deler. Ser også for meg at en dag vil jeg knekke koden og ikke ødelegge noen ting på 7-8år 👍👍
|
|
|
06/12/2012 22:09
|
olechr
More than words
|
More than words
Haha, listen min er veldig mye lengre på bruk av deler. Jeg ser for meg at det å satse mindre i utforkjøringer og slikt blir litt feil, selvom jeg bruker fryktelig mye penger på deler. Ser også for meg at en dag vil jeg knekke koden og ikke ødelegge noen ting på 7-8år 👍👍 Da er du sponset på skikkelig vet du. Så da er det andre som erger seg over det ;-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
06/12/2012 22:13
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Hvordan skaffe seg sponsor...?
Altså.
Først kan du starte med å skifte kjønn...
|
|
|
07/12/2012 09:14
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Hei! Jeg regner med at du har lest på forsiden av terrengsykkel.no United Bakeries ungdomssatsing Team Talent søker ryttere: http://terrengsykkel.no/index.php?id=4552Du virker veldig oppegående og klarer sikkert å formulere en fin søknad til Heidi og Christian. Kommer du med vil det spe på litt på budsjettet. Lykke til LarsB
|
|
|
|
|
|