Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Birken-syklist tatt for å smugle EPO!

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: Torshov-Simen] #1527443 28/11/2012 17:41
_Moe_ Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Torshov-Simen

Stemmer forøvrig med egne observasjoner også, jeg er "superresponder" på trening og har desverre ingen andre å skylde på.

+1. ICON_SMILE
Slår deg riktignok litt på lengdeforskjellen. Da er det altså slått fast, det er ikke størrelsen det kommer an på, men forskjellen i størrelse. Vitenskapelig dokumentert av i alle fall to av medlemmene på terrengsykkel.no. ICON_LAUGH

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527450 28/11/2012 18:05
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: supernalle
Jeg må si du er unøyaktig til å være jurist.
.

Den "synseren", som du hevder, har en oppfatning som sammenfaller med hva jeg har fått beskrevet av mine venner. Journalisten synes ihvertfall at denne "synseren", som forøvrig er spesialist på organisasjonspsykologi, var ihvertfall noen journalisten kunne ha tiltro til. Det er ihvertfall milevis ifra at det kun foregår i mitt hode.

Jeg tipper journalisten ønsket å lage en story og fant en eller annen som kunne gi noen generelle uttallelser som ga han denne storyen.

At du benekter hva som blir beskrevet må du nødvendigvis ha motiver for. Hva disse er vites ikke, men jeg synes ihvertfall at du kan dokumentere/sannsynliggjøre at du har mer oversikt enn hva denne spesialist på organisasjonspsykologi har rundt denne problemstilingen.

Du vet, det går an å være uenig med noen uten at motivet er tvilsomt. Dokumentasjonen din begrenser seg til noe dine venner har fortalt deg (sikkert sant) og noen fullstednig udokumenterte påstander framsatt i media, i en artikkel hvor journalisten som sagt åpenbart er på jakt etter en vinkling. Dette syns jeg er ekstremt tynn dokumentering.

Hans bakgrunn er forøvrig:
Han er direktør i KPMG, og arbeider mye med HR-strategi, coaching, lederutvikling og teamarbeid. Han har erfaring fra flere klatreekspedisjoner til Himalaya, med ansvar for å bygge team for ekstreme mål og situasjoner. Han har hatt den faste spalten Veivalg i A-magasinet.

Direktør i KPMG ja. Skulle tro at han var midt opp i det.......

Ja, hvis han hadde uttalt seg om kulturen i KPMG hadde jeg trodd på at kulturen i KPMG hadde vært slik han beskriver den om, en generell uttalelse om at overdreven fokus på idrett kan føre til dårlig arbeidsmiljø gir overhodet ikke grunnlag for det du tror.

Jeg påstår ikke at jeg vet at EPO blir brukt blant mosjonister i birkern. Jeg sier at det er trolig ("at jeg tror"), basert på at kulturen enkelte steder er slik den er (poengert i artikkelen), og at alle ikke har et talent i kondisjonsidrett, samt basert på min oppfatning av menneskets natur og hvordan vi reagerer

Dette er jeg rett og slett uenig i.

Jeg tror ikke at birken er så viktig i norsk finans/konsulent bransje at det er et press om å yte.

Jeg tror dermed at finans/konsulent folk ikke doper seg for å derigjennom oppnå arbedismessig fordeler.

Videre tror jeg ikke folk som jobber i finans/konsulent bransjen har dårligere moral enn gjennomsnittsnordmannen, og derfor tror jeg ikke de doper mer/mindre enn gjennomsnittsnordmannen.

Finnes det mosjonister som doper seg? Helt sikkerrt, men jeg har store problemer med å skjønne hvorfor dette er så veldig interessant.

Doping blant mosjonister tror jeg er omtrent det minste av alle samfunnsproblemer.

Jeg har ingen motiver overhodet, utover at jeg er uenig med deg.

Redigert av sigmund1; 28/11/2012 18:35.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: fredriks] #1527453 28/11/2012 18:13
B
BjKj Offline
Ringrev
Ringrev
B
Sitat: fredriks
Kan du backa opp det på något sätt? På vilket sätt verkar denna pressen? Jag jobbar inte i någon sådan så jag vet inte.

Vet ikke hvordan det er i konsulentbransjen, men bedriftslaget iet større it-firma (husker ikke hvilket) er vel en av norges største (den største?)sykkelklubbene i Norge. Ansatte i sportkjeden Anton sport skal ha fått beskjed om at de ikke ble med i lønnsforhandlingene dersom de ikke løp maraton! Klart dette gjør noe med kulturen

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: sigmund1] #1527468 28/11/2012 18:49
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg ser ingen grunn til å tro at journalisten gjorde noe annet enn vanlig journalistisk metode, nemlig å finne en av de med mest kompetanse på området til å uttale seg.

Du er unig med meg og spesialisten i organisasjonspsykologi. Du har enda ikke klart å komme med en forklaring på hvorfor du er en større autoritet på området enn denne spesialisten i organisasjonspsykologi (med den bakgrunnen han har).

Jeg har fått bekreftet det mine meget troverdige venner har fortalt meg, som samsvarer med denne artikkelen. Det er godt nok for meg ja. Men tydeligvis ikke godt nok for deg. Lykke til videre.

Redigert av supernalle; 28/11/2012 19:03. Rediger grunn: Mer.....

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527472 28/11/2012 18:55
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Hvem er denne spesialisten i organisasjonspsykologi?

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: BjKj] #1527479 28/11/2012 19:05
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: BjKj
Ansatte i sportkjeden Anton sport skal ha fått beskjed om at de ikke ble med i lønnsforhandlingene dersom de ikke løp maraton!

Dette kommer ikke tydelig frem i den reklamefilmen der de viser hvor "kult" det er å jobbe i Anton sport......

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: DagRS] #1527480 28/11/2012 19:05
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: DagRS

Svart på i tidligere post.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527489 28/11/2012 19:23
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: DagRS

Svart på i tidligere post.

Aha. Jan Christophersen!

~ Doug Larson

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527496 28/11/2012 19:39
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg ser ingen grunn til å tro at journalisten gjorde noe annet enn vanlig journalistisk metode, nemlig å finne en av de med mest kompetanse på området til å uttale seg.

Jeg tror du overvurdere mengden arbeid og research som går inn i en relativt uinteressant "twelve a dozen" historie. I tillegg er storyen helt ensidig så jeg tipper at det viktigste her er vinklingen.

Men du tror kanskje på alt som står i aviser?

Du er unig med meg og spesialisten i organisasjonspsykologi. Du har enda ikke klart å komme med en forklaring på hvorfor du er en større autoritet på området enn denne spesialisten i organisasjonspsykologi (med den bakgrunnen han har).

Organisasjonspsykologen din uttaler seg generelt om at Birken lederskap er dårlig lederskap, noe jeg kan være helt enig i. Ikke et eneste sted dokumenteres noe omfang av dette Birkenlederskapet, og ikke eneste sted står det at dette gjelder finans/konsulent spesielt. Så nei, jeg er ikke uenig med guruen din i hva som er dårlig lederskap, men jeg er uenig i din vidttrekkende tolkning av artikkelen.

Jeg påstår ikke at jeg vet at EPO blir brukt blant mosjonister i birkern. Jeg sier at det er trolig ("at jeg tror"), basert på at kulturen enkelte steder er slik den er (poengert i artikkelen), og at alle ikke har et talent i kondisjonsidrett, samt basert på min oppfatning av menneskets natur og hvordan vi reagerer
Dette er din oppfatning, og "dokumentasjonen" din gir som sagt ikke grunnlag for å trekke denne konklusjonen, utover det helt selvfølgelige, at det helt sikkert finnes noen som doper seg og som også sykler birken. [/quote]

Siden dette bare er noe du tror må du tåle at noen er uenig med deg uten å insinuere at dette skyldes en eller annen agenda.

Jeg har fått bekreftet det mine meget troverdige venner har fortalt meg, som samsvarer med denne artikkelen. Det er godt nok for meg ja.

Her lurer jeg på om du går i fella som kalles confirmation bias, du leser det du vil for å få bekreftet den oppfatningen du allerede hadde.

Men tydeligvis ikke godt nok for deg.

Nei, det er ikke godt nok for meg, to av dine venner, og en artikkel i en nettavis som ikke engang støtter ditt synspunkt.

Lykke til videre.

Takk!

Redigert av sigmund1; 28/11/2012 19:40.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: sigmund1] #1527507 28/11/2012 20:09
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvor har jeg påstått noe om et omfang? Ikke det nei.

Han er fortsatt en større autoritet enn deg. Hans påstand er derfor gjeldende. Slik er det. Derfor: Du har tapt diskusjonen. End of story.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527520 28/11/2012 20:25
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S

Blant finanseliten som sykler dette rittet, tror du:
1. At det er resultatet som teller.
2. At det er hyggelig å holde seg i form, og da får resultatet komme som det kommer.

Jeg tror det er det første og mange er derfor fristet til å kutte i svingene, spesielt siden ikke alle har fått det de trenger fra naturens side. Ca. 10% har ikke evnen til å trene opp kondisjonen i det heletatt, og det er en stor forkjell på hvordan lunger og hjerte vi blir født med, og en del kan dermed ikke bli ordentlig gode.

Vel her hevder du ihvertfall at mange av finanseliten er fristet, og i tidligere post hevder du den største veksten av doping skjer i Birken og lignende ritt.

Høres ut som om du sier noe om omfang, men det er mulig jeg er upresis igjen?

Jeg kan fortsatt ikke finne hvor Jan Christophersen hevder at Birkenledelse er vanlig og at det i tillegg er spesielt utbredt blant finanseliten.

Redigert av sigmund1; 28/11/2012 20:29.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527534 28/11/2012 20:55
A
arildb Offline
Entusiast
Entusiast
A
Mye naive folk her ,kjøpe sykler for 50 laken ,og satse ,husk dette er et rikt land ,og prestisje betyr mye ,

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527545 28/11/2012 21:21
okl Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg kjenner flere konsulentselskp fra innsiden. Jeg har hatt sjefer med og uten sykkelinteresse, og nå sponser vi arrangementer som Lillehammer-Oslo, toppturer, hemsedalshelg etc. Men jeg kan love deg at det er uvesentlig når vi snakker lønnsforhandlinger. Mitt inntrykk er at under-performers alltid finner en eller flere unnskyldninger for sin manglende suksess, og da kan sikkert birken være en fin en...

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: arildb] #1527558 28/11/2012 21:37
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: arildb
Mye naive folk her ,kjøpe sykler for 50 laken ,og satse ,husk dette er et rikt land ,og prestisje betyr mye ,

Jeg er naiv (blir omtalt som det i andre tråder i det minste), ikke fullt 50 laken for sykkel, Norge er et rikt land, men er det så fryktelig mye prestisje da?

For min del, nei, mest helse, lystbetont og renspikka glede.
Ja, også synes jeg det er fryktelig gøy med en sykkel som er helt rå... trenger jeg den - sånn egentlig? Helt ærlig svar må bli et stort NEI, men heller sykkel, pusle med den når det passer seg, enn sofa, potetgull og ellers usunn livsstil.
Noen har det sånn... jeg hadde det sånn, jeg har det ikke sånn lenger :-)
Godt å være naiv :-)

Men for å spore tråden inn igjen. Dop = Nei takk!!

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527563 28/11/2012 21:52
Johnny Yuma Offline
Avhengig
Avhengig
Er det virkelig ingen som er for doping her inne?

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: Johnny Yuma] #1527567 28/11/2012 21:56
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Johnny Yuma
Hørt om Hvilepuls?

Han mener de som har feil gener skal få dope seg, for å ikke bli ekskludert av toppidretten.

Kanskje også de med svak psyke bør få spise litt speed i de tøffeste periodene av sykkelritt.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527576 28/11/2012 22:07
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M

Ditt syn på journalisters arbeidsmetode virker lettere naiv. Som oftest handler det om å skape en historie. Rikssynsere.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: kjerts] #1527577 28/11/2012 22:07
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: kjerts
Sitat: Johnny Yuma
Hørt om Hvilepuls?

Han mener de som har feil gener skal få dope seg, for å ikke bli ekskludert av toppidretten.

Kanskje også de med svak psyke bør få lov å spise litt speed i de tøffeste periodene av sykkelritt.

(Begin BS)
Med andre ord så bør alle få gjøre akkurat som de vil.
Så mens folk knasker dop, så tar jeg med en AK47 og plaffer ned alle som forsøker å passere meg! Må jo få lov til å forsvare "ledelsen" min....
(end BS)

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: kjerts] #1527590 28/11/2012 22:28
_Moe_ Offline
Entusiast
Entusiast
.

Redigert av _Moe_; 29/11/2012 07:15.
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: ute-og-sykler] #1527620 29/11/2012 06:30
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: ute-og-sykler
Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av konsulentbransjen:

Her er sjefen hekta på sykkel, utstyrsutgiftene i 2012 lå på 40 000 pr pers. Beste syklist tok hele lønnspotten i lokale forhandlinger. osv. osv.

... men jeg burde kanskje nevne at det er enkeltmannsforetak? ICON_SMILE

hah, akkurat slik er det hos meg også....;)

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: Mmar] #1527621 29/11/2012 06:42
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: marley

Ditt syn på journalisters arbeidsmetode virker lettere naiv. Som oftest handler det om å skape en historie. Rikssynsere.

Mitt inntrykk er at journalisten bestemmer seg for en story/vinkling som SELGER, for så å (bare) lete etter kilder som underbygger eller bekrefter dette. Kilder som motbeviser eller er tvilende til storyen er uinteressante.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: Oystein L] #1527628 29/11/2012 07:09
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: Oystein L
Sitat: marley

Mitt inntrykk er at journalisten bestemmer seg for en story/vinkling som SELGER, for så å (bare) lete etter kilder som underbygger eller bekrefter dette. Kilder som motbeviser eller er tvilende til storyen er uinteressante.
Helt enig.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527635 29/11/2012 07:15
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Journalistene har en tendens til å vinkle alt som sensasjoner nesten uavhengig av innhold. Er vel kanskje litt av aberet med at mange av de jobber som freelancere.

Og man skal vokte seg vel for å ta alt man leser som en sannhet.
Er vikarierende motiver for å vinkle saker, er ikke alltid "kildene" blir gjengitt korrekt heller.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527636 29/11/2012 07:17
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Hvor har jeg påstått noe om et omfang? Ikke det nei.

Han er fortsatt en større autoritet enn deg. Hans påstand er derfor gjeldende. Slik er det. Derfor: Du har tapt diskusjonen. End of story.

Det må være slitsomt å ha det sånn. Måle en diskusjon som tapt eller vunnet! Hva tror du spesialisten i organisasjonspsykologi sier om den innstillingen?

~ Doug Larson

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527637 29/11/2012 07:21
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FM9EA4rOOvk

Litt som nyheter vi får, er ikke alltid de er hva de gir seg ut for å være :-)

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527644 29/11/2012 07:56
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da er vedk. juksemaker lokalisert. Kan ikke si jeg synes at resultatene gir mistanke om doping. Men han har kanskje dopet seg hele tiden.

Navnet får du finne sjæl ;-)

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: erling] #1527646 29/11/2012 08:10
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: erling
Da er vedk. juksemaker lokalisert. Kan ikke si jeg synes at resultatene gir mistanke om doping. Men han har kanskje dopet seg hele tiden.

Navnet får du finne sjæl ;-)

Eller så har han som nevnt tidligere i tråden kun vært en "mellom-mann" eller "langer" selv. Man kan jo spekulere seg blå, men kan like gjerne være at han har funnet en såkalt enkel måte å ta inn ulovlige substanser på - relativt risikofritt og sett sitt snitt til å tjene gode penger. Kan ha gått greit over lengre tid, før noen har nøret snøret og strammet inn "smutthull". Før eller siden blir man tatt sies det.

At han sier han tok det inn til eget bruk er vel helt i tråd med hva som kan være lurt å si i en slik setting. Forsøke å bagatellisere / minimalisere omfanget og således slippe billig unna.

Like sannsynlig som at han har dopet selv - men alt blir bare spekulasjoner og synsing fra oss alle sammen. Fyren ble tatt - bra er det.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: Lurifax] #1527648 29/11/2012 08:18
A
arildb Offline
Entusiast
Entusiast
A
Ja , nå de det der igjen med utspill,nå har de trodd på petrowits i mange år , goe mann liksom , så da nå der er noe muffens ,så er det rett ut i kulden.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: arildb] #1527654 29/11/2012 08:26
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: arildb
Ja , nå de det der igjen med utspill,nå har de trodd på petrowits i mange år , goe mann liksom , så da nå der er noe muffens ,så er det rett ut i kulden.

Hva sikter du til, Petar Vukicevic?
Den saken der blir større og større for hver dag ser det ut som.

Redigert av Lurifax; 29/11/2012 08:31.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527662 29/11/2012 08:51
olechr Offline
More than words
More than words
Nettet snører seg rundt Peter V nå: http://www.dagbladet.no/2012/11/29/nyheter/petar_vukicevic/friidrett/doping/veksthormon/24578898/

Men når det gjelder tolleren. Det jeg syntes er litt rart er at det kommer frem nå. I slike saker skulle man tru at antidoping norge ble koblet inn ganske kjappt. Ikke fordi det er så viktig om han tar merke eller ei. Men for å se om han er medlem/leder av en idrettsgruppe, trener eller andre verv.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Side 7 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support