Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Birken-syklist tatt for å smugle EPO!

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: fredriks] #1527363 28/11/2012 13:55
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: fredriks
Sitat: supernalle

At disse "idiotene" som tjener over 800000 og som snakker om dette på jobben, og som kanskje har en sjef som er en av disse "idiotene", er det ikke da litt klart i dagen at det kommer et press i enkelte bedrifter?

Här tror jag väl egentligen att du lika bra kan argumentera för att det finns press för alla fritidsaktiviter i någon bedrift eftersom det ju är väldigt vanligt att man pratar om fritidsaktiviter på jobb.

Jag har fortfarande inte förstått vad pressan handlar om. Är det att träna 3 gånger i veckan eller att träna 10-15 timmar i veckan med målet att vinna klassen?

Hur vanligt något är är väl också det mest intressanta. Jag bryr mig inte alls om 1 person använder epo i birken men om 10% använder sig av epo tycker jag att det är ett problem. Att någon ledare utöver (osund) träningspress för sina ansatta tycker jag inte är så interessant men om tex 10% gör det blir det på en gång mer interessant.

Så det er helt greit for deg at, hvis alle deltakerene blir testet, at 175 blir tatt for doping? Det er liksom ikke noe å slå opp i media for?

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: ute-og-sykler] #1527365 28/11/2012 14:00
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K
Drikkepresset er betydelig større en treningspresset i de bedriftene jeg har jobbet. Tror treningspress er en litt konstruert problemstilling. Om det fungerer sånn på Anton Sport i praksis, eller om det bare er en macho tulling som skal kjekke seg vet jeg ikke. Leser aldri DN aktiv lenger, mistenker at de skriver sin egen vinkling på alt uansett.

keo
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: ute-og-sykler] #1527368 28/11/2012 14:06
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: ute-og-sykler
Sitat: anderfo
... Jeg kan imidlertid konkludere at den kua jeg så er svart, ihvertfall den delen av kua som jeg så...

Gitt spekulasjonene litt tidligere i tråden, må jeg si du har hår på ballene når du drister deg til å bruke ku-metaforer akkurat her ICON_SMILE

hehe, enda et korn i en ellers grå hverdag :-)

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527369 28/11/2012 14:07
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Så det er helt greit for deg at, hvis alle deltakerene blir testet, at 175 blir tatt for doping? Det er liksom ikke noe å slå opp i media for?

Var har jag skrivit 175? Kunde du inte kommenterat det jag skrev istället för att kommentera något annat?

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: fredriks] #1527370 28/11/2012 14:11
Lurifax Offline
Besatt
Besatt

Var har jag skrivit 175? Kunde du inte kommenterat det jag skrev istället för att kommentera något annat?

Tror ikke supernalle helt fikk med seg at du mente EN ikke var noe å lage mye oppstyr rundt.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: Lurifax] #1527372 28/11/2012 14:17
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Min oppfatning om "press" fra jobben handler egentlig om at sjefer ofte velger å ansette/favorisere personer som ligner dem selv (fysisk, utdannelse, fritidsinteresser og kanskje også politisk syn, i det minste generell virkelighetsoppfatning).
Har man da en sjef som er hysterisk opptatt av terrengsykling, vil man kanskje kommer lettere i dialog med sjefen om en selv driver med (eller i det minste viser interesse for) samme aktivitet.
Generelt har jeg inntrykk av at det finnes flere sjefer som er opptatt av å drikke/spise godt, og at man dermed kanskje i snitt kommer lenger ved å være en sosial person som holder ut til slutt på alle firmafester, men dette kommer som sagt an på sjefen.

Jeg jobber i konsulentbransjen, og min arbeidsgiver oppfordrer til fysisk aktivitet, gjennom blant annet å sponse påmeldingsavgift til ulike arrangement, men jeg misstenker at motivasjonen er "egoistisk" da de anser bedre helse hos de ansatte som en gevinst for firmaet.
Min nærmeste sjef er en ikke-atlet, så det er lite motivasjon/press å få fra den kanten, men det finnes andre avdelinger hos min arbeidsgiver hvor forholdene er annerledes, og dermed også deltagelsen blant de ansatte i ulike idrettsarrangement.

Huff dette ble fryktelig seriøst.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: Lurifax] #1527378 28/11/2012 14:39
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Lurifax

Tror ikke supernalle helt fikk med seg at du mente EN ikke var noe å lage mye oppstyr rundt.

Litt hastig lesing, ble det til en prosent, istedet for en person. By bad.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527380 28/11/2012 14:42
Fetter Anton Offline
Fersking
Fersking
Skjønner ikke at dette kan være noen mediesak.
Han sier jo i klartekst at dette er for eget medisinsk bruk.

Hvem har vel ikke tatt med litt EPO gjennom tollen for å behandle..eh..ryggsmerter?

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527381 28/11/2012 14:48
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Presset handler om at man direkte eller indirekte skal ha forstått at man skal ta del i galskapen til sjefen. Hvis ikke, er man ikke en lagspiller, med konsekvenser.

Jeg har ingen problemer med at det legges til rette for og oppfordres til trening. Problemet her at man skal prestere. Dermed følger også treningen og alle detaljer, som å orientere seg på utstyrsfronten, kosthold og treningsmetoder. I tillegg har man labriatorietester underveis som det kreves at man skal skryte av. Uansett gjelder sluttiden mest. Sjefen har på sin side også prestisje utad, da han kan skryte av å ha den og den ansatt som har prestert på den og den tiden, og det skyldes at de har tatt i bruk de seneste treningsmetodene... som et bevis på å ligge helt i front.... til andre sjefer i andre konsulentfirmaer. Nå snakker vi ikke om hvilke som helst konsulentfirma (enhver tosk kan få jobb i et sånt), men noen av de mest prestisjefulle. Trenger du ting mer inn med teskje enn dette, så er det bare å si ifra.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: keo] #1527384 28/11/2012 14:52
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: keo
Drikkepresset er betydelig større en treningspresset i de bedriftene jeg har jobbet. Tror treningspress er en litt konstruert problemstilling. Om det fungerer sånn på Anton Sport i praksis, eller om det bare er en macho tulling som skal kjekke seg vet jeg ikke. Leser aldri DN aktiv lenger, mistenker at de skriver sin egen vinkling på alt uansett.

Støtter også denne. Jobber i en liten teknologibedrift med begrenset kapital til bruk på anent en lønninger, utvikling og salgsrelaterte utgifter. Dog er det bestandlig enklere å få sjefen til å spandere julebord, lønningspils med mat++ ,enn det er å få støtte for f.eks sykkeltrøyer i bedriftens logo.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527386 28/11/2012 15:02
ute-og-sykler Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av konsulentbransjen:

Her er sjefen hekta på sykkel, utstyrsutgiftene i 2012 lå på 40 000 pr pers. Beste syklist tok hele lønnspotten i lokale forhandlinger. osv. osv.

... men jeg burde kanskje nevne at det er enkeltmannsforetak? ICON_SMILE

Redigert av ute-og-sykler; 28/11/2012 15:04.
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: Fetter Anton] #1527389 28/11/2012 15:17
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Fetter Anton
Skjønner ikke at dette kan være noen mediesak.
Han sier jo i klartekst at dette er for eget medisinsk bruk.

Hvem har vel ikke tatt med litt EPO gjennom tollen for å behandle..eh..ryggsmerter?

hmm..EPO brukes som antidepressiva in US of A, og har visst fin effekt på det.. fyren var jo statsansatt.. toller.. mye harryhandel.. Klart han var deppa og trengte litt EPO til å takle mandags morra blues på jobben.. Noe jobben hans ikke likte. Det 10-15-20% høyere 02 opptaket er bare en uønsket bieffekt.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527392 28/11/2012 15:26
ute-og-sykler Offline
Entusiast
Entusiast
tilbake "on topic", så har jeg funnet ut (ved å klikke litt på Merida rittranking) at det bare var 1 person blant de 50 første i Grenserittet 2012 (M40-45) som ikke har deltatt i Birken siden 2008.

Dagbladet skriver "Deltok i birken 2008", "topp-plasseringer i ritt i 2012". 40-årene (per dags dato).

Interessant nok brukte vedkommende da (i Birken 2008) lenger tid enn jeg brukte i år. Vedkommende har altså hatt eventyrlig fremgang.

Navnet har jeg ikke tenkt å publisere, da mitt funn kan være et sammentreff.

Redigert av ute-og-sykler; 28/11/2012 15:30.
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527396 28/11/2012 15:43
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Presset handler om at man direkte eller indirekte skal ha forstått at man skal ta del i galskapen til sjefen. Hvis ikke, er man ikke en lagspiller, med konsekvenser.

Jeg har ingen problemer med at det legges til rette for og oppfordres til trening. Problemet her at man skal prestere. Dermed følger også treningen og alle detaljer, som å orientere seg på utstyrsfronten, kosthold og treningsmetoder. I tillegg har man labriatorietester underveis som det kreves at man skal skryte av. Uansett gjelder sluttiden mest. Sjefen har på sin side også prestisje utad, da han kan skryte av å ha den og den ansatt som har prestert på den og den tiden, og det skyldes at de har tatt i bruk de seneste treningsmetodene... som et bevis på å ligge helt i front.... til andre sjefer i andre konsulentfirmaer. Nå snakker vi ikke om hvilke som helst konsulentfirma (enhver tosk kan få jobb i et sånt), men noen av de mest prestisjefulle. Trenger du ting mer inn med teskje enn dette, så er det bare å si ifra.

Jeg kjenner ganske godt en del personer blant de absolutt mest prestisjefylte advokatkontorer og finansistitusjoner og problemstillingen du beskriver er tullball!

Ingen får verken mer i lønn, mer prestisje eller noen andre fordeler som følge av at de er så gode i Birken.

Det er selvfølgelig ikke helt utenkelig at det finnes et eller annet prestisjefylt selskap hvor en eller flere av lederne mener at 3:10 på Birken fortjener høyere lønn, men det har ikke jeg hørt om.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: ute-og-sykler] #1527397 28/11/2012 15:46
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Sitat: ute-og-sykler
... Jeg kan imidlertid konkludere at den kua jeg så er svart, ihvertfall den delen av kua som jeg så...

Gitt spekulasjonene litt tidligere i tråden, må jeg si du har hår på ballene når du drister deg til å bruke ku-metaforer akkurat her ICON_SMILE

Haha.
Ironisk nok har jeg alopesi ICON_SMILE

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: ute-og-sykler] #1527399 28/11/2012 15:49
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Kan han ikke ha vært under 40 for 4 år siden??

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: sigmund1] #1527402 28/11/2012 15:58
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sigmund1

Jeg kjenner ganske godt en del personer blant de absolutt mest prestisjefylte advokatkontorer og finansistitusjoner og problemstillingen du beskriver er tullball!

Ingen får verken mer i lønn, mer prestisje eller noen andre fordeler som følge av at de er så gode i Birken.

Det er selvfølgelig ikke helt utenkelig at det finnes et eller annet prestisjefylt selskap hvor en eller flere av lederne mener at 3:10 på Birken fortjener høyere lønn, men det har ikke jeg hørt om.

Selvfølgelig får man ikke mer lønn for en spesiell tidsgrense. Din tolkning får du stå for.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527406 28/11/2012 16:08
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
[quote=sigmund1]

Det er selvfølgelig ikke helt utenkelig at det finnes et eller annet prestisjefylt selskap hvor en eller flere av lederne mener at 3:10 på Birken fortjener høyere lønn, men det har ikke jeg hørt om

Selvfølgelig får man ikke mer lønn for en spesiell tidsgrense. Din tolkning får du stå for.

Jeg regner med at du skjønte at jeg ikke mente 3:10 bokstavelig, men ok. For å gjøre det helt klart, fysisk form er i de slskapene jeg kjenner fullstndig irrelevant for alle mulige former for goder enten de er materielle eller sosiale statusmessig.

Problemstillingen din om press på å prestere idrettslig finnes ikke utenfor ditt hode.

Redigert av sigmund1; 28/11/2012 16:12.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: sigmund1] #1527410 28/11/2012 16:21
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sigmund1
[quote=sigmund1]

Det er selvfølgelig ikke helt utenkelig at det finnes et eller annet prestisjefylt selskap hvor en eller flere av lederne mener at 3:10 på Birken fortjener høyere lønn, men det har ikke jeg hørt om

Jeg regner med at du skjønte at jeg ikke mente 3:10 bokstavelig, men ok. For å gjøre det helt klart, fysisk form er i de slskapene jeg kjenner fullstndig irrelevant for alle mulige former for goder enten de er materielle eller sosiale statusmessig.

Problemstillingen din om press på å prestere idrettslig finnes ikke utenfor ditt hode.

Jeg tviler på at mine venner lyver til meg. Det jobber begge i de mest prestisjefylte konsulentfirmaene i Oslo. De har forklart meg i detallj hvordan dette virker. Men for all del, mange sitter sikker her med en tolkning og leser mellom linjene noe jeg ikke har sagt. Det er ikke så bombastisk som du pøver å fremstille det, som at det er sikkert at man blir forbipassert i lønnsforhandlinger, men at det er et moment som kan ha utslag, slik at man forstår at bør være med på denne trenden. Det blir et sosialt press. Din sort-hvitt tankegang har jeg ingen respekt for.

Med slike uttrykksformer som "tullball" og "i ditt hode" så sier jeg takk til deg. Det demonsterer ditt nivå i denne diskusjonen.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: anderfo] #1527415 28/11/2012 16:29
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Torshov-Simen
(...video...)

Nei, har du sett... Ringfingeren min er betraktelig lenger enn pekefingeren, anslagsvis 5-6 mm!

Det slår beina effektivt unna under den teorien, skulle det liksom være min manglende trening som har hindret meg i å nå verdenstoppen da?

Det er nok stor sannsynlighet for det ja. Men det må jo sies at dette er statistikk og derfor ikke hundre prosent sammenfallende. Men det stemmer på meg, siden jeg har stor effekt av trening. Men jeg er over middagshøyden og tar det lungt nå. Det er forøvrig den prosentvise forskjellen som gjelder.

(OFF-TOPIC-ALARM!!)

Jepp, dette er viktig.
Én person kan ikke slå beina under en teori på den måten som Torshov-Simen antyder (forhåpentligvis ironisk ment?). Hørt om "unntaket som bekrefter regelen"? ICON_SMILE Det er faktisk statistikk...

Du kan trygt gå ut fra at det var ironisk ment ja :-)

Men du vet vel hva likheten mellom statistikk og en bikini er?
Begge avdekker noe interessant, men skjuler noe helt vesentlig...

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527420 28/11/2012 16:38
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Forøvrig har jeg dokumentert dette med en artikkel, som blant annet sier:

Det er flott med personalgrupper som trener til Birken. Det kan skape treningssamhold. Men når ledere institusjonaliserer dette som et ideal, så legger det et press på at de som ikke henger med. Det signaliserer at de ikke er så mye verdt, sier Christophersen

videre står det:

Han mener mange dermed etablerer et mantra om at gode idrettsresulateter er nødvendig for å lykkes i næringslivet.

Noe spesielt ut over dette, mener jeg ikke. Nei, dette er ikke i mitt hode. Det står skrevet i E24.

Redigert av supernalle; 28/11/2012 16:45. Rediger grunn: Mer.....

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527421 28/11/2012 16:39
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Med slike uttrykksformer som "tullball" og "i ditt hode" så sier jeg takk til deg. Det demonsterer ditt nivå i denne diskusjonen.

Oi. Sa han tullball altså? Fy flate.

Men er litt usikker på om dine uttrykksformer er så mykje bedre:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1527133#Post1527133

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: -Jan] #1527422 28/11/2012 16:41
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: -Jan

Oi. Sa han tullball altså? Fy flate.

Men er litt usikker på om dine uttrykksformer er så mykje bedre:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1527133#Post1527133

Jo, jeg prøver ikke å degenerere en spesifikk person. Da kan man uttrykke seg langt sterkere.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527425 28/11/2012 16:44
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
[

Jeg tviler på at mine venner lyver til meg. Det jobber begge i de mest prestisjefylte konsulentfirmaene i Oslo. De har forklart meg i detallj hvordan dette virker. Men for all del, mange sitter sikker her med en tolkning og leser mellom linjene noe jeg ikke har sagt. Det er ikke så bombastisk som du pøver å fremstille det, som at det er sikkert at man blir forbipassert i lønnsforhandlinger, men at det er et moment som kan ha utslag, slik at man forstår at bør være med på denne trenden. Det blir et sosialt press. Din sort-hvitt tankegang har jeg ingen respekt for.

Jeg svarte bare i samme tone som du satte med kommentaren om å tilby ting med teskje når noen påpekte at de ikke kjente seg igjen i din beskrivelse, når du følger opp med å tolke 3:10 grensen min bokstavelig, og det var den enenste delen av mitt innlegg du kommenterte tok jeg meg visse ekstra friheter.

Det kan hende jeg misforstår deg (isåfall ikke bevist) men jeg tolker deg dithen at du mener doping har en viss utbredelse i mosjonsidretten. Dette fordi det er så stort press på idrettslig prestasjoner i finans/konsulentmiljøet (men da kun begrenset til de mest "prestisjetunge" hva nå en det betyr) at mange finner det formålstjenlig å briske seg med gode resultater og at dette dermed resultere i at mange tyr til doping.

Dette tror jeg er tull. Siden de fleste svarene fra de som har erfaring med nevnte bransjer har vært at dette ikke er en problemstilling, virker det som om denne situasjonen ikke har spesielt hold i virkeligheten.

At det finnes en og annen sjef (kanskje i disse prestisjetunge konsulentmiljøene) kan jeg selvfølgelig ikke utelukke. Så, nei jeg tror ikke vennene dine lyver for deg, men da er dette heller et uttrykk for enkeltpersoners idioti og ikke noen gjennomgående trend i finans/konsulent bransjen.

Jeg ble en gang latterliggjort i et jobbintervju fordi intervjueren mente jeg hadde for lite kunnskap om Bordeaux vin, men jeg går ikke rundt og tror at utstrakt vinkunnskap er avgjørende for å få jobb som avokat av den grunn.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: sigmund1] #1527427 28/11/2012 16:48
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det med teskje var ikke ment som degraderende, men en beskrivelse på hva som faktisk var tilfellet. Jeg hadde brukt mange innlegg på gjøre klart hva jeg mente. Siste innlegg var med teskjemetoden (ofte brukt som begrep i skolen). Derfor beskrev jeg hva jeg hadde gjort og spurte om det var tilstrekkelig. Jeg ser samtidig som at det kan tolkes degraderende, men jeg poengterer her at det ikke var det.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: sigmund1] #1527428 28/11/2012 16:50
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Igjen, jeg har dokumentert det med artikkelen. Du har ingen sak.

Jeg kjenner deg ikke, men at noen fornekter det som jeg har dokumentert kan tyde på at man står midt opp i watt-hysteriet selv. Ikke vet jeg.

- Voltaire
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527434 28/11/2012 17:16
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S

http://e24.no/jobb/advarer-mot-birkebeiner-lederskap/3571406

Jeg må si jeg syns du trekker svært vidttrekkende konklusjoner på bakgrunn av en synsers mer eller mindre kvalifiserte synsing. Å kalle det for dokumentasjon er å strekke definisjonen av dokumentasjon svært langt.

Kan en dårlig leder skape dårlig arbiedsmiljø gjennom å skape et press for å prestere i utholdenhetsidrett? Helt åpenbart. Er dette en veldig praltisk problemstilling? Det tviler jeg sterkt på, og så langt er den eneste som mener å sitte inne med eksempler på dette deg.
Forøvrig var ikke uttalelsen om tullball ment som noe annet enn at jeg er sterkt uenig med deg (om at prestasjonspress i finansbransjen/konsulentnbransjen er stort hva gjelder sykkel/ski resultater, og at gode sykkelresultater kan resultere i goder/status man ellers ikke har fortjent)

Å si at problemstillingen bare eksistere opp i ditt hodet var en unødvendig uttalelse, men ikke ment som noe annet enn litt opphetet diskusjon.

Jeg kjenner deg ikke, men at noen fornekter det som jeg har dokumentert kan tyde på at man står midt opp i watt-hysteriet selv. Ikke vet jeg.

Hva du prøver å si her vet jeg ikke, men det kan tolkes som ganske mye drøyere enn mine uttalelser!

Redigert av sigmund1; 28/11/2012 17:19.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: supernalle] #1527435 28/11/2012 17:18
Bahamontes Offline
Entusiast
Entusiast

Artikkelen du henviser til sier kun at det er et problem dersom Birkenmentalitet og lingenende brukes som lederstil - ikke noe om hvor utstrakt dette er (sett bort fra en påstand som kan synes som å være basert på andre avisskriverier). Det blir det samme som Bordeaux-historien til sigmund1.

For øvrig så jobber jeg også innenfor finansbransjen og her i gården blir jeg sett på som en raring som sykler så mye som jeg gjør. Som noen nevnte tidligere så er jakt en MYE større ice breaker enn trening. Jeg har også relativt utstrakt kontakt med både advokater og andre innen bank/finans og det er fint lite snakk om Birken (ut over ganske normale middelmådigheter…). Jeg forstår dog at enkelte kan la seg lede til å tro noe annet basert på hva som skrives i finanspressen.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: M.R.Schjøtt] #1527438 28/11/2012 17:28
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
http://www.dn.no/dnaktiv/article2223320.ece

Motbeviset mot Supernalles teori.

Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO! [Re: sigmund1] #1527441 28/11/2012 17:32
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg må si du er unøyaktig til å være jurist.

Jeg påstår ikke at jeg vet at EPO blir brukt blant mosjonister i birkern. Jeg sier at det er trolig ("at jeg tror"), basert på at kulturen enkelte steder er slik den er (poengert i artikkelen), og at alle ikke har et talent i kondisjonsidrett, samt basert på min oppfatning av menneskets natur og hvordan vi reagerer.

Den "synseren", som du hevder, har en oppfatning som sammenfaller med hva jeg har fått beskrevet av mine venner. Journalisten synes ihvertfall at denne "synseren", som forøvrig er spesialist på organisasjonspsykologi, var ihvertfall noen journalisten kunne ha tiltro til. Det er ihvertfall milevis ifra at det kun foregår i mitt hode.

At du benekter hva som blir beskrevet må du nødvendigvis ha motiver for. Hva disse er vites ikke, men jeg synes ihvertfall at du kan dokumentere/sannsynliggjøre at du har mer oversikt enn hva denne spesialist på organisasjonspsykologi har rundt denne problemstilingen.

Hans bakgrunn er forøvrig:
Han er direktør i KPMG, og arbeider mye med HR-strategi, coaching, lederutvikling og teamarbeid. Han har erfaring fra flere klatreekspedisjoner til Himalaya, med ansvar for å bygge team for ekstreme mål og situasjoner. Han har hatt den faste spalten Veivalg i A-magasinet.

Direktør i KPMG ja. Skulle tro at han var midt opp i det.......

- Voltaire
Side 6 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support