Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Sonos

Re: Sonos [Re: o-five] #1527284 28/11/2012 11:18
Larsemannen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: o-five

Sonos: våkne, finne tlf på nattbordet, inn på den strøkne sonos-appen og spill!

Airplay: våkne, finne tøfler, ut i stua og starte laptop, starte stereo, starte Spotify, starte airfoil, starte Spotify på nytt og gratulerer!

Du har glemt at man også kan spille Spotify fra telefonen via Airplay da skjønner jeg? Høres ut som om jeg kan slå meg meget godt til ro med de Apple-boksene jeg har fra før til en brøkdel av prisen om eneste gevinsten er at man kan slå på forsterkeren fra senga ICON_SMILE Lite virker mer snedig enn Airport Express som ser ut som et vanlig strømadapter med en optisk kabel rett i forsterker så jeg har lenge vært nysgjerrig på hva et langt dyrere produkt kan gi en.

Re: Sonos [Re: JMGJMG] #1527291 28/11/2012 11:29
TRK Offline
Fersking
Fersking
Jeg har også gått for Sonos og innfelte høytalere i endel rom.

Har tilsammen 6 soner per nå, og det blir nok minst et par-tre til etterhvert.

Fordeler:

- Høy WAF (det er det jo flere systemer som begynner å bli bedre på dette nå, men det er ikke mer en et par år siden Sonos var enestående her, og fortsatt er det hakket bedre enn Apple produktene på dette, synes jeg)
- Lett å integrere mot andre systemer. Jeg har f.eks. EIB/Konnex-basert el-opplegg, og har integrasjon slik at når jeg våkner på morgenen så trykker jeg på lysbryteren og får i tillegg til passe lys i de rom jeg bruker om morgenen også radio slått på med riktig stasjon og volum både på badet og på kjøkken.
- Synkronisert avspilling i flere soner. Dette er noe jeg ikke trodde var viktig før jeg fikk i hus Sonos systemet, men som jeg har blitt veldig avhengig av etterhvert.

Negativt:

- Pris (avhengig av hva man sammenligner med. Sammenlignet med f.eks. Creston systemer så er det fremdeles billig.)
- Ingen (kjent) roadmap fra Sonos med tanke på utvidelser for video etc.

/Trond

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support