Birken-syklist tatt for å smugle EPO!
|
Re: Birken-syklist tatt for å smugle EPO!
[Re: fredriks]
28/11/2012 11:04
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Kan du backa opp det på något sätt? På vilket sätt verkar denna pressen? Jag jobbar inte i någon sådan så jag vet inte. Det må jo være noen fra disse miljøene inne her! Kom igjen - la oss høre hva dere sier!
|
|
|
[Re: kjerts]
28/11/2012 11:07
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
men man må først stagnere i VO2max med optimal trening Noe som sagt 10% har gjort fra fødselen av.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
[Re: supernalle]
28/11/2012 11:08
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jag tycker mest det låter som grundlösa spekulationer och utan något mer än några rykten välger jag att inte tro på det.
Hur stor del av deltagarna i birken och andra sykkelritt jobbar i dessa konsulentfirmorna?
|
|
|
28/11/2012 11:13
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jag tycker mest det låter som grundlösa spekulationer och utan något mer än några rykten välger jag att inte tro på det.
Hur stor del av deltagarna i birken och andra sykkelritt jobbar i dessa konsulentfirmorna? Her står noe. Jeg må stikke, så jeg har ikke tid til å google for deg, men du kan google med ord som ledere, birken, treningspress, osv. http://e24.no/jobb/advarer-mot-birkebeiner-lederskap/3571406
- Voltaire
|
|
|
28/11/2012 11:48
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har läst lite. Verkar som att träningspressen mest handlar om att få folk att träna någon eller några gånger i veckan och kanske sykla birken. Jag tror inte epo hjälper så mycket på den gruppen.
Jag var mer intresserad det som jag trodde det handlade mer om. Att faktiskt prestera bra i konkurranser och att tex birken på 3.20 resulterar i att man blir fryst ut.
|
|
|
28/11/2012 11:49
|
magic
Besatt
|
Besatt
Er det nå alle skal poste fingerlengder (ja og annet om man måtte ønske), så kanskje Bolav lager en ranking basert på de samme målene?
Hilsen Lars
"It's like deja-vu, all over again"
|
|
|
28/11/2012 11:49
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Nei, har du sett... Ringfingeren min er betraktelig lenger enn pekefingeren, anslagsvis 5-6 mm! Det slår beina effektivt unna under den teorien, skulle det liksom være min manglende trening som har hindret meg i å nå verdenstoppen da?
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
28/11/2012 11:50
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har läst lite. Verkar som att träningspressen mest handlar om att få folk att träna någon eller några gånger i veckan och kanske sykla birken. Jag tror inte epo hjälper så mycket på den gruppen.
Jag var mer intresserad det som jag trodde det handlade mer om. Att faktiskt prestera bra i konkurranser och att tex birken på 3.20 resulterar i att man blir fryst ut. Din konklusjon sammenfaller ikke med dette: Det bidrar til å underbygge en type akseptert vellykkethet. Det kan føles ekskluderende for enkelte og ikke lagbyggendeÅ få folk til å trene noen ganger i uka? Kødder du? Nå må jeg virkelig dra. Lykke til videre med din mistro.
- Voltaire
|
|
|
28/11/2012 12:00
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Alltså. Jag sökte på internet och läste flera artiklar. De flesta av dem handlade om träning någon eller några gånger i veckan. Artikeln du linkar till säger inget om nivån på träningen eller hur viktigt resultaten är. Jag tänker inte heller ta två settningar i en avis som fasit. Framför allt inte när det inte är klart vad som menas. Är birken på 5 timmar tillräkligt eller behövs det under 3 timmar för att anses vällyckad?
|
|
|
[Re: M.R.Schjøtt]
28/11/2012 12:14
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Vel, konsulentbransjen kan jeg ikke mye om, men advokat og finansbransjen kjenner jeg litt. Jeg skjønner ikke hva Supernalle snakker om. Om noe er det heller et hinder. De aller færreste trener mye, og det er langt flere (som kanskje med rette) syns man er ltt gal når man trener mye bare for å sykle fort.
Selvfølgelig er det en fin isbryter hvis du møter en som har samme interesse som deg, men Da tror jeg du vinner mer på å være jeger en syklist/skiløper.
Stort sett er dette noe medieskapt tullball.
|
|
|
28/11/2012 12:14
|
bvp
Avhengig
|
Avhengig
Det er ikke bare snakk om konsulenter og finans, gjør ett søk på anton sport på www.e24.no, dn.no og sikkert andre steder på nett, de mista meg som kunde etter disse artiklene i sommer, jeg spiser faktisk heller en boks mark enn å sette mine ben i den sjappa.l
I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.
T.C. Lemmons
|
|
|
28/11/2012 12:18
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Finnes sikkert ledere som "trigger" sine mellomledere og andre medarbeidere til å yte/prestere i Birken såvel som i andre ritt. Der tror jeg supernalle har rett, om det er så omfattende at ansatte begynner å dope seg for å slå sjefen - det er jeg mer usikker på.
Så i samme slengen så må vi nesten nevne alle de sjefene som spytter inn penger til startkontingenter, sykkeltøy osv som ikke gjør dette av annen grunn enn at de ansatte skal ha en sosial happening, litt fokus på egen helse og ikke minst trivsel.
Jeg veit om flere bedrifter hvor dette er greia. Hvor jeg VET at de ansatte stiller i alle former og fasonger som finnes. Mange fullfører ikke, men blir likevel firmaets store helt på bakgrunn av forsøket, eller historien de forteller om hvordan de "sprakk" underveis. Det finnes rimelig mange slike sjefer der ute også.
Men at det finnes noen som er slik supernalle beskriver, det tviler jeg ikke ett sekund på. God bedring til de - gjennstår det å si :-)
Redigert av Lurifax; 28/11/2012 12:21.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: ute-og-sykler]
28/11/2012 12:22
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Denne statistikken skal jeg bruke når jeg diskuterer rittsesongen 2013 med dama... I 2012 fikk jeg som tobarnsfar lov å delta i halvparten så mange rankede ritt som en mann som soner en dom for trippeldrap. Hva skal være mest begrensende: familieliv, eller lovens strengeste straff?  Jeg ble betenkt av flere grunner nå, jeg også. Målet for sesongen 2013 er å være høyere enn Per Orderud på rankingen. (se forøvrig signatur) Bra å ha et mål å jobbe mot for å strukturere treningen!
No added style
|
|
|
28/11/2012 12:24
|
olechr
More than words
|
More than words
Å skylde på arbeidsgivere når man diskuterer doping blir for dumt. Jeg vet at i Norge er det mange som har blitt helt idioter, men det er først og fremst for sin egen skyld. Det blir en slags besettelse.
Jeg trur ikke det er mange som doper seg systematisk i mosjonsidretten, men at det er flere som prøver nå og da når resultatene uteblir det har jeg ikke noe vanskeligheter med å tro.
Men alle mosjonistene jeg vet om kunne syklet fortere bare ved å spise, trene, hvile annerledes. Så at man trenger Epo eller annet for å vinne klassen i Birken , ja det er bare tull.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: bvp]
28/11/2012 12:30
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Det er ikke bare snakk om konsulenter og finans, gjør ett søk på anton sport på www.e24.no, dn.no og sikkert andre steder på nett, de mista meg som kunde etter disse artiklene i sommer, jeg spiser faktisk heller en boks mark enn å sette mine ben i den sjappa.l Hadde vært bedre med en link til en artikkel som viste hvorfor du nå er som fisken, altså velger å spise mark fremfor å handle på anton sport. Fant nada på E24 som gir mening til en slik reaksjon. Da basert på ditt søkebegrep "anton sport"
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
28/11/2012 12:34
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Det er liten grunn til å synse for mye om hvem som deltar i Birken: http://www.forskning.no/artikler/2011/februar/279947Når jeg er på Rena/lillehammer slår det meg alltid hvor folkelig og bredt dette arrangementet er, men nå har ikke jeg involvert meg så mye i seeding og tidlige puljer. Finanseliten er snart en saga blott dessuten
No added style
|
|
|
[Re: Lurifax]
28/11/2012 12:35
|
bvp
Avhengig
|
Avhengig
Det er ikke bare snakk om konsulenter og finans, gjør ett søk på anton sport på www.e24.no, dn.no og sikkert andre steder på nett, de mista meg som kunde etter disse artiklene i sommer, jeg spiser faktisk heller en boks mark enn å sette mine ben i den sjappa.l Hadde vært bedre med en link til en artikkel som viste hvorfor du nå er som fisken, altså velger å spise mark fremfor å handle på anton sport. Fant nada på E24 som gir mening til en slik reaksjon. Da basert på ditt søkebegrep "anton sport" linken kommer i kveld når jeg er på pc, er ganske hjelpeløs på mobil. :-)
I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.
T.C. Lemmons
|
|
|
[Re: Lurifax]
28/11/2012 12:49
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Finnes sikkert ledere som "trigger" sine mellomledere og andre medarbeidere til å yte/prestere i Birken såvel som i andre ritt. Der tror jeg supernalle har rett, om det er så omfattende at ansatte begynner å dope seg for å slå sjefen - det er jeg mer usikker på. Jeg har altså brukt ordet "tror" om doping blant disse.... ved å connect the dots. En slik sak som det trådstarter kommer med, drar vel ikke akkurat i motsatt retning.
- Voltaire
|
|
|
[Re: olechr]
28/11/2012 12:54
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Å skylde på arbeidsgivere når man diskuterer doping blir for dumt. Vel, jeg skylder ikke akkurat på arbeidsgiver om doping, men ser at i den menskelige natur er dette noe som virker som en naturlig følge (uten at jeg mener at å tilføre EPO er naturlig). At disse "idiotene" som tjener over 800000 og som snakker om dette på jobben, og som kanskje har en sjef som er en av disse "idiotene", er det ikke da litt klart i dagen at det kommer et press i enkelte bedrifter? Disse jeg kjenner som er i situasjonen mener presset er relativt kjipt, siden det tar så mye fokus.
- Voltaire
|
|
|
[Re: bvp]
28/11/2012 12:57
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
28/11/2012 12:58
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei, har du sett... Ringfingeren min er betraktelig lenger enn pekefingeren, anslagsvis 5-6 mm! Det slår beina effektivt unna under den teorien, skulle det liksom være min manglende trening som har hindret meg i å nå verdenstoppen da? Det er nok stor sannsynlighet for det ja. Men det må jo sies at dette er statistikk og derfor ikke hundre prosent sammenfallende. Men det stemmer på meg, siden jeg har stor effekt av trening. Men jeg er over middagshøyden og tar det lungt nå. Det er forøvrig den prosentvise forskjellen som gjelder.
- Voltaire
|
|
|
28/11/2012 13:01
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Finnes sikkert ledere som "trigger" sine mellomledere og andre medarbeidere til å yte/prestere i Birken såvel som i andre ritt. Der tror jeg supernalle har rett, om det er så omfattende at ansatte begynner å dope seg for å slå sjefen - det er jeg mer usikker på. Jeg har altså brukt ordet "tror" om doping blant disse.... ved å connect the dots. En slik sak som det trådstarter kommer med, drar vel ikke akkurat i motsatt retning. Helt i orden, mener ikke du har påstått noe som helst jeg for min del :-)
|
|
|
28/11/2012 13:05
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Se der ja :-) Jo, da kan man godt forstå at folk kan få litt avsmak. Personlig ville jeg nok handlet der, om de hadde det jeg skulle ha likevel, kanskje ikke som primær butikk, men de ansatte fortjener jo ikke miste jobben i tillegg til å ha ei knehøne av en sjef!
|
|
|
28/11/2012 13:07
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Nei, har du sett... Ringfingeren min er betraktelig lenger enn pekefingeren, anslagsvis 5-6 mm!
Det slår beina effektivt unna under den teorien, skulle det liksom være min manglende trening som har hindret meg i å nå verdenstoppen da?
Det er nok stor sannsynlighet for det ja. Var redd for det... Stemmer forøvrig med egne observasjoner også, jeg er "superresponder" på trening og har desverre ingen andre å skylde på.
Redigert av Torshov-Simen; 28/11/2012 13:08.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
28/11/2012 13:15
|
anderfo
Besatt
|
Besatt
Nei, har du sett... Ringfingeren min er betraktelig lenger enn pekefingeren, anslagsvis 5-6 mm! Det slår beina effektivt unna under den teorien, skulle det liksom være min manglende trening som har hindret meg i å nå verdenstoppen da? Det er nok stor sannsynlighet for det ja. Men det må jo sies at dette er statistikk og derfor ikke hundre prosent sammenfallende. Men det stemmer på meg, siden jeg har stor effekt av trening. Men jeg er over middagshøyden og tar det lungt nå. Det er forøvrig den prosentvise forskjellen som gjelder. (OFF-TOPIC-ALARM!!)Jepp, dette er viktig. Én person kan ikke slå beina under en teori på den måten som Torshov-Simen antyder (forhåpentligvis ironisk ment?). Hørt om "unntaket som bekrefter regelen"?  Det er faktisk statistikk... Nå skal jeg ikke uttale meg om den aktuelle ringfinger/pekefinger-teorien her ettersom jeg ikke har lest om den, men likevel: Dersom jeg har lest en rapport om at det finnes flere hvite kuer enn svarte kuer, og så ser jeg neste dag en svart ku ute på et jorde, da konkluderer jeg ikke med at rapporten jeg leste må ha vært feil. Jeg kan imidlertid konkludere at den kua jeg så er svart, ihvertfall den delen av kua som jeg så. (Jepp, jeg har hørt vitsen om ingeniøren, fysikeren, matematikeren som var på tur i Sveits)
|
|
|
28/11/2012 13:17
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
(Jepp, jeg har hørt vitsen om ingeniøren, fysikeren, matematikeren som var på tur i Sveits)
Hey! Ikke jeg.. Fortell!! Finnes sikkert ledere som "trigger" sine mellomledere og andre medarbeidere til å yte/prestere i Birken såvel som i andre ritt. Noen som har tips om konsulentselskaper som "tvinger" medarbeiderne til å sykle Birken??
Redigert av Sykkelbob; 28/11/2012 13:19.
|
|
|
28/11/2012 13:19
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
At disse "idiotene" som tjener over 800000 og som snakker om dette på jobben, og som kanskje har en sjef som er en av disse "idiotene", er det ikke da litt klart i dagen at det kommer et press i enkelte bedrifter?
Här tror jag väl egentligen att du lika bra kan argumentera för att det finns press för alla fritidsaktiviter i någon bedrift eftersom det ju är väldigt vanligt att man pratar om fritidsaktiviter på jobb. Jag har fortfarande inte förstått vad pressan handlar om. Är det att träna 3 gånger i veckan eller att träna 10-15 timmar i veckan med målet att vinna klassen? Hur vanligt något är är väl också det mest intressanta. Jag bryr mig inte alls om 1 person använder epo i birken men om 10% använder sig av epo tycker jag att det är ett problem. Att någon ledare utöver (osund) träningspress för sina ansatta tycker jag inte är så interessant men om tex 10% gör det blir det på en gång mer interessant.
|
|
|
[Re: Sykkelbob]
28/11/2012 13:22
|
anderfo
Besatt
|
Besatt
(Jepp, jeg har hørt vitsen om ingeniøren, fysikeren, matematikeren som var på tur i Sveits)
Hey! Ikke jeg.. Fortell!! En matematiker, en fysiker og en ingeniør reiser med tog gjennom Sveits. Ingeniøren ser ut av vinduet og får øye på en svart ku, og sier: "Jøss, kuene i Sveits er svarte!". Fysikeren ser ut av vinduet og korrigerer ingeniøren: "Nåja, alt vi vet er vel at enkelte sveitsiske kuer er svarte." Matematikeren ser ut av vinduet og må korrigere fysikeren: "Strengt talt, så er alt vi kan si at det eksisterer et jorde i Sveits som inneholder minst én ku som har minst én svart side." (Selv er jeg ingeniør, forresten)
|
|
|
28/11/2012 13:28
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Jag har fortfarande inte förstått vad pressan handlar om. Är det att träna 3 gånger i veckan eller att träna 10-15 timmar i veckan med målet att vinna klassen?
Hur vanligt något är är väl också det mest intressanta. Jag bryr mig inte alls om 1 person använder epo i birken men om 10% använder sig av epo tycker jag att det är ett problem. Att någon ledare utöver (osund) träningspress för sina ansatta tycker jag inte är så interessant men om tex 10% gör det blir det på en gång mer interessant.
Tja, for egen del så jobber jeg innen finans / forsikring. Lønningene her ligger på nivået supernalle skisserer, her kan jeg imidlertid avkrefte at det finnes noe som helst press for å drive med fysisk aktivitet, her heller det nok litt mer mot den andre enden (være med ut å drikke). Faktisk ensom Birkebeiner her jeg er :-( Ingen å knive med internt, ei heller bryr de andre seg om hva jeg holder på med, rent bortsett fra at de rister litt på hodet når jeg melder meg på år etter år. Nå skal det legges til at jeg ikke skryter eller lager noe oppstuss over dette heller. Har dog forsøkt å ymte frempå med turer i skog og mark som et alternativ til turer som ender på en bar. Enn så lenge har jeg ikke lyktes spesielt godt. Adm er med på tanken, men det er bare oss to som tenker i disse baner. Er nok flere her som hadde gått i fistel om det ble innført påtvungen deltakelse hvor det er fysisk utfoldelse som står på tapetet. Sånn det var EN bedrift :-) Dementer eller bekreft dere andre også.
Redigert av Lurifax; 28/11/2012 13:30.
|
|
|
[Re: anderfo]
28/11/2012 13:47
|
ute-og-sykler
Entusiast
|
Entusiast
... Jeg kan imidlertid konkludere at den kua jeg så er svart, ihvertfall den delen av kua som jeg så... Gitt spekulasjonene litt tidligere i tråden, må jeg si du har hår på ballene når du drister deg til å bruke ku-metaforer akkurat her 
Redigert av ute-og-sykler; 28/11/2012 13:48.
|
|
|
|
|