Estenstadmarka tror jeg skal være ok. Ikke kjempenødvendig med pigg, men "kjekt og ha" fordi du ikke ser issvullene under snøen. Ute på myrene er det sikkert rimelig snøfritt etter siste dagers vind...
Øvre Bymarka er bare å glemme. Var på joggetur over Gråkallen og Storheia i går, alt er bare speilhålke og fokksnø, og jeg har mine tvil til om hverken feithjuling eller FeiteFreddies-piggdekk kan gi deg grepet man trenger for å ha en viss styring på hva man driver med.
Lavere ned i Bymarka (Våttakammen, Bærstier osv) kan det kanskje være noe? Har ikke sjekket.
Estenstadmarka tror jeg skal være ok. Ikke kjempenødvendig med pigg, men "kjekt og ha" fordi du ikke ser issvullene under snøen. Ute på myrene er det sikkert rimelig snøfritt etter siste dagers vind...
Øvre Bymarka er bare å glemme. Var på joggetur over Gråkallen og Storheia i går, alt er bare speilhålke og fokksnø, og jeg har mine tvil til om hverken feithjuling eller FeiteFreddies-piggdekk kan gi deg grepet man trenger for å ha en viss styring på hva man driver med.
Lavere ned i Bymarka (Våttakammen, Bærstier osv) kan det kanskje være noe? Har ikke sjekket.
Jeg har sjekket. Pushbike halvveis opp til geitfjellet fra tempervollen. Resten tut og kjør via helkanseter, bærstier m/dessert og pisken til slutt. Litt lureføre med blankis under snødekke.Om flere tar turen blir dette superdupert.
Ser ikke bort at henriksåsen er bra, med litt kjipere transportetappe.
Har naturligvis tapt seg litt etter snøfallet, men fortsatt bra i E-marka. Tungt i klatringene med stedvis vindpakket snø som samtidig er så løs at du sliter med feste når det blir bratt.
Will Do Buoyen E litt krise om dagene. Magic Shinen min har takka for seg igjen. Tror det er en dårlig loddet ledning. Skal se om jeg klarer å få ramleverket opp.
Mange steder som er fine i Bymarka. Rundt Lianvatnet og Kyvatnet bl.a. er ganske hardtråkket og bra. Den øverste snaken er også veldig fin. Snake 2 er litt sleip og glatt og til tider vanskelig å holde seg på stien. Den nederste snaken tror jeg er vanskelig på sykkel nå - det var veldig sleipt å løpe der tidligere i dag...
Udbyeløypa fra Skistua mot Kobberdammen har aldri vært så morsom som med lykt i kveld!
Og fra Geitfjellet via Våttåkammen og ned til driftsvegen er veldig fin!!
Var ute i går (mandag 18/12) med Oddeman og syklet Våttåkammen - Litjgeita - Bærstiene - Deserten - Pisken og det var jo bare fantastisk bra! Jeg gikk mye oppover da det var litt løst, men Oddeman så ut til å ha godt driv oppover også. Altså et spørsmål om bade form, føre og teknikk (som vanlig). Spennende å se hvor mye snø som kommer nå, enten får det bli nok til å ta frem skiene eller så kan det like godt drøye.
Nedover var det bare fryd, så sykkelsesongen er fortsatt på sitt beste her i bymarka. Utsikten over Trondheim i fra litjgeita er verdt turen i seg selv.
Helt vanvittig sinnsykt artig på Bærstiene og ned Pisken på tirsdag. Kanskje den artigste turen jeg har hatt her i byn. Takk til Sindre som presser opp tempoet
Flott video, da var det deres spor vi fulgte dagen etterpå. Lett en av årets beste turer ja. Nå ligger det snart 10 cm nysnø utafor vinduet så nå er jeg redd for at det begynner å bli mye snø, eller er det noen som har prøvd seg etter onsdagens (19/12) snøfall???
Testa Estenstadmarka i dag. Tomsetåsen, Hylla og Skogsti. Alle tre morsomme nedover (spesielt Skogsti), men transportetappene i mellom dem dødskjedelige (mye pushbiking). Kjørte med piggdekk, men sikkert stort sett kjørbart med piggfritt, vær obs på ett solid isflak ett av stedene der Skogsti krysser skiløypa.
Er det noen av dere aktive trondheimssyklister som har erfaringer med GoPro kamera? Lurer på om iPad kan brukes til å redigere film/bilder? Evt hvordan få bilder/film over på iPad. Hva slags program bruker dere til redigering og filmlaging på pc? (Gjerne freeware...)
Redigert av erlendisme; 29/12/201216:53.
Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord
Du får kjøpt overgang mellom USB/iPod og minnekort/iPod. Jeg redigerer med iMovie. Har ikke prøvd å redigere på ipaden, men den er fin å ha med på tur når man ønsker å se råmaterialet.
Testa Estenstadmarka i dag. Tomsetåsen, Hylla og Skogsti. Alle tre morsomme nedover (spesielt Skogsti), men transportetappene i mellom dem dødskjedelige (mye pushbiking). Kjørte med piggdekk, men sikkert stort sett kjørbart med piggfritt, vær obs på ett solid isflak ett av stedene der Skogsti krysser skiløypa.
Nedre Skogsti var helt fantastisk bra i går. Angrer på at jeg ikke kjørte sinte-Freddies - hadde bare lightversjonen på. Håper ikke regnet fjerner for mye av isen for i morgen skal jeg ha flere runs.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Jeg og Arne_And syklet Våttakammen ned til Bynesveien i mørket i ettermiddag. Anbefales for alle som ønsker en spennende og annerledes sykkelopplevelse. Gode piggdekk er et must!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Geitfjellet og bærstier var i dag kun for spesielt spesielt intereserte (raringer?). Med god margin vinterens dårligste tur, med 100vis av fotisett. Rett og slett for løst. Fikk (fot)tråkket litt sti da.
Noen minusgrader vil imidlertid gjøre underverker med forholdene.
Da vil jeg anbefale østsida heller. Ett gir, ett lys og ingen madrasser ga utrolig mye moro. Mulig grunnet lave forventinger og stiabstinens i 3. grad. Sykla opp veien fra Sæterbakken, og tok til høyre der fastriden starter for Olderdalløypa. Her var det ikke behov for pigg heller. Oppe på selve åsen trengs det virkelig, stiene har stort sett et knallhardt islag. Ut og lek!
Ingen av dere som har en 9delt kassett liggende og slenge?
Mener å ha en XT og en Deore, mener den en er 12-36 eller noe sånt. Trenger strengt tatt ikke begge, skal sjekke status innerst i garasjen og sende deg PM.