Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Tom for kaffe

Re: Tom for kaffe [Re: GeirK] #1526701 27/11/2012 10:23
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK
Og kona synes også at prosessen er like grei?

Jeg lager med glede både kaffe til kona og meg selv på samme måte som Ole, hver morgen. Inne i mellom synes kjæresten det er hyggelig å gjøre det samme for meg også.

Et triks: Har montert timer på stikkontakten til kaffemaskinen slik at maskinen skrur seg på 30-40 minutter før jeg gjør det. Varm og klar maskin med en gang.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Tom for kaffe [Re: cvrokka] #1526711 27/11/2012 11:05
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: cvrokka
Jeg har fremdeles ikke skjønt dette med kapselkaffe. Det er dyrt og smaker helt jævlig.

Jeg har fremdeles ikke skjønt dette med terrengsykling. Man blir møkkete, syklene er dritdyre og det går så alt for sakte.

Re: Tom for kaffe [Re: RazeFaze] #1526715 27/11/2012 11:11
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: RazeFaze
Sitat: Ole
Ja. De første månedene etter at Silvia var i hus laget enten jeg kaffe til henne, eller hun laget selv med Aeropress eller moccakanne. Men siden hun heldigvis er et oppegående menneske fikk hun kjapt dreisen på Silvia'n etter en liten innføring. Hun synes også Nespresso smaker mest gammelt og endimensjonalt, så det er uansett ikke noe alternativ.

Pulverkaffe er bare litt vondere enn Nespresso, og er enda enklere/raskere å lage.

Synes Nespresso funker helt fint, og smaker godt, og savner den når vi innimellom går tom for kapsler.

Suplerer med både trakter og presskanne dog, spesielt når vi skal ha litt større mengder, for gjester å sånn.

Jeg er kjempefornøyd med min Dolce Gusto-maskin. Den kostet 399 kroner på tilbud og hver kaffekopp koster to kroner og femti øre. Jeg tror jeg skal drikke mange kaffekopper før min kaffe blir dyrere enn med en Silvia eller lignende.

Espressoen fra DG-en er god og det er 4-5 forskjellige typer vanlig kaffe å få som også er gode. Mye bedre enn jeg får fra min trakter.

For de gangene jeg skal lage større volum har jeg en kaffetrakter som maler bønner rett i filteret og trakter kaffen.

Re: Tom for kaffe [Re: Raskall] #1526719 27/11/2012 11:17
P
PedroS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Til vanlig går det i store mengder trakterkaffe i Moccamaster for min del. Helt fint til hverdagsbruk. Men når fruen og jeg skal ha jålekaffe så er det frem med kaffekvernen og espressokannen. På skikkelig gammelmåten, men du verden så godt. Espressokanner tar ikke plass på benken siden den står i skapet. Jeg liker godt konseptet "mis en place", og da er det greit med så ryddige benkeflater som mulig.

PedroS
Re: Tom for kaffe [Re: Hæ?] #1526722 27/11/2012 11:20
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Hæ?
Men etter en inkurie ved gavegiving endte jeg opp med en Nespressomaskin. Espressoene deres er litt pappsmak på, men lungoene er jo faktisk såpass gode at jeg nå liker giften.

Welcome to my world.

Som jeg har sagt i en annen tråd:
For meg er det neppe noe annet enn Nespresso som gir meg en like god kombinasjonen av god smak, enkelthet og reproduserbarhet.

Re: Tom for kaffe [Re: sykkeloyvind] #1526731 27/11/2012 11:32
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind
Et triks: Har montert timer på stikkontakten til kaffemaskinen slik at maskinen skrur seg på 30-40 minutter før jeg gjør det. Varm og klar maskin med en gang.

Muligens ikke å anbefale for alle maskiner. For Rancilio Silvia anbefales å starte opp med å skylle gjennom systemet, før maskinen har rukket å bli varm. Risikoen er ellers at man varmer opp tanken uten at det er nok vann i den. Mulig det er unødvendig, men jeg legger jo merke til at det tar noen sekunder for vannet å komme gjennom, ved oppstart.

Re: Tom for kaffe [Re: Dan] #1526735 27/11/2012 11:39
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Dan

Muligens ikke å anbefale for alle maskiner. For Rancilio Silvia anbefales å starte opp med å skylle gjennom systemet, før maskinen har rukket å bli varm. Risikoen er ellers at man varmer opp tanken uten at det er nok vann i den. Mulig det er unødvendig, men jeg legger jo merke til at det tar noen sekunder for vannet å komme gjennom, ved oppstart.

Tror det er unødvendig hvis den brukes daglig. Det skal jo bare være nok vann til å hindre varmeelementet i å bli overopphetet.

Men en annen fare er at man ved et uhell skrur på pumpa mens maskinen er avskrudd (for eksempel ved rengjøring). Plutselig har man en pumpe som kjører i 20 minutter uten vann, og det tåler den ikke.

Jeg skur på maskina før jeg går i dusjen. Når jeg kommer tilbake skyller jeg gjennom litt vann, venter til maskina har blitt varm igjen, og så brygger jeg kaffe.

Re: Tom for kaffe [Re: silverwrx] #1526744 27/11/2012 11:48
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Sitat: silverwrx
så vil jeg ha noe som jeg kan få "ok" kaffe raskt. 1min og 20sek tar en kopp, fra jeg slår på maskinen til koppen er ferdig. I arbeidstid tar det 10sek.

Det blir for dumt å snakke økonomi i valget mellom Nespresso og en god Espresso maskin med kvern... begge deler krever at man aksepterer relativt høye kaffeutgifter ICON_SMILE

Når jeg leser tråden over reaksjoner på Nespresso, begynner jeg å lure: Hvordan trakter dere en kopp? Nå er det ingen tvil om at en espressomaskin er mye mer komplisert: jeg har en PID for å sørge for rett temperatur (92 grader med kaffen jeg bruker nå), slår den på i god tid slik at den er gjennomvarm (blir jo for dumt om vannet faller en del grader når den kommer igjennom deler som ikke er varme) og får varmet koppen først også, slik at den ikke mister verdifulle grader når den treffer porselenet. Resultatet er for meg fantastisk.

Er Nepresso virkelig sånn at man ikke trenger å bry seg noe om varme og temperatur for å få en god kopp?

Eller spurt på en annen måte: Mange, meg inkludert, går mot en sessong hvor vi kommer til å være invitert steder som stolt serverer Nespresso, og kanskje også blir invitert til å lage kaffe med en slik maskin. Da er ikke alternativet å trekke frem noe annet, men heller få det beste ut at av maskinen som står der. Så: Hva er dine beste tips til hvordan få mest mulig ut av Nespresso?

Re: Tom for kaffe [Re: silverwrx] #1526754 27/11/2012 11:55
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sånn, da har jeg vært hos waynes og roet nærvene. Den var jo ikke bedre enn den man KUNNE (pokker ass) fått hjemme, men det kosta jo 10x nespresso.. greit nok, de må ha lønn de og. Penger skal sirkulere.

Logget meg så behørlig inn på www.nespresso.no (heeey husket passordet og), men der fant jeg jo ikke den ferdige gigaesken med alle smakene. Ringte inn til kundeservice, nei velkomstesken får du kun kjøpe EN gang. Jamen jamen.. Kjøpe til full pris er ok. Nei, da må du kjøpe ny maskin. Eventuelt lage ny id... Eller du kan velge hver av de samme som er i pakken... Ja, men jeg vil ha samleesken. Jeg har jo valgt denne løsningen for at den skal være ENKEL. Jeg vil ikke være lagerabeider og stå å stable de ustablebare små rørene liggende inne i skapet. Jeg vil ha esken, der alle rørene står loddrett. Jeg vil ikke ha et kaffeskred av kafferør inne i skapet fortalte jeg. Jeg vil ha de pent og ryddig. ENKELT er stikkordet (derfor jeg har valgt nespresso). Men damen lovte meg en ryddig eske om jeg bestilte på nett, og ikke i concept store.

Ok, takket for det, og klikket inn 250 kopper for 888.- med gratis frakt, 250 pleier å holde et år. Det blir da 3,55 koppen, men prisen spiller ikke noe rolle. Loppet for penger, men fortsatt uten kaffe i et par dager til. Dårlig planlegging av meg ass.. Gå tom for langreist kaffe er stor synd. Innser langsomt at jeg er addicted til drikken.. Og at balansen i heimen først er på plass om 1-3dager.. Dakars samboer..

For å lag en god nespresso så trykker jeg på en på en knapp. Det er vel alt og hele hemmeligheten bak kjapp og crappy kaffe. Om 10år derimot.. ICON_SMILE

Re: Tom for kaffe [Re: MuddyBear] #1526762 27/11/2012 12:01
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: MuddyBear
Er Nepresso virkelig sånn at man ikke trenger å bry seg noe om varme og temperatur for å få en god kopp?

Jeg vet ikke, jeg har bare prøvd to kopper av Nespressodamen som demonstrerte sakene på Lefdal. Grunnen til at jeg forsøkte to kopper var at jeg trodde det var noe galt med den første, men den andre(annen type)hadde den samme svidde smaken. Masse smak av noe som minnet om espresso, men veldig liten dybde og fylde i smaken. Jada, jeg er bortskjemt og kresen.

Går det i det hele tatt an å tweake så fælt mye på Nespresso? Det er sikkert lettvint, men sååå vanskelig er det dog allikevel med en Silva.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Tom for kaffe [Re: MuddyBear] #1526767 27/11/2012 12:06
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Sitat: MuddyBear
[Er Nepresso virkelig sånn at man ikke trenger å bry seg noe om varme og temperatur for å få en god kopp?
Aner ikke. Det er mulig å justere væskemengde på maskinen jeg har, og det er det. Temperaturen antar jeg er den samme hver gang. Noen espressovarianter har jeg lekt litt med for å prøve å unngå det gare beskriver, men gitt opp. Jeg er nok bortskjemt. Men lungoene på 110 ml er fine som de er. Ser ingen grunn til å endre på mengden der. Men det er altså mulig å eksperimentere.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Tom for kaffe [Re: silverwrx] #1526796 27/11/2012 12:25
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ved å holde startknappen nede (til man synes det er nok kaffe i koppen) justerer man Nespressomaskinene.
NEste gang man trykker lett på start, husker den forrige vannmengde og bruker denne.

Når det gjelder varme, så tror jeg ikke det er nok rør i de små maskinene til å få nevneverdig tempraturfall fra varmeelement til kopp...?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Tom for kaffe [Re: RazeFaze] #1526834 27/11/2012 13:04
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Synes Nespresso funker helt fint, og smaker godt, og savner den når vi innimellom går tom for kapsler.

Jøss, det hadde jeg ikke trodd om deg. Hva blir det neste, ferdighjul fra Kina? ICON_SMILE

Re: Tom for kaffe [Re: silverwrx] #1526844 27/11/2012 13:14
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: silverwrx
Sånn, da har jeg vært hos waynes og roet nærvene. Den var jo ikke bedre enn den man KUNNE (pokker ass) fått hjemme, men det kosta jo 10x nespresso.. greit nok, de må ha lønn de og. Penger skal sirkulere.

Logget meg så behørlig inn på www.nespresso.no (heeey husket passordet og), men der fant jeg jo ikke den ferdige gigaesken med alle smakene. Ringte inn til kundeservice, nei velkomstesken får du kun kjøpe EN gang. Jamen jamen.. Kjøpe til full pris er ok. Nei, da må du kjøpe ny maskin. Eventuelt lage ny id... Eller du kan velge hver av de samme som er i pakken... Ja, men jeg vil ha samleesken. Jeg har jo valgt denne løsningen for at den skal være ENKEL. Jeg vil ikke være lagerabeider og stå å stable de ustablebare små rørene liggende inne i skapet. Jeg vil ha esken, der alle rørene står loddrett. Jeg vil ikke ha et kaffeskred av kafferør inne i skapet fortalte jeg. Jeg vil ha de pent og ryddig. ENKELT er stikkordet (derfor jeg har valgt nespresso). Men damen lovte meg en ryddig eske om jeg bestilte på nett, og ikke i concept store.

Ok, takket for det, og klikket inn 250 kopper for 888.- med gratis frakt, 250 pleier å holde et år. Det blir da 3,55 koppen, men prisen spiller ikke noe rolle. Loppet for penger, men fortsatt uten kaffe i et par dager til. Dårlig planlegging av meg ass.. Gå tom for langreist kaffe er stor synd. Innser langsomt at jeg er addicted til drikken.. Og at balansen i heimen først er på plass om 1-3dager.. Dakars samboer..

For å lag en god nespresso så trykker jeg på en på en knapp. Det er vel alt og hele hemmeligheten bak kjapp og crappy kaffe. Om 10år derimot.. ICON_SMILE

Du har lavt forbruk :-D
Vi ligger vel på 180-200 per måned! Er en merkbar kostnad faktisk.

Men akkurat nå er vi to personer hjemme heltid(permisjon og hjemmekontor), 2-4 dingser per person per dag. I tillegg surrer gjerne en presskanne eller trakter også.

Jeg har brukt et halvt år på å finne "min" Nespresso. Jeg bytter mellom 4-5 av dem. Den svarte som heter ristretto synes jeg for eksempel ikke noe om, den smaker brent og ikke spesielt godt.
Jeg varmer sjelden koppen, men innimellom gjør jeg det. Vet ikke om jeg smaker noen forskjell, for å være ærlig, men jeg har heller ikke tatt meg tid til å smake forskjell med varm eller kald kopp.

Begynner også å like/bruke espresso-typene med ekstra vann(americano)bedre enn lungo'ene. Den grønne lungo'en synes jeg ikke noe spesielt om heller.

Jeg har en melkeskum-dings i tillegg(ikke steamer, men sånn som spinner) og mekker greie melkebaserte saker hvis jeg ønsker det. Den jeg har nå må snart byttes igjen, det blir i såfall min andre på ett år. De tåler helt tydelig ikke fleregangeperdag-bruk, så jeg skal reklamere en gang til :-)

Her på kjøkkenet vårt er det ikke et alternativ å kjøpe Rancilo eller annet enorm trøskeverk som tar mye plass. Vi har/tar oss ikke plass til det. Nespresso'en tar omtrent ittno plass, og det er egentlig litt mye det også.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Tom for kaffe [Re: Ole] #1526848 27/11/2012 13:17
RazeFaze Offline
More than words
More than words

Jøss, det hadde jeg ikke trodd om deg. Hva blir det neste, ferdighjul fra Kina? ICON_SMILE

Skulledusett, jeg HAR jo ferdighjul fra Kina :-D

Men fjolleøll, det får du ikke tatt fra meg!

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Tom for kaffe [Re: Vanilla Ninja] #1526872 27/11/2012 13:48
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Vanilla Ninja
Sitat: tmork

Jeg liker jo også tanken på gjenbruk. Har de dette filteret på ex kaffebrenneriet som selger "pressa"?

Har brukt opp de vanlige filtrene mine et par ganger, så i ren latskap var det frem med saksa og rundklipping av vanlige filtre. Utrolig hvor flink jeg har blitt :-)

«latskap»? ICON_SMILE

Du har et godt poeng.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Tom for kaffe [Re: Kimmy] #1526874 27/11/2012 13:51
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Kimmy
Her i huset går det kun i Tim Wendelboe og aeropresse med det nye metal-filteret!

Vet du hvem som selger dette filteret løst? Spurte meg frem på kaffebrenneriene på vei til jobb i dag men de hadde bare vanlige filter.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Tom for kaffe [Re: tmork] #1526878 27/11/2012 13:55
K
Kimmy Offline
Avhengig
Avhengig
K
Sitat: tmork

Blir en helt anen kopp med kaffe. Hele poenget med metall-filteret er at man får med oljen som er i bønnen. Papirfilter filtrerer bort oljen. Eneste ulempen er jo at det blir litt mer sedimenter,men ikke nok til at det er et problem for meg.

Jeg liker jo også tanken på gjenbruk. Har de dette filteret på ex kaffebrenneriet som selger "pressa"?

Har brukt opp de vanlige filtrene mine et par ganger, så i ren latskap var det frem med saksa og rundklipping av vanlige filtre. Utrolig hvor flink jeg har blitt :-)

Ellers synes jeg grønn Zoega smaker godt.

Jeg tror ikke det er har kommet seg helt til Norge enda. Jeg fikk det via en kompis som driver å reparerer kaffe maskiner. Han hadde importert det selv. Men det selges jo selvklart her. Filter

Re: Tom for kaffe [Re: Kimmy] #1526890 27/11/2012 14:27
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Viser seg at ikke bare har vi en nespressomaskin på jobb, men også et IR termometer ICON_SMILE
Maskinen har stått på hele dagen, så var god og varm. Tok en hvit nespresso kopp, som holdt 21 grader, og lagde en Nespresso. (den minste) 10 sek etter den var ute registrerte den 52 grader.
Varmet så koppen til 64 grader og prøvde på nytt: da registrerte den 61 grad.
Så det er bare 9 graders forskjell.
Mindre forskjell enn jeg trodde... og Nespresso holder lavere temperatur enn jeg trodde. Tar den med hjem og sjekker hva den måler der på min espressomaskin.

Re: Tom for kaffe [Re: sykkeloyvind] #1526898 27/11/2012 14:37
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Sitat: GeirK
Og kona synes også at prosessen er like grei?

Jeg lager med glede både kaffe til kona og meg selv på samme måte som Ole, hver morgen. Inne i mellom synes kjæresten det er hyggelig å gjøre det samme for meg også.

Både kone og kjæreste; da vet vi det:-)

Så mange stier og så kort liv...
Re: Tom for kaffe [Re: silverwrx] #1526917 27/11/2012 15:13
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Man har da både kone og kjæreste. For min del er det heldigvis samme person. Men det hender det kan bli litt diskusjon om hvem som er kjæresten når ny sykkel bygges opp.

Re: Tom for kaffe [Re: Ole] #1526927 27/11/2012 15:35
Dan Offline
More than words
More than words
Man har da både kone og kjæreste. For min del er det heldigvis samme person. Men det hender det kan bli litt diskusjon om hvem som er kjæresten når ny sykkel bygges opp.

Og nå vet vi at i hvert fall kona leser på forumet.

Re: Tom for kaffe [Re: silverwrx] #1527815 29/11/2012 13:37
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Fikk sms av kjerringa/samboer at "24liter spylervæske og nespressokapsler hentet". Yohooo! Prøve å ikke blande de to, men bruke vann. Abstinensen er snart døyvet! I dag har jeg overlevd med å tvangsdrukket jobbkaffe inkorporert med "pappas punsjeboller". Noe som ga en _litt_ bedre kaffe"opplevelse". Men man blir ikke noen sykkel-hillclimber-konge av å spise punsjeboller med palmeolje.

Men kaffe på senga (og happy ending) må jeg fikse selv. Mulig det har med kaffemaskinen å gjøre, for jeg føler enkelte her får litt vel FOR bra sengeoppvartning. Misunnelig. På kaffemaskinen seff ICON_WINK

Men clooney-effekten ute på byen følger definitivt med nespresso brygget. Mulig rancillo-effekten er bedre "dagen derpå"?

da vet vi at kona mi IKKE leser her

Re: Tom for kaffe [Re: Kimmy] #1527825 29/11/2012 13:57
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Vanilla Ninja
Her i huset går det kun i Tim Wendelboe og aeropresse med det nye metal-filteret!

Merker du noen forskjell på papir og metall i pressen, eller er det gjenbruk eller ei som utgjør forskjellen?

Jeg synes ikke Narvesen- eller 7/11-kaffe er så ille heller, når sant skal sies. Helt grei maskinkaffe, akkurat som det tråden startet med. ICON_LAUGH

Blir en helt anen kopp med kaffe. Hele poenget med metall-filteret er at man får med oljen som er i bønnen. Papirfilter filtrerer bort oljen. Eneste ulempen er jo at det blir litt mer sedimenter,men ikke nok til at det er et problem for meg.

Det så jo ganske enkelt ut i bruk.

http://www.tested.com/food/coffee/451328-quick-look-new-able-kone-coffee-filter/

Nå bruker jeg en kaffefilterholder med vanlig filter og nykvernet kaffe. Kokende vann over i koppen som skal drikkes av, varmer koppen og kjøler vannet i samme slengen, oppi vannkoker igjen, og heller egentlig litt for fort over i filteret. Blir ikke verst, det heller.

Re: Tom for kaffe [Re: Raskall] #1527826 29/11/2012 13:57
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Raskall

Jeg er kjempefornøyd med min Dolce Gusto-maskin. Den kostet 399 kroner på tilbud og hver kaffekopp koster to kroner og femti øre. Jeg tror jeg skal drikke mange kaffekopper før min kaffe blir dyrere enn med en Silvia eller lignende.

Tips til andre; kjøp for all del ikke en Tassimo (er vel produsert av Bosch). Det stod en slik på en hytte vi leide i Sverige i sommer, inkludert en eske full av alle de forskjellige kaffevariantene. Produktplassering, rett og slett.
Maskinen var håpløs å få til å starte, og når vi en sjelden gang klarte å få den til å presse ut en kaffeskvett, smakte det ikke spesielt godt. Mye søppel ble det også (kaffekapsler, melkekapsler, kakaokapsler, alle i plast).

Nei, hos oss går det i traktekaffe (Friele sin fair-trade fra Nicaragua er en soleklar favoritt) til hverdags, og Aeropress med litt forskjellige bønner og egen kvern, til kos.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Tom for kaffe [Re: Raskall] #1527842 29/11/2012 14:35
O
Ole Offline
More than words
More than words
O

Pulverkaffe er bare litt vondere enn Nespresso, og er enda enklere/raskere å lage.

Espressoen fra DG-en er god og det er 4-5 forskjellige typer vanlig kaffe å få som også er gode. Mye bedre enn jeg får fra min trakter.

Du er klar over at kapslene til DG er delvis fylt med pulverkaffe?

Re: Tom for kaffe [Re: Ole] #1527846 29/11/2012 14:52
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Jeg var også tom for kaffe i dag, men te funker faktisk helt greit som alternativ.
i grunnen ganske rar tråd dette........ og...

Re: Tom for kaffe [Re: Ole] #1527871 29/11/2012 15:52
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

Du er klar over at kapslene til DG er delvis fylt med pulverkaffe?

Nei, det visste jeg ikke. Uff, Da smaker ikke DG-kaffen godt lenger. Noen som har en brukt Silvia til salgs?

Re: Tom for kaffe [Re: Raskall] #1527905 29/11/2012 17:26
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn

Noen som har en brukt Silvia til salgs?

Jupp, velholdt, og hadde service like før jeg pensjonerte den ICON_SMILE

Redigert av MuddyBear; 29/11/2012 17:26.
Re: Tom for kaffe [Re: silverwrx] #1527907 29/11/2012 17:30
olechr Offline
More than words
More than words
Selv bruker jeg kapsler fra Lavazza. Jeg hadde Nesspresso før men syntes Lavazza kaffen er bedre.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support