Forøvrig (paalbn, nå skal jeg teste om du forsatt sint
He, he, var aldri sint jeg... Mulig feil ben opp av sengen, men aldri sint... Nå har jeg vel også innrømmet at det det muligens er flertall av aktuelle merke kontra andre som kjører mer innovervendt enn andre. Er ikke det som var mitt poeng.
Når det gjelder filmen din, så kunne jeg har vist de samme situasjonene med mine 10 år på motorsykkel med andre bilmerker. For å være litt forutinntatt så var det ofte damer i ymse alder som satt inni og ikke unge sinte menn. Hadde ikke kamera på den tiden og sykler dessverre ( eller heldigvis) ikke så mye i bymiljøet til å ha samme opplevelser.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Vel, her er jeg litt uenig. Jeg tror folk som stemme AP er verstingene da de fortsetter å stemme AP selv om de ikke holder det de lover gang på gang. At folk på denne måten er apatisk gjenspeiler seg i trafikken.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Tatt av sivilpoiti på veg til jobb
[Re: Frank H]
#152398921/11/201211:40
Men det er nok kanskje noen forskjeller på bilistenes lynne innad i merkene også. Bilmodellene tiltrekker seg nok forskjellige typer. F.eks tror jeg Audis geniale, men dessverre utgåtte A2 blir kjørt i roligere tempo enn deres like geniforklarte RS4.
På samme måte tror jeg småbarnsforeldre i Mercedes B-klasse oppfører seg annerledes i trafikken enn de i ML AMG, eller lignende.
Det går an å kjøre (litt) for fort, og fortsatt være en hensynsfull, aktpågivende og forsiktig(!) bilist.
Og forresten! Igår tror jeg det snødde i helvete, og griser fløy, hvertfall for en liten stund. Jeg havnet bak en bil som kjørte med tåkebaklyset på (helt unødvendig, mørkt og klart), jeg blunket et par kjappe ganger på han med fjernlysene og han tok hintet og slo av! Måtte to blink til, men dog!
Redigert av RaymondJ; 21/11/201216:01.
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Og forresten! Igår tror jeg det snødde i helvete, og griser fløy, hvertfall for en liten stund. Jeg havnet bak en bil som kjørte med tåkebaklyset på (helt unødvendig, mørkt og klart), jeg blunket et par kjappe ganger på han med fjernlysene og han tok hintet og slo av! Måtte to blink til, men dog!
DET er uvanlig! Det har skjedd meg én gang, det var på E6 i Gudbrandsdalen på 80- eller 90-tallet en gang. Ett blink og tåkebaklyset gikk av.
Hva er egentlig normen her? Sist jeg tok igjen en slik en, det var på Dovrefjell, endte jeg opp med å ha fjernlyset konstant på, inntil jeg kom meg forbi. Er det dårlig gjort? Etter at jeg var forbi, blinket jeg to-tre ganger med tåkebaklyset i håp om at vedkommende tok hintet.
[Re: Ola R.]
#152422521/11/201220:32
DET er uvanlig! Det har skjedd meg én gang, det var på E6 i Gudbrandsdalen på 80- eller 90-tallet en gang. Ett blink og tåkebaklyset gikk av.
Hva er egentlig normen her? Sist jeg tok igjen en slik en, det var på Dovrefjell, endte jeg opp med å ha fjernlyset konstant på, inntil jeg kom meg forbi. Er det dårlig gjort? Etter at jeg var forbi, blinket jeg to-tre ganger med tåkebaklyset i håp om at vedkommende tok hintet.
Det er nytteløst, de vet jo ikke at tåkebaklyset er på og irriterer seg sikkert kollosalt over en tulling som ligger bak med fullt lys på dem.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: Frank H]
#152425921/11/201221:07
Nemlig! Derfor jeg nesten kjørte forbi for å stoppe og takke han! Men jeg mener, hvor vanskelig kan det være å resonnere litt. "Hm, det ligger en bil bak meg og blinker? Hvorfor det tro?" Men for "folk flest" er vel bilkjøring et unødvendig onde som utføres kun av praktiske årsaker, og tildeles så lite tankevirksomhet som overhode mulig.
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
[]124km/t i 4felts motorvei 100sone er jo helt greit det. Alle kjører jo fartsgrensen +mva.
Første gang jeg har hørt om mva på hastighet...
Lurer på om mva her er 8%, 11,1%, 14% eller 25% men det er vel 0%...
er jo i norge, alt er dyrt i norge, og vi har tradisjon for høye satser, så du må mye høyere enn 8-25%.
fartsgrense+MVA er jo variabel mva sats.
Maksimalt tillatt mva sats er hhv 41,6% i 60kmt og 43% i 80kmt Hhv de hellige 25kmt og 35kmt. Kjører du over dette, og blir tatt, kommer du ikke til himmelen..
Redigert av silverwrx; 22/11/201208:06. Rediger grunn: nei, jeg stemmer ikke frp
Tese1: Menn (og kanskje i liten grad kvinner) som er glade i å kjøre og synes bil er top of the pops, søker seg mot bilmerker som antas å gi status/være gode. Som f.eks BMW og Audi. Personer som er glade i bil og kjøring kjører mer "aktivt" og fortere.
Derav vil en større andel eiere av BMW/Audi fremstå som traffikkværstinger.
Tese2: Mennesker som ikke tar hensyn i trafikken ser ofte på Mot i brøstet, stemmer FRP, spiser ferdigpizza og vet litt for mye om V75.
(siste tese er bare en manifestasjon av mine fordommer, som er mange og spenner vidt :-D)
Tese 3: Dyre bilmerker kjøres av menn med mye penger. Menn med mye penger har dette fordi de ikke viser hensyn.
[Re: Dexter]
#152456522/11/201214:02