Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 10 1 2 3 4 5 6 9 10

Satsing på enduro

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1520635 14/11/2012 21:13
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
SS opp til DPS med Kirketrappa, Picasso og Kjempebrattbakken ned igjen - hva tror du om det Ripe? ICON_SMILE

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1520640 14/11/2012 21:16
olechr Offline
More than words
More than words
Ikke heng dere opp i sånn eller sånn utstyr.

lag en løyper som er morsomt. Selvsagt går det an å kjøre med Hardtail hvis man vil det. Men nødvendigvis går det jo fortere med fulldempa.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Satsing på enduro [Re: JonahHex] #1520644 14/11/2012 21:19
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: JonahHex
SS opp til DPS med Kirketrappa, Picasso og Kjempebrattbakken ned igjen - hva tror du om det Ripe? ICON_SMILE

Ja! Kom igjen, ritt i Drammen bare må bli helt knall!

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1520653 14/11/2012 21:33
fjøråsyklist Offline
Veteran
Veteran
Noen Ålesundere som vil være med å lage Enduroritt?
Skulle gjerne sykla et ritt.
Kom rett hjem fra endurotrening her i stad. Dro på skikkelig med korte etapper, slitsomt...

Re: Satsing på enduro [Re: Ripen] #1520672 14/11/2012 22:05
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ripen
Sitat: JonahHex

Ja! Kom igjen, ritt i Drammen bare må bli helt knall!

music[size:20pt][/size]

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Satsing på enduro [Re: Ripen] #1520716 15/11/2012 07:33
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Mange meninger om dette gitt, dette er ikke svar rettet kun mot deg Sanouka, men jeg tror ikke vi nødvendigvis skal omfavne alle med den nye rittformen.
Om det ikke blir superkommerst så skal ikke jeg gråte så veldig mye, jeg vil bare sykle og ha det gøy.

Eller skal vi la enduro være tilpasset de med med fulldempede sykler i 130-160mm klassen som ikke synes XC/rundbane eller utfor er helt deres greie, men som liker å gønne på litt (eller mye) på sti?
Og drite litt i at det er andre ritt samme helga, og la syklistene prioritere selv?

Ikke sant? Hvorfor så store ambisjoner? For min del håper jeg det i 2013 blir skikkelig lavterskel. Lite styr å arrangere, få deltagere (under 100, kanskje 50 er mer enn nok) med skikkelig jovial og hyggelig stemning. Jeg fristes av å prøve enduro ritt, og lokkes av at det ikke er et svært ritt med haugevis av folk og som "satser" på Enduro. Ritt for stinytere og bamsemumsere på forumet her. Perfekt i mine øyne. Så kan det heller vokse sakte og se hvor det utvikler seg. De som vil arrangere, får lage løyper etter hvilke forutsetninger de har i nærmiljøet. God info i forkant, så folk vet hva det dreier seg om.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Satsing på enduro [Re: hbakken] #1520798 15/11/2012 09:22
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: hbakken
Mange meninger om dette gitt, dette er ikke svar rettet kun mot deg Sanouka, men jeg tror ikke vi nødvendigvis skal omfavne alle med den nye rittformen.
Om det ikke blir superkommerst så skal ikke jeg gråte så veldig mye, jeg vil bare sykle og ha det gøy.

Eller skal vi la enduro være tilpasset de med med fulldempede sykler i 130-160mm klassen som ikke synes XC/rundbane eller utfor er helt deres greie, men som liker å gønne på litt (eller mye) på sti?
Og drite litt i at det er andre ritt samme helga, og la syklistene prioritere selv?

Ikke sant? Hvorfor så store ambisjoner? For min del håper jeg det i 2013 blir skikkelig lavterskel. Lite styr å arrangere, få deltagere (under 100, kanskje 50 er mer enn nok) med skikkelig jovial og hyggelig stemning. Jeg fristes av å prøve enduro ritt, og lokkes av at det ikke er et svært ritt med haugevis av folk og som "satser" på Enduro. Ritt for stinytere og bamsemumsere på forumet her. Perfekt i mine øyne. Så kan det heller vokse sakte og se hvor det utvikler seg. De som vil arrangere, får lage løyper etter hvilke forutsetninger de har i nærmiljøet. God info i forkant, så folk vet hva det dreier seg om.

Med 1500 hm transport på stedvis knot, 6 SSer i ofte samma knotet og med total snitt-tid på 4 t pluss så er min absolutte anbefaling å kutte litt i bamasmumsinntaket og begynne å trene. Det vil du trenge for å si det mildt ICON_SMILE

Re: Satsing på enduro [Re: sanouka] #1520863 15/11/2012 10:34
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sanouka

Med 1500 hm transport på stedvis knot, 6 SSer i ofte samma knotet og med total snitt-tid på 4 t pluss så er min absolutte anbefaling å kutte litt i bamasmumsinntaket og begynne å trene. Det vil du trenge for å si det mildt ICON_SMILE

Hysj!!! La de spise bamsemums til frokost og kvelds. ;-)

Ambassadør for Scott.
Re: Satsing på enduro [Re: sanouka] #1520925 15/11/2012 12:11
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!

DU vet ikke hva JEG trenger ICON_WINK

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1520927 15/11/2012 12:13
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Når jeg skal være med å arrangere Enduro ritt, eller nå hva vi skal kalle det, så skal en SS inneholde spising av 20 stk bamsemums.
Og styrte en cola. (og en pils når man kommer i mål)

#NBNL -

Re: Satsing på enduro [Re: hbakken] #1520938 15/11/2012 12:39
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Når jeg skal være med å arrangere Enduro ritt, eller nå hva vi skal kalle det, så skal en SS inneholde spising av 20 stk bamsemums.
Det kalles stitur for gamere.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Satsing på enduro [Re: baronKanon] #1520947 15/11/2012 13:04
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: baronKanon
Det kalles stitur for gamere.

Fint! Men ikke tur. Konkurranse blir det allikevel.

#NBNL -

Re: Satsing på enduro [Re: hbakken] #1520962 15/11/2012 13:50
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

DU vet ikke hva JEG trenger ICON_WINK

Bamsemumserne kommer til å få sjokk. Det gjorde ihvertfall jeg. Nå må jeg trene mer og enda mer systematisk enn lycrafolket alle stifolk elsker å henge ut av nettopp treningsgrunner.....paradoks anyone? ICON_WINK

Re: Satsing på enduro [Re: JonahHex] #1521070 15/11/2012 17:35
9.9SSL Offline
Entusiast
Entusiast
Nysgjerrig, vil enduro ritt ligge inne på terminlisten til NCF.

Vi som tror på et liv før døden
Re: Satsing på enduro [Re: 9.9SSL] #1521139 15/11/2012 19:41
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: 9.9SSL
NCF er vel ikke offisielt inne på dette området enda.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Satsing på enduro [Re: baronKanon] #1521251 15/11/2012 21:59
9.9SSL Offline
Entusiast
Entusiast
Blir vel å følge med på forumet da. Ev andre sider å følge med på ang ritt?

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1521447 16/11/2012 09:59
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Kanskje dette det noe Hafjell/HFK kunne arrangert ?
Noe i liket med deres Scott cup.

Bruke noen av løypene for nedover og lengre inn mot gaiastova/pellestova/ilsetra for mer variert terreng.

Re: Satsing på enduro [Re: baronKanon] #1521512 16/11/2012 11:14
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Sitat: 9.9SSL
NCF er vel ikke offisielt inne på dette området enda.

Enduro er ikke en gren i NCF enda, men forbundet følger med og er positive til den nye rittformen.
De rittene som arrangeres som lavterskel turritt gjennom NCF har til nå ikke blitt meldt inn til terminlisten, for oss gikk dette i år på at vi allerede hadde nådd taket for antall deltagere når vi meldte inn rittet til NCF, samt at vi så på rittet vårt som et prøveritt.

Facebooksidene til bl.a OsloEnduro, Nesbyen Freeride og 80/20 series er steder man kan finne informasjon om ritt, samt her på forumet.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1521943 17/11/2012 15:53
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Det er et lite kvistutvalg i NCF bestående av Bjørn Birkeland og meg enn så lenge. Vi hører til GrenUtvalg Utfor, men tror veldig på enduro, så derfor opprettet vi denne uoffsielle kvisten før sommeren. Dette er forankret i Styret (hvor jeg sitter).

Vi er så heldige at vi har fått diskutere litt med enduroguru Chris Ball (ex-teknisk delegert UCI/Utfor) og kjører litt i tråd med han. Dvs. strategien er å la enduro gro på grasrotnivå, siden det nettopp er litt udefinerbart per nå. Hvis vi skal begynne å rote oss inn og standardisere og styre nå tror jeg vi dreper babyen ICON_SMILE

Når det er sagt så går det fint an å arrangere enduroritt under "cycling for all"/turrittreglementet for MTB som Nesbyen og Oslo gjorde. Da gjelder lisens og vanlig opplegg. Kongsberg valgte en annen løsning. UCI er litt bakpå ift enduro syntes jeg....men det betyr ikke at vi i NCF må være det, selv om vi tenker at det aller beste er at dere som initiativtakere vet best og at det ikke er vi som "eier" skjebnen til enduro. Siden jeg også er i GU Trial har jeg lært meg at å registrere en gren hos NIF er en lang og omstendelig prosess, så dette er ikke noe som skjer med det aller første, spesielt ikke når enduro er såpass ustandardisert som det er..... jeg tror vi må ta tiden til hjelp, og ha det gøy med syklinga enn så lenge, så får "seriøs-idrett-i-NIF"-stemplet komme litt lengere ned i gata.

Vi sitter på en arrangørmanual som er en samling erfaringer fra rittene hittil + tips om tistagning, den er litt uoppdatert foreløpig da kvistutvalget har hatt en velfortjent "sykkelferie" nå i høst men skal publiseres på sykling.no nå etterhvert som jeg er tilbake til hverdagslivet!

Drammen vil også arrangere (min hjemklubb) og vi kommer nok til å kjøre på med ganske enkle stier, delvis heistransport og mye flyt. Planleggingsmøte er ikke holdt enda.

Jeg er ganske lite her men hvis noen lurer på noe NCF + endurorelatert så nås jeg på skholmsen@gmail.com

Hilsen
Silje
Syklist, Styrerep. NCF og leder for GU Utfor og GU Trial (og Kvistutvalg Enduro)

Redigert av SiljeKH; 17/11/2012 15:54.
Re: Satsing på enduro [Re: SiljeKH] #1521964 17/11/2012 16:45
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: SiljeKH
Det er et lite kvistutvalg i NCF bestående av Bjørn Birkeland og meg enn så lenge. Vi hører til GrenUtvalg Utfor, men tror veldig på enduro, så derfor opprettet vi denne uoffsielle kvisten før sommeren. Dette er forankret i Styret (hvor jeg sitter).

Drammen vil også arrangere (min hjemklubb) og vi kommer nok til å kjøre på med ganske enkle stier, delvis heistransport og mye flyt. Planleggingsmøte er ikke holdt enda.

Jeg er ganske lite her men hvis noen lurer på noe NCF + endurorelatert så nås jeg på skholmsen@gmail.com

Hilsen
Silje
Syklist, Styrerep. NCF og leder for GU Utfor og GU Trial (og Kvistutvalg Enduro)

Hehe, det måtte ei jente til å fatte pointet ICON_SMILE

Re: Satsing på enduro [Re: sanouka] #1522037 17/11/2012 19:34
9.9SSL Offline
Entusiast
Entusiast
Da var Endurosider "likt" på FB, moro å prøve noe nytt. Fra Landevei og grus til Sti, DH og nå Enduro, på en sesong dette blir moro.

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1522726 19/11/2012 10:37
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Vi har akkurat vært og syklet to dager med TransProvence arrangøren Ash på stiene der TP går, samt en bonussti helt ned til den italienske rivieraen.

TP inneholder mange lange og harde transportetapper, men fartsprøvene er rendyrkede nedoverdrag. Noen er skikkelig bratte og eksponerte, andre er slakere med gode sikkerhetsmarginer.

Interessant nok tyder resultatlista på at TP domineres av tilnærmet Enduro-eksperter. http://www.trans-provence.com/results2012/overall/after_day7.html
De fire første er Enduro-eksperter, men Nico er selvfølgelig utfor-legende par excellence.
XC-proffene henger egentlig overraskende godt med.
Neste år stiller både Marco Fontana og Steve Peat i tillegg til at både Weir, Näf, Kabush m.fl er forventet tilbake.
Gaute og jeg skal få vårt å stri med og planlegging av utstyr og trening er allerede i gang.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Satsing på enduro [Re: sykkeloyvind] #1522764 19/11/2012 11:28
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sykkeloyvind
Vi har akkurat vært og syklet to dager med TransProvence arrangøren Ash på stiene der TP går, samt en bonussti helt ned til den italienske rivieraen.

TP inneholder mange lange og harde transportetapper, men fartsprøvene er rendyrkede nedoverdrag. Noen er skikkelig bratte og eksponerte, andre er slakere med gode sikkerhetsmarginer.

Interessant nok tyder resultatlista på at TP domineres av tilnærmet Enduro-eksperter. http://www.trans-provence.com/results2012/overall/after_day7.html
De fire første er Enduro-eksperter, men Nico er selvfølgelig utfor-legende par excellence.
XC-proffene henger egentlig overraskende godt med.
Neste år stiller både Marco Fontana og Steve Peat i tillegg til at både Weir, Näf, Kabush m.fl er forventet tilbake.
Gaute og jeg skal få vårt å stri med og planlegging av utstyr og trening er allerede i gang.

Husker at i første TP hadde de en del shutling, har de kuttet ut dette?

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Satsing på enduro [Re: polkaDOT] #1522795 19/11/2012 12:09
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: polkaDOT

Det er en shuttle hver dag, men med fire fartsprøver per dag blir det likevel mange motbakker i løpet av en uke.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Satsing på enduro [Re: sykkeloyvind] #1522798 19/11/2012 12:13
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sykkeloyvind

Det er en shuttle hver dag, men med fire fartsprøver per dag blir det likevel mange motbakker i løpet av en uke.

Slike ritt blir bare mer og mer populære, du har en nystartet som går fra Grenoble til Trentino, og så fikk jeg en epost i helgen hvor det skal være en i Sveits, gjennom alpene og avslutte et sted i Østerrike/Italia.

Team Ibis / Probike

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1523076 19/11/2012 20:50
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
TP hørte jeg hadde 10.000 høydemeter OPP og 15.000 h.m NED.
Skal få slite litt da ja ICON_SMILE

#NBNL -

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1523102 19/11/2012 21:19
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det samme har jeg hørt.

Trans Savoie skal ha 20.000 høydemeter ned, og bare 5.000 opp.

Team Ibis / Probike

Re: Satsing på enduro [Re: polkaDOT] #1523103 19/11/2012 21:20
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Det samme har jeg hørt.

Trans Savoie skal ha 20.000 høydemeter ned, og bare 5.000 opp.

Det høres jo helt klart mer forlokkende ut ICON_LAUGH

#NBNL -

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1523105 19/11/2012 21:24
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Trans Provence har lagt ut info og skjema for påmelding til neste års ritt. 55 plasser tilgjengelig.

Team Ibis / Probike

Re: Satsing på enduro [Re: Pyggen] #1523107 19/11/2012 21:27
olechr Offline
More than words
More than words
55 plasser er ikke all verden. Lurer veldig på om jeg skal prøve å få være med.

Ambassadør for Scott.
Side 4 av 10 1 2 3 4 5 6 9 10

Moderator  support