Joda, det ble årets første tur på søndag. Strålende vær, sol og -1... Hjulene funket fint de, stive og trillet bra. Valgte en flat løype, og de fungerte glimrende. Syklet alene, og tok turen rolig, og jeg kan ikke si at jeg merket noe forskjell på dem og mine DA c24. Får vel mer følelse når været blir varmere, turene lengre og bakkene brattere. Så langt "Tommel opp"
Re: Høyprofil "kinacarbon" alu bremseflate og clincher
[Re: kawa versys]
#157012814/03/201312:27
Kvier meg for tubular og er skeptisk til varmeutvikling ved bremsing på karbon-clinchere, så disse alu/karbohjulene er kanskje veien å gå? Er det derfor dere går for dem? Men vekten er jo ikke så imponerende. Vanskelig valg, altså. Hva tenker dere om saken som har kjøpt disse hjulene med bremseflate i alu?
[Re: tron]
#157194618/03/201314:47
Ønsket meg høyprofikhjul med alu bremseflate av de grunner som du nevner. Ønsker heller ikke å bytte bremseklosser når jeg bytter til andre hjulsett. Pariser ønsker jeg ikke, da jeg ønsker å kunne fortsette turen etter et kjapt slangebytte. Har nå testet hjulene på en lengre tur, og de er stive og fine:) Og virker for meg som et meget bra kjøp:) Så langt er jeg bare fornøyd.
#163544430/06/201311:23
Ønsket meg høyprofikhjul med alu bremseflate av de grunner som du nevner. Ønsker heller ikke å bytte bremseklosser når jeg bytter til andre hjulsett. Pariser ønsker jeg ikke, da jeg ønsker å kunne fortsette turen etter et kjapt slangebytte. Har nå testet hjulene på en lengre tur, og de er stive og fine:) Og virker for meg som et meget bra kjøp:) Så langt er jeg bare fornøyd.
Hei ser på like hjul som du har kjøpt, men lurer på hvilke valg man skal gjøre på de forskjellige menyene? Som weave og hubs. Jeg har en 105 gir med 10 del kasset. Rytter veier 97 kg
#174740520/02/201410:58
Synes du skal kjøpe, og dele erfaringene dine i denne tråden. Er du fornøyd, kjøper jeg også.. ;-)
Så du synes det ja, er litt usikker på om de hjulene kan være vært å prøve, synes vel kanskje det er litt vel billig selv fra østen.:-)
He he, neida, det var litt spøkefullt fra min side. Jeg tenker at det kommer an på hva man en skal bruke dem til. Hvis dette skal være en erstatning for et kjent, dyrt og fancy hjulsett, med dokumenterte eksepsjonelle kvaliteter, ville jeg ikke "tro" på at disse hjulene er gode nok til å kunne sammenlignes. Men hvis en er ute etter ok treningshjul - hvorfor ikke? De koster ikke allverdens - så lenge de ikke bare knekker sammen kan man jo egentlig ikke bli annet en positivt overrasket..? Uansett, de går kun til 10-delt fiskesnelle - jeg har akkurat konvertert til 11, så de er ikke aktuelle for meg.
[Re: thamg]
#174789321/02/201411:23
Synes du skal kjøpe, og dele erfaringene dine i denne tråden. Er du fornøyd, kjøper jeg også.. ;-)
Så du synes det ja, er litt usikker på om de hjulene kan være vært å prøve, synes vel kanskje det er litt vel billig selv fra østen.:-)
He he, neida, det var litt spøkefullt fra min side. Jeg tenker at det kommer an på hva man en skal bruke dem til. Hvis dette skal være en erstatning for et kjent, dyrt og fancy hjulsett, med dokumenterte eksepsjonelle kvaliteter, ville jeg ikke "tro" på at disse hjulene er gode nok til å kunne sammenlignes. Men hvis en er ute etter ok treningshjul - hvorfor ikke? De koster ikke allverdens - så lenge de ikke bare knekker sammen kan man jo egentlig ikke bli annet en positivt overrasket..? Uansett, de går kun til 10-delt fiskesnelle - jeg har akkurat konvertert til 11, så de er ikke aktuelle for meg.
Jeg tak han :-) ...... tenker vel som deg at det ikke er topp of the line, men at de holder når jeg skal sette nye (skumle) strava rekorder nedover.
#175798118/03/201413:18
har satt på mine nye karbonhjul 58mm, og når jeg freewheeler uten å sitte på er alt bare fryd og gammen. men idet jeg setter meg på sykkelen og ruller så kommer det en lyd for hver omdreining, på fremhjulet (tror jeg). Har sjekka at det er nok plass ved gaffelen, og det er ikke bremseklossene som tar på (tror jeg, ikke noe problem uten rytter oppå iallefall).
Hva annet kan det være? Tubular.
#176635703/04/201416:41