Tvilen ligger i om komfortbehovet for en gammel, støl vestlending blir like godt ivaretatt med en pinne stiv aluramme beregnet på konkurranse. Colnagoen er utstyrt med langt styrerør og masse komfort i bakramma. Men den har litt kort akselavstand og litt stutt trail. Vi får teste ut en uke i Spania og se hva vi synes vi trives best med.
Bildet med svingene er tatt på Holsnøy utenfor Bergen, der jeg trådde mine barnepedaler som liten skroting på 80-tallet.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Alu-raceren til ritt, trening, strava-jaging og reportasjesykling her hjemme. Stålraceren til regnværssykling, pendling og defilering med og uten skjermer. Karbonraceren til serpentin-samling i Italia.
Hvem skal kaste første sten på Team Sepura bildet?
Er jo enkelt... kjedet på lilleklinga!
Ellers - jada, jeg vet det sikkert bare er en vanesak - batteripakka til Di2 synes jeg rett og slett ikke gjøre seg på en flott landeveissykkel. Når vi snakker høy prisklasse (som denne sikkert befinner seg i) synes jeg det er merkelig at produsent og designer gjør mer for å integrere batteriet.
Det holder å montere batteriet under venstre kjedestag for å få det nøytralisert. I alle fall om man kjører sånne felger som Bullet har presentert på bildet sitt.
Etter mye om og men fikk jeg endelig bestemt meg for en racersykkel. Jeg har syklet på en terrengsykkel og en cyclocross sykkel de to siste år og dette gav såpass mersmak at jeg også ønsket en racer.
Jeg endte opp med en Cannondale SuperSix 105 etter å ha lest veldig mye flott om denne. Men jeg oppgraderte hjulsettet til Shimano RS80, ellers er den slik den kommer "ut av boksen".
Cyclocrossen vil bli nå bli brukt til pendling og sykling i møkkavær, og vil spare denne til litt penere vær.
Jeg har ikke doktorgrad i stilpolitiets postulater, så ber om unnskyldning på forhånd på eventuelle brudd på disse reglene ;-)
Regnet med tyn for kjede/gir/klingefeilen. Pedalarmene kunne også vært bedre plassert. Til mitt forsvar er bildet klippet fra Soon Bikes sin hjemmeside.
Samme som i fjor, Nakamura Pursuit 5.0 kjøpt på høsten 2011. Oppgradert fra de utrolig kjipe Alex-hjula til Mavic Ksyrium SL, samt satt på ny hvit Lizardskins-teip. Setepinnen er også byttet til en enkel Truvativ-pinne med setback. Blir nok også et sett med kina-hjul med høyere profil ila vinteren. Ikke det flotteste utstyret, men har fungert strålende gjennom mange mil i 2012!
Når man får spart litt håper jeg det blir en Canyon Aeroad med Ui2 til sommeren.
Etter mye om og men fikk jeg endelig bestemt meg for en racersykkel. Jeg har syklet på en terrengsykkel og en cyclocross sykkel de to siste år og dette gav såpass mersmak at jeg også ønsket en racer.
Jeg endte opp med en Cannondale SuperSix 105 etter å ha lest veldig mye flott om denne. Men jeg oppgraderte hjulsettet til Shimano RS80, ellers er den slik den kommer "ut av boksen".
Cyclocrossen vil bli nå bli brukt til pendling og sykling i møkkavær, og vil spare denne til litt penere vær.
Jeg har ikke doktorgrad i stilpolitiets postulater, så ber om unnskyldning på forhånd på eventuelle brudd på disse reglene ;-)
Stilpolitiet vil trolig skrive ut forelegg på at ventilhettene ikke er tatt av + klistrelappen på underrøret. Mulig du slipper unna med en advarsel
Har samme sykkel selv som jeg fikk i juni. Du kan glede deg!