Hørt på makan for en gjeng med hodeløse høns?!! Kanskje ikke annet å vente av en gjeng som barberer legga, napper øyebryna og har egen homsepatrulje (stilpoliti)?? Men det går da vel ihvertfall ann å late som det er litt trøkk i dere. Det er ikke mange andre enn Hvilepuls jeg kan assosiere meg med i denne debatten... Og jeg er egentlig ganske forundra over at jeg tiltrekkes av samme forum som dere
Sånn har jeg syklet i mange, mange år, i langt trangere byer. Var ikke spesielt grisete, det der. Man utvikler rett og slett noen utålmodige uvaner når man er vant til å sykle, og kan sykkel. Man inngår en litt høyere risiko, og det er et valg. Jeg er faktisk mye mer redd for å sykle på gang og sykkelstier, enn jeg er for å grisesykle litt i oslo sentrum. Men problemet når man er så god at man skviser seg imellom biler, det er at man ser mer på hva som går, og mindre på hva man har av feilmargin. Det er bare en bilist som smeller opp en dør litt for raskt, uten å se seg for, så ligger du der. Det er slike ting som er skumle. Det å krysse en dobbelt sperrelinje, eller sykle på rødt, er ikke så farlig.
PS: Hvilken farge bør jeg ha på sykkelskoa til våren? og hvilken nyanse på selvbruningskremen??
Kanskje Dorthe Skappel kan hjelpe dere med antrekket?