Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Han er Norges raskeste sykkelbud

Re: Han er Norges raskeste sykkelbud [Re: thomas t] #1516206 06/11/2012 12:13
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Flere av manøverene i filmen er over grensa for hva jeg ville finne på, jeg tenker da på de situasjonene som involverer fotgjengere.

Jeg har syklet i Oslo siden 1985 og føler meg ikke forpliktet til å følge veitrafikkloven. Det ville være litt som om Geronimo skulle betale skatt.

Så rævkjørt som Oslosyklister er blitt i alle år, og så hensynløst, uoppmerksomt og livsfarlig mange yrkessjåfører ( og andre ) kjører, ser jeg mer på det hele som en krigssone en ett sted for gjensidig respekt.

Derfor ville jeg heller aldri gjøre Oslotrafikken til min arbeidsplass, som filmens hovedperson har valgt å gjøre.

pedalistisk !
Re: Han er Norges raskeste sykkelbud [Re: geronimo] #1516365 06/11/2012 18:16
peprepupp Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: geronimo
Jeg får flere tut etter meg i løpet av en søndag på raceren enn det jeg gjorde på en måned som sykkelbud.

Interessant. Hvorfor det tror du?

Re: Han er Norges raskeste sykkelbud [Re: Frank H] #1516416 06/11/2012 20:16
Spiffhopeless Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Frank H
Synes til tider det kan være litt mye suttring og klaging her. Og hetsing av andre folk....
Slapp av, folkens ICON_SMILE

+1

"If you are going to die! make sure
its in the front of the peloton!"
Raphael Geminiani to Jacques Anquetil

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Han er Norges raskeste sykkelbud [Re: peprepupp] #1516605 07/11/2012 08:57
G
geronimo Offline
Entusiast
Entusiast
G
Sitat: peprepupp
Sitat: geronimo
Jeg får flere tut etter meg i løpet av en søndag på raceren enn det jeg gjorde på en måned som sykkelbud.

Interessant. Hvorfor det tror du?

I byen sykler man like fort eller fortere enn bilene, mens på landeveien sykler jeg stort sett saktere enn bilene og da må de kjøre forbi. For noen er det fryktelig irriterende.

Re: Han er Norges raskeste sykkelbud [Re: Hvilepuls] #1522062 17/11/2012 20:54
Peter Pan Offline
Entusiast
Entusiast
Hørt på makan for en gjeng med hodeløse høns?!! Kanskje ikke annet å vente av en gjeng som barberer legga, napper øyebryna og har egen homsepatrulje (stilpoliti)?? Men det går da vel ihvertfall ann å late som det er litt trøkk i dere. Det er ikke mange andre enn Hvilepuls jeg kan assosiere meg med i denne debatten... Og jeg er egentlig ganske forundra over at jeg tiltrekkes av samme forum som dere
Sitat: Hvilepuls
Sånn har jeg syklet i mange, mange år, i langt trangere byer. Var ikke spesielt grisete, det der. Man utvikler rett og slett noen utålmodige uvaner når man er vant til å sykle, og kan sykkel. Man inngår en litt høyere risiko, og det er et valg. Jeg er faktisk mye mer redd for å sykle på gang og sykkelstier, enn jeg er for å grisesykle litt i oslo sentrum. Men problemet når man er så god at man skviser seg imellom biler, det er at man ser mer på hva som går, og mindre på hva man har av feilmargin. Det er bare en bilist som smeller opp en dør litt for raskt, uten å se seg for, så ligger du der. Det er slike ting som er skumle. Det å krysse en dobbelt sperrelinje, eller sykle på rødt, er ikke så farlig.

PS: Hvilken farge bør jeg ha på sykkelskoa til våren? og hvilken nyanse på selvbruningskremen??
Kanskje Dorthe Skappel kan hjelpe dere med antrekket?

"Sometimes you have to piss in a sink.."(Bukowski)
"Playing cute or drunk as fuck, his wardens could not tell the difference anymore".(Om den avdøde, kjederøykende og alkoholiserte sjimpansen Honzo)
Re: Han er Norges raskeste sykkelbud [Re: thomas t] #1522087 17/11/2012 21:44
Spiffhopeless Offline
Ivrig
Ivrig
Aprops nappe øyenbrynene, noe napp i dag ICON_WINK

"If you are going to die! make sure
its in the front of the peloton!"
Raphael Geminiani to Jacques Anquetil

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Han er Norges raskeste sykkelbud [Re: Peter Pan] #1522133 17/11/2012 23:57
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Peter Pan
Hørt på makan for en gjeng med hodeløse høns?!! Kanskje ikke annet å vente av en gjeng som barberer legga, napper øyebryna og har egen homsepatrulje (stilpoliti)?? Men det går da vel ihvertfall ann å late som det er litt trøkk i dere. Det er ikke mange andre enn Hvilepuls jeg kan assosiere meg med i denne debatten... Og jeg er egentlig ganske forundra er vi jo over at jeg tiltrekkes av samme forum som dere
PS: Hvilken farge bør jeg ha på sykkelskoa til våren? og hvilken nyanse på selvbruningskremen??
Kanskje Dorthe Skappel kan hjelpe dere med antrekket?

Eh.. er det ikke racerforumet du snakker om nå ? her er vi jo på "ymse".. med masse barske hårete mannemenn med gjørme på skoa og bamsemums i sekken. Som alle er bekymret for hvordan andre syklisters handlinger skal reflektere tilbake på dem.
Du og.

pedalistisk !
Re: Han er Norges raskeste sykkelbud [Re: solrikioo] #1522222 18/11/2012 12:11
O
Oekern Offline
Avhengig
Avhengig
O
Sitat: solrikioo
Her er det spenstig sykkelbud-kjøring. Oslo syklingen er jo som å sykle med støttehjul. ICON_TONGUE
https://vimeo.com/43954522
Anbefaler å se hele dvden: https://www.lucasbrunelle.com/shop/

Jeg vet ikke engang hva jeg skal si..
Det der er tragisk.
Fremstilles nesten som en ny form for russisk rulett

Redigert av Oekern; 18/11/2012 12:12.

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå