Men som seg hør og bør vil den jo gjøres litt personlig også. Bilde av sykkel postes en gang på nyåret, og om mulig en liten byggetråd om tålmodigheten strekker til.
Men som seg hør og bør vil den jo gjøres litt personlig også. Bilde av sykkel postes en gang på nyåret, og om mulig en liten byggetråd om tålmodigheten strekker til.
Min første ekte stisykkel, en skikkelig traktor som kommer frem overalt. Fikk den forhåndslevert i oktober siden den var ferdig produsert, er strålende fornøyd
Stisykkel er vel per def. en fulldemper, eller hur?
Burde det være (eller er det) egne tråder for "Vis meg din 2013 birkensykkel" "Vis meg din 2013 vintersykkel" "Vis meg din 2013 bysykkel" "Vis meg din 2013 singlespeed" "Vis meg din 2013 fatbike" "Vis meg din 2013 ...
Merk: Jeg er genuint nysgjerrig og ikke kverulerende. Jeg liker tråder med bilder av sykler.
Det er den sykkelen du bruker for å kose deg på tur og som stort sett ikke egner seg til ritt grunnet mye komfort eller andre ting rittsyklister tydeligvis ikke liker å dra med seg (som slækk styrevinkel, lang vandring, bredt styre osv ) Kan godt være hardtail også. Eller helstiv SS. Evt. feithjuling.
Redigert av baronKanon; 01/11/201209:01. Rediger grunn: eller eller
Tror ikke det, nei. Stisykkel defineres vel mer av bruksområdet enn hva slags sykkel det er. Tråden burde kanskje hete: vis oss den sykkelen du har tenkt å sykle sti med 2013?
Det er den sykkelen du bruker for å kose deg på tur og som stort sett ikke egner seg til ritt grunnet mye komfort eller andre ting rittsyklister tydeligvis ikke liker å dra med seg (som slækk styrevinkel, lang vandring, bredt styre osv
For noe vås!
Her er min stisykkel som funker supert på ritt også, eller er det kanskje en rittsykkel som funker supert på sti!? BaronKanon kan bestemme.
Jo bedre jeg er blitt til å sykle sti, jo mer tid bruker jeg på oppoversti så min etellerannetsykkel som jeg også sykler sti på må være allsidig.
OnOne Scandal
Den har Arch/CK hjul med funboltsbak. ALLTID Crossmark med guffe. For et dekk!
Ombygd XT krank med 38/26 utveksling på midt og minsteklinge
Til neste sesong skal den få XX WC bremser og kanskje et finere styre
Gaffel MED LOCKOUT!
(og forhåpentligvis girører som for tiden er utsolgt)
Ditche Yeti for kanadisk toyota?!?!
Sånn er livet. Vært en gullsykkel, og tror nok at en evt neste eier blir minst like fornøyd som du og jeg. Satser på at den får et fint enduroliv.
her er min sti/ritt doning, ja den funker fint til begge deler. har 2 hjulsett så bruker ett til sti(tung med ardent på) og ett til ritt/GRUSsomsykling(lett med specialized renegade(bak og fast trak(foran) ), denne kombinasjoen funker veldig bra. hadde FS før savner den innimellom, men jeg klarer meg absolutt. jeg legger ved to bilder et i ritt modus og ett i sti modus.
Sånn "vis oss din sykkel"-relatert: Vi har allerede flere tråder, bl.a. en for stisykler i Foto/Film-forumet
Men jeg kan fortelle hva jeg skal ha, for jeg har begge allerede. Yeti SB-66 supersykkel til langturer og enduro Surley Pugsley Necromancer for vinter og småturer og for avveksling.
Også skal jeg ha en eller annen slækk 26er stål HT som jeg kan ha min gamle talas 140mm på. Hva det blir er usikkert, men så langt ser det ut til å bli en cotic soul.
Gleder meg, men det går fint å bruke ventetiden på mine K2 Darkside gjennom vinteren
Alt som ikke foregår på asfalt, herunder sti vil i 2013 foregå på denne. Mulig (les 98% sikkert) vil den få dempegaffel da sjarmen med stiv gaffel er på hell. Ellers blir den vel uforandret. Kunne ønske å oppgradere til XT bremser så jeg har XT hele veien rundt, men 2012 Deore fungerer knall så det er ingen egentlig grunn. Slik den står nå med seteveske Garmin og pumpe veier den 10.5 kg noe jeg og er fornøyd med. Setevesken går forøvrig av og på etter behov for dem som måtte mene noe om det ;-)
Redigert av Espen E; 02/11/201215:24.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/