Har sweetspot for Bianchi selv.. derav reaksjonen.. Bora og krank med rødt kan sikkert fungere, men turkis dekk er ikke celeste, og ser jo bare krise ut..
Lite å utsette utenom kronerøret, men den skal ikke være på letteste gir bak, og du skal absolutt ha sorte ventiler. De trenger dog ikke være like lange som eikene.
Lite å utsette utenom kronerøret, men den skal ikke være på letteste gir bak, og du skal absolutt ha sorte ventiler. De trenger dog ikke være like lange som eikene.
Skulle gjerne hatt 20mm ventiler, men det hadde ikke token så får se om jeg får skaffet noe annet over vinteren. Blir bestilling av god karbon baufil og gaffelkutter verktøy, så får se om jeg ikke får skaffet svarte 20mm da. Kjede skal jeg huske til neste bilde.
Og ang setet, hva er det som skal være i vater, den midterste delen eller høyeste punkt bak og fremme?
Etter å få kuttet ned på kronerøret blir nok dette bra Morten. Da blir den jo enda noen gram lettere og Hva slags planer har du for å få vekta innenfor vektgrensa som rittsykkel? Er fra midten og mot tuppen setet skal være i vater, en ørliten antydning til at tuppen heller nedover går greit og.
Hva slags planer har du for å få vekta innenfor vektgrensa som rittsykkel?
Nå blir det brev til uci slik at de kan få senket den tulle grensa, altfor lett å få sykkelen under grensa, ikke løye proffene tyr til doping når de ikke har noe utfordring på sykkel vekta
Kunne ikke vente med bilde, selv om den ikke er ferdig oppsatt. Akkurat ankommet butikk. Mange småting som må fikses før "photo-shoot". Men trenger et par tips: Har gått ned en rammestr, og må bytte setepinne til setback, samt må ha lengre stem. Vil helst ha begge i samme merke. Vekt er viktig, men ikke så viktig som stivhet (i stem), da sykkelen er 5,4kg slik den står i dag, så jeg har en del å gå på før den begynner å "tynge". Samtidig må det tåle en støyt (er 87kg). Har sett litt på Cavendish Pro-versjon. Noen som har erfaringer med det? Andre gode tips mottas med takk.
Kunne ikke vente med bilde, selv om den ikke er ferdig oppsatt. Akkurat ankommet butikk. Mange småting som må fikses før "photo-shoot". Men trenger et par tips: Har gått ned en rammestr, og må bytte setepinne til setback, samt må ha lengre stem. Vil helst ha begge i samme merke. Vekt er viktig, men ikke så viktig som stivhet (i stem), da sykkelen er 5,4kg slik den står i dag, så jeg har en del å gå på før den begynner å "tynge". Samtidig må det tåle en støyt (er 87kg). Har sett litt på Cavendish Pro-versjon. Noen som har erfaringer med det? Andre gode tips mottas med takk.
Thomson Masterpiece er vel noe av det mest solide og letteste du får tak i av setepinner med setback til overkommelige 700-800,- (dog ikke allverden med 16mm).
Er vel rundt 158 gram for den korteste pinnen på 240mm i 27,2, uten noen kompromisser mtp på innfestningen/klamma.
Kjennes MYE bedre og sikrere ut enn 3T dorico-pinnen jeg byttet ut.
Hvis du vil matche pinnen, så lager de jo stem også, men de er ikke av de letteste. Dog går de for å være stive og solide i forhold til vekt (130-155g).
Jeg vil kjøre inn i solnedgangen i 2013 på denne strålende saken.
Det er en Colnago Master Extra Light i Art Decor utførelse. Den er trolig fra mellom 2000 og 2005. Hang på loftet på Sportslageret til Pete fant den fram til meg. Fatalt girørekræsj som Truls fiksa. Gjenoppbygd i sommer og har fått nytt bakhjul med Powertapnav for å nedmuntre meg på rulleøkter i vinter. For tida fungerer alt strålende og jeg ønsker ikke å bytte ut noe som helst. Highlights er Dura Ace 7700/7800 gruppa og Velocity A23 felger med slangeløse Hutchinson Fusion 3.
For de som lurer kjører denne saken utrolig bra etter min mening. Ikke på samme måte som en ultralett worldtour karbonramme av '13 utgave. Men på en stabil, men kjapp og komfortabel men responsiv måte. Veldig mye falt på plass med styre/stemkomboen jeg har nå. Klatring går like fint i eller utenfor salen og i utforkjøring er det gammelmannstakter som holder farta under kontroll. Ikke begrensninger i sykkelen. Ingen tvil om at Ernesto Colnago vet akkurat hva han gjør. Så lenge jeg ikke satser hardt på ritt er dette akkurat den sykkelen jeg vil ha.
Moro av i år er at Master har 30 års jubileum, og i den anledningen har de gjenopplivet tre av Art Decor fargevariantene sine. Det er altså fritt fram for nostalgiske velsituerte voksne menn for å skaffe seg et sikleobjekt fra den gangen de var unge og fortsatt kunne blitt raske. Jeg har sett en pris på 4000 dollar for rammesett. Og nedskrevet over restlivstiden til kjøpergruppa er dette bare en bagatell....
Ramma er nøytral, med akkurat passe mye glor (kankje ikke et ord, men du skjønner hva jeg mener?), og hjula litt for mye etter min smak. Dette balanseres helt perfekt med helsort Antares. Kanskje Sort med noen små røde detaljer hadde funket enda bedre, hvis det finnes?