Gässler med positiv doptest.
|
Re: Gässler med positiv doptest.
[Re: olechr]
16/11/2012 10:37
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ole; nå tilhører vel ikke du mosjonsidretten, slik jeg definerer det.
Selv handler jeg på Svinesund, (fordi det er bedre/billigere/større utvalg i matbutikkene, og fordi det bare er noen minutters kjøretur for meg), og jeg kan ikke unngå å se at helsekostprodukter kjøpes i store mengder av våre landsmenn, og da tilsynelatende helt ukritisk med tanke på innhold.
|
|
|
[Re: Lenny]
16/11/2012 10:38
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Legemiddelprodusenter er pålagt å ha referanse-produkter tilgjengelig i minst så lang tid som en batch er holdbar, nettopp med tanke på at analyser skal kunne gjøres i etterkant. I Norge er vel kosttilskudd klassifisert som mat, ikke legemiddel. Hvordan stiller det seg ift krav om slik oppbevaring da?
|
|
|
[Re: olechr]
16/11/2012 10:40
|
Lenny
Veteran
|
Veteran
Når det gjelder Herbalife og mange andre store så blir det tatt test av alle batcher på forhånd. Så man kan klikke seg inn å sjekke om det var noe mystisk med den batchen man har kjøpt.
Hvis det dukker opp noe "mystisk" i analysen som gjøres på forhånd, blir aldri den batchen frigitt for salg. Noe annet ville være skandale.
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
|
|
|
[Re: Øyvind V]
16/11/2012 10:41
|
Lenny
Veteran
|
Veteran
Legemiddelprodusenter er pålagt å ha referanse-produkter tilgjengelig i minst så lang tid som en batch er holdbar, nettopp med tanke på at analyser skal kunne gjøres i etterkant. I Norge er vel kosttilskudd klassifisert som mat, ikke legemiddel. Hvordan stiller det seg ift krav om slik oppbevaring da? Jeg vet ikke. Men seriøse produsenter bør selvsagt gjøre dette uansett lovkrav.
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
|
|
|
[Re: Oystein L]
16/11/2012 10:45
|
olechr
More than words
|
More than words
Selv handler jeg på Svinesund, (fordi det er bedre/billigere/større utvalg i matbutikkene, og fordi det bare er noen minutters kjøretur for meg), og jeg kan ikke unngå å se at helsekostprodukter kjøpes i store mengder av våre landsmenn, og da tilsynelatende helt ukritisk med tanke på innhold. Det er jeg helt klar over. Og jeg er ganske sikker på at hvis man hadde stått dagen før Birken og solgt noe som gjorde at man ble 10% raskere men var ulovlig så hadde man solgt i bøtter og spann. Ikke blant elite utøvere men blant mosjonister. Jeg syntes hele doping greiene har blitt helt tullete. Det er regler som varierer med hvilken sport man driver med, hva man heter osv. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig. Men i feks Armstrong saken så er det vitner som fortsatt sykler som innrømmer doping for å ta en som er ferdig. Men de får fortsette. Når NCF går ut med at folk som har kontakt med trenere som har vært dopet ikke får være med landslaget. Ref Bugge og Frans som ikke fikk bruke en som ikke er tatt. Mens mange i støtte apparetet til katusha har vært tatt, men tviler på at de ikke tar ut Kristoff på landslaget av den grunn. Man lager en egen konkurranse for å få med en som har vært dopet til OL. Ref han sakte løpern. Idrettsnorge har jo blitt helt tullete. Reglene er så forskjellige fra person til person at det blir for dumt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Lenny]
16/11/2012 10:46
|
olechr
More than words
|
More than words
Når det gjelder Herbalife og mange andre store så blir det tatt test av alle batcher på forhånd. Så man kan klikke seg inn å sjekke om det var noe mystisk med den batchen man har kjøpt.
Hvis det dukker opp noe "mystisk" i analysen som gjøres på forhånd, blir aldri den batchen frigitt for salg. Noe annet ville være skandale. He he det vet jeg jo da. Er jo derfor det blir testet i utgangspunktet er jo fordi produsentene ikke vil havne i slike saker. Noe som er helt krise for de store merkene.
|
|
|
[Re: kaiost]
16/11/2012 11:12
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kanskje alle produsenter har en boks med rent pulver de tar fra når de skal sende batch-prøver?
Mtp at dette er storindustri med mange (rare) aktører, er det jo ikke utenkelig at det jukses den veien også?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
16/11/2012 11:41
|
Ynot
Besatt
|
Besatt
Det er ikke første gangen dette skjer med en norsk utøver. kosttilskudd som "funker" bedre enn mat må inneholde forbudte eller snart forbudte stoffer. Moralen må være at ønsker man å være sikker på at man er rein og framstå som et godt forbilde for dde unge holdeer man seg til fem om dagen, fisk 3 ganger i uka, og en gorillagel på ritt. t
|
|
|
[Re: Ynot]
16/11/2012 11:55
|
G. Freeman
Entusiast
|
Entusiast
Moralen må være at ønsker man å være sikker på at man er rein og framstå som et godt forbilde for dde unge holdeer man seg til fem om dagen, fisk 3 ganger i uka, og en gorillagel på ritt.
Hør, hør. Så sant som jeg skulle sagt det sjæl, sa brura.
Shut up legs!
|
|
|
[Re: TashkentTerror]
16/11/2012 12:03
|
BjKj
Ringrev
|
Ringrev
Krysser fingre for at dette går veien. Dersom dette stemmer har hun vært naiv, noe hun sier hun er klar for å ta konsekvensen av, men handlet i god tro. Jeg håper inderlig at dette løser seg på en god måte og at vi kan se Nina tilbake i konkurranse etter hvert! Mvh
|
|
|
[Re: G. Freeman]
16/11/2012 12:04
|
BjKj
Ringrev
|
Ringrev
Moralen må være at ønsker man å være sikker på at man er rein og framstå som et godt forbilde for dde unge holdeer man seg til fem om dagen, fisk 3 ganger i uka, og en gorillagel på ritt.
Hør, hør. Så sant som jeg skulle sagt det sjæl, sa brura. Slenger meg på amenkoret her Mvh
|
|
|
[Re: BjKj]
16/11/2012 14:18
|
mojo
Avhengig
|
Avhengig
Hør, hør. Så sant som jeg skulle sagt det sjæl, sa brura. Slenger meg på amenkoret her Mvh Jeg også, selv om jeg ikke liker fisk.
|
|
|
[Re: mojo]
16/11/2012 14:29
|
Ola R.
Veteran
|
Veteran
Jeg også, selv om jeg ikke liker fisk. Ja, det kan vi nok se på avateren din 
|
|
|
[Re: BjKj]
16/11/2012 17:13
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
HA-HA! Fulltreffer Jeg håper inderlig at dette løser seg på en god måte og at vi kan se Nina tilbake i konkurranse etter hvert!
Det håper ikke jeg. Fordi alle som blir tatt har alltid en eller flere unnskyldninger, derfor må listen ligge veldig lavt for å bli utestengt slik at også den største nåsyklende juksepaven av de alle som feks skylder på en biff blir kjeppjagd langt pokkerivold vekk fra sporten, sammen med sin sportsdirektør. Som nevnt over i tråden er det superlett å holde seg ren for snusk, så lett at selv en veldig erfaren toppidrettsutøver skal klare det!
No added style
|
|
|
[Re: KnutAa]
16/11/2012 17:18
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
(...) derfor må listen ligge veldig lavt for å bli utestengt slik at også den største nåsyklende juksepaven av de alle som feks skylder på en biff blir kjeppjagd langt pokkerivold vekk fra sporten,
Så, han skal jages bort, mens Ovcharov skal ønkes velkommen tilbake med åpne armer for eksakt samme testresultat fordi at ... ?
Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
|
|
|
[Re: schnappi]
16/11/2012 17:35
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Det må du ikke spørre meg om, siden jeg ikke vet hvem Ovcharov er...
No added style
|
|
|
16/11/2012 17:39
|
Ole
More than words
|
More than words
Bordtenisse som sikkert også burde vært utestengt?
|
|
|
16/11/2012 19:34
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Bordtennisnisse som ble Clenbuterolforgiftet av av vanlig mat. Syns vel kanskje ikke det tilsier at han burde vært utestengt.
|
|
|
[Re: KnutAa]
17/11/2012 10:15
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
Det må du ikke spørre meg om, siden jeg ikke vet hvem Ovcharov er... JFGI. Både han og Contador hadde en positiv Clenbuterol-prøve (og samme mengde av Clenbuterol i prøven). Ovcharov ble frikjent. Contador ble dømt. Og Hardy. Og en gjeng kinesiske svømmere (det superironiske er at Ovcharov sin forklaring/forsvar var et treningsleiropphold i nettopp Kina). Det finnes flere saker nettopp med Clenbuterol-bruk der utfallet har vært veldig varierende. Så kanskje være litt mer tilbakeholden og moderert ang hvem som burde være kjeppjagd? Blir forøvrig bra bonus om Gässler sin prøve får ingen konsekvenser. Kanskje kan man sogar arrangere eget kvalikstevne for henne i samme slengen. Bare for å gjøre særbehandlingen komplett. Syns vel kanskje ikke det tilsier at han burde vært utestengt.
Men det burde alle de andre som har blitt utestengt for nettopp Clenbuterol-prøvene med ca. samme verdier?
Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
|
|
|
17/11/2012 10:19
|
olechr
More than words
|
More than words
Det må du ikke spørre meg om, siden jeg ikke vet hvem Ovcharov er... JFGI. Både han og Contador hadde en positiv Clenbuterol-prøve (og samme mengde av Clenbuterol i prøven). Ovcharov ble frikjent. Contador ble dømt. Og Hardy. Og en gjeng kinesiske svømmere (det superironiske er at Ovcharov sin forklaring/forsvar var et treningsleiropphold i nettopp Kina). Det finnes flere saker nettopp med Clenbuterol-bruk der utfallet har vært veldig varierende. Så kanskje være litt mer tilbakeholden og moderert ang hvem som burde være kjeppjagd? Blir forøvrig bra bonus om Gässler sin prøve får ingen konsekvenser. Kanskje kan man sogar arrangere eget kvalikstevne for henne i samme slengen. Bare for å gjøre særbehandlingen komplett. Syns vel kanskje ikke det tilsier at han burde vært utestengt.
Men det burde alle de andre som har blitt utestengt for nettopp Clenbuterol-prøvene med ca. samme verdier? Jeg er helt enig med deg. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å ha like regler for alle. Blir du tatt for det stoffet får du den straffen. Stoffer som man kan beviselig få i seg igjennom mat bør ikke være rare strafferammen. Når det gjelder brudd på meldeplikt er det enkelte som blir utestengt for 2 år, mens andre hører man ikke om en gang.
|
|
|
17/11/2012 14:36
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Syns vel kanskje ikke det tilsier at han burde vært utestengt.
Men det burde alle de andre som har blitt utestengt for nettopp Clenbuterol-prøvene med ca. samme verdier? Det har jeg da aldri sagt! I Gassler saken tror jeg vi reagerer på det samme, det som framstår som en forskjellsbehandling. Mens de fleste nordmenns reaksjon på dopingsaker er unison fordømmelse og hysteriske reaksjoner om hvor grusomme mennesker disse doperne er blir det plutselig noe helt annet når det er noen med tett forbindelse til Norge som avlegger positiv prøve. Her har utøveren tilogmed konkurrert etter at hun fikke vite om en positiv prøve, mot direkte råd fra ADN og forbundet, allikevel er det fortsatt ikke annet enn korte notiser og sitering av utøverens egen pressemelding. Jeg mener på ingen måte at hun skal henges, det kan godt være hun er uskyldig men litt mer utfyllende reportasjer hadde vært på sin plass. Det står fortsatt ikke et ord om saken på Team HR - PF hjemmeside.
Redigert av sigmund1; 17/11/2012 20:45. Rediger grunn: Faktafeil rettet opp
|
|
|
17/11/2012 15:07
|
TashkentTerror
Ringrev
|
Ringrev
...nettstedet Skiaktiv.no har sågar intervjuet en av lagkameratene til Gässler, OM DOPING, og uten å nevne Gässlers positive dopingprøve.
Det sier kanskje mest om Skiaktiv.no som fremstår som en nettside hvor man greit kan "bestille" artikler.
|
|
|
[Re: TashkentTerror]
17/11/2012 19:28
|
BjKj
Ringrev
|
Ringrev
...nettstedet Skiaktiv.no har sågar intervjuet en av lagkameratene til Gässler, OM DOPING, og uten å nevne Gässlers positive dopingprøve.
Det sier kanskje mest om Skiaktiv.no som fremstår som en nettside hvor man greit kan "bestille" artikler. Det intervjuet var besynderlige saker! Han mente vel sågar at kosttilskudd var litt sånn tøys? jojo. Mvh
|
|
|
[Re: sigmund1]
17/11/2012 19:35
|
thorgeir
Entusiast
|
Entusiast
[quote=schnappi]
[quote=sigmund1]
Her har utøveren tilogmed konkurrert etter at B prøven ble bekreftet positiv, mot direkte råd fra ADN og forbundet, allikevel er det fortsatt ikke annet enn korte notiser og sitering av utøverens egen pressemelding.
Nå husker jeg ikke datoen for når Nina fikk svaret på B-prøven, men det var etter Skarverittet. Ergo har hun vel ikke konkurrert etter at den prøven ble bekreftet positiv ...
|
|
|
[Re: thorgeir]
17/11/2012 20:50
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
[quote=schnappi]
[quote=sigmund1]
Her har utøveren tilogmed konkurrert etter at B prøven ble bekreftet positiv, mot direkte råd fra ADN og forbundet, allikevel er det fortsatt ikke annet enn korte notiser og sitering av utøverens egen pressemelding.
Nå husker jeg ikke datoen for når Nina fikk svaret på B-prøven, men det var etter Skarverittet. Ergo har hun vel ikke konkurrert etter at den prøven ble bekreftet positiv ... Fra artikkelene jeg har lest fremgår det ikke når hun fikk vite om B prøven, men jeg har uansett endret postem
|
|
|
17/11/2012 20:57
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
B prøven kom sikkert etterpå ja så her tuller vel Sigmund.. Men de direkte rådene fikk hun, og det er ikke så rart. For at hun selv eller ikke minst laget ga henne startnekt i påvente av B-prøven det fatter jeg bare ikke.. Nå leder ikke jeg noe lag, men vil mene det er noe spesielt å ikke suspendere en rytter i påvente av b-prøven.
Å late som det er greit å starte fordi om det var mulig å gjøre det er like spesielt..
|
|
|
[Re: Kriss]
17/11/2012 21:13
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Blir litt som en aksjemegler som er under mistanke om ulovlige transaksjoner, og blir suspendert inntil avgjørelse foreligger.
Hun skulle aldri ha sykla etter A-prøven kom tilbake positiv.
|
|
|
19/11/2012 08:20
|
asbjorjo
Ringrev
|
Ringrev
Syns vel kanskje ikke det tilsier at han burde vært utestengt.
Men det burde alle de andre som har blitt utestengt for nettopp Clenbuterol-prøvene med ca. samme verdier? Nå er det noe mer sannsynlig at man får i seg clenbuterol fra mat i Kina enn fra spansk biff. Kan være greit å se litt på omstendighetene rundt også.
|
|
|
15/12/2012 19:05
|
kaiost
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Noen som vet hvordan ståa er på denne saken?
|
|
|
20/12/2012 23:48
|
olechr
More than words
|
More than words
|
|
|
|
|