Er det riktig av NCF å lovprise McQuaid?
|
Er det riktig av NCF å lovprise McQuaid?
25/10/2012 08:18
|
sykkeloyvind
OP
More than words
|
OP
More than words
Ledelsen i NCF, både ved president Tiedeman Hansen og generalsekretær Sætre lovpriser Pat McQuaid som løsningen på dop-problematikken. Er dette veldig naivt av NCFs menn, all den tid verdens viktigste dopbekjempere oppfatter McQuaid og hans apartheid-støttende kumpan Hein Verbruggen som en stor del av problemet. I denne sammenhengen oppfatter jeg verdens viktigste dopbekjempere i sykkelsporten som blant andre: Journalist og forfatter David Walsh Journalist, forfatter og dopvarsler Paul Kimmage - Er saksøkt av UCI for å kalle dem korrupte USAs eneste legitime Tour-vinner Greg Lemond - les hans åpne brev her: http://velonews.competitor.com/2012/10/n...-mcquaid_262523David Millar - tidligere doper nå eier og rytter på Garmin-laget Jonathan Vaughters -tidligere doper og lagleder for Garmin Gerard Vroomen - Cervelo-gründer Betsy Andreu - Dopvarsler Tyler Hamilton - dopet dopvarsler Travis Tygart - USADA-sjef Jeg synes det er litt betenkelig hvis NCFs menn har full tillit til UCIs pamper, når de har så lite tillit blant de i miljøet som har vist seg å vite hva som foregår.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
Re: Er det riktig av NCF å lovprise McQuaid?
[Re: sykkeloyvind]
25/10/2012 08:26
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fullstendig enig.
Jeg er langt fra sikker på at det er riktig av NCF å forvise Steffen Kjærgård heller (om det er det de gjør da).
|
|
|
25/10/2012 08:27
|
sykkeloyvind
OP
More than words
|
OP
More than words
For ordens skyld: Her er Lemonds brev i sin helhet:
Can anyone help me out? I know this sounds kind of lame but I am not well-versed in social marketing. I would like to send a message to everyone that really loves cycling. I do not use Twitter and do not have an organized way of getting some of my own “rage” out. I want to tell the world of cycling to please join me in telling Pat McQuaid to f##k off and resign. I have never seen such an abuse of power in cycling’s history; resign Pat, if you love cycling. Resign even if you hate the sport.
Pat McQuaid, you know damn well what has been going on in cycling, and if you want to deny it, then even more reasons why those who love cycling need to demand that you resign.
I have a file with what I believe is well-documented proof that will exonerate Paul.
Pat, in my opinion you and Hein are the corrupt part of the sport. I do not want to include everyone at the UCI because I believe that there are many, maybe most that work at the UCI that are dedicated to cycling, they do it out of the love of the sport, but you and your buddy Hein have destroyed the sport.
Pat, I thought you loved cycling? At one time you did, and if you did love cycling please dig deep inside and remember that part of your life — allow cycling to grow and flourish, please! It is time to walk away. Walk away if you love cycling.
As a reminder I just want to point out that recently you accused me of being the cause of USADA’s investigation against Lance Armstrong. Why would you be inclined to go straight to me as the “cause”? Why shoot the messenger every time?
Every time you do this I get more and more entrenched. I was in your country over the last two weeks and I asked someone that knows you if you were someone that could be rehabilitated. His answer was very quick and it was not good for you. No was the answer — no, no , no!
The problem for sport is not drugs but corruption. You are the epitome of the word corruption.
You can read all about Webster’s definition of corruption. If you want, I can re-post my attorney’s response to your letter where you threaten to sue me for calling the UCI corrupt. FYI I want to officially reiterate to you and Hein that in my opinion the two of your represent the essence of corruption.
I would encourage anyone that loves cycling to donate and support Paul in his fight against the Pat and Hein and the UCI. Skip lunch and donate the amount that you would have spent towards that Sunday buffet towards changing the sport of cycling.
I donated money for Paul’s defense, and I am willing to donate a lot more, but I would like to use it to lobby for dramatic change in cycling. The sport does not need Pat McQuaid or Hein Verbruggen; if this sport is going to change, it is now. Not next year, not down the road, now! Now or never!
People that really care about cycling have the power to change cycling — change it now by voicing your thought and donating money towards Paul Kimmage’s defense, (Paul, I want to encourage you to not spend the money that has been donated to your defense fund on defending yourself in Switzerland. In my case, a USA citizen, I could care less if I lost the UCI’s bogus lawsuit. Use the money to lobby for real change).
If people really want to clean the sport of cycling up all you have to do is put your money where your mouth is.
Don’t buy a USA Cycling license. Give up racing for a year, just long enough to put the UCI and USA cycling out of business. We can then start from scratch and let the real lovers in cycling direct where and how the sport of cycling will go.
Please make a difference.
 Greg
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
25/10/2012 08:33
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg signerer gjerne et opprop til NCF om du lager et, Øyvind.
|
|
|
25/10/2012 08:35
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Ledelsen i NCF, både ved president Tiedeman Hansen og generalsekretær Sætre lovpriser Pat McQuaid som løsningen på dop-problematikken. En Capo motsier selvsagt ikke Bossen og Consigliere-en! Det skulle tatt seg ut. 
|
|
|
25/10/2012 08:36
|
TashkentTerror
Ringrev
|
Ringrev
Nei, det er fullstendig feil.
McQuaid har snudd kappen etter vinden i denne saken, og det er uakseptabelt.
McQuaid viser at han er en del av den gamle vinen som er kilden til dopingproblemet. Han har vært delaktig i å la sporten skli ut slik vi har sett.
Er man ikke i stand til å ta et oppgjør med sin egen fortid har man ikke noe i denne sporten å gjøre.
|
|
|
25/10/2012 08:40
|
asbjorjo
Ringrev
|
Ringrev
Det er rett og slett forkastelig av forbundet. Jeg kjente jeg ble smått kvalm da Tiedemann Hansen kalte kampen mot doping for Pat McQuaids hjertebarn under pressekonferansen med Kjærgaard.
NCF må være tøffe nok til å ta avstand fra de holdninger toppene hos UCI representerer. Det er tydelig at en virkelig endring ikke vil komme fra toppen av sporten, og da er det enda viktigere at man tar grep på lavere nivå og krever endring.
|
|
|
[Re: Christian]
25/10/2012 08:45
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fint at det går til UCI, men jeg tror Øyvind er i stand til å lage et brev som er langt bedre poengtert.
|
|
|
[Re: Valentino]
25/10/2012 08:53
|
KKippernes
Ivrig
|
Ivrig
Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no
|
|
|
[Re: TashkentTerror]
25/10/2012 09:27
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
McQuaid viser at han er en del av den gamle vinen som er kilden til dopingproblemet.
Jeg er enig dere, men reagerer litt på dette. Gammel vin er som regel noe bra, mens når den er forurenset blir det sur eddik...
No added style
|
|
|
[Re: KnutAa]
25/10/2012 09:45
|
TashkentTerror
Ringrev
|
Ringrev
Jeg er enig dere, men reagerer litt på dette. Gammel vin er som regel noe bra, mens når den er forurenset blir det sur eddik...
Da går vi for sur eddik. Jeg har ikke den fjerneste peiling på vin :-)
|
|
|
25/10/2012 10:38
|
Gjaevert
Avhengig
|
Avhengig
Savner/håper flere gamle og nåværende proffer/sykkelprofiler kan støtte oppom Lemond i tiden som kommer
Cannondale CAAD13 2020
|
|
|
25/10/2012 11:44
|
erikt
Medlem
|
Medlem
Ledelsen i NCF, både ved president Tiedeman Hansen og generalsekretær Sætre lovpriser Pat McQuaid som løsningen på dop-problematikken. Er dette veldig naivt av NCFs menn, all den tid verdens viktigste dopbekjempere oppfatter McQuaid og hans apartheid-støttende kumpan Hein Verbruggen som en stor del av problemet. I denne sammenhengen oppfatter jeg verdens viktigste dopbekjempere i sykkelsporten som blant andre: Journalist og forfatter David Walsh Journalist, forfatter og dopvarsler Paul Kimmage - Er saksøkt av UCI for å kalle dem korrupte USAs eneste legitime Tour-vinner Greg Lemond - les hans åpne brev her: http://velonews.competitor.com/2012/10/n...-mcquaid_262523David Millar - tidligere doper nå eier og rytter på Garmin-laget Jonathan Vaughters -tidligere doper og lagleder for Garmin Gerard Vroomen - Cervelo-gründer Betsy Andreu - Dopvarsler Tyler Hamilton - dopet dopvarsler Travis Tygart - USADA-sjef Jeg synes det er litt betenkelig hvis NCFs menn har full tillit til UCIs pamper, når de har så lite tillit blant de i miljøet som har vist seg å vite hva som foregår. Det kan diskuteres hvor effektivt det er men UCI v/McQuaid fortjener en hvis grad av skryt for innførselen av blodpasset og jeg antar at det er dette Tiedemann Hansen først og fremst har i tankene. Men, det er klart, måten UCI håndterte Ressiot-avsløringen i 2005 om LAs seks positive 99-prøver, samt måten de har tatt i mot dopvarslere som f.eks Manzano er svært lite tillitsvekkende. Ellers syns jeg listen din over viktige dopbekjempere er veldig anglo-saksisk dominert. Uten direkte kjennskap til alle detaljer har jeg inntrykk avt at en rekke franske og italienske organisasjoner/ledere/journalister har ført denne kampen langt lengre enn den gjengen som du nevner.
|
|
|
25/10/2012 12:02
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Om man som jeg er språklig handikappet er det ikke lett å plukke opp hvem disse er. Du må gjerne nevne navn, erikt.
|
|
|
25/10/2012 12:16
|
arildb
Entusiast
|
Entusiast
Nei ,nå skulle vi ikke betalt lisensen så hadde pampene ,med de store lunsjene vært nødt for og gå fra sine stilinger.!!!! De meste er ex ,dopere ,og burde wært voksne og fristilt sine stillinger ,til yngre med kompetanse. Det hele er jo tuftet på korupsjon..
|
|
|
25/10/2012 12:26
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Nei, det er ikke riktig å lovprise McQuaid. Antidpoing handler om holdninger, NCF bør gå foran som et eksempel og ta fullstendig avstand fra allt som er suspekt rundt doping. Så får det heller være at vi evt. ikke får et VM osv.
Feigt å gjemme seg av frykt for at man blir frosset ut av et råttent regime som nok faller for eget grep innen få år likevel.
Norge kan utøve trykk og samarbeide med andre nasjoner som tar dop på alvor - sammen blir man sterkere.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
25/10/2012 12:44
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
verdens viktigste dopbekjempere i sykkelsporten [...]
Tyler Hamilton - dopet dopvarsler
Dopbekjemper eller opportunist? Hvor mener du Floyd Landis passer inn her? Jeg spør fordi jeg selv ikke klarer å bestemme meg for hva jeg mener om Hamilton.
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
25/10/2012 13:10
|
oyvind
AKA DynamittGubb
|
AKA DynamittGubb
Etter å ha lest boken til Hamilton, selvfølgelig en subjektiv fremstilling, så synes jeg Hamilton virker som en relativt oppegående fyr som skal ha for å ha tatt bladet fra munnen. Jeg kan forstå at om man først har surret seg inn i "dopland", så krever det litt å stå frem med en gang og ta et oppgjør. (Selv om jeg selvfølgelig synes at man bør gjøre nettop det). Han virker relativt selvransakende og prøver å forklare prosessen frem til å innrømme og stå frem. Den synes jeg virker troverdig. Jeg synes Hamiltons innrømmelser og avsløring var på sin plass, og håper det bidrar til en renere sport i fremtiden.
Argumentene til McQuade bokskriverier kun for pengas skyld blir for plumpt. Det er liksom ikke noe skikkelig argument, bare fjollete selvforsvarstaktikk med ønske om å endre fokus.
|
|
|
[Re: Valentino]
25/10/2012 13:24
|
erikt
Medlem
|
Medlem
Om man som jeg er språklig handikappet er det ikke lett å plukke opp hvem disse er. Du må gjerne nevne navn, erikt. Burde nok overlatte dette til noen med bedre oversikt, hukommelse og tid men kommer på følgende i farten: - fransk politi/tollere for Festina affæren i '98 - Roger Legeay (hvor hadde Vaughters vært i dag uten han?) - CONI som gikk etter Basso/Valverde etter operasjon puerto - Damien Ressiot for avsløringen av LA's positive fra 99 - Manzano som fikk ballen til å rulle med operasjon puerto
|
|
|
25/10/2012 18:51
|
Bioroboten
Medlem
|
Medlem
Don’t buy a USA Cycling license. Give up racing for a year, just long enough to put the UCI and USA cycling out of business. We can then start from scratch and let the real lovers in cycling direct where and how the sport of cycling will go.
 Greg[/i]
Veldig bra. Veldig enig med Sykkeløyvind.
|
|
|
[Re: Bioroboten]
25/10/2012 19:18
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
 Greg[/i]
Veldig bra. Veldig enig med Sykkeløyvind. Det er vel Greg Lemond som sa det der og ikke Sykkeløyvind. Jeg synes det er en uttalelse som minner om fravær av intelligens. En slik boikott ville ramme all frivillig innsats som er hele årsaken til at sykkelmiljøet eksisterer, alle rittarrangører og alle som trener unge talenter og avler opp fremtidens proffer. Det du hadde sittet igjen med er Greg Lemond og likesinnede elitesyklister med alt for høye tanker om seg selv og en og annen stisyklist som uansett driter i både klubbmiljøene og proffsirkuset allikevel. God bedring.
|
|
|
[Re: Sykkelbob]
25/10/2012 19:55
|
Bioroboten
Medlem
|
Medlem
 Greg[/i]
Veldig bra. Veldig enig med Sykkeløyvind. Det er vel Greg Lemond som sa det der og ikke Sykkeløyvind. Jeg synes det er en uttalelse som minner om fravær av intelligens. En slik boikott ville ramme all frivillig innsats som er hele årsaken til at sykkelmiljøet eksisterer, alle rittarrangører og alle som trener unge talenter og avler opp fremtidens proffer. Det du hadde sittet igjen med er Greg Lemond og likesinnede elitesyklister med alt for høye tanker om seg selv og en og annen stisyklist som uansett driter i både klubbmiljøene og proffsirkuset allikevel. God bedring. Enig med åpningsinnlegget OG Greg LeMond. Du ville fått et nytt forbund eller noe annet, ja. Ettersom det er etterspørsel etter konkurranser, så ville det blitt et nytt opplegg. Kanskje IMBA. Kanskje et forbund som tillater doping.
|
|
|
[Re: Bioroboten]
26/10/2012 05:43
|
kjull
Besatt
|
Besatt
Du ville fått et nytt forbund eller noe annet, ja. Ettersom det er etterspørsel etter konkurranser, så ville det blitt et nytt opplegg. Kanskje IMBA. Kanskje et forbund som tillater doping.
Er det ikke slik at man på mange måter har hatt et (internasjonalt) forbund som har tillatt doping en stund allerede da?
|
|
|
28/10/2012 11:22
|
Ottoturbo
Ringrev
|
Ringrev
|
|
|
|
|